Jak povolit matici na rameni stěrače + bouchající stěrač

850 a novější modely řad C/S/V/XC
  • Autor
  • Zpráva
Haben
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 14
Příspěvky: 5910
Registrován: 14 roků 2 měsíce
Bydliště: Zlín
Vůz: 944 B230FB M47 '92, Toyota Yaris Hybrid

#26 Jak povolit matici na rameni stěrače

Příspěvek od Haben »

všem děkuji mnohokrát za rady. Nakonec se podařilo matici povolit pomocí trubkového klíče číslo 13, který jsem našel v dílně. Pořádně jsem jej zarazil na matici, vzal 40 cm hasák a :Yahoo!:
Než sundám stěrače z osazení, napadá někoho, proč stěrače při dojezdu do horní krajní polohy vždy bouchnou - viz. video?
Výměna stíracích lišt různých typů nepomáhá. :(

https://vimeo.com/121480575
_________________
Chuanita 944, B230FB , MY92, M47 Obrázek"GALERIE"
Toyota Yaris Hybrid MY23 Obrázek"GALERIE"
bylo: Andreas C30 2,4i 125 kw MY08 Summum MT| V70 II D5 AWD MY05 MT, chip 149 kw, EGR OFF| V70 II 2,4 D 120 kw, MY04 AT|V70 I 2,5 D 103 kw, MY00 MT, KAT OFF, EGR OFF

Urvanej
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 12078
Registrován: 13 roků 4 měsíce
Bydliště: Plzeň
Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8

#27 Jak povolit matici na rameni stěrače

Příspěvek od Urvanej »

Nemáš je osazený moc po směru hodinovejch ručiček, takže při dojezdu klepnou do lišty/sloupku?
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.

Haben
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 14
Příspěvky: 5910
Registrován: 14 roků 2 měsíce
Bydliště: Zlín
Vůz: 944 B230FB M47 '92, Toyota Yaris Hybrid

#28 Jak povolit matici na rameni stěrače

Příspěvek od Haben »

Bohuzel ne, dojezd konci cca 5 cm od A sloupku. Staci, kdyz pri dojezdu mirne nadzvednu sterac a bouchnuti se neozve. Bouchaji oba sterace, levy z pohledu ridice vice. Je to, jako by ranu pri prevraceni do druheho smeru udelala stiraci guma nebo co :%)
_________________
Chuanita 944, B230FB , MY92, M47 Obrázek"GALERIE"
Toyota Yaris Hybrid MY23 Obrázek"GALERIE"
bylo: Andreas C30 2,4i 125 kw MY08 Summum MT| V70 II D5 AWD MY05 MT, chip 149 kw, EGR OFF| V70 II 2,4 D 120 kw, MY04 AT|V70 I 2,5 D 103 kw, MY00 MT, KAT OFF, EGR OFF

Urvanej
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 12078
Registrován: 13 roků 4 měsíce
Bydliště: Plzeň
Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8

#29 Jak povolit matici na rameni stěrače

Příspěvek od Urvanej »

hmmm, to mi dělaly starý lišty, když sem dal jiný, tak to zmizelo :shock:
Takže nevim. Když stěrače zvedneš z okna, tak to uplně ztichne?
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.

Haben
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 14
Příspěvky: 5910
Registrován: 14 roků 2 měsíce
Bydliště: Zlín
Vůz: 944 B230FB M47 '92, Toyota Yaris Hybrid

#30 Jak povolit matici na rameni stěrače

Příspěvek od Haben »

Ano, kdyz je zvednu do "servisni" pozice, tak je naprosty klid. Listy jsem daval nove, tam snad problem nebude, protoze na tchanove Kii jsou uplne tiche. Jedine, ze by tvar okna ve Volvu delal problemy. Asi budu muset nekoho ve Zline pozadat o test s vymenou list. Kdyz bude klid, budu muset koupit stejny typ, kdyz budou rany i nadale, tak jedine zkusit prehodit cela ramena
_________________
Chuanita 944, B230FB , MY92, M47 Obrázek"GALERIE"
Toyota Yaris Hybrid MY23 Obrázek"GALERIE"
bylo: Andreas C30 2,4i 125 kw MY08 Summum MT| V70 II D5 AWD MY05 MT, chip 149 kw, EGR OFF| V70 II 2,4 D 120 kw, MY04 AT|V70 I 2,5 D 103 kw, MY00 MT, KAT OFF, EGR OFF

