Přestalo tlačit turbo

850 a novější modely řad C/S/V/XC
  • Autor
  • Zpráva
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 7
Příspěvky: 376
Registrován: 16 roků 1 měsíc
Bydliště: Kroměříž
Vůz: MB 500 SEC,SL500,S320,Jag XJR,Saab 9-5

#1 Přestalo tlačit turbo

Příspěvek od Marten »

Tak jsem dneska po delší době chtěl svižněji předjet auto a zjistil jsem že to netáhne jako dřív.
Ručička která chodila až skoro ke kraji bílého pole chodí kousek za půlku a auto tak nejede.
Bylo mi i dvné že jsem každé ráno neslyšel houkání turba za studena..
Takže co teď s tím?? :(

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 7
Příspěvky: 376
Registrován: 16 roků 1 měsíc
Bydliště: Kroměříž
Vůz: MB 500 SEC,SL500,S320,Jag XJR,Saab 9-5

#2 Přestalo tlačit turbo

Příspěvek od Marten »

Díval jsem se do sání, olej tam není jenom lehkej povlak, motor nekouří.

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 5
Příspěvky: 4156
Registrován: 18 roků 3 měsíce
Bydliště: R.I.P.
Vůz: ---
Bydliště: Jindřichův Hradec

#3 Přestalo tlačit turbo

Příspěvek od dali »

Marten píše:Tak jsem dneska po delší době chtěl svižněji předjet auto a zjistil jsem že to netáhne jako dřív.
Ručička která chodila až skoro ke kraji bílého pole chodí kousek za půlku a auto tak nejede.
Bylo mi i dvné že jsem každé ráno neslyšel houkání turba za studena..
Takže co teď s tím?? :(
Podle mě hledat netěsnost, skrz kterou tlak uniká. Mě se osvědčilo jezdit s tím dál a místo úniku najít podle toho kde to bude poblitý od oleje. Když jsem auto hned po poklesu tlaku odstavil, nemoh jsem nic najít, stačilo s tím jezdit nějakou dobu dál a pak se to hledalo snadno.

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 7
Příspěvky: 376
Registrován: 16 roků 1 měsíc
Bydliště: Kroměříž
Vůz: MB 500 SEC,SL500,S320,Jag XJR,Saab 9-5

#4 Přestalo tlačit turbo

Příspěvek od Marten »

Včera jsem s tím byl na STK a turbo bylo zespod mokrý od oleje, ale žádná hrůza. Na co se mám zaměřit??

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 7
Příspěvky: 376
Registrován: 16 roků 1 měsíc
Bydliště: Kroměříž
Vůz: MB 500 SEC,SL500,S320,Jag XJR,Saab 9-5

#5 Přestalo tlačit turbo

Příspěvek od Marten »

Zkoušel jsem na místě z motorového prostoru párkrát přidat a po ubrání se dycky někde od turba ozvalo takové pffff... Řekl bych že to druhé auto mi to nedělá ani toto to nedělalo. Může to mít spojitost??

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 5
Příspěvky: 4156
Registrován: 18 roků 3 měsíce
Bydliště: R.I.P.
Vůz: ---
Bydliště: Jindřichův Hradec

#6 Přestalo tlačit turbo

Příspěvek od dali »

Odfouknout to správně má, ale jak moc záleží například na tom jakej tam máš vzduchovej filtr. Ten ventil co to odfukování má na starosti má v sobě membránu a ta když praskne, přijdeš o tlak, zrovnatak pokud z toho ventilu odpojíš hadičku, tak přijdeš o tlak taky.

Jinak typický místa kde to fouká jsou:
-první kousek hadice hned za turbem.. je to hodně namáhaný teplem, mě to teda vystřelilo, ale foukat to taky může
- hadice napojený na volnoběžnej ventil... zvlášť ta kratší je dost vypečená
- vakuovej strom.... takovej ten bazmek zvrchu na sání co má asi 6 vývodů na tenký hadičky, z nichž se používá většinou jedna... na zbytku jsou záslepky, který když ztratíš tak máš únik tlaku, ale to si myslím že by i houpalo s volnoběhem, potom o-kroužek, kterým je ten vakuovej strom utěsněnej v sání (je to na jeden šroub vyndat a zkontrolovat)
- pak takový věci jako prasklej mezichladič, což už si tuším řešil

Celkově když máš únik, tak auto mívá podivný chování na volnoběh.
Pak může bejt špatný čidlo klepání na bloku... díky němu taky motor nemusí natlačit naplno.
Je toho spousta.

