u 850 špatně funguje ukazatel tlaku turba a netáhne ..

850 a novější modely řad C/S/V/XC
  • Autor
  • Zpráva
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 41
Příspěvky: 376
Registrován: 16 roků 2 měsíce
Bydliště: Kroměříž
Vůz: MB 500 SEC,SL500,S320,Jag XJR,Saab 9-5

#1 u 850 špatně funguje ukazatel tlaku turba a netáhne ..

Příspěvek od Marten »

Zjistil jsem že v nižších otáčkách (tj. do cca 3000 ot./min.) to táhne jáko bez turba a ručička na ukazateli se vůbec nehýbe. Jak se dostanu nad tři tisíce auto zabere šponu a ručička na ukazateli se začne zalamovat do prava a táhne to dobře až do omezovače.
Je to 850 2.0 T5 155kw.
U mojí druhé 2,3 T5 ručička pěkně reaguje na plyn už na místě a znatelně táhne víc odspoda.

Na co bych se měl podívat, popř co mám na zkoušku prohodit? :D

Díky za rady a tipy. :good:

anonym_user

#2 u 850 špatně funguje ukazatel tlaku turba a netáhne ..

Příspěvek od anonym_user »

Sis koupil T5ku ??

Urvanej
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 5
Příspěvky: 12086
Registrován: 13 roků 4 měsíce
Bydliště: Plzeň
Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8

#3 u 850 špatně funguje ukazatel tlaku turba a netáhne ..

Příspěvek od Urvanej »

Nevázne ti aktuátor?
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.

Petr.Chrpa
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 13
Příspěvky: 1814
Registrován: 18 roků
Bydliště: Sedlečko, Chotoviny
Vůz: V 850 T5R r.v.1995 B5234T5 166kW
Kontaktovat uživatele:

#4 u 850 špatně funguje ukazatel tlaku turba a netáhne ..

Příspěvek od Petr.Chrpa »

Marten píše:Zjistil jsem že v nižších otáčkách (tj. do cca 3000 ot./min.) to táhne jáko bez turba a ručička na ukazateli se vůbec nehýbe. Jak se dostanu nad tři tisíce auto zabere šponu a ručička na ukazateli se začne zalamovat do prava a táhne to dobře až do omezovače.
Je to 850 2.0 T5 155kw.
U mojí druhé 2,3 T5 ručička pěkně reaguje na plyn už na místě a znatelně táhne víc odspoda.

Na co bych se měl podívat, popř co mám na zkoušku prohodit? :D

Díky za rady a tipy. :good:
A kam až ti ručka doleze?
Mně lezla jen do třičtvrtě když jsem koupil T5R ,musel jsem seřídit táhlo aktuatoru,protože klapka byla stále přiotevřená a nebyl tlak(do omezovače to dostaneš i bez tlaku).Jinak jsem stejně pro jistotu vyměnil vše membránu v turbu ,ventil ovl.turba ,váhu a nakonec před třemi měsící i IC protože byl prasknul :ROFL:
Teď končí asi dva mm před koncem.
_________________
Bylo:S40 ,V40 1,6r.v.1998,man.,B4164S-1587ccm
Je: Volvo 850 GLE,r.v.1996,man. ,B5202S-1984ccm 10V KOMBI - Zel. metalíza
Volvo 850 T5R,r.v.1995,manual ,B5234 T5-2319ccm 20V KOMBI - Cream Yellow 607
Volvo 850 T5R,r.v.1995(model 96),manual ,B5234 T5-2319ccm 20V SEDAN Olivová 421-41,vlastní úprava ECU,TD04HL 19T,750cc/min..
Volvo 850R r.v. 1996,manual,B5204T-1984ccm 20V KOMBI - Black Stone 019 ,vlastní úprava ECU

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 41
Příspěvky: 376
Registrován: 16 roků 2 měsíce
Bydliště: Kroměříž
Vůz: MB 500 SEC,SL500,S320,Jag XJR,Saab 9-5

#5 u 850 špatně funguje ukazatel tlaku turba a netáhne ..

Příspěvek od Marten »

Nějak přesně jsem tu ručičku nezkoumal ale řekl bych tak 2-3 mm od konce ukazatele.

Cico: jj koupil itala 850 T5, ale jako ta tvoje to nejede.. :(

JINAK CO JE TO TE AKUTÁTOR??