Haben
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 14
Příspěvky: 5910
Registrován: 14 roků 2 měsíce
Bydliště: Zlín
Vůz: 944 B230FB M47 '92, Toyota Yaris Hybrid

#31 Jak povolit matici na rameni stěrače

Příspěvek od Haben »

tak s 99% pravděpodobností bouchne při dojezdu do horní polohy guma na stěrači, jak se převrátí - a to v míst pod úchytem stírací lišty k ramenu stěrače. Že by velký přítlak?.Stačí, když mírně přizvednu rameno stěrače nebo před dojezdem do krajní polohy dám palec o které se rameno přibrzdí, tak nic nebouchne. Poradíte, jak se s tímto vypořádat?
_________________
Chuanita 944, B230FB , MY92, M47 Obrázek"GALERIE"
Toyota Yaris Hybrid MY23 Obrázek"GALERIE"
bylo: Andreas C30 2,4i 125 kw MY08 Summum MT| V70 II D5 AWD MY05 MT, chip 149 kw, EGR OFF| V70 II 2,4 D 120 kw, MY04 AT|V70 I 2,5 D 103 kw, MY00 MT, KAT OFF, EGR OFF

z-d-e-n-a
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 2433
Registrován: 12 roků 3 měsíce
Bydliště: Pacov / Jindřichův Hradec
Vůz: V70 2,5T 2008 & V50 2,4i 2005
Participant x 1

#32 Jak povolit matici na rameni stěrače + bouchající stěrač

Příspěvek od z-d-e-n-a »

Pokud ti to mlátí se všemi druhy stírátek,zkusil bych na hulváta lehce překroutit raménko stěrače. Prostě aby se změnil úhel mezi stírátkem a sklem. Jestli jsem se teda nějak pochopitelně vymáčknul...
Mě to vždycky pomohlo
_________________
V70 2,5T 12/08 - B5254T6, MT Stage2
V50 2.4i 12/05 - B5244S4, AT
EX: V50 T5, 850 T5, V70 TDi
VIDA a VolFCR v Jindřichově Hradci...

michal_0077
Ověřený
Offline
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 624
Registrován: 13 roků 9 měsíců
Bydliště: Olomouc
Vůz: V70 II

#33 Jak povolit matici na rameni stěrače + bouchající stěrač

Příspěvek od michal_0077 »

zajimave tema, ja na svem aute taky pozoruju ze pri nejrychlejsi poloze storani sterace v horni uvrati bouchaji, hlavne kdyz se jede rychle.
Myslel jsem si ze je to proste vlastnost volva... Bylo by super kdyby se to dalo odstranit, dost to pri dlouhejch destivejch cestach slysim. Ne ze by to bylo nejak hlasite ale proste ten zvuk tam je clovek neslysi nic jineho jen ceka az starac zase tukne...
_________________
[s]V70 II 2,5T AT5 + LPG[/s] - porucha automatu --> ekologická likvidace
V70 II 2,5T + LPG - manuál
Saffron V70 R AWD '98 (AT4) 2.3T 20V
XC90 D5 AT6 AWD
XC60 D4 AWD R-design polestar

Haben
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 14
Příspěvky: 5910
Registrován: 14 roků 2 měsíce
Bydliště: Zlín
Vůz: 944 B230FB M47 '92, Toyota Yaris Hybrid

#34 Jak povolit matici na rameni stěrače + bouchající stěrač

Příspěvek od Haben »

