V dubnu jsem byl na geometrii a odklon LZ kola byl 1'14'' - mimo toleranci, ale nevenoval jsem tomu pozornost, neb jsem si myslel, ze je vse ok, kdyz to mechanik v Praze nekomentoval. Pred 2 tydny jsem prezul na zimni a LZ kolo bylo vyrazne sjete zevnitr.
Tak jsem byl dnes na geometrii a LZ kolo melo odklon jeste vetsi, 1'28''. V servise sdelili, ze se to neda seridit, ze tam nejsou srouby na to. Jak se to tedy resi? Vymenou neceho? Co by to mohlo byt, kdyz se odklon po 7 mesicich a cca 7000 km zvetsil?
Protokol z dubnoveho mereni:
Protokol z dnesniho mereni:
EDIT: otočil jsem přílohy, na telefonu se to tvářilo ok, na PC ne.
Seřízení odklonu LZ kola na V70II
- Autor
- Zpráva
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 1
- Příspěvky: 25
- Registrován: 10 roků 10 měsíců
- Bydliště: Praha
- Vůz: V70 II 2,5D D5252T '00 manual
#2 Seřízení odklonu LZ kola na V70II
Ahoj!
No já osobně si myslím, že 1,14" a pak 1,28" jsou více méně stejné hodnoty. Resp. v rámci nepřesnosti měření, resp. rozptylu mezi metodami.
Co se týká seřízení geometrie, když všichni tvrdí, že šrouby, které jsou k tomu normálně určeny, to už nejde, a auto žere pneumatiky, tak mám dobrou zkušenost s autorizovaným servisem Kurtz (Vestec u Prahy). Nikdo nevěděl jak spravit špatnou sbíhavost na pravém zadním kole, která byla o 1" mimo specifikaci. Kolo jakoby zabíhalo pod auto.
Jedni mě posílali na lavici, ať si nechám srovnat karosérii. Jiní mi navrhovali, že si s kolem a šrotem pod ním budou cca půl dne hrát a nějak to "vypodložkují". Já zase plánoval jak koupím celou zadní nápravu z vrakáče. No a tak podobně.
Nakonec jsem to ale odvez do toho autorizáku, kde mi řekli, že umí díly na nápravě ověřit měřením. Tj. jako že když něco bude ohlé, že to prostě přeměří a ohnutý díl identifikují a vymění. Druhá věc je, že geometrie obou náprav v autorizáku stojí 2250Kč. Ale v mojí situaci mi to přišlo jako dobrá volba.
Zajel jsem tam a oni začali tou zadní nápravou, ověřili, že skutečně není doseříditelná a (zřejmě oním oměřením) identifikovali ohlou těhlici. Za geometrii na jedné nápravě si vzali 1150Kč. Což mi přišlo super. Cenu za novou těhlici vyčíslili na cca 15000Kč. To už tak super nebylo. Tak jsem jel na vrakáč (AVdíly.cz) a použitou těhlici pořídil za 900Kč + cca 600Kč za práci. Vrátil jsem se pak do autorizáku na další geometrii. Ta už proběhla v pořádku. Pořád teda nemám úplně v cajku pravé přední kolo (údajně opět těhlice nebo ohlý tlumič), ale to už by nemělo vadit.
Zápisy z geometrie se mi pro jejich velikost do 1MB nepodařilo přiložit (limit je 512kB), takže alespoň odkazy:
Před opravou:
Po výměně zadní těhlice v AVdílech:
Jenom doplním, že těhlice se moc často neohýbá a to moje auto bylo prý asi kdysi (minimálně trochu) bourané. :-/
No já osobně si myslím, že 1,14" a pak 1,28" jsou více méně stejné hodnoty. Resp. v rámci nepřesnosti měření, resp. rozptylu mezi metodami.
Co se týká seřízení geometrie, když všichni tvrdí, že šrouby, které jsou k tomu normálně určeny, to už nejde, a auto žere pneumatiky, tak mám dobrou zkušenost s autorizovaným servisem Kurtz (Vestec u Prahy). Nikdo nevěděl jak spravit špatnou sbíhavost na pravém zadním kole, která byla o 1" mimo specifikaci. Kolo jakoby zabíhalo pod auto.
Jedni mě posílali na lavici, ať si nechám srovnat karosérii. Jiní mi navrhovali, že si s kolem a šrotem pod ním budou cca půl dne hrát a nějak to "vypodložkují". Já zase plánoval jak koupím celou zadní nápravu z vrakáče. No a tak podobně.
