V70 D5 - výměna oleje

850 a novější modely řad C/S/V/XC
  • Autor
  • Zpráva
mot
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 520
Registrován: 10 roků 6 měsíců
Bydliště: Moravská Nová Ves
Vůz: S80, D5, MY04

#26 V70 D5 - výměna oleje

Příspěvek od mot »

jancho píše:Ok, díky :good: A když už jsem u těch olejů, tak mi jde ztuha občas řadit, slyšel jsem (např. brácha u SAABA), že tam může být málo oleje a je zatuhlý. Já mám najeto 290tis a co jsem tady četl na fóru, tak by náplň převodovky měla být doživotní, ale výměnou nic nezkazím. Takže převodový olej koupím origo VOLVO 2l. U automatu se má toto údajně dělat jen v autorizovaném servisu, respektive odborníkem, u manuálu to snad zvládnu sám. Výpušťák si dole někde najdu a předpokládám, že dolévat nový se bude kontrolním šroubem asi trychtýřem s hadičkou, dokud olej nezačne vytékat. Je to tak? Posvětí mi to někdo? :roll:
Ještě než začneš aktivně měnit olej v převodovce, tak si zkontroluj lanovody. Bývají občas zatuhlé a řadí se pak strašně těžko. Kdysi jsem se s tímhle problémem už potýkal.
_________________
(2013-) S80 D5 120KW, 03', 196tkm, automat, světlá kůže; GALERKA , SPOTŘEBA
(2010-2013) Ford Mondeo MKIII, 1,8 TDCi 92KW, 152tkm
(2005-2010) Ford Focus I, 1,8 TDDi 66KW, 126tkm

jancho
Ověřený
Online
Uživatelský avatar
Člen VK
Příspěvků ve vlákně: 10
Příspěvky: 4174
Registrován: 10 roků 3 měsíce
Bydliště: Domov: Třebestovice
Vůz: XC70 D4 120kW D5244T17 MY 2013
Bydliště: Zaměstnání: Praha

#27 V70 D5 - výměna oleje

Příspěvek od jancho »

Tak olej (origo volvo) v převodovce vyměněn a řadí to stále stejně... :( Juknu na ty lanovody.
_________________
Je: Volvo XC70 P3 D4 120kW D5244T17 MY 2013, Renault Twingo, Ariens gt14

Bylo: Volvo 960 1994 150kW B6304FS, XC70 D5 MY 2007 automat 136kW - chip od D5T5 Stage2 158kW/470Nm, EGR OFF, Volvo V70 XC 142kW, Land Rover Discovery 2 Td5, V70 D5 2,4 rv2003, škoda octavia super 1221 rv 1964
GALERIE
Foto-rajče

jancho
Ověřený
Online
Uživatelský avatar
Člen VK
Příspěvků ve vlákně: 10
Příspěvky: 4174
Registrován: 10 roků 3 měsíce
Bydliště: Domov: Třebestovice
Vůz: XC70 D4 120kW D5244T17 MY 2013
Bydliště: Zaměstnání: Praha

#28 V70 D5 - výměna oleje

Příspěvek od jancho »

jinak bývalý majitel údajně měnil olej (motorovej) po 10tis km, já najezdim za rok 15tis km, tak měnim po 15ti :)
_________________
Je: Volvo XC70 P3 D4 120kW D5244T17 MY 2013, Renault Twingo, Ariens gt14

Bylo: Volvo 960 1994 150kW B6304FS, XC70 D5 MY 2007 automat 136kW - chip od D5T5 Stage2 158kW/470Nm, EGR OFF, Volvo V70 XC 142kW, Land Rover Discovery 2 Td5, V70 D5 2,4 rv2003, škoda octavia super 1221 rv 1964
GALERIE
Foto-rajče

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 66
Registrován: 10 roků 7 měsíců
Bydliště: Praha
Vůz: Volvo S80 Executive AWD D5244T4 MY2009

#29 V70 D5 - výměna oleje

Příspěvek od JirkaP79 »

