transplantacie z S70 (1997) do 850 T5 (1994/1995)
- Autor
- Zpráva
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 9
- Příspěvky: 133
- Registrován: 16 roků 10 měsíců
- Bydliště: Bratislava
- Vůz: 854T5(94) 944t(91) S60T5(04) Camaro(88)
- Bydliště: Bratislava
- Kontaktovat uživatele:
#1 transplantacie z S70 (1997) do 850 T5 (1994/1995)
Ahojte.
riesim momentalne tieto auta:
rozbita S70, B5244S, rv 1998 (ma palubny pocitac -PP- a klimu)
uvarena 850 T5, B5204T, rv 1995
pojazdna 850 T5, B5234T, rv 1994 (rovnaky facelift ako ta uvarena, nema PP ani klimu).
otazky:
1. pojde prehodit pristrojovka z rozbitej S70 do pojazdnej 850?
edit: vyriesene: ano, pojde
2. pojde prehodit klima z rozbitej S70 do pojazdnej 850?
a ak ano, ake kroky to obnasa - bude to moc pracne? oplati sa to skusat?
3. da sa bez rizik prehodit motor z rozbitej S70 do uvarenej 850?
Sergej vravel, ze vsetko podstatne je v motorovom priestore a ak sa prehodi riadiaca jednotka a kablovy zvazok, tak by to teoreticky malo v pohode jazdit. Ma niekto skusenost, alebo tip, co by mohlo byt pri takejto transplantacii problemom?
4. da sa prehodit vyfuk (od zvodov) z rozbitej S70 do pojazdnej 850?
edit: vyriesene: nie. sice to mozne je, ale vobec sa neodporuca
za kazdu radu vopred vdaka
riesim momentalne tieto auta:
rozbita S70, B5244S, rv 1998 (ma palubny pocitac -PP- a klimu)
uvarena 850 T5, B5204T, rv 1995
pojazdna 850 T5, B5234T, rv 1994 (rovnaky facelift ako ta uvarena, nema PP ani klimu).
otazky:
1. pojde prehodit pristrojovka z rozbitej S70 do pojazdnej 850?
edit: vyriesene: ano, pojde
2. pojde prehodit klima z rozbitej S70 do pojazdnej 850?
a ak ano, ake kroky to obnasa - bude to moc pracne? oplati sa to skusat?
3. da sa bez rizik prehodit motor z rozbitej S70 do uvarenej 850?
Sergej vravel, ze vsetko podstatne je v motorovom priestore a ak sa prehodi riadiaca jednotka a kablovy zvazok, tak by to teoreticky malo v pohode jazdit. Ma niekto skusenost, alebo tip, co by mohlo byt pri takejto transplantacii problemom?
4. da sa prehodit vyfuk (od zvodov) z rozbitej S70 do pojazdnej 850?
edit: vyriesene: nie. sice to mozne je, ale vobec sa neodporuca
za kazdu radu vopred vdaka
Naposledy upravil(a) _Iggy_ dne 03 črc 2013 11:32, celkem upraveno 2 x.
_________________
boli: 744 GLE (1986), D24, M47; 944 turbo (1991), B230FT, M46
su: 854 T5 (1994), B5234T, M56; S60 T5 (2004), B5234T3, M56
boli: 744 GLE (1986), D24, M47; 944 turbo (1991), B230FT, M46
su: 854 T5 (1994), B5234T, M56; S60 T5 (2004), B5234T3, M56
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 1
- Příspěvky: 1170
- Registrován: 16 roků
- Bydliště: Brno
- Vůz: Volvo S 80 2,9 LPG
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
#2 transplantacie z S70 (1997) do 850 T5 (1994/1995)
Na otázku č.1 ti mohu z vlastní zkušenosti odpovědět že ano. Také jsem měl 850tku bez PP a koupil jsem si přístrojovku z V70tky a jen jsem ji připojil ke konektorům, domontoval ovladač PP a šlape to bez problémů.
_________________
za chvíli bude, už je : Volvo s80 2,9
za chvíli také bylo, tak ne zůstává semnou :Volvo 850 TDi
bylo: Renault Safrane 2,2
bylo: Opel Kadet 1,4
bylo: Škoda 120 LS
bylo: Škoda 100 L
www.royaleliquid.cz
za chvíli bude, už je : Volvo s80 2,9
za chvíli také bylo, tak ne zůstává semnou :Volvo 850 TDi
bylo: Renault Safrane 2,2
bylo: Opel Kadet 1,4
bylo: Škoda 120 LS
bylo: Škoda 100 L
www.royaleliquid.cz
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 4
- Příspěvky: 325
- Registrován: 14 roků 10 měsíců
- Bydliště: Praha
- Vůz: 9-3 V6 Aero Maptun stage 1
#3 transplantacie z S70 (1997) do 850 T5 (1994/1995)
turba mají větší průměr výfuku,když tam dáš z atmosféry,pojede to,ale hůř,a zvuk bude jalovej...navíc oturbený motory budou mít asi i větší chladič,ale to bys asi přehazoval komplet,když ti se ti tam stejně bude motat mezichladič....
