S/V/C 70 prvej generacie - vymena prednych svetlometov

850 a novější modely řad C/S/V/XC
  • Autor
  • Zpráva
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 295
Registrován: 15 roků 6 měsíců
Vůz: S70 2,5T
Bydliště: Banska Bystrica, Slovensko

#1 S/V/C 70 prvej generacie - vymena prednych svetlometov

Příspěvek od Tomas BB, SK »

Tak som prispel k vlastnej bezpecnosti a kupil nove svetla. Znacka DEPO, v porovnani s povodnymi HELLA je to dost kvalitativny rozdiel (smerom dole, bohuzial), ale o tom potom...

Nove svetla su bez motorcekov naklapania, pre uplnost.

Aky je postup vymeny? Nemyslim odmontovat stare a zamontovat nove, ide mi o to, ci mam nastavit snek pre motorceky do nejakej polohy a v akej polohe mam mat koliecko na pristrojovke (svetla hore, dole alebo niekde v strede ?) aby som mal po fyzickej montazi co najvacsi rozsah nastavenia.

Je nieco na co si dat pozor?

Dik za odpovede.
_________________
Volvo S70 2,5T, B5254T, '98 najeto cca 160 tis km

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 1618
Registrován: 16 roků 5 měsíců
Vůz: S60, 2.4T
Bydliště: Praha 5

#2 S/V/C 70 prvej generacie - vymena prednych svetlometov

Příspěvek od lucki »

motorcek je v tej srande co sa tam pripaja, ci zijem v omyle? lebo na nom je taky stuplik do ktoreho pasuje imbus a ty sa nastavuje sklon.
_________________
teraz: S60, 2,4T '01, 147kw, svetlo modra, 210K km, spotreba 8,8 l/100 km
bolo: S70, 2,4l '98, 125kw, modra metla, 219K km, spotreba 9,89 l/100 km
480_S, 2.0i '94, cerna metaliza, 224K km, spotreba 8.2 l/100 km
440 turbo, 1.7 '89, modra

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 295
Registrován: 15 roků 6 měsíců
Vůz: S70 2,5T
Bydliště: Banska Bystrica, Slovensko

#3 S/V/C 70 prvej generacie - vymena prednych svetlometov

Příspěvek od Tomas BB, SK »

"rucne" stelovanie kolieskom na imbus - teda to co sa upravuje pred STK a regulacia sklonu kolieskom z kabiny podla aktualneho zatazenia je vec druha a k tomu je ten motorcek, ktory nie je v podstate sucastou svetiel.

Mna skor zaujima "vychodzie" nastavenie tychto dvoch veci pred tym, ako svetlo namontujem do karoserie a namontujem motorceky
_________________
Volvo S70 2,5T, B5254T, '98 najeto cca 160 tis km

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 329
Registrován: 16 roků 6 měsíců
Bydliště: Pohjola

#4 S/V/C 70 prvej generacie - vymena prednych svetlometov

Příspěvek od Ykka »

Stačí poskládat a pak nastavit sklon imbusem v poloze ovladače 0. Nehledej v tom žádnou vědu :)

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 1618
Registrován: 16 roků 5 měsíců
Vůz: S60, 2.4T
Bydliště: Praha 5

#5 S/V/C 70 prvej generacie - vymena prednych svetlometov

Příspěvek od lucki »

Ykka píše:Stačí poskládat a pak nastavit sklon imbusem v poloze ovladače 0. Nehledej v tom žádnou vědu :)
tak. tiez som to tak spravil.
_________________
teraz: S60, 2,4T '01, 147kw, svetlo modra, 210K km, spotreba 8,8 l/100 km
bolo: S70, 2,4l '98, 125kw, modra metla, 219K km, spotreba 9,89 l/100 km
480_S, 2.0i '94, cerna metaliza, 224K km, spotreba 8.2 l/100 km
440 turbo, 1.7 '89, modra

