V70 I. - chytne na podruhé

850 a novější modely řad C/S/V/XC
  • Autor
  • Zpráva
honzs
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 11
Příspěvky: 313
Registrován: 10 roků 9 měsíců
Bydliště: Praha
Vůz: 940 B230FB '91

#1 V70 I. - chytne na podruhé

Příspěvek od honzs »

Přeju pěkný večer,
od začátku koupě V70 se potýkám s problémem, že motor v 99 % chytne až na podruhé. Poprvé otočím klíčkem do polohy startování, startér točí, ale motor nenaskočí, i když točím třeba 10 s. Za chvíli (20 s) to zopakuju a motor naběhne, jako by se nechumelilo. Všiml jsem si zajímavé věci, totiž že pokud odpojím baterku a pak ji připojím, motor po nastartování naběhne na poprvé.
Setkal jste se někdo s tímto problémem? Předem děkuju.

EDIT: Ještě doplním, že diagnostika hlásí jen nějakou chybu čidla alarmu, jinak nic. Jedná se o V70 '97, 2,5 20 V.

Ondra.
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Sponzor fóra
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 4733
Registrován: 19 roků 6 měsíců
Bydliště: VRZČ
Vůz: 240/V70II

#2 V70 I. - chytne na podruhé

Příspěvek od Ondra. »

tohle mi dělal plyn
_________________
240 GLT B230F ´89 AT Tourist/diplomatic sales
V70 MY2001 D5252T - Erdogan D5T5 Stage 1
Mitsubishi Outlander, 2,0i FWD, man, 2018
bylo: 240 D24 ´85, 740 D24 ´85 , 4x 940 B230F, B230FK, D24TIC, B200F V70/1 fturbu, 4x 850 různých výbav a motorizací, V70II 2,4i AT, SAAB 9-3 SC
Plastíky kilowattama nenahradíš

GDPR_user

#3 V70 I. - chytne na podruhé

Příspěvek od GDPR_user »

Přesně jak píše Ondra.Může to způsobovat LPG.Vytáhni pojistku z LPG a pokud se závada neprojeví,pak hledej problém v plynu.

honzs
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 11
Příspěvky: 313
Registrován: 10 roků 9 měsíců
Bydliště: Praha
Vůz: 940 B230FB '91

#4 V70 I. - chytne na podruhé

Příspěvek od honzs »

Díky za rady, kluci, ale s ŘJ LPG to nesouvisí. Když jsem vytáhl pojistku pro LPG, situace byla stejná.
Přišel jsem na to, že když na chvíli vytáhnu pojistku označenou č. 10 (Ignition switch, Control modules - engine), motor chytne napoprvé.

Obrázek

Ovšem potom kolísají otáčky na volnoběh, po vyřazení to někdy chcípne a trvá nějakou dobu, než se to sklidní. Jakoby se ŘJ adaptovala.

Co dál, napadá vás prosím něco?

honzs
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 11
Příspěvky: 313
Registrován: 10 roků 9 měsíců
Bydliště: Praha
Vůz: 940 B230FB '91

#5 V70 I. - chytne na podruhé

Příspěvek od honzs »

Nikdo nic?

SGC
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 113
Registrován: 11 roků 11 měsíců
Vůz: 850 Estate D5252T,A/T,400.000km poctivka
Bydliště: Vrchlabí (královehradecký kraj)

#6 V70 I. - chytne na podruhé

Příspěvek od SGC »

No špatnej "igniton switch" to nebude, to bys ani netočil.. a vzhledem k účelu tý pojistky (control modules-engine) a tomu, že to "řeší" ten problém bych typoval problém přímo v řídící jednotce motoru...

Vytažení týhle pojistky jí "resetuje" (vymaže adaptace) a stejnej efekt má i odpojení baterky (který ti taky pomohlo)... asi nemáš možnost si někde půjčit jednotku viď?
_________________
850 Estate, D5252T, 2,5L, '96, černá, kráska v kůži.. 136kw by DIESELPOWER CHIP/Bosch SuperSprint 764/KAT OFF,EGR OFF/.. bejvávalo..

Rover 820Si RS, 2.0 TwinCam 20T4H 100kw.. aristokratický überkočár, pohodlnější než cokoli severského.. nikoli však spolehlivější :-D

S60 B5234 T3, 184kw, áftomat, MY2001

honzs
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 11
Příspěvky: 313
Registrován: 10 roků 9 měsíců
Bydliště: Praha
Vůz: 940 B230FB '91

#7 V70 I. - chytne na podruhé

Příspěvek od honzs »

Děkuju i Tobě za odpověď. ŘJ na půjčení jsem nesháněl, ale neměl bych pak problém např. s imobilizérem, kdybych použil jinou ECU?

