Infarkt řídící jednotky = MY2004 S60/S80/V/XC70/XC90 ?

850 a novější modely řad C/S/V/XC
  • Autor
  • Zpráva
ok2ucx
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 13
Příspěvky: 2622
Registrován: 15 roků 10 měsíců
Bydliště: Beskydy
Vůz: V90CC-T6/S80-V8/740/940/C30
Kontaktovat uživatele:

#1 Infarkt řídící jednotky = MY2004 S60/S80/V/XC70/XC90 ?

Příspěvek od ok2ucx »

Zdar:

udeřila horka a naše auta začínají dostávat infarkt. Shodou okolností se mi na chirurgickém stole sešlo 5 centrálních jednotek CEM ("šedé") s touto stejnou diagnózou. Typickým příznakem je krátkodobý "zacukání" celého auta, po čase kompletní výpadek - budíky, dveře, světla, blinkry, stěrače. Prostě "všechno" - celá elektrika, vždy po relativně delším čase, nejhorší případ padnul však už do 10 minut. Jen motor tiše vrčí. Auta v automatu se pak chovají různě, obvykle zůstane zařazena stávající rychlost (bezva věc na křižovatce, to se skoro nedá odjet) nebo to spadne (shora) do nouzové trojky.

Co už ale ani nemůže být statistická chyba, je to, že celá pětice aut byla všechna z modelového roku 2004 (t.j. poslední před elektrickým faceliftem, na 11. pozici VINka je 4). Občas zazlobí i jiné ročníky, ale tento výrazně přečnívá. Jednotku z roku 2004 lze poznat také podle HW čísla 8688513, která byla výhradně osazována v tomto roce.

Tímto topicem jsem chtěl podiskutovat, kdo (a které MY) má podobné problémy? Typickou příčinou je teplo (a věk).

Naštěstí - jako většina podobných záležitostí, i tohle má řešení v podobě precizní repase.

Pavel
_________________
.::. V90CC T6 2018 .::. S80 V8 2007 .::. 940 2.3 1995 .::. 940 Polar 1994 .::. 740 Turbo 1988 .::.
Repase/klonování/párování elektroniky VOLVO - DIM / ICM / ECM / CEM / DEM / SAS & Optimalizace motoru
Start nezávislého topení z telefonu, vzdálená diagnostika: VDD - https://d5t5.com/article/vdash-vdd-dongle
https://D5T5.com https://d5t5.com/helpdesk
Specializovaný Volvo servis - CarDiag.info

Offline
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 170
Registrován: 11 roků 5 měsíců
Vůz: .

#2 Infarkt řídící jednotky = MY2004 S60/S80/V/XC70/XC90 ?

Příspěvek od Dejw22 »

Já se hlásím...u S60 D5 predfacelift ale MY2004 se mi to stalox, poprvé v zime !!! Mel jsem asi 20 minut na max topení a auto začalo dělat blbosti, automat spadl na trojku a přesně jak píšeš výše. Aauto jsem zhasl a pak už nereagovalo na klíček vubec. Po 10 minutach ve 2st celaia auto v klidu nastartovalo a vše šlo jak má, jen vyskočila hláška bagu.
A teď minulý týden po tom co byly ty velky vedra se to stalo zas. Auto stálo na sluníčku celý den, vyjel jsem z Průhonic na D1 a tam to začalo cukat, vše zhaslo, nic nefungovalo atd, dokodrcal jsem se pražskou dopravní špičkou bez funkcniho vetraku, blinkru a čehokoliv se zavrenyma oknama až do podzemnich garáži v oc letnany, sel jsem si dát zmrzku, auto mezitim vychladlo a pak už jelo normálně. Takže otázka zní....co s tím ? :D
_________________
Bylo:
BMW E61 535dA,M57TUD30, 200kw, 580nm twinturbo, Mpaket, oxford grün
V70XC '00, 2.4 LPT 142kw B524T, AW42AWD, Regent Red Pearl
C70 '99, 2.0 HPT 166Kw B5204T3, M56, TCV AEM, iPD CBV kit, iPD zadní stabilizátor,ecu remap, Cassis Pearl
V70 '98, 2.5 TDI 103kw D5252T, M56, Silver Metalic, v plný polní

mot
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 520
Registrován: 10 roků 6 měsíců
Bydliště: Moravská Nová Ves
Vůz: S80, D5, MY04

#3 Infarkt řídící jednotky = MY2004 S60/S80/V/XC70/XC90 ?