_________________
bylo 850 T5 estate 1995 sazka edition
bylo V 40 T4 1999 adusum
bylo V 70 T5 1999 sazka edition
je 9-3 V6 Aero 2007 maptun stage 1
bylo 850 T5 estate 1995 sazka edition
bylo V 40 T4 1999 adusum
bylo V 70 T5 1999 sazka edition
je 9-3 V6 Aero 2007 maptun stage 1
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 9
- Příspěvky: 133
- Registrován: 16 roků 10 měsíců
- Bydliště: Bratislava
- Vůz: 854T5(94) 944t(91) S60T5(04) Camaro(88)
- Bydliště: Bratislava
- Kontaktovat uživatele:
#4 transplantacie z S70 (1997) do 850 T5 (1994/1995)
vedel by si este povedat, odkial dalej je ten priemer vacsi? t.j. ci su uz zvody ine, ci az katalyzator, alebo az za katalyzatorom? teda ci sa da pouzit bez obmedzeni aspon cast toho vyfuku, alebo vobec nic. diktomik T5 píše:turba mají větší průměr výfuku,když tam dáš z atmosféry,pojede to,ale hůř,a zvuk bude jalovej...navíc oturbený motory budou mít asi i větší chladič,ale to bys asi přehazoval komplet,když ti se ti tam stejně bude motat mezichladič....
_________________
boli: 744 GLE (1986), D24, M47; 944 turbo (1991), B230FT, M46
su: 854 T5 (1994), B5234T, M56; S60 T5 (2004), B5234T3, M56
boli: 744 GLE (1986), D24, M47; 944 turbo (1991), B230FT, M46
su: 854 T5 (1994), B5234T, M56; S60 T5 (2004), B5234T3, M56
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 4
- Příspěvky: 325
- Registrován: 14 roků 10 měsíců
- Bydliště: Praha
- Vůz: 9-3 V6 Aero Maptun stage 1
#5 transplantacie z S70 (1997) do 850 T5 (1994/1995)
na tohle je specialista Dali ale podle mýho je tam jinak všechno,u atmosféry jdou přece jen svody od hlavy rovnou dolu ke katu,kdežto u T5 tam překáží turbo.....takže když už někdo cpe atmo vejfuk na cokoliv jinýho,tak jen od katu dozadu...
_________________
bylo 850 T5 estate 1995 sazka edition
bylo V 40 T4 1999 adusum
bylo V 70 T5 1999 sazka edition
je 9-3 V6 Aero 2007 maptun stage 1
bylo 850 T5 estate 1995 sazka edition
bylo V 40 T4 1999 adusum
bylo V 70 T5 1999 sazka edition
je 9-3 V6 Aero 2007 maptun stage 1
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvků ve vlákně: 3
- Příspěvky: 12090
- Registrován: 13 roků 5 měsíců
- Bydliště: Plzeň
- Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8
#6 transplantacie z S70 (1997) do 850 T5 (1994/1995)
Nedivil bych se, kdyby turbo mělo větší průměr a v originále jiný, víc průchozí tlumiče, protože vrtulka od turba už sama o sobě zvuk hodně ultumí a pak tlumiče jako takový nejsou moc potřeba, kdežto atmosféra musí mít aspoň trochu správnej vejfuk, naladěnej podle vačky, né moc a né málo průchozí.
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 3
- Příspěvky: 4151
- Registrován: 18 roků 4 měsíce
- Bydliště: R.I.P.
- Vůz: ---
- Bydliště: Jindřichův Hradec
#7 transplantacie z S70 (1997) do 850 T5 (1994/1995)
Už jsem tady Jak píše tomik T5....turbo má litěný svody, a na nich připevněný turbo, z něj trubku s vlnovcem a katalyzátorem. Atmosféra má trubkový svody, na kterých je rovnou vlnovec, pak trubku s katalyzátorem. Můžeš použít výfuk od katalyzátoru dozadu, ale pokud chceš trochu využívat výkon toho turba tak to nedoporučuju. Atmo má menší průměr a když tomu budeš dávat tak kromě toho, že to nepojede jak má, tak tam všude budou větší teploty, protože ten horkej vzduch nebude mít kam odcházet, což povede k praskání svodů a turbínovýho pláště. Na mojí 850 to hovado co jí mělo přede mnou taky dalo atmo vejfuk...ježiš to byla mrtvola, prasklý svody a plášť turbíny tomu taky moc nepřidal. Neříkám že svody nemůžou prasknout ikdyž všechno je jak má, ale s atmo vejfukem bych to viděl jako skoro jistý.
K přehazování řídící jednotky atmosféra vs turbo: nemám to tolik zmáklý, ale pokud vím tak atmoféry měly elektroniku Siemens (ty slabý 10V určitě 20V si nejsem jistej) kdežto turba Bosch, nejsem si jistej jak moc toho budeš muset vyškubat.