SGC
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 113
Registrován: 11 roků 11 měsíců
Vůz: 850 Estate D5252T,A/T,400.000km poctivka
Bydliště: Vrchlabí (královehradecký kraj)

#8 V70 I. - chytne na podruhé

Příspěvek od SGC »

Co vím, tak na 850 šlo immo obejít přemostěním přímo na relátku č. 210 - ale bohužel nevím, jestli není V70I v tomto směru nějak inovovaná a jestli to bude fungovat i u ní :-)


Každopádně.. teď tak přemýšlím, že pokud Ti diagnostika hlásí špatná čidlo alarmu.. možná bych se zaměřil i na to immo v souvislosti s tím startem....
_________________
850 Estate, D5252T, 2,5L, '96, černá, kráska v kůži.. 136kw by DIESELPOWER CHIP/Bosch SuperSprint 764/KAT OFF,EGR OFF/.. bejvávalo..

Rover 820Si RS, 2.0 TwinCam 20T4H 100kw.. aristokratický überkočár, pohodlnější než cokoli severského.. nikoli však spolehlivější :-D

S60 B5234 T3, 184kw, áftomat, MY2001

honzs
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 11
Příspěvky: 313
Registrován: 10 roků 9 měsíců
Bydliště: Praha
Vůz: 940 B230FB '91

#9 V70 I. - chytne na podruhé

Příspěvek od honzs »

Diagnostika mi píše následující chyby alarmu, ovšem alarm stejně nezapínám (zamykám a odemykám klíčkem):

GLA-312 Siren, Internal battery fault
GLA-441 Resistive wire, Signal too high

Je mi to celé divné, kdyby to bylo imobilizérem, proč by auto chytlo na podruhé. Nenapadá Tě prosím ještě něco dalšího?

Offline
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 168
Registrován: 9 roků 6 měsíců
Bydliště: Brno
Vůz: 850 Estate B5202S LPG model '96

#10 V70 I. - chytne na podruhé

Příspěvek od Jofo »

Mam rovnaky problem. Ked vsak jazdim teraz v zime po meste na benzin, problem nemam. Na jednom BMW fore som sa docital, ze tak 5 min pred ukoncenim jady prepnut na benzin, potom by to robit nemalo, planujem odskusat.

honzs
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 11
Příspěvky: 313
Registrován: 10 roků 9 měsíců
Bydliště: Praha
Vůz: 940 B230FB '91

#11 V70 I. - chytne na podruhé

Příspěvek od honzs »

A když točíš déle, tak motor naskočí, nebo ne?
Původně jsem si myslel, že ventil LPG propouští plyn do sání, a tak je třeba déle točit, aby se "vyvětralo" potrubí. Jenže u mě to ani po delší době točení startérem nechytne. Pomůže jen vytáhnout onu pojistku. Zkoušel jsem jezdit jen na benzin, ale nemá to na to vliv.

honzs
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 11
Příspěvky: 313
Registrován: 10 roků 9 měsíců
Bydliště: Praha
Vůz: 940 B230FB '91

#12 V70 I. - chytne na podruhé

Příspěvek od honzs »

Ještě jsem vypozoroval, že když nechám odpojené čidlo MAF, motor nastartuje bez problému na první pokus. Že by to tedy nějak souviselo? Zítra bych chtěl MAF vyčistit...

EDIT: A pokud za běhu motoru připojím MAF konektor, motor chcípne.
Naposledy upravil(a) honzs dne 15 pro 2015 09:43, celkem upraveno 1 x.

Offline
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 168
Registrován: 9 roků 6 měsíců
Bydliště: Brno
Vůz: 850 Estate B5202S LPG model '96

#13 V70 I. - chytne na podruhé

Příspěvek od Jofo »

Nechyti to na prvy krat, nech tocim kolko chcem. Ale v poslednej dobe jazdim hodne na benzin po meste (ten podltlakovy plyn co mam treba v zime zahrievat dost dlho), a so startami nemam problem.

honzs
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 11
Příspěvky: 313
Registrován: 10 roků 9 měsíců
Bydliště: Praha
Vůz: 940 B230FB '91

#14 V70 I. - chytne na podruhé

Příspěvek od honzs »

Další poznatek. MAF sensor je VV120 od StarLine, nejspíš ho tam z nějakého důvodu dal předchozí majitel.
Mohlo by mít vliv, že MAF není originál, ale StarLine? Neměl by někdo z Prahy nebo okolí na půjčení originál MAF?

