Infarkt řídící jednotky = MY2004 S60/S80/V/XC70/XC90 ?

850 a novější modely řad C/S/V/XC
  • Autor
  • Zpráva
pepa.paur
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 7
Příspěvky: 889
Registrován: 16 roků
Bydliště: české budějovice
Vůz: V70 2.5D, S70 2.5D, C70 2.4T, V70II 2.4D

#76 Infarkt řídící jednotky = MY2004 S60/S80/V/XC70/XC90 ?

Příspěvek od pepa.paur »

Tak a je to tu znovu, v pátek auto totálně zkolabovalo po pětiminutovém zaparkování na slunku, CEMka vydržela jet bez problému 14 měsíců od Chorvatského selhání. :(
Čekám na volný termín u Míry Žídka.
_________________
V70 2.5 D, D5252T, 103kW, man, rok 1999, D5T5 ST1
S70 2.5 D, D5252T, 103kW, man, rok 1999, D5T5 ST1
C70 2.4 T, B5244T, 142kW, man, rok 2000, D5T5 ST2
V70II 2.4 D, D5244T2, 96kW, man, rok 2004, D5T5 ST2
V70I 2,0, B5202S, 93kW, man, rok 1997

Romulusw
Ověřený
Online
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 4930
Registrován: 10 roků 3 měsíce
Bydliště: Modřany
Vůz: XC 90 2,5T LPG 2005 man. AWD modify

#77 Divně se chovající DIM

Příspěvek od Romulusw »

Zajímavá věc. Minulý týden jsem prvně tankoval LPG za draho a dnes jsem prvně vyrazil. Do Berouna :)

Rozjedu se a koukám na palubku kde místo 6km na tripu je 0.1 a průměrná spotřeba 99,9l :D

říkám si, što slučílos? průměrná spotřeba začala padat dole a v Králováku 10,5.

Po 4 hoďkách pracovního nasazení sednu do auta, nastartuju a - trip 0 průměrná 99,9l říkám si DIM dělá pápá. Koukám píše to servisní interval, odkejvu.

Přijedu do Velké Chuchle k závorám, vypnu motor. Přejede vlak, zapnu zapalování, je tam na tripu 40km a 10,1 l průměr. Nastartuju (koukám, že disleje pohasly) a je tam 0 a 99,9 :evil: a zase servisní interval.

Zeby podpětí?

Doma napíchnu a BEZ CHYBY :shock:

Vymažu serisní interval v DIM, nastartuju a vše OK

Tak mi teda řekněte CO TO JE? To je taková odrůda? :D

Jarda.JM
Ověřený
Offline
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 524
Registrován: 7 roků 5 měsíců
Bydliště: Brno - Hodonín
Vůz: XC70 D5 AWD 2003

#78 Infarkt řídící jednotky = MY2004 S60/S80/V/XC70/XC90 ?

Příspěvek od Jarda.JM »

Tak jsem se přiřadil do klubu "Infarktová CEM". :cry:
Jestli to někomu pomůže níže se pokusím popsat co přecházelo a jak to neštěstí přicházelo.

Před 2 roky jsem jel delší trasu po hnusné silnici s karavanem (ta hnusná silnice a karavan se tu budou opakovat až do infarktu), najednou hláška s červeným trojúhelníkem, "že si prej mám zavřít zadní levé dveře". Zastavil jsem na vhodném místě a po otevření dveří se o ně opíral nějaký předmět, tak jsem trochu přehrábl náklad a jel dál. Po několik minutách hláška znova. To už na dveře nic netlačilo. A pak ještě jednou a byl jsem doma (tedy v cíli cesty).

Před několika měsíci opět karavan, tentokrát dálnice. Po příjezdu na místo jsem nechal dochladit motor. Pomáhal jsem mu topením puštěným naplno. Když jsem přišel za pár minut, hláška že "SRS Airbag chce do servisu". Můj dvorní mechanik s Vidou to tipnul na umírající palubovku.