Ted jsem se vratil od auta a vyreseno. Sterace jsem si zastavil v horni uvrati a "analyzoval". Dosel jsem na to, ze krome gumy, ktera po prehnuti na druhou stranu musi proste mirne lupnout, tak hlavnim zdrojem bouchani je samotny drzak sterace. V horni uvrati, v okamziku, kdy se sterac zastavi a zacne se vracet, tak jak je proste guma stiratek polozena, tak o sklo tukne ten plastovo kovovy dzak stiratka. Proste si lehne na sklo. Je to dano tvarem skla, kdy je proste sklo moc zaoblene a horni uvrat je az za zaoblenim, takze je mezi jednim krajem drzaku sterac minimalni mezera, ktera dynamikou sterace pri navratu zmizi a sterac bouchne. Takze jsem na toho hulvata mirne jako by dovrtule vytocil cely sterac. Tim jsem zajistil, aby se zvetsila mezera mezi sklem a tim plastovokovovym drzakem sterace. Pak jsem jeste odbrousil zbytecny cca 1 mm plastu na tom drzaku a tim jeste mezeru jeste zvetsil. Ale pozor, pokud sterac do vrtule ohnete moc, pak vam zase budou sterace bouchat v dolni uvrati opacnou stranou toho plastovokovoveho drzaku sterace.
Takze hlavni problem vyresen, bouchani je ze 70% odstraneno, zustalo jen lupnuti gumoveho stiratka, coz uz se neda odstranit.
A jeste jedna poznamka, jak kur*a inzenyri v Mlade Boleslavi docilili toho, ze na Octavia 2 jsou sterace naprosto neslysitelne, ani to lupnuti gumy nejde slyset :shock:
_________________
Chuanita 944, B230FB , MY92, M47 Obrázek"GALERIE"
Toyota Yaris Hybrid MY23 Obrázek"GALERIE"
bylo: Andreas C30 2,4i 125 kw MY08 Summum MT| V70 II D5 AWD MY05 MT, chip 149 kw, EGR OFF| V70 II 2,4 D 120 kw, MY04 AT|V70 I 2,5 D 103 kw, MY00 MT, KAT OFF, EGR OFF

michal_0077
Ověřený
Offline
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 624
Registrován: 13 roků 9 měsíců
Bydliště: Olomouc
Vůz: V70 II

#35 Jak povolit matici na rameni stěrače + bouchající stěrač

Příspěvek od michal_0077 »

ja tohle zazil taky jen u volva :) k tomu jeste povedenej destovej senzor...
budiz nam utechou ze v ostatnich akustickejch disciplinach nach volvo jen rozmazluje. nedavno jsem jel s OIII TDi DSG tak vim o cem mluvim
_________________
[s]V70 II 2,5T AT5 + LPG[/s] - porucha automatu --> ekologická likvidace
V70 II 2,5T + LPG - manuál
Saffron V70 R AWD '98 (AT4) 2.3T 20V
XC90 D5 AT6 AWD
XC60 D4 AWD R-design polestar

raolsa
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 13040
Registrován: 14 roků 4 měsíce
Bydliště: Semily
Vůz: Volvo V70 II 2.4T 147 kw AWD LPG
Participant x 1

#36 Jak povolit matici na rameni stěrače + bouchající stěrač

Příspěvek od raolsa »

Mě nic nebouchá, stěrače skoro neslyším. :pardon: Používám origo raménkové lišty.
_________________
Volvo V70 II 2.4T AWD 147 kw LPG '00
Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Diagnostika k dispozici. 607827920

Haben
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 14
Příspěvky: 5910
Registrován: 14 roků 2 měsíce
Bydliště: Zlín
Vůz: 944 B230FB M47 '92, Toyota Yaris Hybrid

#37 Jak povolit matici na rameni stěrače + bouchající stěrač

Příspěvek od Haben »

Pokud admin usoudí, že by bylo vhodné z lampárny toto téma přesunout do sekce 850 / 60 / 70 / 80 / 90 / XC - opravy, tak ať tak učiní. Třeba to někomu v budoucnu s jeho problémem pomůže.
_________________
Chuanita 944, B230FB , MY92, M47 Obrázek"GALERIE"
Toyota Yaris Hybrid MY23 Obrázek"GALERIE"
bylo: Andreas C30 2,4i 125 kw MY08 Summum MT| V70 II D5 AWD MY05 MT, chip 149 kw, EGR OFF| V70 II 2,4 D 120 kw, MY04 AT|V70 I 2,5 D 103 kw, MY00 MT, KAT OFF, EGR OFF

karelvolvo
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 2168
Registrován: 14 roků 8 měsíců
Bydliště: Vrchoslavice
Vůz: Volvo 340 1.6D Volvo 460 1.9TD