Petr.Chrpa
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 13
Příspěvky: 1814
Registrován: 18 roků
Bydliště: Sedlečko, Chotoviny
Vůz: V 850 T5R r.v.1995 B5234T5 166kW
Kontaktovat uživatele:

#6 u 850 špatně funguje ukazatel tlaku turba a netáhne ..

Příspěvek od Petr.Chrpa »

Drží klapku zavřenou až když ŘJ usoudí ,že tlak turba je na maximu tak přes ventil ovl.turba ji otevře .
Přílohy
$(KGrHqV,!lUFC)8E+(urBQuB3pD2(w~~60_35.JPG
$(KGrHqV,!lUFC)8E+(urBQuB3pD2(w~~60_35.JPG (9.97 KiB) Zobrazeno 2190 x
_________________
Bylo:S40 ,V40 1,6r.v.1998,man.,B4164S-1587ccm
Je: Volvo 850 GLE,r.v.1996,man. ,B5202S-1984ccm 10V KOMBI - Zel. metalíza
Volvo 850 T5R,r.v.1995,manual ,B5234 T5-2319ccm 20V KOMBI - Cream Yellow 607
Volvo 850 T5R,r.v.1995(model 96),manual ,B5234 T5-2319ccm 20V SEDAN Olivová 421-41,vlastní úprava ECU,TD04HL 19T,750cc/min..
Volvo 850R r.v. 1996,manual,B5204T-1984ccm 20V KOMBI - Black Stone 019 ,vlastní úprava ECU

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 41
Příspěvky: 376
Registrován: 16 roků 2 měsíce
Bydliště: Kroměříž
Vůz: MB 500 SEC,SL500,S320,Jag XJR,Saab 9-5

#7 u 850 špatně funguje ukazatel tlaku turba a netáhne ..

Příspěvek od Marten »

Dobře, takže na kterou stranu mám zkusit potočit maticí na akutátoru?? :) Takže doleva aby se ta hřídelka jakoby prodloužila a bylo to zavřené?

Petr.Chrpa
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 13
Příspěvky: 1814
Registrován: 18 roků
Bydliště: Sedlečko, Chotoviny
Vůz: V 850 T5R r.v.1995 B5234T5 166kW
Kontaktovat uživatele:

#8 u 850 špatně funguje ukazatel tlaku turba a netáhne ..

Příspěvek od Petr.Chrpa »

Asi na žádnou ,já na to mám takový udělátko :

Trochu po domácku udělaný ,ale na konci je tabulka nastavení pro motory.Podle toho se to nastavuje nebo si můžeš přidat
U tebe to asi nebude nastavením aktuatoru ,ale můžeš ho takhle zkontrolovat jestli chodí.
Taky projdi všechny hadičky a potom třeba ten ventil ovl.turba může zlobit.
_________________
Bylo:S40 ,V40 1,6r.v.1998,man.,B4164S-1587ccm
Je: Volvo 850 GLE,r.v.1996,man. ,B5202S-1984ccm 10V KOMBI - Zel. metalíza
Volvo 850 T5R,r.v.1995,manual ,B5234 T5-2319ccm 20V KOMBI - Cream Yellow 607
Volvo 850 T5R,r.v.1995(model 96),manual ,B5234 T5-2319ccm 20V SEDAN Olivová 421-41,vlastní úprava ECU,TD04HL 19T,750cc/min..
Volvo 850R r.v. 1996,manual,B5204T-1984ccm 20V KOMBI - Black Stone 019 ,vlastní úprava ECU

smolda
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 1140
Registrován: 11 roků 4 měsíce
Bydliště: Turnov
Vůz: 745 TIC

#9 u 850 špatně funguje ukazatel tlaku turba a netáhne ..

Příspěvek od smolda »

No to je dobrý teda...hned jak bud umít čas, tak zkontroluju wastegate - zdá se mi, že to nějak špatně líně táhne na 129kW motor...potěšilo mě, že tam na konci toho videa mají zahrnut i můj motor s nízkotlakým turbem.

Petr.Chrpa
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 13
Příspěvky: 1814
Registrován: 18 roků
Bydliště: Sedlečko, Chotoviny
Vůz: V 850 T5R r.v.1995 B5234T5 166kW
Kontaktovat uživatele:

#10 u 850 špatně funguje ukazatel tlaku turba a netáhne ..

