VSTŘIKOVAČE: seřízení, oprava, repas

850 a novější modely řad C/S/V/XC
  • Autor
  • Zpráva
Offline
Příspěvků ve vlákně: 6
Příspěvky: 57
Registrován: 5 roků 1 měsíc
Bydliště: Ústí nad Orlicí
Vůz: XC90 2.4 D5 120 kW

#26 VSTŘIKOVAČE: seřízení, oprava, repas

Příspěvek od frantisekkozisek »

Já jsem minulou nádrž vzal omv max motion nebo jak to je, vervu jsem kdysi taky zkoušel, ale přijde mi, že kdykoliv vezmu prémiový palivo, tak mi vzroste spotřeba cca o půl litru. Běžně tankuju na benzině klasickou naftu a nebo na EO a vždycky bez problémů.
Zkusím ten test přepadů udělat ještě jednou, jestli to bude stejný

Tod2
Ověřený
Offline
Příspěvků ve vlákně: 5
Příspěvky: 2947
Registrován: 8 roků 9 měsíců
Bydliště: Kroměříž
Vůz: S80 D5244T 120kW AT MY06

#27 VSTŘIKOVAČE: seřízení, oprava, repas

Příspěvek od Tod2 »

mě teda napadlo, jestli nebyly ty hadičky od něčeho špinavé?
jinak já už tomu EO prostě nevěřím
_________________
D5T5 ST2, egr off + dongle
Obrázek VIN YV1TS796961433633

Urvanej
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 12077
Registrován: 13 roků 4 měsíce
Bydliště: Plzeň
Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8

#28 VSTŘIKOVAČE: seřízení, oprava, repas

Příspěvek od Urvanej »

Lahvičky/hadičky byly od nějakýho bordelu. Zkus je před použitím vypláchnout čistou naftou.
Pokud to leze už takhle barevný ze vstřiku, což by mělo být vidět, tak je bordel už v nich.
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.

Offline
Příspěvků ve vlákně: 6
Příspěvky: 57
Registrován: 5 roků 1 měsíc
Bydliště: Ústí nad Orlicí
Vůz: XC90 2.4 D5 120 kW

#29 VSTŘIKOVAČE: seřízení, oprava, repas

Příspěvek od frantisekkozisek »

No to mě taky napadlo, každopádně, ta různobarevnost byla už v hadičkách než to doteklo do těch baněk. Muselo by to bejt už z výroby, protože to bylo první použití tý sady.
Jinak k tomu vynechávání vstřiků, občas mi přijde, že jeden válec jakoby vynechá, ale pouze při startování, jinak to jede v pohodě. Jak ale tankuju na dvou různých pumpách, tak teď nedokážu říct jestli to nějak souvisí s EO

Urvanej: Zkusím to ještě jednou, tohle byl spíš takovej pokus :-)
A jsou ty hodnoty přepadů v pohodě? Že to teče mnohem míň než těch maximálních 40 ml/min co udává vida.

Tod2
Ověřený
Offline
Příspěvků ve vlákně: 5
Příspěvky: 2947
Registrován: 8 roků 9 měsíců
Bydliště: Kroměříž
Vůz: S80 D5244T 120kW AT MY06

#30 VSTŘIKOVAČE: seřízení, oprava, repas

Příspěvek od Tod2 »

jsou v pohodě, však to max by se nemělo překročit...
ono je to i o tom, mít co nejmenší rozdíly
_________________
D5T5 ST2, egr off + dongle
Obrázek VIN YV1TS796961433633

Offline
Příspěvků ve vlákně: 6
Příspěvky: 57
Registrován: 5 roků 1 měsíc
Bydliště: Ústí nad Orlicí
Vůz: XC90 2.4 D5 120 kW

#31 VSTŘIKOVAČE: seřízení, oprava, repas

Příspěvek od frantisekkozisek »

Rozdíly tam trochu jsou, ale asi to bude teda v normě :D

raolsa
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 8
Příspěvky: 13041
Registrován: 14 roků 4 měsíce
Bydliště: Semily
Vůz: Volvo V70 II 2.4T 147 kw AWD LPG
Participant x 1

#32 VSTŘIKOVAČE: seřízení, oprava, repas

Příspěvek od raolsa »

