850 - jizdni stabilita po opravach nezlepsena
- Autor
- Zpráva
#1 850 - jizdni stabilita po opravach nezlepsena
Ahoj vsem. Prosim o zkuenosti lidi, kteri na 850tce (TDI, 1996) resili nestabilni podvozek. Absolovoval jsem dve opravy po 25 000 Kc (v souctu skutecne otresne cislo), pricemz prvni opravdu zfusoval noname servis v Mesicich (pulku veci jsem si pak predelaval sam), druha oprava korigovala nasledky.
Duvod, proc byla oprava puvodne provadena: s autem se uz na nerovnejsich dalnicich nedalo jezdit pres 100 km/h, litalo to od cary k care, z predni napravy pytel zvuku i vibraci.
Co je tam vymenene: tlumice (sachs), dorazy tlumicu - cerne gumove misky (orig.), dorazy tlumicu male - ty "cipky" v harmonikach (orig.), oba kulaky, obe axialni tahla, obe pricne tycky stabilzatoru (vse trw), levy rameno (cosi z Polska, ale drazsiho). I pote, co jsem posleze dotahl spatne dotazene rameno, pravy tlumic, jizdni vlastnosti stale na hovno, dokonce horsi, nez predtim s vaklovou celou napravou.
Co se tam znovu vymenilo ted v T6R: obe ramena (orig.), silentblok motoru - pravej, s tim sikmym sroubem.
Co chci konecne vyresit: auto je na nerovnostech o 100% tvrdsi, nepohodlnejsi nez tri nebo ctyri jine, stejne stare 850tky s podobnou kilometrazi a podobnym stylem jezdenosti (vicemene mesto). Problem nestability je dle meyho tim, ze cely predek auta na nerovnostech nadskakuje do vzduchu - fakt fest, a jakoby se tam zaroven do stran vrklaly obe predni kola. Jizda po D1 - panelovy casti se odehrava skutecne hlavne ve vzduchu a honim to tam zleva doprava nadale (i kdyz predtim se tak delo uz pri stovce a ted rekneme pri 130ti). Minuly tyden jsem tam jel 130 s jinou 850 a no problem.
Takze otazka zni: mel jsem vymenit i pruziny? Pro je to tak tvrdy a lita to do vzduchu? Sportovni paket - jestli to vubec nejakej kdy melo, nemam, pokud vim.
Duvod, proc byla oprava puvodne provadena: s autem se uz na nerovnejsich dalnicich nedalo jezdit pres 100 km/h, litalo to od cary k care, z predni napravy pytel zvuku i vibraci.
Co je tam vymenene: tlumice (sachs), dorazy tlumicu - cerne gumove misky (orig.), dorazy tlumicu male - ty "cipky" v harmonikach (orig.), oba kulaky, obe axialni tahla, obe pricne tycky stabilzatoru (vse trw), levy rameno (cosi z Polska, ale drazsiho). I pote, co jsem posleze dotahl spatne dotazene rameno, pravy tlumic, jizdni vlastnosti stale na hovno, dokonce horsi, nez predtim s vaklovou celou napravou.
Co se tam znovu vymenilo ted v T6R: obe ramena (orig.), silentblok motoru - pravej, s tim sikmym sroubem.
Co chci konecne vyresit: auto je na nerovnostech o 100% tvrdsi, nepohodlnejsi nez tri nebo ctyri jine, stejne stare 850tky s podobnou kilometrazi a podobnym stylem jezdenosti (vicemene mesto). Problem nestability je dle meyho tim, ze cely predek auta na nerovnostech nadskakuje do vzduchu - fakt fest, a jakoby se tam zaroven do stran vrklaly obe predni kola. Jizda po D1 - panelovy casti se odehrava skutecne hlavne ve vzduchu a honim to tam zleva doprava nadale (i kdyz predtim se tak delo uz pri stovce a ted rekneme pri 130ti). Minuly tyden jsem tam jel 130 s jinou 850 a no problem.
Takze otazka zni: mel jsem vymenit i pruziny? Pro je to tak tvrdy a lita to do vzduchu? Sportovni paket - jestli to vubec nejakej kdy melo, nemam, pokud vim.
