C70T5 problém motoru

850 a novější modely řad C/S/V/XC
  • Autor
  • Zpráva
doktor
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 5
Příspěvky: 3226
Registrován: 15 roků 9 měsíců
Bydliště: Slaný, okr. Kladno
Vůz: SAAB 9-5 AERO 04, V70II R 04, C70 T5 98

#26 C70T5 problém motoru

Příspěvek od doktor »

první 2 válce 10 kPa, třetí 9,5, čtvrtý lehce pod 10, pátý lehce nad 10

Pokud bude dobře fachat turbo, tak bys to nemusel ani moc poznat.
_________________
V70R II 2,5T AWD, manual, 220 KW,´04, SAAB 9-5 AERO 2.3T, B235R, manual, 184 kW, ´03, Volvo C70 2,0 T5, B5204T3, 166kW ´98, manual, ARD tuning stage 2, 195kW,
bylo Volvo 460 2.0, B20F manual, 80kW,´95, bylo Volvo V70 2.5 10V, B5252S automat, 106kW,´99, bylo Volvo 850 R, 2.3, B5234T5 automat, 176kW,´96, Volvo V70 T5 2.3, B5234T3, manual, 176kW, ´99,
Vstup do galerie ZDE

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 2166
Registrován: 15 roků 11 měsíců
Bydliště: Sydney - AUS
Vůz: Mitsubishi Challenger

#27 C70T5 problém motoru

Příspěvek od tomasss »

Parada, tlaky Nissanu mame zanalyzovany, ted jeste tlaky Volva :lol:
_________________
Je: Mitsubishi Challenger 2002 3.0 V6 aut
Bylo: V40 D2 6q 88kW MY2017, 760GLE B280F AW71 108kW, 960II B6304S3 AW30-43 150kW, 2x 740TURBO B204GT M90 147kW, S70R B5234T3 AW50-42 176kW

michal_0077
Ověřený
Offline
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 624
Registrován: 13 roků 8 měsíců
Bydliště: Olomouc
Vůz: V70 II

#28 C70T5 problém motoru

Příspěvek od michal_0077 »

tak co so pamatuju z teorie turbomotor ma vesmes nizsi kompresni pomer nez atmosfera pokud jsou oba na N95... Protoze kdyz to dofouka jeste turbo tak by mohl byt uz ve spalovacim prostoru takovej tlak ze by dochazelo ke detonacnimu spalovani. Nasledek a senzory klepani to hlasili jednotce a ta hejbne s predstihem.

jak nekdo psal atmosfra ma tech 15bar kdyz je nova. Zhruba 10 je brana mezni hodnota, rozdil tlaku mezi jednotlivejma valcema je 3bar. U turba vsechno malinko niz.

Ale jezdi i spousta aut s 7barama... Ale 4bary uz je opravdu malo, jestli to nekdo spatne nenameril tak je ten motor uz davno mrtvej...
_________________
[s]V70 II 2,5T AT5 + LPG[/s] - porucha automatu --> ekologická likvidace
V70 II 2,5T + LPG - manuál
Saffron V70 R AWD '98 (AT4) 2.3T 20V
XC90 D5 AT6 AWD
XC60 D4 AWD R-design polestar

Krystof P.
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 12
Příspěvky: 2207
Registrován: 12 roků 2 měsíce
Bydliště: Družec / Kladno
Vůz: Volvo C70 2.3T5 / Volvo 945 200FT

#29 C70T5 problém motoru

Příspěvek od Krystof P. »

Ještě jednou, abych to uvedl na pravou míru, ten obrázek jsem poslal jen ilustračně, orientačně jsem hodnoty pouze popsal pod odkaz, toto není štítek naměřených hodnot z mého auta :)

I když podle toho co tady popisujete (a já to nezpochybňuju) je motor už dávno tuhej, já jsem na něm vůbec nic nezpozoroval, jede úplně normálně, furt táhne jako dřív a až na to cukání co jsem popisoval už výše. Neměl by se tuhej motor nějak projevit ?

GDPR_user

#30 C70T5 problém motoru

Příspěvek od GDPR_user »

ty voe to je tu soda :%)

Petr.Chrpa
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 5
Příspěvky: 1814
Registrován: 17 roků 11 měsíců
Bydliště: Sedlečko, Chotoviny
Vůz: V 850 T5R r.v.1995 B5234T5 166kW
Kontaktovat uživatele:

#31 C70T5 problém motoru

Příspěvek od Petr.Chrpa »