Ještě můžeš zkusit udělat přepadový test s odpojenými konektory vstřikovačů (namontovat ty skleněné trubičky ze sady) - takhle jsem zjistil mrtvý vstřik u jedné D5, při startu z něj cákalo jak z vocasu, ale test za běhu motoru byl v cajku. :D
_________________
Volvo V70 II 2.4T AWD 147 kw LPG '00
Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Diagnostika k dispozici. 607827920

Offline
Příspěvků ve vlákně: 6
Příspěvky: 57
Registrován: 5 roků 1 měsíc
Bydliště: Ústí nad Orlicí
Vůz: XC90 2.4 D5 120 kW

#33 VSTŘIKOVAČE: seřízení, oprava, repas

Příspěvek od frantisekkozisek »

Zkusit to můžu. Ale když motor běží, tak ten vstřik jde asi normálně ne? To by přece muselo bejt znát na běhu motoru :-)

Offline
Příspěvků ve vlákně: 6
Příspěvky: 57
Registrován: 5 roků 1 měsíc
Bydliště: Ústí nad Orlicí
Vůz: XC90 2.4 D5 120 kW

#34 VSTŘIKOVAČE: seřízení, oprava, repas

Příspěvek od frantisekkozisek »

Tak jen abych uzavřel moje zkoumání. Lahvičky jsem vypláchl a zkusil test znova, barva je už všude stejná. Zkusil jsem i vstřiky odpojit a cákalo to ze všech stejně (pouze kapalo). Takže vstřiky jsou snad v pohodě, jen teda nevím proč mi to občas (spíš výjimečně) při startu jakoby vynechá.

Vapik
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 9
Příspěvky: 2907
Registrován: 9 roků 8 měsíců
Bydliště: Praha - Opava
Vůz: Volvo XC90 V8 + LPG 2005

#35 VSTŘIKOVAČE: seřízení, oprava, repas

Příspěvek od Vapik »

Nazdar oživuju nebo spíš se snažím odhadnout jak moc drahé bude oživení XC70.
Výchozí stav:
IMG_20210919_173431.jpg
Pátý vstřikovač netěsní asi už hodně dlouho, šroubovákem jsem odsekal napečený karbon, abych se dostal ke šroubů, ale jsou totál ošlehané, tak jsem ho ven nedostal.
Tak jsem, alespoň udělal test přepadů, ve vidě i baňkama:
IMG_20210919_182622.jpg
IMG_20210919_182622.jpg (90.67 KiB) Zobrazeno 686 x
IMG_20210919_172439.jpg
IMG_20210919_172439.jpg (121.17 KiB) Zobrazeno 686 x
Jak si vysvětlit ty rozdíly vida vs. baňky?
Jo a ty baňky takhle natekly za 7 minut po minutě byla nafta sotva v půlce hadičky.
No a má někdo nápad na ten netěsnící vstřik? Demontáž šroubů si ještě dovedu představit, ale čím vyškubnout ten vstřik, abych ho nezničil?
A pak ještě otázka k PCV má smysl se snažit vyměnit jen membránu nebo při tomhle stavu to nemá smysl a raději vzít komplet?
Rukavicový test:
IMG_20210919_182622.jpg
IMG_20210919_182622.jpg (90.67 KiB) Zobrazeno 686 x
Než se do oprav pustím chci ještě změřit tlaky, bohužel však v sadě nemám nástavec na žhavku M8x1, ale stejně ten páty válec bude zkreslovat.
Jo a ještě jeden dotaz k žhavičkám, podařilo se mi je nakonec vydolovat, ale co mě překvapilo i když motor byl po jízdě tak tři byly poměrně hodně mastné.

Předem děkuji za postřehy

raolsa
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 8
Příspěvky: 13041
Registrován: 14 roků 4 měsíce
Bydliště: Semily
Vůz: Volvo V70 II 2.4T 147 kw AWD LPG
Participant x 1

#36 VSTŘIKOVAČE: seřízení, oprava, repas

Příspěvek od raolsa »