To už mi připadá lepší nápad a jednodušší vyškubnout motor z tý 20V atmosféry, celej ho oholit a narvat na něj příslušenství z tý 2.0 T5 (oturbit ho). Měl bys dostat něco jako 2.4 LPT. Márry 850 bastlík taky chvíli jezdil s dodělaným turbem na 20V atmosféru.
K přehazování řídící jednotky atmosféra vs turbo: nemám to tolik zmáklý, ale pokud vím tak atmoféry měly elektroniku Siemens (ty slabý 10V určitě 20V si nejsem jistej) kdežto turba Bosch, nejsem si jistej jak moc toho budeš muset vyškubat.
To už mi připadá lepší nápad a jednodušší vyškubnout motor z tý 20V atmosféry, celej ho oholit a narvat na něj příslušenství z tý 2.0 T5 (oturbit ho). Měl bys dostat něco jako 2.4 LPT. Márry 850 bastlík taky chvíli jezdil s dodělaným turbem na 20V atmosféru.
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 4
- Příspěvky: 325
- Registrován: 14 roků 10 měsíců
- Bydliště: Praha
- Vůz: 9-3 V6 Aero Maptun stage 1
#8 transplantacie z S70 (1997) do 850 T5 (1994/1995)
Dali,prosím tě,jen pro moji informaci,pasuje komplet osazená hlava B5234T3 třeba z roku 97 na model 00? hlavně teda jestli je zaměnitelná mezi auty s el.klapkou a plynovym lankem? prostě jestli na moje auto pasuje hlava například ze tvýho
_________________
bylo 850 T5 estate 1995 sazka edition
bylo V 40 T4 1999 adusum
bylo V 70 T5 1999 sazka edition
je 9-3 V6 Aero 2007 maptun stage 1
bylo 850 T5 estate 1995 sazka edition
bylo V 40 T4 1999 adusum
bylo V 70 T5 1999 sazka edition
je 9-3 V6 Aero 2007 maptun stage 1
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 3
- Příspěvky: 4151
- Registrován: 18 roků 4 měsíce
- Bydliště: R.I.P.
- Vůz: ---
- Bydliště: Jindřichův Hradec
#9 transplantacie z S70 (1997) do 850 T5 (1994/1995)
Pokud vím, tak jo. Celkem běžný je, že se vezme novější blok a dá se na to stará hlava. Je tam ale nějaký šachování s rozvodama. Většinou se to ale dává do starýho auta. Nevím co u tvýho řekne elektronika na to že tam nebude VVT (určitě to ale vyřešit půjde). Někdo zase naopak vezme novější hlavu a zruší VVT. Důvod? Nebaví tě VVT? Nebo máš možnost koupit upravenou hlavu? Pokud jo, vem v potaz, že neupravená tvoje hlava má větší průtok než neupravená z lankovýho auta, takže skok u tý upravený tam nebude tak velkej a je otázka jestli se to vyplatí podstupovat.
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 4
- Příspěvky: 325
- Registrován: 14 roků 10 měsíců
- Bydliště: Praha
- Vůz: 9-3 V6 Aero Maptun stage 1
#10 transplantacie z S70 (1997) do 850 T5 (1994/1995)
VVT jako variabilní časování ventilů-nemaj to až V70 II? u mojí sazky to podle mě neni,ale možná se pletu,vím,že rozvody se lišily podle čísla motoru,ale připisoval jsem to nějakejm fičurám okolo el.klapky,jako že je kvůli těm změnám někde něco tahaný jinak,a proto jiný řemeny,atd..mě jde spíš o to,že mám hlavu podle pohledu nalévavím víčkem na olej dost zakarbonovanou,a motor má nižší tlaky,což bych připisoval taky hlavě,tak mě jen napadlo,jestli nebude třeba jednodušší a levnější sehnat prověřenou jinou hlavu,než dělat go týhle,ale zatim je to jen o teorii no a o tom,že na model 00 by se asi sháněla hůř,kdežto starších bude snad výběr...