Mě spis zajímá ten olej. Na fóru doporučuji Mobil 1, ale když se kouknu do manuálu k autu i na štítek tak tam mám 0W a ACEA A5/B5. Tuto specifikaci však Mobil nemá. Našel jsem akorát Castrol for Volvo 0W30 A5/B5 za 250Kč/ litr. Tak co s tím? Dat tam Mobil s jinou specifikací?
_________________
Volvo S80 Executive AWD, 2.400 ccm - D5244T4, r.v. 2009, 136 kW - automat
dříve Hyundai i30 Comfort 1,6 CRDi, r.v. 2009, 85 kW - automat, Hyundai Accent 1,3 On Air, r.v. 2005 , 63kW, Felicia 1,3 MPI, r.v. 1997, 50 kW, Škoda 105L, r.v. 1988, 34 kW, Škoda 105L, r.v. 1976, 34 kW

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 399
Registrován: 14 roků 8 měsíců
Vůz: V70II D5 02
Bydliště: Bratislava

#30 V70 D5 - výměna oleje

Příspěvek od Drak3n »

A5/B5 je v tvojom pripade nutnost, akurat by si mohol skratit interval. Mas DPF !
Tu je dovod, preco sa doporucuje Mobil, aj ked si nemyslim, ze Castrol je oproti nemu smejd, to ee...

,,Going by others engine failures with 2.4T5's you should have about another year from your car before it suffers from low oil pressure causing crank, bearing and head damage if you continue to use 0w30. IMOP 0w30 is way too thin for a White Block petrol turbo engine, don't forget that the same bearings were used 20 years ago and the service interval was about half of what yours is and they used 10W40.

I would advise 10W40 for most T5's as the very slight increase in fuel consumption won't be noticed by most people but the engine failure with the Volvo piss will catch the attention of almost all drivers. Also half the insane length of the standard service interval.

A thinner oil should give better MPG as it takes less energy to pump around the engine, it will also have a lower sheer strength and film thickness so the engine will be more prone to the big end bearings suffering metal to metal contact with the crank.

Try to avoid snake oil or oils that rely strongly on viscosity modifiers, these are added to oils to enable them to achieve unrealistic viscosity ranges such as 0W40. The narrower the range, say 15W40 as opposed to 0W40 the more stable it will be over time and high temperatures.

A very good addition to a T5 is a D5 oil cooler as with it having a bigger core it heats the oil up quicker and keeps it at a more stable temperature when being driven hard. ,,
_________________
V70II/D5/120kw/manual/2002+powerflex,poly subframe inserts

PeM
Offline
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 183
Registrován: 10 roků 10 měsíců
Vůz: n

#31 V70 D5 - výměna oleje

Příspěvek od PeM »

JirkaP79 píše:Mě spis zajímá ten olej. Na fóru doporučuji Mobil 1, ale když se kouknu do manuálu k autu i na štítek tak tam mám 0W a ACEA A5/B5. Tuto specifikaci však Mobil nemá. Našel jsem akorát Castrol for Volvo 0W30 A5/B5 za 250Kč/ litr. Tak co s tím? Dat tam Mobil s jinou specifikací?
http://www.oleje.cz/p/mobil-1-fuel-economy-0w-30-5-l--10821

jancho
Ověřený
Online
Uživatelský avatar
Člen VK
Příspěvků ve vlákně: 10
Příspěvky: 4174
Registrován: 10 roků 3 měsíce
Bydliště: Domov: Třebestovice
Vůz: XC70 D4 120kW D5244T17 MY 2013
Bydliště: Zaměstnání: Praha

#32 V70 D5 - výměna oleje

Příspěvek od jancho »

Ještě k té výměně oleje v převodovce, nakonec jsem si ho nechal i spolu s chladící kapalinou vyměnit přímo ve volvu. Včera jsem byl nucen vyndat pravou poloosu z převodovky. Ta díra na poloosu je níž než kontrolní šroub a žádný olej z toho netekl.... Pak jsem okoukl kontrolní šroub a i vypouštěcí a na ně nebylo hooodně dlouho šáhnuto. Nechci hned autorizáku křivdit, ale vypadá to, že s tim nic nedělali a nebo to max dolili a ne vypustili starou náplň a pak dolili novou. Dá se to z té převodovky např. nějak vysát a pak dolít ještě jinudy než klasicky výpušťák a kontrolní šroub?
_________________
Je: Volvo XC70 P3 D4 120kW D5244T17 MY 2013, Renault Twingo, Ariens gt14