Příspěvek od mot »

Taky se hlásím. Stalo se mi to dvakrát u práce za dva roky, když jsem stál otočený předkem na slunko celý den. Teď to řeším tak, že stojím trochu jinak a ještě mám za 100kč tu alobalovou fólii na skle celý den. Dnes je zase parno, tak snad to klapne a odjedu. Při těch předchozích případech mi auto spadl do 20 vteřin od nastartování do nouzáku a jel jsem asi 10km/h.

Taky se mi to stalo už i na dálnici, když jsem jel asi tři hodiny proti slunci, náhle v autě při 160km/h cuklo, rozsvítila se kontrolka ABS, otevřených dveří, zpomalil jsem na 100km/h, klimu stáhl na 18°C, zastavil, ihned nastartoval a jel jsem dál, samozřejmě svítila kontrolka SRS, která se po nouzáku nevymaže.

Pokud se to někomu stane, mám pro něj radu - stát, auto nevypínat!!, klimu stáhnout na minimální teplotu a čekat 2 minutky, než se průduchy ochladí, poté vypnout, nakopnout a bude vám svítit jen to SRS, což jde vymazat na diagnostice i té vlastní za 200kč.

Mám výrobu 11/03, model 04.

Dnes má být 35°C, tak uvidíme :). Za měsíc s tím jedu na jih na dovolenou :D
_________________
(2013-) S80 D5 120KW, 03', 196tkm, automat, světlá kůže; GALERKA , SPOTŘEBA
(2010-2013) Ford Mondeo MKIII, 1,8 TDCi 92KW, 152tkm
(2005-2010) Ford Focus I, 1,8 TDDi 66KW, 126tkm

jou81
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 9
Příspěvky: 1038
Registrován: 16 roků
Bydliště: Brno / Hradec Králové
Vůz: XC90 MY17 Inscription

#4 Infarkt řídící jednotky = MY2004 S60/S80/V/XC70/XC90 ?

Příspěvek od jou81 »

Tohle je jedna z těch "stupidnějších" poruch. U pěti aut jsem toto řešil dřív, tento rok to řeším jen u dvou, přičemž jedno testovací mi jezdí v Brně - udělal jsem nějaký zákrok a pozoruju to - ještě že je horko.

Všechny byly z 2004, žádná XC90.
_________________
https://www.zidekmir.cz/ - Volvo diagnostika s úsměvem, v Brně zdarma :-)
Oprava přístrojovek a jiné elektroniky z S/V/XC s doživotní zárukou :-) tel. 602749614

S80 V8 Executive, XC90 2017 Inscription, ice white. S60R MY05. Byla S80 T6 200kw MY04, S60 D5 2002.

ok2ucx
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 13
Příspěvky: 2622
Registrován: 15 roků 10 měsíců
Bydliště: Beskydy
Vůz: V90CC-T6/S80-V8/740/940/C30
Kontaktovat uživatele:

#5 Infarkt řídící jednotky = MY2004 S60/S80/V/XC70/XC90 ?

Příspěvek od ok2ucx »

XC90 MY04 má stejnou techniku jako ostatní P2 (S60I, S80I, V/XC70II) a CEMky trpí stejně. Zdá se, že statisticky ta verze CEMky, co se montovala pouze v r. 2004, trpí asi nejvíce, ale ani ostatní roky nejsou před tímto neduhem chráněny (jedna 99' prý už najezdila bez problémů několik měsíců / 12tkm).