_________________
V850 Kombi 2.5 TDI / 103 kW / 1996 / Praha
V850 Kombi 2.5 TDI / 103 kW / 1996 / Praha
-
Offline
- Člen VK
- Příspěvků ve vlákně: 2
- Příspěvky: 5110
- Registrován: 20 roků 6 měsíců
- Bydliště: České Budějovice
- Vůz: V70 D5, 03, man, lah. zelená
#3 850 - jizdni stabilita po opravach nezlepsena
Co tam máš za gumy, jestli nějaký píchlí šlupky, tak se nediv.
_________________
V70II D5, 2003 / V850 2,5TDi, '96, použita na orgány
V70II D5, 2003 / V850 2,5TDi, '96, použita na orgány
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvků ve vlákně: 3
- Příspěvky: 13062
- Registrován: 14 roků 5 měsíců
- Bydliště: Semily
- Vůz: Volvo V70 II 2.4T 147 kw AWD LPG
- x 1
#4 850 - jizdni stabilita po opravach nezlepsena
Taky bych zkusil geometrii. Sám jsem měl podobný problém a nakonec se ukázalo, že byla rozhozená jak geometrie ve předu tak vzadu a ještě ke všemu nebylo auto v ose jízdy. Po seřízení je vše ok.
_________________
Volvo V70 II 2.4T AWD 147 kw LPG '00
Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Diagnostika k dispozici. 607827920
Volvo V70 II 2.4T AWD 147 kw LPG '00
Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Diagnostika k dispozici. 607827920
#5 850 - jizdni stabilita po opravach nezlepsena
Geometrie samozrejme udelana a v poradku, ale to na skakajici auto nemuze mit vliv.
Pichly slupky? Jsou tam Pirellky, kupovany novy, ne z nejakyho "shopu" z pouzitymi pneu. Jezdim pouze Pirelli nebo Nokian, ale ani to na skakani auta nemuze mit vliv.
Dovolim si pro jistotu pripomenout, ze resime, proc se predek auto i po techto opravach na kazde nerovnosti vznasi, nadskakuje nad vozovku.
Pichly slupky? Jsou tam Pirellky, kupovany novy, ne z nejakyho "shopu" z pouzitymi pneu. Jezdim pouze Pirelli nebo Nokian, ale ani to na skakani auta nemuze mit vliv.
Dovolim si pro jistotu pripomenout, ze resime, proc se predek auto i po techto opravach na kazde nerovnosti vznasi, nadskakuje nad vozovku.
_________________
V850 Kombi 2.5 TDI / 103 kW / 1996 / Praha
V850 Kombi 2.5 TDI / 103 kW / 1996 / Praha
-
Offline
- Člen VK
- Příspěvků ve vlákně: 2
- Příspěvky: 5110
- Registrován: 20 roků 6 měsíců
- Bydliště: České Budějovice
- Vůz: V70 D5, 03, man, lah. zelená
#6 850 - jizdni stabilita po opravach nezlepsena
Značka je fuk. Profil??J77 píše:Pichly slupky? Jsou tam Pirellky, kupovany novy, ne z nejakyho "shopu" z pouzitymi pneu. Jezdim pouze Pirelli nebo Nokian, ale ani to na skakani auta nemuze mit vliv.
_________________
V70II D5, 2003 / V850 2,5TDi, '96, použita na orgány
V70II D5, 2003 / V850 2,5TDi, '96, použita na orgány
#7 850 - jizdni stabilita po opravach nezlepsena
To, co je v technicaku. 195 / 60 / 15 (na stehnych gumach i kolech jsem mel predchozi 850 a auto se silnice drzelo normalne), origol alu. Pneumatikama to skutecne nebude, tyto Pirellky jsem uz nekolikrat kupoval i na predchozi 850tky nebo do rodiny.
Nicmene to, co se pokousim zde vyresit, je znat i ve meste - jestli prejedu napr. vystouply kus asfaltove zaplaty (nizky, zadny schody), moje 850 nadskoci a do auta jde rana jako krava, ostatni tri 850 nesrovnatelne lepsi.
Nicmene to, co se pokousim zde vyresit, je znat i ve meste - jestli prejedu napr. vystouply kus asfaltove zaplaty (nizky, zadny schody), moje 850 nadskoci a do auta jde rana jako krava, ostatni tri 850 nesrovnatelne lepsi.