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 295
Registrován: 15 roků 6 měsíců
Vůz: S70 2,5T
Bydliště: Banska Bystrica, Slovensko

#6 S/V/C 70 prvej generacie - vymena prednych svetlometov

Příspěvek od Tomas BB, SK »

Takze sa podelim o poznatky a dojmy, ak by sa niekomu myslienky uberali podobnym smerom:
Kupil som nove lapmy od DEPO, celkovo sa plasty zdaju byt makssie ako povodne HELLA, ale celkom to ujde.
Tesnenie je OK, zatial sa svetla nerosia.
Ako vyrazne pozitivum oproti originalnym HELLA vidim v hrubke vnutornej kabelaze svetla. originaly maju kabliky prierezu cca 0,5 maximalne 1 mm, nove od DEPA odhadom 2,5 mm takze ubytok na nich je minimalny (aj ked privodne kable ku svetlam su tenke uz od vyroby a hrubka kablov vnutri svetiel asi vela nezachrani)
Celkovo su svetla vybavene trochu inymi detailami, ktore zvonku ale vidiet nie su, uvediem napr. iny sposob zaistenia "srobu" na nastavovanie svetiel v smere L-R, iny sposob zavesenia paraboly a pod. Neviem ci je to lepsie alebo horsie, kazdopadne je to funkcne.

S cim som mal problem a neviem ci ide o chybne svetla alebo chybne auto, ale ak sa maju svetla nastavit spravne tak aby neoslnovali, regulacny rozsah naklapania parabol je maly. Prilis maly. Musel som svetla rozobrat a parabole pilnikom hooodne dohovorit aby sa dala sklopit viac nadol. Teraz mam ale "tycinky" motorceka el. nastavovania takmer zasunute. Pripisujem to tomu, ze mam naho*no namontovane nieco na prednej stene auta, pripadne zle opravena buracka (aj ked kapota a zvysok licuje, nosniky vyzeraju OK, takze isto neviem).

Ku svietivosti asi tolko:
dialkove - znamka 1, svietie pol na pol na cestu aj hore a nastrany, hlavne oproti inym autam nesvietia viac do stromov ako na cestu. V porovnani s povodnymi originalmi (vysvietenymi) je zlepsenie patrne ale odhadom tak 10 % maximalne.

tlmene - znamka 2 (1 by bola pre xenony) - cmuhy na ceste nerobia (na stene trochu ano ale na vozovke to nejde poznat), osvetlenie dopravneho znacenia na pravej strane vyborne, nad cestou a na lavej krajnici (patniky a cast priekopy) dostatocne. Oproti vysvietenym oroginalom subjektivne zlepsenie cca 20% s povodnymi ziarovkami.

Kedze som sa babral aj so starymi, tek LOW-COST - ove riesenie by bolo rozobrat stare svetla a vycistit sklo (kupodivu na nom bolo z vnutornej strany vrstva ciernej spiny ktoru som si vsimol az po pouziti handry - handra bola cela cierna po umyti 1/2 skla takze ten povlak asi dost hltal svetlo), s parabolou veeelmi opatrne, na niektorych miestach "to strieborne" neznieslo ani letmy dotyk s vatou, oplachnut treba iba pod jemnym prudom vlažnej vody v umyvadle a nechat volne vyschnut (asi by som sprchu nepouzil, ta odrazova vrstva isla dole velmi rychlo). Tymto by sa mohla zlepsit ucinnost povodnych svetiel tak do 10%


Ak mam zhodnotit financny efekt novych svetiel, tak je +- na hrane, ja som v podstate spokojny aj ked ziadne svetelne delo teraz nemam ale svieti to o poznanie lepsie, tych cca 60€ za jedno svetlo som ochotny dat.
_________________
Volvo S70 2,5T, B5254T, '98 najeto cca 160 tis km
Odpovědět
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Zpět na „850 / 60 / 70 / 80 / 90 / XC - opravy“