_________________
bylo 850 T5 estate 1995 sazka edition
bylo V 40 T4 1999 adusum
bylo V 70 T5 1999 sazka edition
je 9-3 V6 Aero 2007 maptun stage 1
bylo 850 T5 estate 1995 sazka edition
bylo V 40 T4 1999 adusum
bylo V 70 T5 1999 sazka edition
je 9-3 V6 Aero 2007 maptun stage 1
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 1
- Příspěvky: 80
- Registrován: 14 roků 6 měsíců
- Vůz: 850 T5 kombi 96' red
- Bydliště: Praha
#11 transplantacie z S70 (1997) do 850 T5 (1994/1995)
Já bych se už osobně držel nějaké zaběhnuté konfigurace a až tak moc neexperimentoval, protože pak to vezme více nervů než dá radosti (o čase nemluvě). A stará hlava na novej blok nevím, nevím. Tenkrát jsem to chtěl řešit taky a marra řekl, že kvůli rozvodům to nejde. Určitě se dá všechno řešit ale zároveň by bylo vhodné si položit otázku, za jakou cenu. Jo a hlavně si nekupuj BSR downpipe
_________________
je a bude: Volvo 850 "pure" T5 estate '96 red
je a bude: Volvo 850 "pure" T5 estate '96 red
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 9
- Příspěvky: 133
- Registrován: 16 roků 10 měsíců
- Bydliště: Bratislava
- Vůz: 854T5(94) 944t(91) S60T5(04) Camaro(88)
- Bydliště: Bratislava
- Kontaktovat uživatele:
#12 transplantacie z S70 (1997) do 850 T5 (1994/1995)
ok to bolo k otazke c.4 a urcite to teda prehadzovat nebudem, nie som hovado. dakujem!dali píše: Na mojí 850 to hovado co jí mělo přede mnou taky dalo atmo vejfuk...ježiš to byla mrtvola, prasklý svody a plášť turbíny tomu taky moc nepřidal. Neříkám že svody nemůžou prasknout ikdyž všechno je jak má, ale s atmo vejfukem bych to viděl jako skoro jistý.
ide o to, ze kamos uvaril 2.0 T5 tak, ze blok je v prdeli. Mame tu B5244S, ktorej nechyba nic, len auto je rozbite a neoplati sa opravovat. Takze ma napadlo, ze prehodime tento motor namiesto tej 2.0 T5. Ak to este pojde skombinovat, ze sa oturbi ta atmosfera, tak to by bola rozpravka. Ale aj keby to neslo, tak by sme ho prehodili, hlavne, ze auto bude jazdit - skratka spravit z dvoch momentalne nepojazdnych aut (rozbita S70 a uvarena 2.0T5) jedno.dali píše:K přehazování řídící jednotky atmosféra vs turbo: nemám to tolik zmáklý, ale pokud vím tak atmoféry měly elektroniku Siemens (ty slabý 10V určitě 20V si nejsem jistej) kdežto turba Bosch, nejsem si jistej jak moc toho budeš muset vyškubat.
To už mi připadá lepší nápad a jednodušší vyškubnout motor z tý 20V atmosféry, celej ho oholit a narvat na něj příslušenství z tý 2.0 T5 (oturbit ho). Měl bys dostat něco jako 2.4 LPT. Márry 850 bastlík taky chvíli jezdil s dodělaným turbem na 20V atmosféru.
Moja otazka stale zostava, ci je to zrealizovatelne s tym, co mame, alebo je tam nejaky neriesitelny problem.
_________________
boli: 744 GLE (1986), D24, M47; 944 turbo (1991), B230FT, M46
su: 854 T5 (1994), B5234T, M56; S60 T5 (2004), B5234T3, M56
boli: 744 GLE (1986), D24, M47; 944 turbo (1991), B230FT, M46
su: 854 T5 (1994), B5234T, M56; S60 T5 (2004), B5234T3, M56
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvků ve vlákně: 3
- Příspěvky: 12090
- Registrován: 13 roků 5 měsíců
- Bydliště: Plzeň
- Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8
#13 transplantacie z S70 (1997) do 850 T5 (1994/1995)
Myslim, že to tu ještě nepadlo, ale oturbení atmosféry může bejt problém kvůli kompresi. Atmo motory mají vyšší kompresi než turba, tak aby nedocházelo potom k samozápalům a proto k posunutí předstihu do uplně dementních hodnot a tím žravosti a tomu, že to nepojede.
Lze to trochu pořešit silnějším těsněním pod hlavou, ale je to pár desetinek dolu.
Je třeba si najít konkrétní hodnoty obou motorů a porovnat.
Lze to trochu pořešit silnějším těsněním pod hlavou, ale je to pár desetinek dolu.
Je třeba si najít konkrétní hodnoty obou motorů a porovnat.
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 9
- Příspěvky: 133
- Registrován: 16 roků 10 měsíců
- Bydliště: Bratislava
- Vůz: 854T5(94) 944t(91) S60T5(04) Camaro(88)
- Bydliště: Bratislava
- Kontaktovat uživatele:
#14 transplantacie z S70 (1997) do 850 T5 (1994/1995)
ok, pochopil som, ze oturbenie atmosfery so sebou nesie mnozstvo problemov a nemusi teda idealne dopadnut.
Povodna otazka smerovala k relativne jednoduchemu rieseniu - jednoducho vrazit cely agregat z S70 B5244S (1998) do talianskej 850 T5 (1995). Toto je realizovatelne bez komplikacii, alebo vie niekto o konkretnej prekazke, ktorej sa nevyhneme?
Z tej S70 nam chyba radiator kurenia, remen prislusenstva (servo, klima..) a priruba na termostat. To vsetko by sme mali byt podla mna schopni pouzit z tej T5. Riadiacu jednotku a kabelaz by sme prehodili tiez z S70 a evidentne teda aj cely vyfuk.
Je este nieco, co nas moze zradit, alebo to musi ist potom bez problemov nastartovat a prevadzkovat?