Příspěvek od Petr.Chrpa »

smolda píše:No to je dobrý teda...hned jak bud umít čas, tak zkontroluju wastegate - zdá se mi, že to nějak špatně líně táhne na 129kW motor...potěšilo mě, že tam na konci toho videa mají zahrnut i můj motor s nízkotlakým turbem.
Koupil jsem pistoli na tlakování kol obrátil hadice a vyměnil manometr a už to jede .
_________________
Bylo:S40 ,V40 1,6r.v.1998,man.,B4164S-1587ccm
Je: Volvo 850 GLE,r.v.1996,man. ,B5202S-1984ccm 10V KOMBI - Zel. metalíza
Volvo 850 T5R,r.v.1995,manual ,B5234 T5-2319ccm 20V KOMBI - Cream Yellow 607
Volvo 850 T5R,r.v.1995(model 96),manual ,B5234 T5-2319ccm 20V SEDAN Olivová 421-41,vlastní úprava ECU,TD04HL 19T,750cc/min..
Volvo 850R r.v. 1996,manual,B5204T-1984ccm 20V KOMBI - Black Stone 019 ,vlastní úprava ECU

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 41
Příspěvky: 376
Registrován: 16 roků 2 měsíce
Bydliště: Kroměříž
Vůz: MB 500 SEC,SL500,S320,Jag XJR,Saab 9-5

#11 u 850 špatně funguje ukazatel tlaku turba a netáhne ..

Příspěvek od Marten »

Celkem jsem to podle videa a toho co jsi psal pochopil, co se s tím má provést, ale nějak nevím jak ti udělat v praxi. Při jakém tlaku to má být zavřené a naštelovat to na nulu? Tabulku jsem asi přehlédl. Když nebudu mít ten přípravek tak to stejně nenastavím.

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 4151
Registrován: 18 roků 4 měsíce
Bydliště: R.I.P.
Vůz: ---
Bydliště: Jindřichův Hradec

#12 u 850 špatně funguje ukazatel tlaku turba a netáhne ..

Příspěvek od dali »

Kdyby někdo sháněl ojnice, tak tady mám jednu sadu z 2.3 T5 :D

Petr.Chrpa
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 13
Příspěvky: 1814
Registrován: 18 roků
Bydliště: Sedlečko, Chotoviny
Vůz: V 850 T5R r.v.1995 B5234T5 166kW
Kontaktovat uživatele:

#13 u 850 špatně funguje ukazatel tlaku turba a netáhne ..

Příspěvek od Petr.Chrpa »

dali píše:Kdyby někdo sháněl ojnice, tak tady mám jednu sadu z 2.3 T5 :D
To je dobře ,že i je ještě neprodal vím aspoň na koho se obrátit :lol:
_________________
Bylo:S40 ,V40 1,6r.v.1998,man.,B4164S-1587ccm
Je: Volvo 850 GLE,r.v.1996,man. ,B5202S-1984ccm 10V KOMBI - Zel. metalíza
Volvo 850 T5R,r.v.1995,manual ,B5234 T5-2319ccm 20V KOMBI - Cream Yellow 607
Volvo 850 T5R,r.v.1995(model 96),manual ,B5234 T5-2319ccm 20V SEDAN Olivová 421-41,vlastní úprava ECU,TD04HL 19T,750cc/min..
Volvo 850R r.v. 1996,manual,B5204T-1984ccm 20V KOMBI - Black Stone 019 ,vlastní úprava ECU

raolsa
Ověřený
Online
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 6
Příspěvky: 13059
Registrován: 14 roků 5 měsíců
Bydliště: Semily
Vůz: Volvo V70 II 2.4T 147 kw AWD LPG
Participant x 1

#14 u 850 špatně funguje ukazatel tlaku turba a netáhne ..

Příspěvek od raolsa »

Ještě mi řekněte, ten tlak co je v tabulce je tlak při kterém se má pohnout páčka, nebo při kterém má být wastegate naplno otevřené? (Možná je to tam řečeno, ale angličtinou natolik nevládnu :oops: )
Další věc je, že jsem si všiml, že TCV při nastartovaném motoru rychle cvaká, je to normální? Cvaká i chvilku po chcípnutí.
_________________
Volvo V70 II 2.4T AWD 147 kw LPG '00
Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Diagnostika k dispozici. 607827920

Petr.Chrpa
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 13
Příspěvky: 1814
Registrován: 18 roků
Bydliště: Sedlečko, Chotoviny
Vůz: V 850 T5R r.v.1995 B5234T5 166kW
Kontaktovat uživatele:

#15 u 850 špatně funguje ukazatel tlaku turba a netáhne ..