_________________
V850 Kombi 2.5 TDI / 103 kW / 1996 / Praha
V850 Kombi 2.5 TDI / 103 kW / 1996 / Praha
#8 850 - jizdni stabilita po opravach nezlepsena
Jinak tlumice tam, zda se, skutecne prisly ty, co mely (nebyl jsem si jistej, jestli me ti sraci v Mescicich nepodvedli i v tomhle - ale to si nastesti nedovolili - trval jsem na tom, ze u opravy budu, a jeste ze tak, ponevadz by ani nesunadli dlouhou poloosu aniz by ji neroztahli, kreteni).
Nicmene, tlumice maji skutecne modrou nalepku Sachs Super Touring s velkymi cisly 553 058 a pod tim malymi 82 4903 553 058 coz by melo byt to, co na 850 TDI '96 patri (prestoze je to na techto od zacatku nepohodlnejsi, tvrdsi, skakavejsi nez na predeslych 300 000 km starych originalech - ale origo pry taky Sachs).
Nicmene, tlumice maji skutecne modrou nalepku Sachs Super Touring s velkymi cisly 553 058 a pod tim malymi 82 4903 553 058 coz by melo byt to, co na 850 TDI '96 patri (prestoze je to na techto od zacatku nepohodlnejsi, tvrdsi, skakavejsi nez na predeslych 300 000 km starych originalech - ale origo pry taky Sachs).
_________________
V850 Kombi 2.5 TDI / 103 kW / 1996 / Praha
V850 Kombi 2.5 TDI / 103 kW / 1996 / Praha
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 2
- Příspěvky: 1618
- Registrován: 16 roků 5 měsíců
- Vůz: S60, 2.4T
- Bydliště: Praha 5
#9 850 - jizdni stabilita po opravach nezlepsena
ked auto stoji a zatlacis na predok tak sa hupe, alebo len vrati do povodnej polohy? tycky stabilizatorov si menil?
_________________
teraz: S60, 2,4T '01, 147kw, svetlo modra, 210K km, spotreba 8,8 l/100 km
bolo: S70, 2,4l '98, 125kw, modra metla, 219K km, spotreba 9,89 l/100 km
480_S, 2.0i '94, cerna metaliza, 224K km, spotreba 8.2 l/100 km
440 turbo, 1.7 '89, modra
teraz: S60, 2,4T '01, 147kw, svetlo modra, 210K km, spotreba 8,8 l/100 km
bolo: S70, 2,4l '98, 125kw, modra metla, 219K km, spotreba 9,89 l/100 km
480_S, 2.0i '94, cerna metaliza, 224K km, spotreba 8.2 l/100 km
440 turbo, 1.7 '89, modra
#10 850 - jizdni stabilita po opravach nezlepsena
A jsou tlumiče dobré???J77 píše:Jinak tlumice tam, zda se, skutecne prisly ty, co mely (nebyl jsem si jistej, jestli me ti sraci v Mescicich nepodvedli i v tomhle - ale to si nastesti nedovolili - trval jsem na tom, ze u opravy budu, a jeste ze tak, ponevadz by ani nesunadli dlouhou poloosu aniz by ji neroztahli, kreteni).
Nicmene, tlumice maji skutecne modrou nalepku Sachs Super Touring s velkymi cisly 553 058 a pod tim malymi 82 4903 553 058 coz by melo byt to, co na 850 TDI '96 patri (prestoze je to na techto od zacatku nepohodlnejsi, tvrdsi, skakavejsi nez na predeslych 300 000 km starych originalech - ale origo pry taky Sachs).
#11 850 - jizdni stabilita po opravach nezlepsena
Jen se vrati do puvodni polohy. Ano, tycky stabilizatoru byly menene obe (trw).lucki píše:ked auto stoji a zatlacis na predok tak sa hupe, alebo len vrati do povodnej polohy? tycky stabilizatorov si menil?
_________________
V850 Kombi 2.5 TDI / 103 kW / 1996 / Praha
V850 Kombi 2.5 TDI / 103 kW / 1996 / Praha
#12 850 - jizdni stabilita po opravach nezlepsena
Jestli jsou tlumice dobre? Jak to poznam? Uz jsem psal vyse, ze jsem mel pocit, ze mi tam mohli dat cinskou napodobeninu Sachsu. Ale nalepku jsem vcera kontroloval a museli by precizne obslehnout i tu.