#38 Jak povolit matici na rameni stěrače + bouchající stěrač

Příspěvek od karelvolvo »

raolsa píše:Mě nic nebouchá, stěrače skoro neslyším. :pardon: Používám origo raménkové lišty.
Tak tak mám origo osmý rok 105tkm a v pohodě
_________________
V70 D5 2002 stříbrná 410tkm 460 1.9TD 1994 stříbrná 773tkm momentálně depozit V40 1.9D 85kw 2004 stříbrná 237tkm 340 1.6D 1986 oceanbluemetalic 187tkm S60 D5 2002 stříbrná 265tkm S60 D5 2002 stříbrná Volfinka od Albertuse 440 tkm

Haben
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 14
Příspěvky: 5910
Registrován: 14 roků 2 měsíce
Bydliště: Zlín
Vůz: 944 B230FB M47 '92, Toyota Yaris Hybrid

#39 Jak povolit matici na rameni stěrače + bouchající stěrač

Příspěvek od Haben »

tak po dnešní projížďce do ZOO Lešná musím konstatovat, že slabé lupnutí gumy stěračů se děje pouze když je úplně suché sklo. Pokud trochu ostříknu, tak jsou stěrače absolutně neslyšitelné :Yahoo!: :Yahoo!: :Yahoo!: jak já to jen mohl téměř rok tolerovat :crazy:
A jen pro info, nemám tam žádné origo stěrače, ale za 160 Kč z Kauflandu nějaké noname - stírají pěkně, nezůstává žádná čmouha, nejsou hlučné... :D
_________________
Chuanita 944, B230FB , MY92, M47 Obrázek"GALERIE"
Toyota Yaris Hybrid MY23 Obrázek"GALERIE"
bylo: Andreas C30 2,4i 125 kw MY08 Summum MT| V70 II D5 AWD MY05 MT, chip 149 kw, EGR OFF| V70 II 2,4 D 120 kw, MY04 AT|V70 I 2,5 D 103 kw, MY00 MT, KAT OFF, EGR OFF

karelvolvo
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 2168
Registrován: 14 roků 8 měsíců
Bydliště: Vrchoslavice
Vůz: Volvo 340 1.6D Volvo 460 1.9TD

#40 Jak povolit matici na rameni stěrače + bouchající stěrač

Příspěvek od karelvolvo »

Haben píše:tak po dnešní projížďce do ZOO Lešná musím konstatovat, že slabé lupnutí gumy stěračů se děje pouze když je úplně suché sklo. Pokud trochu ostříknu, tak jsou stěrače absolutně neslyšitelné :Yahoo!: :Yahoo!: :Yahoo!: jak já to jen mohl téměř rok tolerovat :crazy:
A jen pro info, nemám tam žádné origo stěrače, ale za 160 Kč z Kauflandu nějaké noname - stírají pěkně, nezůstává žádná čmouha, nejsou hlučné... :D
No co dokážou jedny umělohmotné stěrače tolik povyku na dvě stránky naštěstí nejsem tak bohatý abych chodil do kauflandu (teda kupovat stěrače)
_________________
V70 D5 2002 stříbrná 410tkm 460 1.9TD 1994 stříbrná 773tkm momentálně depozit V40 1.9D 85kw 2004 stříbrná 237tkm 340 1.6D 1986 oceanbluemetalic 187tkm S60 D5 2002 stříbrná 265tkm S60 D5 2002 stříbrná Volfinka od Albertuse 440 tkm

Haben
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 14
Příspěvky: 5910
Registrován: 14 roků 2 měsíce
Bydliště: Zlín
Vůz: 944 B230FB M47 '92, Toyota Yaris Hybrid

#41 Jak povolit matici na rameni stěrače + bouchající stěrač

Příspěvek od Haben »

vidíš, já taky nejsem tak bohatý, abych mohl kupovat nefunkční věci, ale předminulý týden jsem zjistil, že mám utržené na původních gumičky a holt v neděli nikde Bosch Aerotwin, které jsem chtěl, neseženu. Tak jsem vzal za pár korun to, co bylo v otevřeném supermarketu. A fungují nyní bezproblémově, takže pokud někdo potřebuje mít značkové stěrače, hurá pro ně, pokud někdo na značkách neujíždí, tak i tyto plní kvalitně svůj účel. Mimochodem, ty předchozí byly originály Volvo a stírali stejně kvalitně (bouchání již nepočítám, protože to dělalo se všemi možnými lištami)
_________________
Chuanita 944, B230FB , MY92, M47 Obrázek"GALERIE"
Toyota Yaris Hybrid MY23 Obrázek"GALERIE"
bylo: Andreas C30 2,4i 125 kw MY08 Summum MT| V70 II D5 AWD MY05 MT, chip 149 kw, EGR OFF| V70 II 2,4 D 120 kw, MY04 AT|V70 I 2,5 D 103 kw, MY00 MT, KAT OFF, EGR OFF