Ještě musím zmínit, že mi čas od času nešel zapnout tempomat, nebo bezdůvodně "vypadnul". Tomu jsem moc pozornosti nevěnoval, zvláště když po výměně ABS kroužků se to stávalo už jen sporadicky.

Nadešel čas a já opět na hnusné cestě s karavanem. Jestli někdo jel z Brna do Náchoda (přes celé Brno a přes Svitavy), tak jistě pochopí co mám na mysli. Zákon schválnosti tomu chtěl že v půlce cesty (na každou stranu bylo cca 110km) nejprve zdechl tempomat. A tak to chvilku nějak zvládnu i podle tachometru a pak až to půjde, zastavím, udělám restart a jedu zas. Pak to ale šlo v rychlém sledu, hláška (kterou si nepamatuju), pak další a cosi o nutnosti zastavení. Zhasla komplet palubovka, nešly blinkry. Jaké štěstí, že stěrače (lilo jak z konve) jely i když nezastavovaly, ventilátor též jel a i světla svítila. Motor taky běžel. Ba i řadit šlo a auto jelo. Pomačkal jsem tlačítko s chybama, ale to bylo vše. Ty hlášky vyskákaly za nějakou minutu znovu a vše směřovalo k odtahu.
Podařilo se mi najít plac, kde se dalo i s karavanem zastavit a snad i otočit zpět domů. Zavolal jsem svému dvornímu mechanikovi a ten celkem jednoznačně identifikoval závadu (jako později nezávisle tři další). Mám prý šanci po ochlazení CEM znovu jet "normálně".
Tak jsem to risknul. Následujících 106km jsem jel s otevřenými okny (venku déšť a 16°C) s ventilátorem naplno na nohy. Nicméně posranej strachy, vystresovanej jak xxxx jsem dorazil do Náchoda už bez hlášek.
Na 220km zpátky jsem vyrazil za kuropění, skoro ještě tmy, mlhy a mírného deště, opět s otevřenými okýnky a ventilátorem nadoraz pod nohy. CEM byla spokojená, ani jednou nezhebla. Zato já na infarkt a ještě dnes se mi třesou kolena.
_________________
XC70 D5 120kW AWD Automat 2003

Chase
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Radní
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 2428
Registrován: 9 roků 7 měsíců
Bydliště: Brno - střed
Vůz: S80 V8, XC70 D5, C70 T5, C70XC cabrio
Organizer x 3
Kontaktovat uživatele:

#79 Infarkt řídící jednotky = MY2004 S60/S80/V/XC70/XC90 ?

Příspěvek od Chase »

Tak já si dal před měsícem v Rumunsku infarkt CEM dohromady asi desetkrát za dva týdny ježdění. Ke konci už nepomáhala ani klima na plno pod palubku. Manuál má vyhodu v tom, že můžeš ještě fakt řadit, automat se odporoučí do nouze a zustane ti jen trojka + zpátečka. K tomu padnou všechny adaptace, takže každou změnu směru jízdy doprovází luxusní nakopnutí. :D
Holt modelové roky 2004 tuhle bolístku mají předem danou, je jen otázka času, kdy to přijde. Naštěstí je to řešitelné. :)
_________________
S80 V8 Executive '07 automat, B8444S, Onyx Black Metallic | XC70 3,2 AWD '08 automat, B6324S, Stage 1, 182kW 400Nm, Willow Green Metallic | XC70 D5 (Gumbalkan special) 04' automat, D5244T , Onyx Black Metallic | C70 T5 '98 manual, B5234T3, S60R manifold, 3¨ downpipe, ARD Stage 2, Custom Blue | C70XC Cabrio (Gumbalkan special) '00 manuál, B5204T4, Montana Mist

Jarda.JM
Ověřený
Offline
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 524
Registrován: 7 roků 5 měsíců
Bydliště: Brno - Hodonín
Vůz: XC70 D5 AWD 2003

#80 Infarkt řídící jednotky = MY2004 S60/S80/V/XC70/XC90 ?