Co se tyka montaze tlumicu, pamatuju si z toho jedinou vec. A to, ze kdyz se vzal muj stary orignal tlumic, a drzel se svisle za tu tlutsi trubku, tak se do nej ta uzsi gravitaci samovolne pomalu zasouvala a presne totez (i stejnou rychlosti) delal i novy Sachs. Ale nevim, jestli tohle nejak muze napovedet tomu, jsou-li tlumice dobry.
Co se tyka montaze tlumicu, pamatuju si z toho jedinou vec. A to, ze kdyz se vzal muj stary orignal tlumic, a drzel se svisle za tu tlutsi trubku, tak se do nej ta uzsi gravitaci samovolne pomalu zasouvala a presne totez (i stejnou rychlosti) delal i novy Sachs. Ale nevim, jestli tohle nejak muze napovedet tomu, jsou-li tlumice dobry.
_________________
V850 Kombi 2.5 TDI / 103 kW / 1996 / Praha
V850 Kombi 2.5 TDI / 103 kW / 1996 / Praha
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvků ve vlákně: 3
- Příspěvky: 13062
- Registrován: 14 roků 5 měsíců
- Bydliště: Semily
- Vůz: Volvo V70 II 2.4T 147 kw AWD LPG
- x 1
#13 850 - jizdni stabilita po opravach nezlepsena
To by znamenalo jenom to, že ty starý tlumiče byly dobrý. Jinak je to normální, že se samy zasouvají. Kdyby jsi koupil tlumiče co jsou plněné plynem tak se naopak budou samy vysouvat, když je stlačíš. Špatný tlumič většinou poznáš , že jde rychleji zasouvat a nebo, že zapadne zpět bez tlumení.J77 píše:Co se tyka montaze tlumicu, pamatuju si z toho jedinou vec. A to, ze kdyz se vzal muj stary orignal tlumic, a drzel se svisle za tu tlutsi trubku, tak se do nej ta uzsi gravitaci samovolne pomalu zasouvala a presne totez (i stejnou rychlosti) delal i novy Sachs.
_________________
Volvo V70 II 2.4T AWD 147 kw LPG '00
Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Diagnostika k dispozici. 607827920
Volvo V70 II 2.4T AWD 147 kw LPG '00
Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Diagnostika k dispozici. 607827920
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 2
- Příspěvky: 1618
- Registrován: 16 roků 5 měsíců
- Vůz: S60, 2.4T
- Bydliště: Praha 5
#14 850 - jizdni stabilita po opravach nezlepsena
neviem ci to nie je blbost, ale nemoze to byt zla vola na riadeni? (myslim tym ze volantom by sa malo dat vramci nejakej normy tocit bez toho, aby sa tocili kolesa.
_________________
teraz: S60, 2,4T '01, 147kw, svetlo modra, 210K km, spotreba 8,8 l/100 km
bolo: S70, 2,4l '98, 125kw, modra metla, 219K km, spotreba 9,89 l/100 km
480_S, 2.0i '94, cerna metaliza, 224K km, spotreba 8.2 l/100 km
440 turbo, 1.7 '89, modra
teraz: S60, 2,4T '01, 147kw, svetlo modra, 210K km, spotreba 8,8 l/100 km
bolo: S70, 2,4l '98, 125kw, modra metla, 219K km, spotreba 9,89 l/100 km
480_S, 2.0i '94, cerna metaliza, 224K km, spotreba 8.2 l/100 km
440 turbo, 1.7 '89, modra
#15 850 - jizdni stabilita po opravach nezlepsena
Hm hm, diky za vysvetleni, no na me to taky dela dojem, ze primo tlumicema to nadskakovani nebude.
Ad rizeni - ano, samozrejme tam vule jsou, ma to 350 000 km, neco ve slupku rizeni ve vertikalnim smeru a uvnitr v uchyceni pravyho ax. tahla, ale nic z toho neni tak dramaticky, aby to mohlo pusobit nadskakovani celyho predku auta. Ty ostatni 850 v rodine / okoli maji vule v rizeni zrovnatakovy a nad silnici nenadskakujou. Pricemz je opravdu 100% jisty, ze jizdni nestabilita na nerovnostech je zpusobena prave timhle.