Urvanej
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 12078
Registrován: 13 roků 4 měsíce
Bydliště: Plzeň
Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8

#42 Jak povolit matici na rameni stěrače + bouchající stěrač

Příspěvek od Urvanej »

Teď tu někdo udělá tu matiku, že když si za rok koupíš dvoje, tak to je 250Kč a tak je to za 5 let xxx no a originály ti vydrží 150 let, takže vlastně ušetříš...
Ještě jsem nenašel stěrače, co by vydržely dýl jak rok. A bylo uplně jedno co to bylo. Takže kupuju žampiony jednou za rok a žiju.
Ale pazvuky nesnášim, to sem kuli tomu i nafasoval glycerin a pomohlo to asi na měsíc...
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.

mot
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 5
Příspěvky: 520
Registrován: 10 roků 7 měsíců
Bydliště: Moravská Nová Ves
Vůz: S80, D5, MY04

#43 Jak povolit matici na rameni stěrače + bouchající stěrač

Příspěvek od mot »

Já mám stěrače od koupi auta, tudíž cca něco přes rok a půl a když je pustím, tak nejdou ani slyšet. Ani když je sucho a pustím ostřik jen tak pro zábavu.
_________________
(2013-) S80 D5 120KW, 03', 196tkm, automat, světlá kůže; GALERKA , SPOTŘEBA
(2010-2013) Ford Mondeo MKIII, 1,8 TDCi 92KW, 152tkm
(2005-2010) Ford Focus I, 1,8 TDDi 66KW, 126tkm

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 96
Registrován: 14 roků 11 měsíců
Bydliště: Havlíčkův Brod
Vůz: XC90 D5 AWD 136KW
Bydliště: Havlíčkův Brod

#44 Jak povolit matici na rameni stěrače + bouchající stěrač

Příspěvek od strejka »

Nevím, jestli jsi to už ukuzdil, ale osvědčená metoda je nahřátí. ne ovšem autogenem, nýbrž obyč horkovzduškou s tou zúženou koncovkou. nezapomeň ale na ochranu všeho okolo(třeba plech s drážkou nasunout pod ramínko a pod něj třeba namočenej hadr, nebo ještě lépe rouno). Hliník to neroztaví a přes ochranu ani to plstový pouzdro.
_________________
850 GLE 125KW 20V už ne, V70/I 2,5TDI, 103kW, r.v.2000
S80 2,4i, 125KW, 2001
S80 2,5TDI, 103KW 2000
XC90 D5 AWD 136kW 2007

Haben
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 14
Příspěvky: 5910
Registrován: 14 roků 2 měsíce
Bydliště: Zlín
Vůz: 944 B230FB M47 '92, Toyota Yaris Hybrid

#45 Jak povolit matici na rameni stěrače + bouchající stěrač

Příspěvek od Haben »

díky za tip, ale nebylo potřeba nahřívat, stačilo "obalit" rameno stěrače pracovní rukavicí (proti poškrábání), vzít delší kleště a mírně pootočit. Velké zkroucení do vrtule není potřeba. Uvidím časem, zda se rameno nevrátí zase z vrtule do původní polohy. Pokud ano, tak to zase stejným způsobem přihnu.
_________________
Chuanita 944, B230FB , MY92, M47 Obrázek"GALERIE"
Toyota Yaris Hybrid MY23 Obrázek"GALERIE"
bylo: Andreas C30 2,4i 125 kw MY08 Summum MT| V70 II D5 AWD MY05 MT, chip 149 kw, EGR OFF| V70 II 2,4 D 120 kw, MY04 AT|V70 I 2,5 D 103 kw, MY00 MT, KAT OFF, EGR OFF
Odpovědět
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Zpět na „850 / 60 / 70 / 80 / 90 / XC - opravy“