Povodna otazka smerovala k relativne jednoduchemu rieseniu - jednoducho vrazit cely agregat z S70 B5244S (1998) do talianskej 850 T5 (1995). Toto je realizovatelne bez komplikacii, alebo vie niekto o konkretnej prekazke, ktorej sa nevyhneme?
Z tej S70 nam chyba radiator kurenia, remen prislusenstva (servo, klima..) a priruba na termostat. To vsetko by sme mali byt podla mna schopni pouzit z tej T5. Riadiacu jednotku a kabelaz by sme prehodili tiez z S70 a evidentne teda aj cely vyfuk.
Je este nieco, co nas moze zradit, alebo to musi ist potom bez problemov nastartovat a prevadzkovat?
_________________
boli: 744 GLE (1986), D24, M47; 944 turbo (1991), B230FT, M46
su: 854 T5 (1994), B5234T, M56; S60 T5 (2004), B5234T3, M56
boli: 744 GLE (1986), D24, M47; 944 turbo (1991), B230FT, M46
su: 854 T5 (1994), B5234T, M56; S60 T5 (2004), B5234T3, M56
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvků ve vlákně: 3
- Příspěvky: 12090
- Registrován: 13 roků 5 měsíců
- Bydliště: Plzeň
- Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8
#15 transplantacie z S70 (1997) do 850 T5 (1994/1995)
Nevím jak půjdou jednotky mezi sebou prohazovat fyzicky, ale vim, že například zapalování má jinou "mapu" na úpravu předstihu u atmo a u turba. Výsledkem je, že zapalování z atmosféry v turbu dělá samozápaly.
Víc už nevim
Víc už nevim
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 3
- Příspěvky: 4151
- Registrován: 18 roků 4 měsíce
- Bydliště: R.I.P.
- Vůz: ---
- Bydliště: Jindřichův Hradec
#16 transplantacie z S70 (1997) do 850 T5 (1994/1995)
Toho jsem si vědom. Myslel jsem to tak že malý turbo z 2.0 ten motor zvládne nafouknout třeba jen na 0,5 atmosféry, takže by z toho bylo LPT. LPT má taky vyšší kompresní pomeř, než T5, ale asi nižší než atmosféra. Když o tom tak přemejšlím, tak profil vaček by byl taky nevhodnej pro přeplňování... takže by to bylo balancování mezi chabým výkonem a detonacema, tím pádem asi radši na to zapomenout....Márra ale s podobnou konfigurací něco najel, pokud vím.Urvanej píše:Myslim, že to tu ještě nepadlo, ale oturbení atmosféry může bejt problém kvůli kompresi. Atmo motory mají vyšší kompresi než turba, tak aby nedocházelo potom k samozápalům a proto k posunutí předstihu do uplně dementních hodnot a tím žravosti a tomu, že to nepojede.
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 9
- Příspěvky: 133
- Registrován: 16 roků 10 měsíců
- Bydliště: Bratislava
- Vůz: 854T5(94) 944t(91) S60T5(04) Camaro(88)
- Bydliště: Bratislava
- Kontaktovat uživatele:
#17 transplantacie z S70 (1997) do 850 T5 (1994/1995)
otazky 1 a 4 zodpovedane, dik. Otazky 2 a 3 zatial nie, trapi ma hlavne 3, rad zopakujem:
co je potrebne riesit pri prehodeni B5244S z S70 (1998) do 850 T5 (1995), kde je teraz uvareny B5204T?
ak prehodim motor+riadiacu jednotku+suvisiace kable+vyfuk, nastartuje to a bude normalne jazdit?
su nejake zname komplikacie, ktore by branili tomuto swapu?
vopred dik...
co je potrebne riesit pri prehodeni B5244S z S70 (1998) do 850 T5 (1995), kde je teraz uvareny B5204T?
ak prehodim motor+riadiacu jednotku+suvisiace kable+vyfuk, nastartuje to a bude normalne jazdit?
su nejake zname komplikacie, ktore by branili tomuto swapu?
vopred dik...
_________________
boli: 744 GLE (1986), D24, M47; 944 turbo (1991), B230FT, M46
su: 854 T5 (1994), B5234T, M56; S60 T5 (2004), B5234T3, M56
boli: 744 GLE (1986), D24, M47; 944 turbo (1991), B230FT, M46
su: 854 T5 (1994), B5234T, M56; S60 T5 (2004), B5234T3, M56
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 2
- Příspěvky: 1067
- Registrován: 14 roků 7 měsíců
- Bydliště: Praha
- Vůz: V70R AWD, B5234T4, '98
#18 transplantacie z S70 (1997) do 850 T5 (1994/1995)
850 má řídící jednotku Bosch 4.3 (pokud je OBD), S70 má Bosch 4.4. Po přehození se pravděpodobně nepodaří rozchodit klimatizaci.