Vepredu se vymenilo vse (a tim minim uplne vse), krome:
- rizeni
- ulozeni rizeni
- ulozeni napravnice
- pruzin
- tech hornich lozisek tlumicu co jsou prisroubany ke kastli
- lozisek v nabojich
(menily se i klouby poloos apod. - dotazenost nekolikrat kontrolovana) ; nicmene nadstakovani predku nad silnici na nerovnostech + celkovou tvrdost, nepohodlnost, urcite nemuze zpusobvat to rizeni, ani loziska - otazka teda zni, jestli mam jeste zkusit vymenit pruziny nebo neco jinyho
Ad rizeni - ano, samozrejme tam vule jsou, ma to 350 000 km, neco ve slupku rizeni ve vertikalnim smeru a uvnitr v uchyceni pravyho ax. tahla, ale nic z toho neni tak dramaticky, aby to mohlo pusobit nadskakovani celyho predku auta. Ty ostatni 850 v rodine / okoli maji vule v rizeni zrovnatakovy a nad silnici nenadskakujou. Pricemz je opravdu 100% jisty, ze jizdni nestabilita na nerovnostech je zpusobena prave timhle.
Vepredu se vymenilo vse (a tim minim uplne vse), krome:
- rizeni
- ulozeni rizeni
- ulozeni napravnice
- pruzin
- tech hornich lozisek tlumicu co jsou prisroubany ke kastli
- lozisek v nabojich
(menily se i klouby poloos apod. - dotazenost nekolikrat kontrolovana) ; nicmene nadstakovani predku nad silnici na nerovnostech + celkovou tvrdost, nepohodlnost, urcite nemuze zpusobvat to rizeni, ani loziska - otazka teda zni, jestli mam jeste zkusit vymenit pruziny nebo neco jinyho
_________________
V850 Kombi 2.5 TDI / 103 kW / 1996 / Praha
V850 Kombi 2.5 TDI / 103 kW / 1996 / Praha
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 3
- Příspěvky: 917
- Registrován: 15 roků 10 měsíců
- Bydliště: Olomouc city a okolí
- Vůz: R design 2018 V60 D4
- Bydliště: Olomouc city a okolí
#16 850 - jizdni stabilita po opravach nezlepsena
+ celkovou tvrdost, nepohodlnost, urcite nemuze zpusobvat to rizeni, ani loziska - otazka teda zni, jestli mam jeste zkusit vymenit pruziny nebo neco jinyho[/quote]
píšeš celkovou tvrdost - jseš si jistej,že tam máš správné pružiny ?
píšeš celkovou tvrdost - jseš si jistej,že tam máš správné pružiny ?
_________________
bylo-nebylo: skoda, Trabant, Dacia 1300, Lada 1300, Fiat Croma turbo i.e., Lancia k 2.0t 162 kw, Ford, CLK,
je LR Evoque, sen a představu dalšího vozu mám, ale garáž je malá :(
bylo-nebylo: skoda, Trabant, Dacia 1300, Lada 1300, Fiat Croma turbo i.e., Lancia k 2.0t 162 kw, Ford, CLK,
je LR Evoque, sen a představu dalšího vozu mám, ale garáž je malá :(
#17 850 - jizdni stabilita po opravach nezlepsena
ksw píše:+ celkovou tvrdost, nepohodlnost, urcite nemuze zpusobvat to rizeni, ani loziska - otazka teda zni, jestli mam jeste zkusit vymenit pruziny nebo neco jinyho
píšeš celkovou tvrdost - jseš si jistej,že tam máš správné pružiny ?[/quote]
Tim si jisty nejsem. Je to na stejnych, na kterych to prijelo pred 3 1/2 roky z ITA. Ale tlumice tam byly na 90% puvodni, takze kdyby byly neoriginal pruziny, musely by se kdysi menit kvuli prasknuti. Barevnyho oznaceni se uz u techto opravdu nedopatram. Rozumim tomu spravne, ze z vyse napsanyho (co jeste nemenilo) ma opravdu smysl uvazovat realne hlavne nad pruzinama? I kdyz mi pripada zvlastni (ale ne neuveritelny), ze by byly po 350 000 km (byt z toho 200 000 v Italii po nic moc silnicich) unaveny ...