Kr.P píše:
Petr.Chrpa píše:Ono asi by chtělo zjistit kudy to utíká podle VIDI třeba 850T5R by měla mít tlak 10-13 atmosfery 12-15 .
Když uděláš test malinko oleje do válce,který má nízký tlak a zvýší se ti tlak - tak ti tlak utíká okolo pístu pokud zůstane stejný tak hlava.
Tady máš něco k přečtení co jsem našel :
Kompresní tlak se měří při protáčení studeného motoru spouštěčem, při plně otevřené škrticí klapce karburátoru, nabitém akumulátoru a při vyšroubovaných zapalovacích svíčkách. Změřená hodnota má být 1,2 až 1,3 MPa. Důležitější než absolutní hodnoty však je, aby hodnoty u všech válců byly přibližně stejné. Nejvyšší přípustný rozdíl u nového motoru je asi 0,05 MPa a u motoru v provozu až 0,10 MPa.
Klesnou-li naměřené hodnoty kompresních tlaků válců pod 1 MPa, svědčí to o zhoršeném mechanickém stavu motoru - netěsné kroužky nebo ventily.
Netěsné pístní kroužky se snadno poznají podle pronikání výfukových plynů do klikové skříně motoru a odtud otevřeným víčkem nalévacího hrdla oleje na víku hlavy válců.
Jiný způsob kontroly je vstříknout do zkoumaného válce asi 3 až 5 cm3 oleje vyšší viskozity a měření opakovat. Zjistí-li se porovnáním naměřených hodnot s předchozími zlepšení, je příčinou nízkého kompresního tlaku opotřebený nebo poškozený píst, pístní kroužky nebo válec. Pokud nedojde ke zlepšení, bude pravděpodobně závada v netěsnosti ventilů nebo hlavy válců.
Ale ve VIDĚ je zase myslím ,že měření by mělo být prováděno při ohřátém motoru na provozní teplotu.
A ty ten rozdíl mezi válcemi a měřené hodnoty máš velké.
Třeba si je špatně přečetl a máš tam místo 3 osm.

Asi jsem to blbě přečetl, je to takovej malinkej papírek se stupnicí tušim do 9 nebo tak nějak, až se zase dostanu domů č.2, tak se to pokusim naskenovat. Je to jako sloupcovej graf s 5 hodnotama

http://www.google.com/imgres?hl=en&biw=1280&bih=872&tbm=isch&tbnid=B0t4P17Spv-GWM:&imgrefurl=http://www.nissanclub.cz/forum-tema/mereni-tlaku-v-motoru-62704&docid=yxrM3KdFTgLvgM&imgurl=http://www.nissanclub.cz/graphics/msgboard/64257/full/tlaky.jpg&w=1024&h=768&ei=D7nCUfSzOMiktAa2rYGwDg&zoom=1&ved=1t:3588,r:0,s:0,i:79&iact=rc&page=1&tbnh=174&tbnw=235&start=0&ndsp=20&tx=98&ty=101

Tohle je ono, ještě jestli se nepletu, dvě hodnoty dosahují někam nad 7 - nebo mi to připadá jako ta ideální hodnota a jedna je tam určitě pod polovinou tý maximální a jedna nějak nad... Asi to moc nepoví

Dej jsem sken z toho měření ať to konečně vidíme co tam je :cry:
_________________
Bylo:S40 ,V40 1,6r.v.1998,man.,B4164S-1587ccm
Je: Volvo 850 GLE,r.v.1996,man. ,B5202S-1984ccm 10V KOMBI - Zel. metalíza
Volvo 850 T5R,r.v.1995,manual ,B5234 T5-2319ccm 20V KOMBI - Cream Yellow 607
Volvo 850 T5R,r.v.1995(model 96),manual ,B5234 T5-2319ccm 20V SEDAN Olivová 421-41,vlastní úprava ECU,TD04HL 19T,750cc/min..
Volvo 850R r.v. 1996,manual,B5204T-1984ccm 20V KOMBI - Black Stone 019 ,vlastní úprava ECU

michal_0077
Ověřený
Offline
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 624
Registrován: 13 roků 8 měsíců
Bydliště: Olomouc
Vůz: V70 II

#32 C70T5 problém motoru

Příspěvek od michal_0077 »

jestli motor jede normalne tak urcite nema tlaky 3 bar :) 2,25bar me na octavce tlaci turbo :)
_________________
[s]V70 II 2,5T AT5 + LPG[/s] - porucha automatu --> ekologická likvidace
V70 II 2,5T + LPG - manuál
Saffron V70 R AWD '98 (AT4) 2.3T 20V
XC90 D5 AT6 AWD
XC60 D4 AWD R-design polestar

doktor
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 5
Příspěvky: 3226
Registrován: 15 roků 9 měsíců
Bydliště: Slaný, okr. Kladno
Vůz: SAAB 9-5 AERO 04, V70II R 04, C70 T5 98