Nebyla by lepší varianta toto: http://www.e-volvo.cz/850/motor-850-t-5r-2-0/ nebo toto: http://www.e-volvo.cz/850/motor-850-r--2-0/?
Nebyla by lepší varianta toto: http://www.e-volvo.cz/850/motor-850-t-5r-2-0/ nebo toto: http://www.e-volvo.cz/850/motor-850-r--2-0/?
_________________
V70R AWD, B5234T4, M58, 1998, Saffron metallic, Coil On Plug conversion, tuned by VastTuning
XC70 D5 AWD POLESTAR, D5244T10, TF-80SC, 2011, Oyster Grey Pearl; V60 CrossCountry AWD POLESTAR, D5244T21, TF-80SD, 2017, Rich Java
V70R AWD, B5234T4, M58, 1998, Saffron metallic, Coil On Plug conversion, tuned by VastTuning
XC70 D5 AWD POLESTAR, D5244T10, TF-80SC, 2011, Oyster Grey Pearl; V60 CrossCountry AWD POLESTAR, D5244T21, TF-80SD, 2017, Rich Java
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 9
- Příspěvky: 133
- Registrován: 16 roků 10 měsíců
- Bydliště: Bratislava
- Vůz: 854T5(94) 944t(91) S60T5(04) Camaro(88)
- Bydliště: Bratislava
- Kontaktovat uživatele:
#19 transplantacie z S70 (1997) do 850 T5 (1994/1995)
a to je jediny problem? pretoze potom mam zase dve moznosti:Fíla píše:Po přehození se pravděpodobně nepodaří rozchodit klimatizaci.
- prehodit aj klimu do tej T5 2.0
- na klimu sa vykaslat (a mat jazdiace auto za cenu prace s prehodenim motora)
urcite ano, ale hladame ekonomicky kompromis. cena za motor je ferova, ale je nutne ho doviezt, alebo doviezt auto tam a zaplatit znovu aj robotu s prehodenim, co naklady zase zvysuje.Fíla píše:Nebyla by lepší varianta toto: http://www.e-volvo.cz/850/motor-850-t-5r-2-0/ nebo toto: http://www.e-volvo.cz/850/motor-850-r--2-0/?
mimochodom, ked hovoris, ze RJ z 1998 S70 bude mat problem s klimou z 1995 850, tak mozem ocakavat, ze po nainstalovani klimy z S70 do 1994 850 T5 bude mat aj moja RJ problem s tou klimou z S70 (to je povodne ta moja otazka c.2)?
_________________
boli: 744 GLE (1986), D24, M47; 944 turbo (1991), B230FT, M46
su: 854 T5 (1994), B5234T, M56; S60 T5 (2004), B5234T3, M56
boli: 744 GLE (1986), D24, M47; 944 turbo (1991), B230FT, M46
su: 854 T5 (1994), B5234T, M56; S60 T5 (2004), B5234T3, M56
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 2
- Příspěvky: 1067
- Registrován: 14 roků 7 měsíců
- Bydliště: Praha
- Vůz: V70R AWD, B5234T4, '98
#20 transplantacie z S70 (1997) do 850 T5 (1994/1995)
ono nejde o klimu jako takovou, ale o ovladače v palubce. To jestli jde přehodit nevím, místní znalci snad poradí. Zkoušeli jsme dát ŘJ z 850R do mého V70R - stejný motor B5234T. Nešla rozchodit klima, diagnostika dále nenašla ABS, auto jinak jezdilo bez problémů.
Dál vidím problém na STK, to že bude chybět turbo možná techniky praští do očí. A zlegalizovat to na 100% nepůjde. Jinak chápu, že kupovat motor z ČR není ekonomicky zrovna výhodné.
Dál vidím problém na STK, to že bude chybět turbo možná techniky praští do očí. A zlegalizovat to na 100% nepůjde. Jinak chápu, že kupovat motor z ČR není ekonomicky zrovna výhodné.