Sarkasmic
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 1619
Registrován: 17 roků 6 měsíců
Bydliště: Žďár nad Sázavou
Vůz: Volvo 1980-97

#15 V70 I. - chytne na podruhé

Příspěvek od Sarkasmic »

Se divím,že ti to na ní chodí... Mě tři auta na starlinvou váhu nestartovali skoro vůbec a hned po startu rozsvěceli motorovou kontrolku...
_________________
343 GL r.v. 1981 B14 2E,V70 r.v. 1997 B5234 T3

Petr.Chrpa
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 1812
Registrován: 18 roků
Bydliště: Sedlečko, Chotoviny
Vůz: V 850 T5R r.v.1995 B5234T5 166kW
Kontaktovat uživatele:

#16 V70 I. - chytne na podruhé

Příspěvek od Petr.Chrpa »

honzs píše:Další poznatek. MAF sensor je VV120 od StarLine, nejspíš ho tam z nějakého důvodu dal předchozí majitel.
Mohlo by mít vliv, že MAF není originál, ale StarLine? Neměl by někdo z Prahy nebo okolí na půjčení originál MAF?
Jestli chceš mám tady jednu vyndanou je z 850 T5R nevykazovala žádné chyby ,ale preventivně jsem ji vyměnil asi před dvěma roky ráno jedu do Prahy na 8,00hod .Pokud budeš chtít dej vědět dám ti adresu . :wink:
Muselo by to být tak nějak rychle potom zase pospíchám do |Jinř.Hradce a doma mám rozhrabané auto dcery. :wink:
_________________
Bylo:S40 ,V40 1,6r.v.1998,man.,B4164S-1587ccm
Je: Volvo 850 GLE,r.v.1996,man. ,B5202S-1984ccm 10V KOMBI - Zel. metalíza
Volvo 850 T5R,r.v.1995,manual ,B5234 T5-2319ccm 20V KOMBI - Cream Yellow 607
Volvo 850 T5R,r.v.1995(model 96),manual ,B5234 T5-2319ccm 20V SEDAN Olivová 421-41,vlastní úprava ECU,TD04HL 19T,750cc/min..
Volvo 850R r.v. 1996,manual,B5204T-1984ccm 20V KOMBI - Black Stone 019 ,vlastní úprava ECU

honzs
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 11
Příspěvky: 313
Registrován: 10 roků 9 měsíců
Bydliště: Praha
Vůz: 940 B230FB '91

#17 V70 I. - chytne na podruhé

Příspěvek od honzs »

Děkuju Ti, Petře, za ochotu, ale všiml jsem si zprávy až teď, navíc už mám jiný program, tak mi to dnes nevyjde.

Offline
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 168
Registrován: 9 roků 6 měsíců
Bydliště: Brno
Vůz: 850 Estate B5202S LPG model '96

#18 V70 I. - chytne na podruhé

Příspěvek od Jofo »

Jofo píše:Mam rovnaky problem. Ked vsak jazdim teraz v zime po meste na benzin, problem nemam. Na jednom BMW fore som sa docital, ze tak 5 min pred ukoncenim jady prepnut na benzin, potom by to robit nemalo, planujem odskusat.
Tak si to aj sam zdementujem, uz sa mi podarilo nenastartovat hned aj po jazde ciste na benzin...

honzs
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 11
Příspěvky: 313
Registrován: 10 roků 9 měsíců
Bydliště: Praha
Vůz: 940 B230FB '91

#19 V70 I. - chytne na podruhé

Příspěvek od honzs »

Další poznatek: když auto startuju roztlačením, chytne napoprvé. Jsem z toho trochu jelen. Nenapadá někoho z Vás, kde by mohl být zakopaný pes?

raolsa
Ověřený
Online
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 13041
Registrován: 14 roků 4 měsíce
Bydliště: Semily
Vůz: Volvo V70 II 2.4T 147 kw AWD LPG
Participant x 1

#20 V70 I. - chytne na podruhé

Příspěvek od raolsa »

Takhle se mi na Citroenu projevoval snímač otáček. Startérem ani ťuk a na roztlačení chytil na drc.
_________________
Volvo V70 II 2.4T AWD 147 kw LPG '00
Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Diagnostika k dispozici. 607827920

honzs
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 11
Příspěvky: 313
Registrován: 10 roků 9 měsíců
Bydliště: Praha
Vůz: 940 B230FB '91

#21 V70 I. - chytne na podruhé

Příspěvek od honzs »

Nemám rád nedokončené příspěvky, tak bych to shrnul, ať se to může zamknout.
Díky Petrovi jsem sehnal originál Bosch MAF senzor a můžu říct, že startování se rapidně zlepšilo. Od konce ledna, kdy jsem ji namontoval, jsem nastartoval v 99 % případů na poprvé. Ještě jednou děkuji za pomoc.
Odpovědět
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Zpět na „850 / 60 / 70 / 80 / 90 / XC - opravy“