Příspěvek od Petr.Chrpa »

Je to tlak kdy má otevírat .
_________________
Bylo:S40 ,V40 1,6r.v.1998,man.,B4164S-1587ccm
Je: Volvo 850 GLE,r.v.1996,man. ,B5202S-1984ccm 10V KOMBI - Zel. metalíza
Volvo 850 T5R,r.v.1995,manual ,B5234 T5-2319ccm 20V KOMBI - Cream Yellow 607
Volvo 850 T5R,r.v.1995(model 96),manual ,B5234 T5-2319ccm 20V SEDAN Olivová 421-41,vlastní úprava ECU,TD04HL 19T,750cc/min..
Volvo 850R r.v. 1996,manual,B5204T-1984ccm 20V KOMBI - Black Stone 019 ,vlastní úprava ECU

Urvanej
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 5
Příspěvky: 12086
Registrován: 13 roků 4 měsíce
Bydliště: Plzeň
Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8

#16 u 850 špatně funguje ukazatel tlaku turba a netáhne ..

Příspěvek od Urvanej »

Ještě mě na hajzlu napadl CBV, compressor bypass valve. Petr to nazval membránou na turbu. Je to taková bradavice na kompresoru turba, která přepouští tlakovej vzduch zpět před kompresor. Když má ďuru, nebo nedovírá, tak to taky zabírá pozdě.
Jinak na ten aktuátor bacha, ten když blbne, tak taky nemusí správně otevřít a pak to jede jako kráva a končí to jak naznačuje dali.
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 41
Příspěvky: 376
Registrován: 16 roků 2 měsíce
Bydliště: Kroměříž
Vůz: MB 500 SEC,SL500,S320,Jag XJR,Saab 9-5

#17 u 850 špatně funguje ukazatel tlaku turba a netáhne ..

Příspěvek od Marten »

Takže 1,8 PSi je tlak kdy se má páčka teprve pohnout a začít otevírat jo?

Jaký manometr jsi použil? S tím stávajícím co je na foukání kol to asi nejde co??

Petr.Chrpa
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 13
Příspěvky: 1814
Registrován: 18 roků
Bydliště: Sedlečko, Chotoviny
Vůz: V 850 T5R r.v.1995 B5234T5 166kW
Kontaktovat uživatele:

#18 u 850 špatně funguje ukazatel tlaku turba a netáhne ..

Příspěvek od Petr.Chrpa »

Marten píše:Takže 1,8 PSi je tlak kdy se má páčka teprve pohnout a začít otevírat jo?

Jaký manometr jsi použil? S tím stávajícím co je na foukání kol to asi nejde co??
Najdi si převod jednotek tlaku mně stačil co ukazuje do 1baru tobě bude taky stačit.
Na foukání kol nereálné.
Manometr jsem objednal z netu ,ale už nevím od koho.
Ano 1,8psi otvírá.
Jinak ber to tak ,že musíš mít vše bez děr ,zkontroluj si také veškeré hadice a hadičky
Může to být klidně ta membrána v CBV co ti dělá potíže .
Vyměnil jsem tenkrát vše ,včetně hadiček ty byly zpuchřelé ,abych měl klid.
_________________
Bylo:S40 ,V40 1,6r.v.1998,man.,B4164S-1587ccm
Je: Volvo 850 GLE,r.v.1996,man. ,B5202S-1984ccm 10V KOMBI - Zel. metalíza
Volvo 850 T5R,r.v.1995,manual ,B5234 T5-2319ccm 20V KOMBI - Cream Yellow 607
Volvo 850 T5R,r.v.1995(model 96),manual ,B5234 T5-2319ccm 20V SEDAN Olivová 421-41,vlastní úprava ECU,TD04HL 19T,750cc/min..
Volvo 850R r.v. 1996,manual,B5204T-1984ccm 20V KOMBI - Black Stone 019 ,vlastní úprava ECU

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 41
Příspěvky: 376
Registrován: 16 roků 2 měsíce
Bydliště: Kroměříž
Vůz: MB 500 SEC,SL500,S320,Jag XJR,Saab 9-5

#19 u 850 špatně funguje ukazatel tlaku turba a netáhne ..

Příspěvek od Marten »

Tak 1,8 PSi je 0,122 Atm nebo 0,124 Bar. Hadičky už jsem okukoval když jsem měnil víčko a palec rozdělovače.
První to zkusím změřit jak to chodí a když to bude v pořádku tak vyzkouším ty další věci.