_________________
V70R AWD, B5234T4, M58, 1998, Saffron metallic, Coil On Plug conversion, tuned by VastTuning
XC70 D5 AWD POLESTAR, D5244T10, TF-80SC, 2011, Oyster Grey Pearl; V60 CrossCountry AWD POLESTAR, D5244T21, TF-80SD, 2017, Rich Java
V70R AWD, B5234T4, M58, 1998, Saffron metallic, Coil On Plug conversion, tuned by VastTuning
XC70 D5 AWD POLESTAR, D5244T10, TF-80SC, 2011, Oyster Grey Pearl; V60 CrossCountry AWD POLESTAR, D5244T21, TF-80SD, 2017, Rich Java
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 2
- Příspěvky: 2597
- Registrován: 17 roků 1 měsíc
- Vůz: V960, B6304F, 1992
- Bydliště: Piešťany/Praha
- Kontaktovat uživatele:
#21 transplantacie z S70 (1997) do 850 T5 (1994/1995)
STK je ten najmensi problem
_________________
Je:V960TURBOB204FT1991V960GLEB6304F1992
Bolo:V940SEB200FT1992V760GLED24T1985
Oprava pristrojoviek 2xx/7xx/9xx
Je:V960TURBOB204FT1991V960GLEB6304F1992
Bolo:V940SEB200FT1992V760GLED24T1985
Oprava pristrojoviek 2xx/7xx/9xx
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 1
- Příspěvky: 3741
- Registrován: 19 roků 8 měsíců
- Bydliště: Bratislava
- Vůz: V70 D5 AWD, S60 D5, C70 T5 Cab, XC90 V8
- Bydliště: Bratislava - Staré Mesto
#22 transplantacie z S70 (1997) do 850 T5 (1994/1995)
VVT maji prvni 70ky od MY 1999 - obly dekl rozvodu, ETM a modry znak na masce.tomik T5 píše:VVT jako variabilní časování ventilů-nemaj to až V70 II? u mojí sazky to podle mě neni,ale možná se pletu,vím,že rozvody se lišily podle čísla motoru,ale připisoval jsem to nějakejm fičurám okolo el.klapky,jako že je kvůli těm změnám někde něco tahaný jinak,a proto jiný řemeny,atd..mě jde spíš o to,že mám hlavu podle pohledu nalévavím víčkem na olej dost zakarbonovanou,a motor má nižší tlaky,což bych připisoval taky hlavě,tak mě jen napadlo,jestli nebude třeba jednodušší a levnější sehnat prověřenou jinou hlavu,než dělat go týhle,ale zatim je to jen o teorii no a o tom,že na model 00 by se asi sháněla hůř,kdežto starších bude snad výběr...
_________________
'01 C70 T5 cabrio - B5234T3, M56LK 176 kW #601 - signal red /// '06 V70 D5 AWD - D5244T4, M66 AWD 136 kW #459 - dawn blue pearl /// '06 S60 D5 - D5244T4, M66 136 kW #459 - dawn blue pearl
'08 XC90 V8 AWD Sport - B8444S, AWTF-80 SC 232 kW #612 - passion red /// '03 S60 T5 - B5234T3, AW55-50SN 184 kW #449 - mistral green metallic
ex: '84 760 GLE TD; '90 940 GLE; '96 850 2.5 20V; '91 440 1.8 K; '98 V70 R AWD; '97 850 R; '00 V70 R AWD, '87 740 GL, '97 850 GLE, '04 S60 R AWD, '98 V70 XC AWD Cross Country, '99 V70 XC AWD Cross Country, '99 S70 2.5 20V, '00 V70 XC AWD Cross Country, '04 XC90 2,5T AWD
'01 C70 T5 cabrio - B5234T3, M56LK 176 kW #601 - signal red /// '06 V70 D5 AWD - D5244T4, M66 AWD 136 kW #459 - dawn blue pearl /// '06 S60 D5 - D5244T4, M66 136 kW #459 - dawn blue pearl
'08 XC90 V8 AWD Sport - B8444S, AWTF-80 SC 232 kW #612 - passion red /// '03 S60 T5 - B5234T3, AW55-50SN 184 kW #449 - mistral green metallic
ex: '84 760 GLE TD; '90 940 GLE; '96 850 2.5 20V; '91 440 1.8 K; '98 V70 R AWD; '97 850 R; '00 V70 R AWD, '87 740 GL, '97 850 GLE, '04 S60 R AWD, '98 V70 XC AWD Cross Country, '99 V70 XC AWD Cross Country, '99 S70 2.5 20V, '00 V70 XC AWD Cross Country, '04 XC90 2,5T AWD
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 9
- Příspěvky: 133
- Registrován: 16 roků 10 měsíců
- Bydliště: Bratislava
- Vůz: 854T5(94) 944t(91) S60T5(04) Camaro(88)
- Bydliště: Bratislava
- Kontaktovat uživatele:
#23 transplantacie z S70 (1998) do 850 T5 (1995)
Cez vikend sme sa do toho pustili, B5244S z S70 (1998) je vonku aj s kabelazou, prevodovkou a vyfukom. Buduci vikend ho skusime posadit do V850 (1995) namiesto povodneho uvareneho B5204T.
Zatial sme zistili tieto rozdiely:
- ina riadiaca jednotka, ale rovnaky slot aj kabelaz samotneho motora, takze sa nadejame, ze uspesne pouzijeme kabelaz z T a riadiacu jednotku z S
- ina kabelaz prislusenstva a suvisiaca poistkova skrina - hlavny dovod, preco chceme pouzit povodnu kabelaz z T
- iny palivovy system, od pohladu vidno, ze T-cko z 1994 ma aj navratove vedenie paliva do nadrze, co uz 1998 S70 nema
- ine ABS
- ine riesenie vypinania spojkoveho loziska, nevieme, co nas caka, nadejame sa, ze v najhorsom problem vyriesime prehodenim priruby prevodovky (resp. jej obsahu).
Pripadne dalsie detaily a otazky sem prida sergej a tu su aj obrazky.