Řešení: REPASE resp. výměna za jinou repasovanou jednotku :no: (bo jinak by to nebylo na počkání)
Nebo koupit za nesmysl novou. :evil:

Pavel


P.S. Rada "nevypínat motor" však není zcela univerzální. Mi (v té XC90) naopak vypnutí/zapnutí klíčem pomohlo auto opět (ale jen na chvilku) oživit.
_________________
.::. V90CC T6 2018 .::. S80 V8 2007 .::. 940 2.3 1995 .::. 940 Polar 1994 .::. 740 Turbo 1988 .::.
Repase/klonování/párování elektroniky VOLVO - DIM / ICM / ECM / CEM / DEM / SAS & Optimalizace motoru
Start nezávislého topení z telefonu, vzdálená diagnostika: VDD - https://d5t5.com/article/vdash-vdd-dongle
https://D5T5.com https://d5t5.com/helpdesk
Specializovaný Volvo servis - CarDiag.info

mot
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 520
Registrován: 10 roků 6 měsíců
Bydliště: Moravská Nová Ves
Vůz: S80, D5, MY04

#6 Infarkt řídící jednotky = MY2004 S60/S80/V/XC70/XC90 ?

Příspěvek od mot »

ok2ucx píše:P.S. Rada "nevypínat motor" však není zcela univerzální. Mi (v té XC90) naopak vypnutí/zapnutí klíčem pomohlo auto opět (ale jen na chvilku) oživit.
No samozřejmě se pak vypnout musí, ja bych ho jen nevypínal do té doby, než se sníží teplota v palubce .. ale to jsou postřehy jen u mého auta.

Včera když jsem odjížděl z práce, tak mi palubák ukazoval 46°C, ale jelikož jsem tam měl tu alobalovou folii, tak palubka byla cajk a ja odjel jak princ :)

Nevím co je na tom pravdy, ale zlé jazyky povídaly, že u těchto modelů není CEM opatřen aktivním chlazením, ale jen pasivním a proto ty neplechy. Ale těžko říct, jak jsem nakoupil, tak prodávám, takže je to možná další nonsense :D
_________________
(2013-) S80 D5 120KW, 03', 196tkm, automat, světlá kůže; GALERKA , SPOTŘEBA
(2010-2013) Ford Mondeo MKIII, 1,8 TDCi 92KW, 152tkm
(2005-2010) Ford Focus I, 1,8 TDDi 66KW, 126tkm

koch
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 1553
Registrován: 16 roků 6 měsíců
Bydliště: Opava (Oščadnica, SK)
Vůz: Volvo S60 2.4T

#7 Infarkt řídící jednotky = MY2004 S60/S80/V/XC70/XC90 ?

Příspěvek od koch »

naštěstí s tím problém nemám a snad ani mít nebudu. s60 my02

iconek
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 204
Registrován: 19 roků 7 měsíců
Bydliště: Mělník
Vůz: Volvo V70 II D5 2002 a V40 2,0 1997

#8 Infarkt řídící jednotky = MY2004 S60/S80/V/XC70/XC90 ?

Příspěvek od iconek »

Moje V70 D5 2002 taky no problemo.Včera při odjezdu z práce ukazoval teploměr 49.
_________________
Volvo V70 II D5 2002 120kw a doufám že rychle neumře.
Volvo V40 1997, 2,0 LPG 103 Kw v aftómatu :D .
Volvo 850 Tdi

jou81
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 9
Příspěvky: 1038
Registrován: 16 roků
Bydliště: Brno / Hradec Králové
Vůz: XC90 MY17 Inscription

#9 Infarkt řídící jednotky = MY2004 S60/S80/V/XC70/XC90 ?

Příspěvek od jou81 »

Další pacient, pořád ta stejná závada a oprava, PN 8688513.
IMG_0400.JPG
_________________
https://www.zidekmir.cz/ - Volvo diagnostika s úsměvem, v Brně zdarma :-)
Oprava přístrojovek a jiné elektroniky z S/V/XC s doživotní zárukou :-) tel. 602749614

S80 V8 Executive, XC90 2017 Inscription, ice white. S60R MY05. Byla S80 T6 200kw MY04, S60 D5 2002.

michal_0077
Ověřený
Offline
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 624
Registrován: 13 roků 8 měsíců
Bydliště: Olomouc
Vůz: V70 II

#10 Infarkt řídící jednotky = MY2004 S60/S80/V/XC70/XC90 ?