#33 C70T5 problém motoru

Příspěvek od doktor »

mrtvy motor se projevi tak, ze se svezes zdravou T5 a hned poznas rozdil.
Schvalne sih odstopuj zrychleni ze 100 na 160 km/h.
_________________
V70R II 2,5T AWD, manual, 220 KW,´04, SAAB 9-5 AERO 2.3T, B235R, manual, 184 kW, ´03, Volvo C70 2,0 T5, B5204T3, 166kW ´98, manual, ARD tuning stage 2, 195kW,
bylo Volvo 460 2.0, B20F manual, 80kW,´95, bylo Volvo V70 2.5 10V, B5252S automat, 106kW,´99, bylo Volvo 850 R, 2.3, B5234T5 automat, 176kW,´96, Volvo V70 T5 2.3, B5234T3, manual, 176kW, ´99,
Vstup do galerie ZDE

doktor
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 5
Příspěvky: 3226
Registrován: 15 roků 9 měsíců
Bydliště: Slaný, okr. Kladno
Vůz: SAAB 9-5 AERO 04, V70II R 04, C70 T5 98

#34 C70T5 problém motoru

Příspěvek od doktor »

K tomu cukani motoru v zaberu - napada me praskly spodni plast na IC, takze se ti pri vyssim tlaku rozsklebi a ufoukne, pak se dira zavre a tak dokola.
_________________
V70R II 2,5T AWD, manual, 220 KW,´04, SAAB 9-5 AERO 2.3T, B235R, manual, 184 kW, ´03, Volvo C70 2,0 T5, B5204T3, 166kW ´98, manual, ARD tuning stage 2, 195kW,
bylo Volvo 460 2.0, B20F manual, 80kW,´95, bylo Volvo V70 2.5 10V, B5252S automat, 106kW,´99, bylo Volvo 850 R, 2.3, B5234T5 automat, 176kW,´96, Volvo V70 T5 2.3, B5234T3, manual, 176kW, ´99,
Vstup do galerie ZDE

Krystof P.
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 12
Příspěvky: 2207
Registrován: 12 roků 2 měsíce
Bydliště: Družec / Kladno
Vůz: Volvo C70 2.3T5 / Volvo 945 200FT

#35 C70T5 problém motoru

Příspěvek od Krystof P. »

doktor píše:mrtvy motor se projevi tak, ze se svezes zdravou T5 a hned poznas rozdil.
Schvalne sih odstopuj zrychleni ze 100 na 160 km/h.

Při vytočení zvuk jako normálně, nikde nic neklapalo, jen bylo slyšet nasávání vzduchovýho filtru.
Bohužel nemám možnost vyzkoušet zrychlení, nicméně s tím jak teď auto pocukává si myslím, že to asi nebude nic moc, vzhledem ke kolísání výkonu. Divný je, že se to stalo prostě jentak, zničeho nic.

-Díky za radu s IC - prověřím :)

Tak papír s hodnotama jsem našel, bohužel prozměnu stávkuje scanner tak to popíšu stejně, jako je to na to grafu od nissanu:
Zyl:
1) hodnota: 7 bar
2) hodnota: 7 bar
3) hodnota: 5,5 bar
4) hodnota: 7,5 bar
5) hodnota: 5,5 bar

teď to určitě čtu správně :)

Krystof P.
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 12
Příspěvky: 2207
Registrován: 12 roků 2 měsíce
Bydliště: Družec / Kladno
Vůz: Volvo C70 2.3T5 / Volvo 945 200FT

#36 C70T5 problém motoru

Příspěvek od Krystof P. »

:x

Petr.Chrpa
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 5
Příspěvky: 1814
Registrován: 17 roků 11 měsíců
Bydliště: Sedlečko, Chotoviny
Vůz: V 850 T5R r.v.1995 B5234T5 166kW
Kontaktovat uživatele:

#37 C70T5 problém motoru

Příspěvek od Petr.Chrpa »

Zkus vyloučit co nejvíc věcí,co se tady psali IC,spínání turba,kabely,cívky prostě co zvládneš a uvidíš .Potom ti asi nezbyde nic jiného než to dát někomu kompetentnímu a nebo =@
_________________
Bylo:S40 ,V40 1,6r.v.1998,man.,B4164S-1587ccm
Je: Volvo 850 GLE,r.v.1996,man. ,B5202S-1984ccm 10V KOMBI - Zel. metalíza
Volvo 850 T5R,r.v.1995,manual ,B5234 T5-2319ccm 20V KOMBI - Cream Yellow 607
Volvo 850 T5R,r.v.1995(model 96),manual ,B5234 T5-2319ccm 20V SEDAN Olivová 421-41,vlastní úprava ECU,TD04HL 19T,750cc/min..
Volvo 850R r.v. 1996,manual,B5204T-1984ccm 20V KOMBI - Black Stone 019 ,vlastní úprava ECU

GDPR_user

#38 C70T5 problém motoru

Příspěvek od GDPR_user »

Petr.Chrpa píše:Zkus vyloučit co nejvíc věcí,co se tady psali IC,spínání turba,kabely,cívky prostě co zvládneš a uvidíš .Potom ti asi nezbyde nic jiného než to dát někomu kompetentnímu a nebo =@
S těmi tlaky bych to viděl na výměnu motoru.
Odpovědět
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Zpět na „850 / 60 / 70 / 80 / 90 / XC - opravy“