Kedze sami zatial nevieme, ako tato akcia dopadne (ale stale sme plni nadeje), pripadne postrehy su vitane
Zatial sme zistili tieto rozdiely:
- ina riadiaca jednotka, ale rovnaky slot aj kabelaz samotneho motora, takze sa nadejame, ze uspesne pouzijeme kabelaz z T a riadiacu jednotku z S
- ina kabelaz prislusenstva a suvisiaca poistkova skrina - hlavny dovod, preco chceme pouzit povodnu kabelaz z T
- iny palivovy system, od pohladu vidno, ze T-cko z 1994 ma aj navratove vedenie paliva do nadrze, co uz 1998 S70 nema
- ine ABS
- ine riesenie vypinania spojkoveho loziska, nevieme, co nas caka, nadejame sa, ze v najhorsom problem vyriesime prehodenim priruby prevodovky (resp. jej obsahu).
Pripadne dalsie detaily a otazky sem prida sergej a tu su aj obrazky.
Kedze sami zatial nevieme, ako tato akcia dopadne (ale stale sme plni nadeje), pripadne postrehy su vitane
Naposledy upravil(a) _Iggy_ dne 09 zář 2013 17:44, celkem upraveno 2 x.
_________________
boli: 744 GLE (1986), D24, M47; 944 turbo (1991), B230FT, M46
su: 854 T5 (1994), B5234T, M56; S60 T5 (2004), B5234T3, M56
boli: 744 GLE (1986), D24, M47; 944 turbo (1991), B230FT, M46
su: 854 T5 (1994), B5234T, M56; S60 T5 (2004), B5234T3, M56
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 2
- Příspěvky: 1814
- Registrován: 18 roků
- Bydliště: Sedlečko, Chotoviny
- Vůz: V 850 T5R r.v.1995 B5234T5 166kW
- Kontaktovat uživatele:
#24 transplantacie z S70 (1997) do 850 T5 (1994/1995)
Nechceš motor našel jsem na bazoši ten samej co ti odešel:
http://auto.bazos.cz/inzerat/26833243/Volvo-850-20-T5-155kw.php
Cena taky jde měl bys to bez komplikací.
http://auto.bazos.cz/inzerat/26833243/Volvo-850-20-T5-155kw.php
Cena taky jde měl bys to bez komplikací.
_________________
Bylo:S40 ,V40 1,6r.v.1998,man.,B4164S-1587ccm
Je: Volvo 850 GLE,r.v.1996,man. ,B5202S-1984ccm 10V KOMBI - Zel. metalíza
Volvo 850 T5R,r.v.1995,manual ,B5234 T5-2319ccm 20V KOMBI - Cream Yellow 607
Volvo 850 T5R,r.v.1995(model 96),manual ,B5234 T5-2319ccm 20V SEDAN Olivová 421-41,vlastní úprava ECU,TD04HL 19T,750cc/min..
Volvo 850R r.v. 1996,manual,B5204T-1984ccm 20V KOMBI - Black Stone 019 ,vlastní úprava ECU
Bylo:S40 ,V40 1,6r.v.1998,man.,B4164S-1587ccm
Je: Volvo 850 GLE,r.v.1996,man. ,B5202S-1984ccm 10V KOMBI - Zel. metalíza
Volvo 850 T5R,r.v.1995,manual ,B5234 T5-2319ccm 20V KOMBI - Cream Yellow 607
Volvo 850 T5R,r.v.1995(model 96),manual ,B5234 T5-2319ccm 20V SEDAN Olivová 421-41,vlastní úprava ECU,TD04HL 19T,750cc/min..
Volvo 850R r.v. 1996,manual,B5204T-1984ccm 20V KOMBI - Black Stone 019 ,vlastní úprava ECU
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 9
- Příspěvky: 133
- Registrován: 16 roků 10 měsíců
- Bydliště: Bratislava
- Vůz: 854T5(94) 944t(91) S60T5(04) Camaro(88)
- Bydliště: Bratislava
- Kontaktovat uživatele:
#25 transplantacie z S70 (1997) do 850 T5 (1994/1995)
ja poskytujem len priestor s vybavenim, par ruk a ochotu, rozhodnut sa musi majitel, ale dakujem - posuniem mu tento tip.
fakt je ale, ze ten motor, co prave davame, je uz u nas, poznam ho a je dobry. kupovany vymontovany motor je vzdy macka vo vreci...
fakt je ale, ze ten motor, co prave davame, je uz u nas, poznam ho a je dobry. kupovany vymontovany motor je vzdy macka vo vreci...
_________________
boli: 744 GLE (1986), D24, M47; 944 turbo (1991), B230FT, M46
su: 854 T5 (1994), B5234T, M56; S60 T5 (2004), B5234T3, M56
boli: 744 GLE (1986), D24, M47; 944 turbo (1991), B230FT, M46
su: 854 T5 (1994), B5234T, M56; S60 T5 (2004), B5234T3, M56
-
- Podobná témata
- Odpovědi
- Zobrazení
- Poslední příspěvek