Příspěvek od michal_0077 »

koukam vedle mikropajka. Lehkej resoldering a jede se dal?
_________________
[s]V70 II 2,5T AT5 + LPG[/s] - porucha automatu --> ekologická likvidace
V70 II 2,5T + LPG - manuál
Saffron V70 R AWD '98 (AT4) 2.3T 20V
XC90 D5 AT6 AWD
XC60 D4 AWD R-design polestar

ok2ucx
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 13
Příspěvky: 2622
Registrován: 15 roků 10 měsíců
Bydliště: Beskydy
Vůz: V90CC-T6/S80-V8/740/940/C30
Kontaktovat uživatele:

#11 Infarkt řídící jednotky = MY2004 S60/S80/V/XC70/XC90 ?

Příspěvek od ok2ucx »

Lehkej rozhodně není...
P.
_________________
.::. V90CC T6 2018 .::. S80 V8 2007 .::. 940 2.3 1995 .::. 940 Polar 1994 .::. 740 Turbo 1988 .::.
Repase/klonování/párování elektroniky VOLVO - DIM / ICM / ECM / CEM / DEM / SAS & Optimalizace motoru
Start nezávislého topení z telefonu, vzdálená diagnostika: VDD - https://d5t5.com/article/vdash-vdd-dongle
https://D5T5.com https://d5t5.com/helpdesk
Specializovaný Volvo servis - CarDiag.info

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 7
Příspěvky: 1276
Registrován: 8 roků 9 měsíců
Bydliště: Frenštát pod Radhoštěm
Vůz: Volvo S80 v8, 2008; Volvo S60 T5, 2002
Bydliště: Frenštát pod Radhoštěm

#12 Infarkt řídící jednotky = MY2004 S60/S80/V/XC70/XC90 ?

Příspěvek od marekbm »

nevím jestli mám stejný problém, ale už 2x se mi stalo, že během jízdy to najednou napsalo "doporučen servis automatické převodovky", místo "D" se tam objevilo "-", převodovka v nouzáku a svítil žlutě trojúhelník a kontrolka motoru. po zastavení a vypnutí motoru hlášky zůstaly, ale převodovka už jela správně a i správně ukazovala "D". na druhý den už pak svítí jen kontrolka motoru.
když to udělalo poprvé, jel jsem s tím za Martinem a podle uložené chyby tam byla zmínka o chybě komunikace. blbé je, že když to teď o víkendu udělalo zas, tak to při zazmatkování koplo jak sviňa. snad se mechanicky nic nepoškodilo, zatím vypadá že ne.
netuší někdo, kde by mohl být problém? kabely mezi řj. motoru a převodovky nebo studeňák v jedné z těchto (nebo jiných) řj?
dík moc za rady a tipy.
_________________
.:::. Volvo S80 V8, MY2008 (severka alias black panther), Bluetooth PHM .:::. Volvo S60 T5, 2002 (zlatonka), Bluetooth PHM .:::.
Bylo: Volvo S80 V8, 2007 (slovenka) .:::. Renault Laguna II, Liftback II, Privilege, 2001, V6 24V .:::. Renault Laguna I, Liftback, RXT, 1999, 1.8 16V .:::. Renault 19, Hatchback, Storia, 1993, 1.4 8V

ok2ucx
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 13
Příspěvky: 2622
Registrován: 15 roků 10 měsíců
Bydliště: Beskydy
Vůz: V90CC-T6/S80-V8/740/940/C30
Kontaktovat uživatele:

#13 Infarkt řídící jednotky = MY2004 S60/S80/V/XC70/XC90 ?

Příspěvek od ok2ucx »

Teoreticky to možné je. Byť je mé (bývalé) autíčko rok MY2002, ani jim se poruchy CEM nemusí vyhýbat.

Chtělo by to vidět aktuální chyby, které jsou zaznamenané. Na kabeláž bych moc nesázel (u nebouraného auta), studěnáky (resp. vadné pájení) není pro TCM ani ECM nikterak typické. CEMku můžeme zkusit...