_________________
V850 Kombi 2.5 TDI / 103 kW / 1996 / Praha
V850 Kombi 2.5 TDI / 103 kW / 1996 / Praha
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 3
- Příspěvky: 917
- Registrován: 15 roků 10 měsíců
- Bydliště: Olomouc city a okolí
- Vůz: R design 2018 V60 D4
- Bydliště: Olomouc city a okolí
#18 850 - jizdni stabilita po opravach nezlepsena
nevím zda unavený ale prostě tvrdý,proč by ti to skákalo na cestě bez vyjetých kolejí ale s příčnou nerovností . . .
původně ti to lítalo od cary k care a po opravě pouze odskakuje na nerovnostech
původně ti to lítalo od cary k care a po opravě pouze odskakuje na nerovnostech
_________________
bylo-nebylo: skoda, Trabant, Dacia 1300, Lada 1300, Fiat Croma turbo i.e., Lancia k 2.0t 162 kw, Ford, CLK,
je LR Evoque, sen a představu dalšího vozu mám, ale garáž je malá :(
bylo-nebylo: skoda, Trabant, Dacia 1300, Lada 1300, Fiat Croma turbo i.e., Lancia k 2.0t 162 kw, Ford, CLK,
je LR Evoque, sen a představu dalšího vozu mám, ale garáž je malá :(
#19 850 - jizdni stabilita po opravach nezlepsena
Pockej, ted Ti nerozumim ani za mak. Proc by Ti to skakalo na ceste ... = protoze tam nejsou pruziny ok, nebo co tim recnickym dotazem chces rict?ksw píše:nevím zda unavený ale prostě tvrdý,proč by ti to skákalo na cestě bez vyjetých kolejí ale s příčnou nerovností . . .
původně ti to lítalo od cary k care a po opravě pouze odskakuje na nerovnostech
Ano, puvodne to bylo hodne nestabilni (od cary k care) nezavisle na nerovnostech, bylo tam vice problemu (vule v ramenech, spatna geometrie, nahodile se pridirajici predni brzdy), to vse je vyreseno, ted uz zustala jen tvrdost auta (ktera byla i predtim) jakou jsem u zadne jine 850tky nevidel (natoz po vymene tlumicu apod.) a ta tvdrost, nadskakovani samozrejme vadi jizdni stablitie na nerovnych dalnicich (bodejt by nevadila, kdyz kolo/a nejsou na silnici). Takze to se ted pokousim doresit.
_________________
V850 Kombi 2.5 TDI / 103 kW / 1996 / Praha
V850 Kombi 2.5 TDI / 103 kW / 1996 / Praha
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 3
- Příspěvky: 917
- Registrován: 15 roků 10 měsíců
- Bydliště: Olomouc city a okolí
- Vůz: R design 2018 V60 D4
- Bydliště: Olomouc city a okolí
#20 850 - jizdni stabilita po opravach nezlepsena
jak to popisuješ , tak mi to po těch opravách vychází na tvrdé pružiny. třeba sportovní
_________________
bylo-nebylo: skoda, Trabant, Dacia 1300, Lada 1300, Fiat Croma turbo i.e., Lancia k 2.0t 162 kw, Ford, CLK,
je LR Evoque, sen a představu dalšího vozu mám, ale garáž je malá :(
bylo-nebylo: skoda, Trabant, Dacia 1300, Lada 1300, Fiat Croma turbo i.e., Lancia k 2.0t 162 kw, Ford, CLK,
je LR Evoque, sen a představu dalšího vozu mám, ale garáž je malá :(
#21 850 - jizdni stabilita po opravach nezlepsena
Dobre, dik. Uvidime, s cim prijdou po vikendu ostatni. Prece jen je to dalsi 4000 za dva slusnejsi kousky a uz me nebavi hazet penize oknem do auta, ktery ma cenu tak tech dvou oprav.ksw píše:jak to popisuješ , tak mi to po těch opravách vychází na tvrdé pružiny. třeba sportovní
_________________
V850 Kombi 2.5 TDI / 103 kW / 1996 / Praha
V850 Kombi 2.5 TDI / 103 kW / 1996 / Praha
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 1
- Příspěvky: 1067
- Registrován: 14 roků 7 měsíců
- Bydliště: Praha
- Vůz: V70R AWD, B5234T4, '98
#22 850 - jizdni stabilita po opravach nezlepsena
Nejsem si úplně jistý, ale na některých webech jsou tlumiče Sachs s číslem, které jsi uváděl označovány jako náhrada za nivomaty. No a nivomaty mají standardně měkčí pružiny než normální tlumiče. Takže po výměně těchto tlumičů v kombinaci s normálníma pružinama, které tam pravděpodobně máš bude celkově podvozek mnohem tvrdší.