Turbo od oleje sice neni ideální, ale souviset to s tímhle problémem vůbec nemusí.

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 7
Příspěvky: 376
Registrován: 16 roků 1 měsíc
Bydliště: Kroměříž
Vůz: MB 500 SEC,SL500,S320,Jag XJR,Saab 9-5

#7 Přestalo tlačit turbo

Příspěvek od Marten »

Kolem volnověžnýho ventilu a stromek jsem kontrolovat. Dle mě je to někde u turba podle poslechu..

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 7
Příspěvky: 376
Registrován: 16 roků 1 měsíc
Bydliště: Kroměříž
Vůz: MB 500 SEC,SL500,S320,Jag XJR,Saab 9-5

#8 Přestalo tlačit turbo

Příspěvek od Marten »

Z práce jsem jel ještě do obchodu a auto pořád nejelo. Pak jsem jel domů a po cestě jsem stál u cesty a telefonoval. Potom už auto zase jelo jak drak. Tak nevím co se děje. :unknown:

peter cz
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 2122
Registrován: 15 roků 2 měsíce
Bydliště: Klatovy
Vůz: 850R; 760GLE; 940T

#9 Přestalo tlačit turbo

Příspěvek od peter cz »

Tak to mě zajímá, s tím se v podstatě už dlouho patlám taky, občas to láduje jak má, občas jen základní tlak wg... dali je možný že by takto blblo čidlo klepání a jednotka to škrtila, ale při tom žádnej chybovej kód?
_________________
´96 850 R, B5234T5, AW50-42LE, Elotec E85 | ´89 760 GLE, D24TIC, ZF4HP22 Obrázek | ´97 940 Turbo, B230FK, M90, LPG Obrázek
Volvo diagnostika k dispozici.

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 7
Příspěvky: 376
Registrován: 16 roků 1 měsíc
Bydliště: Kroměříž
Vůz: MB 500 SEC,SL500,S320,Jag XJR,Saab 9-5

#10 Přestalo tlačit turbo

Příspěvek od Marten »

Možný to je, ale to by ti svítila kontrolka motoru a zvedla se spotřeba.

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 5
Příspěvky: 4156
Registrován: 18 roků 3 měsíce
Bydliště: R.I.P.
Vůz: ---
Bydliště: Jindřichův Hradec

#11 Přestalo tlačit turbo

Příspěvek od dali »

peter cz píše:... dali je možný že by takto blblo čidlo klepání a jednotka to škrtila, ale při tom žádnej chybovej kód?
Vyzkoušený to nemám. To samý řešili kámoši na podobně starý (poctivej 20V pětiválec) Audině. Netlačilo to a nakonec to bylo čidlem klepání. Jen nevím jestli jim to ukázala nějaká diagnostika, nebo jestli k tomu došli pokusem omylem. Pokud čidlo nefunguje vůbec, tak tomu věřím že to chybu hodí. Ale jestli je v jeho možnostech vytvářet falešný poplachy, tak to podle mě jednotka nemá šanci poznat - třeba je to úplná blbost a někdo to uvede na pravou míru. Elektronika k mým koníčkům nepatří.

doktor
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 3226
Registrován: 15 roků 9 měsíců
Bydliště: Slaný, okr. Kladno
Vůz: SAAB 9-5 AERO 04, V70II R 04, C70 T5 98

#12 Přestalo tlačit turbo

Příspěvek od doktor »

čidlo klepání se nahlásí jako chyba - znám.
_________________
V70R II 2,5T AWD, manual, 220 KW,´04, SAAB 9-5 AERO 2.3T, B235R, manual, 184 kW, ´03, Volvo C70 2,0 T5, B5204T3, 166kW ´98, manual, ARD tuning stage 2, 195kW,
bylo Volvo 460 2.0, B20F manual, 80kW,´95, bylo Volvo V70 2.5 10V, B5252S automat, 106kW,´99, bylo Volvo 850 R, 2.3, B5234T5 automat, 176kW,´96, Volvo V70 T5 2.3, B5234T3, manual, 176kW, ´99,
Vstup do galerie ZDE

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 1
Registrován: 11 roků 7 měsíců
Bydliště: Olomouc
Vůz: V70 D5, 2005
Kontaktovat uživatele:

#13 Přestalo tlačit turbo

Příspěvek od tomek »

Měl jsem podobný problém, auto jelo poměrně normálně, jen tam nebyl ten turbo efekt a tím žádný výkon (síla). Zjištěné bylo ucpání katalyzátoru a fouklý těsnění pod hlavou.