P.
_________________
.::. V90CC T6 2018 .::. S80 V8 2007 .::. 940 2.3 1995 .::. 940 Polar 1994 .::. 740 Turbo 1988 .::.
Repase/klonování/párování elektroniky VOLVO - DIM / ICM / ECM / CEM / DEM / SAS & Optimalizace motoru
Start nezávislého topení z telefonu, vzdálená diagnostika: VDD - https://d5t5.com/article/vdash-vdd-dongle
https://D5T5.com https://d5t5.com/helpdesk
Specializovaný Volvo servis - CarDiag.info

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 7
Příspěvky: 1276
Registrován: 8 roků 9 měsíců
Bydliště: Frenštát pod Radhoštěm
Vůz: Volvo S80 v8, 2008; Volvo S60 T5, 2002
Bydliště: Frenštát pod Radhoštěm

#14 Infarkt řídící jednotky = MY2004 S60/S80/V/XC70/XC90 ?

Příspěvek od marekbm »

až budu mít zase obě ruce, tak za 3-4 týdny, tak se někdy stavím na rozumy ;-). snad to do té doby nic dalšího neprovede. chyby tam nechám viset.
_________________
.:::. Volvo S80 V8, MY2008 (severka alias black panther), Bluetooth PHM .:::. Volvo S60 T5, 2002 (zlatonka), Bluetooth PHM .:::.
Bylo: Volvo S80 V8, 2007 (slovenka) .:::. Renault Laguna II, Liftback II, Privilege, 2001, V6 24V .:::. Renault Laguna I, Liftback, RXT, 1999, 1.8 16V .:::. Renault 19, Hatchback, Storia, 1993, 1.4 8V

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 17
Příspěvky: 217
Registrován: 9 roků 5 měsíců
Bydliště: Zličín u Prahy
Vůz: XC90 (2003) D5 2401ccm 120kW, D5244T

#15 Infarkt řídící jednotky = MY2004 S60/S80/V/XC70/XC90 ?

Příspěvek od Codyhuman »

Lze to řešit nějak preventivně, abych ten rostoucí nádor zastavil?
_________________
XC90(rok 2004) D5 2401ccm 120kW, [+230 000km] 9,0l/100km

jou81
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 9
Příspěvky: 1038
Registrován: 16 roků
Bydliště: Brno / Hradec Králové
Vůz: XC90 MY17 Inscription

#16 Infarkt řídící jednotky = MY2004 S60/S80/V/XC70/XC90 ?

Příspěvek od jou81 »

Vzhledem k charakteru a způsobu opravy - ne.
_________________
https://www.zidekmir.cz/ - Volvo diagnostika s úsměvem, v Brně zdarma :-)
Oprava přístrojovek a jiné elektroniky z S/V/XC s doživotní zárukou :-) tel. 602749614

S80 V8 Executive, XC90 2017 Inscription, ice white. S60R MY05. Byla S80 T6 200kw MY04, S60 D5 2002.

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 7
Příspěvky: 1276
Registrován: 8 roků 9 měsíců
Bydliště: Frenštát pod Radhoštěm
Vůz: Volvo S80 v8, 2008; Volvo S60 T5, 2002
Bydliště: Frenštát pod Radhoštěm

#17 Infarkt řídící jednotky = MY2004 S60/S80/V/XC70/XC90 ?

Příspěvek od marekbm »

Codyhuman píše:Lze to řešit nějak preventivně, abych ten rostoucí nádor zastavil?
nechat si udělat včas. vesměs je to otázka kdy se to stane a ne jestli.
_________________
.:::. Volvo S80 V8, MY2008 (severka alias black panther), Bluetooth PHM .:::. Volvo S60 T5, 2002 (zlatonka), Bluetooth PHM .:::.
Bylo: Volvo S80 V8, 2007 (slovenka) .:::. Renault Laguna II, Liftback II, Privilege, 2001, V6 24V .:::. Renault Laguna I, Liftback, RXT, 1999, 1.8 16V .:::. Renault 19, Hatchback, Storia, 1993, 1.4 8V

ok2ucx
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 13
Příspěvky: 2622
Registrován: 15 roků 10 měsíců
Bydliště: Beskydy
Vůz: V90CC-T6/S80-V8/740/940/C30
Kontaktovat uživatele:

#18 Infarkt řídící jednotky = MY2004 S60/S80/V/XC70/XC90 ?