Nemáš teď náhodou auto víc zvedlé? Myslím větší světlou výšku?
Nemáš teď náhodou auto víc zvedlé? Myslím větší světlou výšku?
_________________
V70R AWD, B5234T4, M58, 1998, Saffron metallic, Coil On Plug conversion, tuned by VastTuning
XC70 D5 AWD POLESTAR, D5244T10, TF-80SC, 2011, Oyster Grey Pearl; V60 CrossCountry AWD POLESTAR, D5244T21, TF-80SD, 2017, Rich Java
V70R AWD, B5234T4, M58, 1998, Saffron metallic, Coil On Plug conversion, tuned by VastTuning
XC70 D5 AWD POLESTAR, D5244T10, TF-80SC, 2011, Oyster Grey Pearl; V60 CrossCountry AWD POLESTAR, D5244T21, TF-80SD, 2017, Rich Java
#23 850 - jizdni stabilita po opravach nezlepsena
Tekzo rict, dival jsem se na fotky z doby importu a neprijde mi to, nebo je rozdil smerem vys nepatrny.Fíla píše:Nejsem si úplně jistý, ale na některých webech jsou tlumiče Sachs s číslem, které jsi uváděl označovány jako náhrada za nivomaty. No a nivomaty mají standardně měkčí pružiny než normální tlumiče. Takže po výměně těchto tlumičů v kombinaci s normálníma pružinama, které tam pravděpodobně máš bude celkově podvozek mnohem tvrdší.
Nemáš teď náhodou auto víc zvedlé? Myslím větší světlou výšku?
_________________
V850 Kombi 2.5 TDI / 103 kW / 1996 / Praha
V850 Kombi 2.5 TDI / 103 kW / 1996 / Praha
-
Offline
- Sponzor fóra
- Příspěvků ve vlákně: 1
- Příspěvky: 837
- Registrován: 14 roků
- Bydliště: Týn nad Vltavou / Neznašov
- Vůz: V60 T3 2.0 VEA 17'
#24 850 - jizdni stabilita po opravach nezlepsena
světlá výška by měla bejt v obou případech stejná ne? lišit se bude až pod zátěží.Fíla píše: Nemáš teď náhodou auto víc zvedlé? Myslím větší světlou výšku?
Já bych zajel na test tlumičů... Pokud je vada v tlumičích nebo pružinách, měli by na to přijít. Navíc to neni až tak drahá záležitost - v některých servisech dokonce zdarma
_________________
██ Volvo V60 T3 | 2017 112kW, ██ Volvo S60 D5 | 2002 120kW
EX: Volvo V40 1.9TD | 1998 66kW
██ Volvo V60 T3 | 2017 112kW, ██ Volvo S60 D5 | 2002 120kW
EX: Volvo V40 1.9TD | 1998 66kW
#25 850 - jizdni stabilita po opravach nezlepsena
Tak dnes jsem se konecne dostal na test tlumicu.
Tlumice i pruziny lze skrtnout. Vysledky: LP 71 PP 66, LZ 63, PZ 60.
Dle testujiciho technika v poradku, nova auta na teto masine dosahuji 70 - 75 na predku a 65-70 na zadku.
Takze, kde hledat dal? Ulozeni napravnice?
Tlumice i pruziny lze skrtnout. Vysledky: LP 71 PP 66, LZ 63, PZ 60.
Dle testujiciho technika v poradku, nova auta na teto masine dosahuji 70 - 75 na predku a 65-70 na zadku.
Takze, kde hledat dal? Ulozeni napravnice?
_________________
V850 Kombi 2.5 TDI / 103 kW / 1996 / Praha
V850 Kombi 2.5 TDI / 103 kW / 1996 / Praha
-
- Podobná témata
- Odpovědi
- Zobrazení
- Poslední příspěvek
-
- 15 Odpovědi
- 1694 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od labanos
-
- 43 Odpovědi
- 3304 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od Petr.Chrpa
-
- 7 Odpovědi
- 525 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od Mattyfu
-
- 1 Odpovědi
- 164 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od kwiko
-
- 13 Odpovědi
- 1386 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od David Patočka