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 5
Příspěvky: 4156
Registrován: 18 roků 3 měsíce
Bydliště: R.I.P.
Vůz: ---
Bydliště: Jindřichův Hradec

#14 Přestalo tlačit turbo

Příspěvek od dali »

Pravda. :good: Na ucpanej nebo sesypanej kat jsem úplně zapomněl. Turbo se prostě nemůže roztočit naplno a natlačit kolik má, když nemaj kam odcházet výfukový plyny.

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 2166
Registrován: 15 roků 11 měsíců
Bydliště: Sydney - AUS
Vůz: Mitsubishi Challenger

#15 Přestalo tlačit turbo

Příspěvek od tomasss »

doktor píše:čidlo klepání se nahlásí jako chyba - znám.
Jako chyba se nahlásí jen vadný čidlo. Jednotka dělá vždy po startu jeho diagnostiku, kontroluje impedanci a signál co z něj leze. Proto např. nejde nechat čidlo klepání připojený, ale nepřišroubovaný k bloku. Stává se ale že čidlo je jen načatý, tj. impedanci má ok a generuje signál, ale je moc citlivý - reportuje jako klepání i to co klepání neni. Sám jsem to měl, jezdil jsem s napojeným osciloskopem a koukal na průběhy, atd.
Nevím jestli to umí 850tková jednotka, ta moje umí vyblikávat neočekávaný události (záměrně nepíšu chyby) v reálným čase, takže vždycky v určitým úzkým spektru otáček začala signalizovat klepání motoru a výkon šel rapidně dolu.
PS: Leda by 850tka měla dvě čidla klepání, to by pak mohla jednotka umět porovnat průběhy a dedukovat vadný čidlo, ale to je jen spekulace. Já mám dvě čidla a neumí to.
_________________
Je: Mitsubishi Challenger 2002 3.0 V6 aut
Bylo: V40 D2 6q 88kW MY2017, 760GLE B280F AW71 108kW, 960II B6304S3 AW30-43 150kW, 2x 740TURBO B204GT M90 147kW, S70R B5234T3 AW50-42 176kW

doktor
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 3226
Registrován: 15 roků 9 měsíců
Bydliště: Slaný, okr. Kladno
Vůz: SAAB 9-5 AERO 04, V70II R 04, C70 T5 98

#16 Přestalo tlačit turbo

Příspěvek od doktor »

myslím, že 850 má zrovna 2 čidla. Mara mi měnil jedno z nich. Nějak to vyklepávalo nesmysly, ale už nevím přesně. Na diagnostice poznal, kde je problém.
_________________
V70R II 2,5T AWD, manual, 220 KW,´04, SAAB 9-5 AERO 2.3T, B235R, manual, 184 kW, ´03, Volvo C70 2,0 T5, B5204T3, 166kW ´98, manual, ARD tuning stage 2, 195kW,
bylo Volvo 460 2.0, B20F manual, 80kW,´95, bylo Volvo V70 2.5 10V, B5252S automat, 106kW,´99, bylo Volvo 850 R, 2.3, B5234T5 automat, 176kW,´96, Volvo V70 T5 2.3, B5234T3, manual, 176kW, ´99,
Vstup do galerie ZDE

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 5
Příspěvky: 4156
Registrován: 18 roků 3 měsíce
Bydliště: R.I.P.
Vůz: ---
Bydliště: Jindřichův Hradec

#17 Přestalo tlačit turbo

Příspěvek od dali »

Ano, potvrzuju, že 850 má dvě čidla klepání, poslední dobou je mám na očích častějc než je zdrávo :(

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 2166
Registrován: 15 roků 11 měsíců
Bydliště: Sydney - AUS
Vůz: Mitsubishi Challenger

#18 Přestalo tlačit turbo

Příspěvek od tomasss »

Jo, pripojeni na externi diagnostiku bude asi jiny kafe, jestli jde zobrazit primo vystup cidel vuci sobe tak to se to pak odhaluje 8) :good: ale hlasilo se to jako chyba primo od jednotky, nebo to marra odhalil jako chybu na zaklade koukani na hodnoty cidel lezouci z diagnostiky?
_________________
Je: Mitsubishi Challenger 2002 3.0 V6 aut
Bylo: V40 D2 6q 88kW MY2017, 760GLE B280F AW71 108kW, 960II B6304S3 AW30-43 150kW, 2x 740TURBO B204GT M90 147kW, S70R B5234T3 AW50-42 176kW
Odpovědět
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Zpět na „850 / 60 / 70 / 80 / 90 / XC - opravy“