Příspěvek od ok2ucx »

Tak tak, ale zkopíruji svůj text z jiného vlákna: "... neměl jsem v úmyslu takto strašit -- infarkt CEMky zase nepřichází tak rychle jako skutečný infarkt. Výpadky CEMky se zjevují postupně, typicky pri vyšších teplotách. Od prvních příznaků do kritického konce může uplynout i několik měsíců či roků. Takže sledovat a až to bude přicházet, pak začít řešit..."

Tedy ještě přesněji, není to tak, že by auto zcela bezpříznakově zůstalo viset na Jadranu (samozřejmě vyloučit to nelze), ale v drtivé většině případů se tahle chyba hlásí opatrně dopředu.

P.
_________________
.::. V90CC T6 2018 .::. S80 V8 2007 .::. 940 2.3 1995 .::. 940 Polar 1994 .::. 740 Turbo 1988 .::.
Repase/klonování/párování elektroniky VOLVO - DIM / ICM / ECM / CEM / DEM / SAS & Optimalizace motoru
Start nezávislého topení z telefonu, vzdálená diagnostika: VDD - https://d5t5.com/article/vdash-vdd-dongle
https://D5T5.com https://d5t5.com/helpdesk
Specializovaný Volvo servis - CarDiag.info

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 17
Příspěvky: 217
Registrován: 9 roků 5 měsíců
Bydliště: Zličín u Prahy
Vůz: XC90 (2003) D5 2401ccm 120kW, D5244T

#19 Infarkt řídící jednotky = MY2004 S60/S80/V/XC70/XC90 ?

Příspěvek od Codyhuman »

Takže je to způsobeno přehřátím této jednotky, je tedy nedostatečně chlazená...? Tak si tam nainstaluji větráček z PC a mohlo by to vydržet o něco déle ne?
_________________
XC90(rok 2004) D5 2401ccm 120kW, [+230 000km] 9,0l/100km

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 7
Příspěvky: 1276
Registrován: 8 roků 9 měsíců
Bydliště: Frenštát pod Radhoštěm
Vůz: Volvo S80 v8, 2008; Volvo S60 T5, 2002
Bydliště: Frenštát pod Radhoštěm

#20 Infarkt řídící jednotky = MY2004 S60/S80/V/XC70/XC90 ?

Příspěvek od marekbm »

tohle je jen jedna příčina. ta druhá je použití bezolovnatého cínu a s tím nic neuděláš.
_________________
.:::. Volvo S80 V8, MY2008 (severka alias black panther), Bluetooth PHM .:::. Volvo S60 T5, 2002 (zlatonka), Bluetooth PHM .:::.
Bylo: Volvo S80 V8, 2007 (slovenka) .:::. Renault Laguna II, Liftback II, Privilege, 2001, V6 24V .:::. Renault Laguna I, Liftback, RXT, 1999, 1.8 16V .:::. Renault 19, Hatchback, Storia, 1993, 1.4 8V

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 17
Příspěvky: 217
Registrován: 9 roků 5 měsíců
Bydliště: Zličín u Prahy
Vůz: XC90 (2003) D5 2401ccm 120kW, D5244T

#21 Infarkt řídící jednotky = MY2004 S60/S80/V/XC70/XC90 ?

Příspěvek od Codyhuman »

Na hraničních forech a webech řeší především přehřívání procesoru v CEM - jelikož je uzavřená v ocelové kastli (kvůli elmg.vlny) no a neproudí tam tudy pořádně vzduch - tím se procesor přehřívá a jednoho dne se odporoučí do zde popsaného infarktu...