Bylo: Volvo 960 1994 150kW B6304FS, XC70 D5 MY 2007 automat 136kW - chip od D5T5 Stage2 158kW/470Nm, EGR OFF, Volvo V70 XC 142kW, Land Rover Discovery 2 Td5, V70 D5 2,4 rv2003, škoda octavia super 1221 rv 1964
GALERIE
Foto-rajče

GDPR_user

#33 V70 D5 - výměna oleje

Příspěvek od GDPR_user »

jancho píše:Ještě k té výměně oleje v převodovce, nakonec jsem si ho nechal i spolu s chladící kapalinou vyměnit přímo ve volvu. Včera jsem byl nucen vyndat pravou poloosu z převodovky. Ta díra na poloosu je níž než kontrolní šroub a žádný olej z toho netekl.... Pak jsem okoukl kontrolní šroub a i vypouštěcí a na ně nebylo hooodně dlouho šáhnuto. Nechci hned autorizáku křivdit, ale vypadá to, že s tim nic nedělali a nebo to max dolili a ne vypustili starou náplň a pak dolili novou. Dá se to z té převodovky např. nějak vysát a pak dolít ještě jinudy než klasicky výpušťák a kontrolní šroub?
Každý svého štěstí strůjce.Proč jezdíš do autorizáku,když máš Davida Patočku a Marru??

jancho
Ověřený
Online
Uživatelský avatar
Člen VK
Příspěvků ve vlákně: 10
Příspěvky: 4174
Registrován: 10 roků 3 měsíce
Bydliště: Domov: Třebestovice
Vůz: XC70 D4 120kW D5244T17 MY 2013
Bydliště: Zaměstnání: Praha

#34 V70 D5 - výměna oleje

Příspěvek od jancho »

Já to chtěl otestovat na něčem "levném" :cry:
_________________
Je: Volvo XC70 P3 D4 120kW D5244T17 MY 2013, Renault Twingo, Ariens gt14

Bylo: Volvo 960 1994 150kW B6304FS, XC70 D5 MY 2007 automat 136kW - chip od D5T5 Stage2 158kW/470Nm, EGR OFF, Volvo V70 XC 142kW, Land Rover Discovery 2 Td5, V70 D5 2,4 rv2003, škoda octavia super 1221 rv 1964
GALERIE
Foto-rajče

GDPR_user

#35 V70 D5 - výměna oleje

Příspěvek od GDPR_user »

jancho píše:Já to chtěl otestovat na něčem "levném" :cry:
Aha,tak to jo.

kwiko
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 1484
Registrován: 16 roků 8 měsíců
Bydliště: Horné Saliby
Vůz: 850,C70,V40...
Bydliště: hmmm

#36 V70 D5 - výměna oleje

Příspěvek od kwiko »

o autorizaku ako o mrtvolach, len vdobrom a v minulom case. :Rose:
tento tyzden sme riesili zle nastavene rozvody na turbobenzine od odbornikov z autorizaku...

jancho
Ověřený
Online
Uživatelský avatar
Člen VK
Příspěvků ve vlákně: 10
Příspěvky: 4174
Registrován: 10 roků 3 měsíce
Bydliště: Domov: Třebestovice
Vůz: XC70 D4 120kW D5244T17 MY 2013
Bydliště: Zaměstnání: Praha

#37 V70 D5 - výměna oleje

Příspěvek od jancho »

to je tedy síla...
_________________
Je: Volvo XC70 P3 D4 120kW D5244T17 MY 2013, Renault Twingo, Ariens gt14

Bylo: Volvo 960 1994 150kW B6304FS, XC70 D5 MY 2007 automat 136kW - chip od D5T5 Stage2 158kW/470Nm, EGR OFF, Volvo V70 XC 142kW, Land Rover Discovery 2 Td5, V70 D5 2,4 rv2003, škoda octavia super 1221 rv 1964
GALERIE
Foto-rajče

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 14
Registrován: 12 roků 9 měsíců
Bydliště: Harrachov
Vůz: S 60 2,5T 2005 154kw LPG
Bydliště: Harrachov

#38 V70 D5 - výměna oleje

Příspěvek od pavelvit »

Já používám Shell Helix Ultra 5W-40 a žádný problém, přešel jsem na něj po montáži LPG!
Odpovědět
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Zpět na „850 / 60 / 70 / 80 / 90 / XC - opravy“