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 413
Registrován: 18 roků 3 měsíce
Bydliště: sk- trnava

#20 u 850 špatně funguje ukazatel tlaku turba a netáhne ..

Příspěvek od berzerker »

-ked je prasknuta ta CBV membrana, tak robi pri preradeni pod boostom " ts ts ts ts " - tzv turbo flutter : Normalne by to malo pri preradeni len odfuknut do sania.

Alebo to moze byt ten TCV ventil, viaceri sme menili povodny original za ventil na americke kary od AC DELCO.
_________________
850 T5R 2.0 1995 green-ex momentalne bezvolvovec

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 41
Příspěvky: 376
Registrován: 16 roků 2 měsíce
Bydliště: Kroměříž
Vůz: MB 500 SEC,SL500,S320,Jag XJR,Saab 9-5

#21 u 850 špatně funguje ukazatel tlaku turba a netáhne ..

Příspěvek od Marten »

A kde se výše zmíněné díly dají pořídit kromě Volva??

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 41
Příspěvky: 376
Registrován: 16 roků 2 měsíce
Bydliště: Kroměříž
Vůz: MB 500 SEC,SL500,S320,Jag XJR,Saab 9-5

#22 u 850 špatně funguje ukazatel tlaku turba a netáhne ..

Příspěvek od Marten »

Tak dneska jsme se dívali zespodu auta a zjistili jsme, že z IC je vlhký od oleje a mekánik říkal že je to prošoupaný od sahary nebo něco na ten způsob. Což si myslím, že by mohla být příčina. Co vy na to?? Má to vliv i na fungování ručičky na tachu??

Petr.Chrpa
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 13
Příspěvky: 1814
Registrován: 18 roků
Bydliště: Sedlečko, Chotoviny
Vůz: V 850 T5R r.v.1995 B5234T5 166kW
Kontaktovat uživatele:

#23 u 850 špatně funguje ukazatel tlaku turba a netáhne ..

Příspěvek od Petr.Chrpa »

Pokud je děravej tak ano.
_________________
Bylo:S40 ,V40 1,6r.v.1998,man.,B4164S-1587ccm
Je: Volvo 850 GLE,r.v.1996,man. ,B5202S-1984ccm 10V KOMBI - Zel. metalíza
Volvo 850 T5R,r.v.1995,manual ,B5234 T5-2319ccm 20V KOMBI - Cream Yellow 607
Volvo 850 T5R,r.v.1995(model 96),manual ,B5234 T5-2319ccm 20V SEDAN Olivová 421-41,vlastní úprava ECU,TD04HL 19T,750cc/min..
Volvo 850R r.v. 1996,manual,B5204T-1984ccm 20V KOMBI - Black Stone 019 ,vlastní úprava ECU

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 41
Příspěvky: 376
Registrován: 16 roků 2 měsíce
Bydliště: Kroměříž
Vůz: MB 500 SEC,SL500,S320,Jag XJR,Saab 9-5

#24 u 850 špatně funguje ukazatel tlaku turba a netáhne ..

Příspěvek od Marten »

Dá se to opravit nebo druhej?

Petr.Chrpa
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 13
Příspěvky: 1814
Registrován: 18 roků
Bydliště: Sedlečko, Chotoviny
Vůz: V 850 T5R r.v.1995 B5234T5 166kW
Kontaktovat uživatele:

#25 u 850 špatně funguje ukazatel tlaku turba a netáhne ..

Příspěvek od Petr.Chrpa »

Vyměnit a pokud bude použitej tak nejdříve natlakovat.
Nevím jestli jde opravit.
_________________
Bylo:S40 ,V40 1,6r.v.1998,man.,B4164S-1587ccm
Je: Volvo 850 GLE,r.v.1996,man. ,B5202S-1984ccm 10V KOMBI - Zel. metalíza
Volvo 850 T5R,r.v.1995,manual ,B5234 T5-2319ccm 20V KOMBI - Cream Yellow 607
Volvo 850 T5R,r.v.1995(model 96),manual ,B5234 T5-2319ccm 20V SEDAN Olivová 421-41,vlastní úprava ECU,TD04HL 19T,750cc/min..
Volvo 850R r.v. 1996,manual,B5204T-1984ccm 20V KOMBI - Black Stone 019 ,vlastní úprava ECU
Odpovědět
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Zpět na „850 / 60 / 70 / 80 / 90 / XC - opravy“