Řeší to různě, ale v Kanadě je dokonce firma - která tam dává chladící pasivní chladiče "extra" samozřejmě lze i svépomocí.
- Pak to vypadá cca. takto (černé žebrování) a okolo nějáký červený sajrajt a "kastli" už tam nevrací

Jinak bežně v základu to je bez toho žebrování a schované právě v té kastli proti el.vlnám
Přílohy
UfpFlBLh.jpg
_________________
XC90(rok 2004) D5 2401ccm 120kW, [+230 000km] 9,0l/100km

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 17
Příspěvky: 217
Registrován: 9 roků 5 měsíců
Bydliště: Zličín u Prahy
Vůz: XC90 (2003) D5 2401ccm 120kW, D5244T

#22 Infarkt řídící jednotky = MY2004 S60/S80/V/XC70/XC90 ?

Příspěvek od Codyhuman »

Takto vypadá aktuálně má CEM - jak vidíte procesor je uzavřen v té "kastli", který se dá v pohodě odklopit a pak na další fotce vidíte jak to vypadá pod ní bez kastle.

Kontroloval jsem to hlavně kvůli korozi - ale po korozi ani památky, tak chci řešit preventivně chlazení - nejraději bych tu kastli už nevracel, ale nechci riskovat to elmg. rušení, tak ještě nevím...
Přílohy
S KASTLÍ
S KASTLÍ
BEZ KASTLE
BEZ KASTLE
_________________
XC90(rok 2004) D5 2401ccm 120kW, [+230 000km] 9,0l/100km

ok2ucx
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 13
Příspěvky: 2622
Registrován: 15 roků 10 měsíců
Bydliště: Beskydy
Vůz: V90CC-T6/S80-V8/740/940/C30
Kontaktovat uživatele:

#23 Infarkt řídící jednotky = MY2004 S60/S80/V/XC70/XC90 ?

Příspěvek od ok2ucx »

Pravdu má ten chlapec. Největší zlo je v případě těchto CEM právě nadměrné přehřívání (v kombinaci s poplašenou technologií pájení bezolovnatým cínem). Korozi jsem u šedé CEM (MY99-04) zatím nezaznamenal.

Jen pro ilustraci - jak vypadá repase CEM od D5T5.com:
CEM-repase.jpg
Pavel
_________________
.::. V90CC T6 2018 .::. S80 V8 2007 .::. 940 2.3 1995 .::. 940 Polar 1994 .::. 740 Turbo 1988 .::.
Repase/klonování/párování elektroniky VOLVO - DIM / ICM / ECM / CEM / DEM / SAS & Optimalizace motoru
Start nezávislého topení z telefonu, vzdálená diagnostika: VDD - https://d5t5.com/article/vdash-vdd-dongle
https://D5T5.com https://d5t5.com/helpdesk
Specializovaný Volvo servis - CarDiag.info

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 17
Příspěvky: 217
Registrován: 9 roků 5 měsíců
Bydliště: Zličín u Prahy
Vůz: XC90 (2003) D5 2401ccm 120kW, D5244T

#24 Infarkt řídící jednotky = MY2004 S60/S80/V/XC70/XC90 ?

Příspěvek od Codyhuman »

Takže ta kovová kastle se tam nevrací jo? Nějákému rušení to nevadí? díky za foto
_________________
XC90(rok 2004) D5 2401ccm 120kW, [+230 000km] 9,0l/100km

jou81
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 9
Příspěvky: 1038
Registrován: 16 roků
Bydliště: Brno / Hradec Králové
Vůz: XC90 MY17 Inscription

#25 Infarkt řídící jednotky = MY2004 S60/S80/V/XC70/XC90 ?

Příspěvek od jou81 »

Vrací, jinak bude problém.
Pro ukázku ze šuplíku, ještě nehotové.
IMG_0401.jpg
IMG_0442.jpg
_________________
https://www.zidekmir.cz/ - Volvo diagnostika s úsměvem, v Brně zdarma :-)
Oprava přístrojovek a jiné elektroniky z S/V/XC s doživotní zárukou :-) tel. 602749614

S80 V8 Executive, XC90 2017 Inscription, ice white. S60R MY05. Byla S80 T6 200kw MY04, S60 D5 2002.
Odpovědět
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Zpět na „850 / 60 / 70 / 80 / 90 / XC - opravy“