Příspěvek od Jarda.JM »

Bude po repasi a následném klonování v CEM něco "chybět"? Pokud budou hodiny ukazovat nesmysly, nebo nebudou v paměti polohy zrcátek či sedadla, to bych zvládnul. Nevypadnou ale např. adaptace AT nebo něco podobného?
Po tom infarktu, který CEM potkal jsem nakonec ještě najel cca 400km, než jsem ji mohl vytáhnout z auta. To se chovalo celou tu dobu úplně normálně, tak snad tam zůstalo vše potřebné.
_________________
XC70 D5 120kW AWD Automat 2003

raolsa
Ověřený
Online
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 13040
Registrován: 14 roků 4 měsíce
Bydliště: Semily
Vůz: Volvo V70 II 2.4T 147 kw AWD LPG
Participant x 1

#81 Infarkt řídící jednotky = MY2004 S60/S80/V/XC70/XC90 ?

Příspěvek od raolsa »

Pokud budeš dávat zpět původní CEM, tak nevidím důvod pro nějaké klonování, vše by se v ní mělo zachovat.
Adaptace AT jsou v její jednotce, takže ty se ti taky nesmažou a i kdyby, tak si je uděláš znova, no. :D
_________________
Volvo V70 II 2.4T AWD 147 kw LPG '00
Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Diagnostika k dispozici. 607827920

Jarda.JM
Ověřený
Offline
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 524
Registrován: 7 roků 5 měsíců
Bydliště: Brno - Hodonín
Vůz: XC70 D5 AWD 2003

#82 Infarkt řídící jednotky = MY2004 S60/S80/V/XC70/XC90 ?

Příspěvek od Jarda.JM »

Momentálně nevím jaké léčení proběhne, zda klon do repasované, či repas původní. Tipuji ale tu první variantu.
Když jsem na jiných místech četl o problémech s adaptací AT, tak bych se tomu procesu rád vyhnul.
_________________
XC70 D5 120kW AWD Automat 2003

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 19
Registrován: 2 roky 3 měsíce
Bydliště: Košice
Vůz: XC90 D5244T MY2004

#83 Infarkt řídící jednotky = MY2004 S60/S80/V/XC70/XC90 ?

Příspěvek od short_circuit »

Ak sa CEM sklonuje tak ako ma, bude sa chovať presne ako pôvodná.Všetky konfigurácie sa zachovajú. Ešte bude mať aj dokonca pôvodne chybové kódy (DTC) v prípade, že tá pôvodná nejaké predtým mala.

Ale najlepšie je zrepasovat pôvodnú. Ak sa repas spraví kvalitne, vydrží tá CEM aj večnosť. Po oprave sa len nahodí a funguje všetko, ako predtým.

Použiť a naklonovať nejakú jazdenú, nerepasovanú by znamenalo skôr či neskôr znovu ten samý problém,keďže tie CEM-ký na to všetky trpia.
_________________
Voz : Volvo XC90 MY2004 D5244T
Volvo tools: ViDA DiCE ,VDASH

Servis a opravy vsetkych druhov riadiacicch jednotiek vsetkych znaciek,vratane Volvo casto problemovych CEM,DIM,ICM,Audio a ine...hlavne po hardverovej stranke.
Opravy elektroinstalacii,diagnostika zavad,upravy,retrofit vybavy,zmena podsvietenia a vela ineho...

Jarda.JM
Ověřený
Offline
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 524
Registrován: 7 roků 5 měsíců
Bydliště: Brno - Hodonín
Vůz: XC70 D5 AWD 2003

#84 Infarkt řídící jednotky = MY2004 S60/S80/V/XC70/XC90 ?

Příspěvek od Jarda.JM »

Klonována bude samozřejmě jednotka repasovaná, jinak by to nemělo význam.
Tuto akci pochopitelně svěřuji odborníkům. Přestože jsem kus života strávil při vývoji elektroniky, dnes bych si na CEM netroufnul.
Těmi dotazy se jenom snažím připravit na to co mohu ještě případně očekávat, abych nebyl moc překvapený.
_________________
XC70 D5 120kW AWD Automat 2003
Odpovědět
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Zpět na „850 / 60 / 70 / 80 / 90 / XC - opravy“