Nakonec jsem to ale odvez do toho autorizáku, kde mi řekli, že umí díly na nápravě ověřit měřením. Tj. jako že když něco bude ohlé, že to prostě přeměří a ohnutý díl identifikují a vymění. Druhá věc je, že geometrie obou náprav v autorizáku stojí 2250Kč. Ale v mojí situaci mi to přišlo jako dobrá volba.
Zajel jsem tam a oni začali tou zadní nápravou, ověřili, že skutečně není doseříditelná a (zřejmě oním oměřením) identifikovali ohlou těhlici. Za geometrii na jedné nápravě si vzali 1150Kč. Což mi přišlo super. Cenu za novou těhlici vyčíslili na cca 15000Kč. To už tak super nebylo. Tak jsem jel na vrakáč (AVdíly.cz) a použitou těhlici pořídil za 900Kč + cca 600Kč za práci. Vrátil jsem se pak do autorizáku na další geometrii. Ta už proběhla v pořádku. Pořád teda nemám úplně v cajku pravé přední kolo (údajně opět těhlice nebo ohlý tlumič), ale to už by nemělo vadit.
Zápisy z geometrie se mi pro jejich velikost do 1MB nepodařilo přiložit (limit je 512kB), takže alespoň odkazy:
Před opravou:
Po výměně zadní těhlice v AVdílech:
Jenom doplním, že těhlice se moc často neohýbá a to moje auto bylo prý asi kdysi (minimálně trochu) bourané. :-/
_________________
V70 II 2,5D TDi, D5252T, 06/2000, 103kW->125kW & 290Nm->330Nm & SW EGR off (D5T5.com), manual, 250tkm
V70 II 2,5D TDi, D5252T, 06/2000, 103kW->125kW & 290Nm->330Nm & SW EGR off (D5T5.com), manual, 250tkm
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 5
- Příspěvky: 5911
- Registrován: 14 roků 2 měsíce
- Bydliště: Zlín
- Vůz: 944 B230FB M47 '92, Toyota Yaris Hybrid
#3 Seřízení odklonu LZ kola na V70II
Diky za info. Dle servisky, ktera byla celou dobu ve Volvu vedena auto bourane nebylo, stejne jako za me. Zda se tedy, ze neco na naprave bude potreba vymenit, pac tato uchylka je jiz neseriditelna. Tak uvidime, co to bude.
Verim, ze i ve Zline na to prijdou, do Prahy na vylet by to byl pekny luxus
Verim, ze i ve Zline na to prijdou, do Prahy na vylet by to byl pekny luxus
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 5
- Příspěvky: 5911
- Registrován: 14 roků 2 měsíce
- Bydliště: Zlín
- Vůz: 944 B230FB M47 '92, Toyota Yaris Hybrid
#4 Seřízení odklonu LZ kola na V70II
A jeste, u zimnich ani predchozich letnich jsem si nevsiml, ze by se mi nesoumerne sjizdela LZ pneumatika. Takze bych to tipnul na nejaky utrzeny silentblok na zadni naprave, protoze aby se neco na naprave ohlo, to bych s tim musel nekde prastit a to se nestalo.
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 5
- Příspěvky: 5911
- Registrován: 14 roků 2 měsíce
- Bydliště: Zlín
- Vůz: 944 B230FB M47 '92, Toyota Yaris Hybrid
#5 Seřízení odklonu LZ kola na V70II
Po obhlidce v servise bude na vine vysmajdany silentblok horniho ramene. Jde videt, jak je na jedne strane vylesteny a vyoseny. Takze vymena pro jistotu 2 silentbloku horniho ramene. Zda je to duvod spatneho odklonu, dam vedet pristi tyden.
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 5
- Příspěvky: 5911
- Registrován: 14 roků 2 měsíce
- Bydliště: Zlín
- Vůz: 944 B230FB M47 '92, Toyota Yaris Hybrid
#6 Seřízení odklonu LZ kola na V70II
Abych to uzavrel, za spatnou geometrii LZ kola mohl opravdu spatny silentblok horniho ramene. Byl roztrhly, vymeneny pro jistotu oba horni silentbloky ramene a geometrie je ok
- Přílohy
-
- image.jpeg (61.88 KiB) Zobrazeno 829 x
-
- Podobná témata
- Odpovědi
- Zobrazení
- Poslední příspěvek