Tak dneska pokrok ale nevim estli správným směrem...
Pro sichr jsem splašil ještě jednu váhu,tu pročistil jak to jen šlo (nerozebíral jsem jí) a fláknu jí do volvase. Při té příležitosti jsem ještě povyměňoval ty slabý hadičky co maj něco společnýho s váhou a celej natěšenej valim na zkušební jízdu. S noťasem na klíně jsem najedil nějakejch 15-20km ve všech možných režimech jízdy a .....prd,velebnosti. Údaje váhy v režimu LIVE DATA pořád na stejných hodnotách. Tzn. skutečné množství počítané váhou oproti množství vypočtené dle ŘJ se liší permanentně o + 200-220 mg/s víc. A to jak na volnoběh, tak při plnym knedlíku.
Co se zlepšilo,tak akorát zmizelo lehké kolísání tahu při "šudlání". Ale možná to byl placebo efekt,páč bylo po dešti a ono to tak nějak po dešti všechno líp jede...
Tak si tak stepuju nad otevřenou kapotou a říkám si....hele,odpojený EGR - zkusim ho zpátky zapojit.
A hle: na volnoběh se údaje vypočtené vs. skutečné náhle srovnaly téměř do shodných hodnot (plus minus 5-20 mg/s rozdíl), což bych toleroval, neb je to stará a neprodejná odlítaná mrd..a. Honem za kroutítko a valim na další prubunk fáre. Prvotní nadšení trochu opadlo, ale pořád lepší než předtím - MAFka ukazuje rozdíly o 100-150mg/s větší než výpočet ŘJ.
Suma sumárum: Fakticky má na váhu vliv odpojenej EGR (myslel jsem že tohle "umí" až MSA 15.

, akorát je MSA 15.7 "hloupější" a nerozsvicí hned kontrolku?
Nutno podotknout že jsem měl EGR odpojený pouze tak, že přívod podtlaku do EGR nebyl zaslepen, pouze jsem měl zašpuntovanou podtlakovou hadičku vedoucí od ovládacího ventilu.
Takže čistě teoreticky: když vyrobím plechovou záslepku na spoj EGR-výfukové potrubí, bude to fungovat (nebo spíš nefungovat) lépe než jen ucpaná hadička od ovl.ventilu?
Je i zavřené EGR třeba jen minimálně průchozí?
Co by ještě mohlo mít vliv na tak rozdílné údaje váhy vs. ŘJ?
Sorry za sloh,delší už to neumim