Vysvětlení k rozdílu ve Vidě je jednoduché - je tam nahraný špatný software a proto Vida ukazuje nesmysly na čtvrtém a pátém válci.
Podle mě bude nejhorší třetí vstřik - vyšší hladinka v baňce, ale všechny vstřiky bych poslal na kontrolu na stolici - pak by se vidělo.
Šrouby asi někdo zkoušel utahovat, aby vyřešil netěsnost, jenže ta není vespod, jak je měděná podložka, ale ve spoji kde se šroubuje tryska. Takže jedině oprava na stolici.
_________________
Volvo V70 II 2.4T AWD 147 kw LPG '00
Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Diagnostika k dispozici. 607827920

Vapik
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 9
Příspěvky: 2907
Registrován: 9 roků 8 měsíců
Bydliště: Praha - Opava
Vůz: Volvo XC90 V8 + LPG 2005

#37 VSTŘIKOVAČE: seřízení, oprava, repas

Příspěvek od Vapik »

Díky máš někoho osvědčeného ke komu to dát na stolici?

raolsa
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 8
Příspěvky: 13041
Registrován: 14 roků 4 měsíce
Bydliště: Semily
Vůz: Volvo V70 II 2.4T 147 kw AWD LPG
Participant x 1

#38 VSTŘIKOVAČE: seřízení, oprava, repas

Příspěvek od raolsa »

Osobní zkušenost nemám, ale byl mi doporučen www.autoservisnachod.cz
R-speed, tam prý vstřiky taky servisuje a spokojenost.
_________________
Volvo V70 II 2.4T AWD 147 kw LPG '00
Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Diagnostika k dispozici. 607827920

Vapik
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 9
Příspěvky: 2907
Registrován: 9 roků 8 měsíců
Bydliště: Praha - Opava
Vůz: Volvo XC90 V8 + LPG 2005

#39 VSTŘIKOVAČE: seřízení, oprava, repas

Příspěvek od Vapik »

Tak ještě jednou díky. Každopádně tohle bude aktuální, až je vydoluju.

powl
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 685
Registrován: 3 roky 9 měsíců
Bydliště: Pardubice
Vůz: V70 II D5 136kw

#40 VSTŘIKOVAČE: seřízení, oprava, repas

Příspěvek od powl »

daval sem vstriky na doporuceni zajsofta sem: https://www.ivecohajek.cz/diesel-servis-a-emise.html

zmerili, vymenili vsechny trysky a dobry, spokojenost
_________________
V70 P2 D5 136kw MY2007 - Pet valcu staci kdyz ti turbo tlaci

Vapik
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 9
Příspěvky: 2907
Registrován: 9 roků 8 měsíců
Bydliště: Praha - Opava
Vůz: Volvo XC90 V8 + LPG 2005

#41 VSTŘIKOVAČE: seřízení, oprava, repas

Příspěvek od Vapik »

Tak hlásím 1/5 úspěch. Nakonec jsem odsekl šrouby dva dny prolival okolí vstřiku a nakonec s nedotaženými šrouby na vstřiku nastartoval a za občasného prošlápnutí plynu nechal běžet. Po té půlhodině jsem ho po rozhýbání vytáhl. Když motor běžel tak jsem vysledoval že vstřik neteče, ale opravdu pouze podfukuje. No a po vytažení jsem nenašel měděnou podložku. Mohla shořet? Majitel se rozhodl že teda zkusíme pouze přetěsnit a vyzkoušíme co to udělá.
IMG-20210921-WA0015.jpeg

raolsa
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 8
Příspěvky: 13041
Registrován: 14 roků 4 měsíce
Bydliště: Semily
Vůz: Volvo V70 II 2.4T 147 kw AWD LPG
Participant x 1

#42 VSTŘIKOVAČE: seřízení, oprava, repas

Příspěvek od raolsa »

Pokud to netěsnilo, tak to mohlo podložku postupně odfouknout do pryč. Pořádně vyčistit vstřik i díru a novou podložku hlavně vyhřát (ale to všechno víš :D ). Pak by to mohlo fungovat.
_________________
Volvo V70 II 2.4T AWD 147 kw LPG '00
Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Diagnostika k dispozici. 607827920

Vapik
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 9
Příspěvky: 2907
Registrován: 9 roků 8 měsíců
Bydliště: Praha - Opava
Vůz: Volvo XC90 V8 + LPG 2005

#43 VSTŘIKOVAČE: seřízení, oprava, repas

Příspěvek od Vapik »

Jo jo už je vyčištěno. Musím nakoukat vidu co tam mají být za o-kroužky (asi proti vodě). Tak to zítra zkusím sehnat a uvidíme

raolsa
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 8
Příspěvky: 13041
Registrován: 14 roků 4 měsíce
Bydliště: Semily
Vůz: Volvo V70 II 2.4T 147 kw AWD LPG
Participant x 1

#44 VSTŘIKOVAČE: seřízení, oprava, repas

Příspěvek od raolsa »

Jaký o-kroužky??? Žádný tam nejsou.
_________________
Volvo V70 II 2.4T AWD 147 kw LPG '00
Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Diagnostika k dispozici. 607827920

Vapik
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 9
Příspěvky: 2907
Registrován: 9 roků 8 měsíců
Bydliště: Praha - Opava
Vůz: Volvo XC90 V8 + LPG 2005

#45 VSTŘIKOVAČE: seřízení, oprava, repas

Příspěvek od Vapik »

Viz. zde https://www.autokelly.cz/Product/DP-ND-5151/12650197/39849642;39850140;70;145981;167632;34234364;50705285;50688581
Malý je na přepad, měděná podložka je jasná a ty dva by měli být na těle. Na strojích v prací máme tyhle vstřikovače a o kroužky jsou tam taky.

raolsa
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 8
Příspěvky: 13041
Registrován: 14 roků 4 měsíce
Bydliště: Semily
Vůz: Volvo V70 II 2.4T 147 kw AWD LPG
Participant x 1

#46 VSTŘIKOVAČE: seřízení, oprava, repas

Příspěvek od raolsa »

Malý a měď je jasný, ale ty další u Volva nejsou. Možná jsou uvnitř vstřikovače, ale to rozebírat nebudeš.

Jinak podložky dávám tyhle: https://www.autodilos.cz/autodily/tesnici-krouzek-tryska-3416731
_________________
Volvo V70 II 2.4T AWD 147 kw LPG '00
Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Diagnostika k dispozici. 607827920

Vapik
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 9
Příspěvky: 2907
Registrován: 9 roků 8 měsíců
Bydliště: Praha - Opava
Vůz: Volvo XC90 V8 + LPG 2005

#47 VSTŘIKOVAČE: seřízení, oprava, repas

Příspěvek od Vapik »

Nechci učit orla lítat, ale co teda položky 6 a 8?
Výstřižek.JPG
google říká, že oboje jsou o kroužky.

raolsa
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 8
Příspěvky: 13041
Registrován: 14 roků 4 měsíce
Bydliště: Semily
Vůz: Volvo V70 II 2.4T 147 kw AWD LPG
Participant x 1

#48 VSTŘIKOVAČE: seřízení, oprava, repas

Příspěvek od raolsa »

Mea culpa. Koukal jsem na model 2008, tam je to trošku jinak. :oops:
Ale ta položka 8 je pružinový kroužek a 6 je kovový kroužek do kterého se opírá ta tvarovaná podložka, kterou přitahují šrouby. :D
_________________
Volvo V70 II 2.4T AWD 147 kw LPG '00
Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Diagnostika k dispozici. 607827920

Vapik
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 9
Příspěvky: 2907
Registrován: 9 roků 8 měsíců
Bydliště: Praha - Opava
Vůz: Volvo XC90 V8 + LPG 2005

#49 VSTŘIKOVAČE: seřízení, oprava, repas

Příspěvek od Vapik »

Má pravdu ten chlapec. Takže potřebuju jen měděnku. protože 6 a 8 tam mám. Na první pohled to vypadalo jako z jednoho kusu, ale teď je mi to jasné.
Zvláštní, že na našich motorech prakticky stejné vstřikovače jsou v díře těsněné dvěma o-kroužky (to mě zmátlo).

raolsa
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 8
Příspěvky: 13041
Registrován: 14 roků 4 měsíce
Bydliště: Semily
Vůz: Volvo V70 II 2.4T 147 kw AWD LPG
Participant x 1

#50 VSTŘIKOVAČE: seřízení, oprava, repas

Příspěvek od raolsa »

No, bylo by to lepší, kdyby byly těsněné. :crazy:
_________________
Volvo V70 II 2.4T AWD 147 kw LPG '00
Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Diagnostika k dispozici. 607827920
Odpovědět
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Zpět na „850 / 60 / 70 / 80 / 90 / XC - opravy“