Škrtící klapka?

850 a novější modely řad C/S/V/XC
  • Autor
  • Zpráva
Offline
Příspěvků ve vlákně: 8
Příspěvky: 121
Registrován: 8 roků
Bydliště: Praha 9 - Kyje
Vůz: XC70 2.5T 154Kw 05'

#26 Škrtící klapka?

Příspěvek od lubooos »

Taky me napadlo ze jim zavolam a koupim jetou. Jeste jsem zvedavej na cenu.
Takze odchazi kazda ne jen ta magnet mareli.
Diky.

Krystof P.
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 2205
Registrován: 12 roků 3 měsíce
Bydliště: Družec / Kladno
Vůz: Volvo C70 2.3T5 / Volvo 945 200FT

#27 Škrtící klapka?

Příspěvek od Krystof P. »

lubooos píše:Dnes rano, me spadlo volvo xc70 2.5t do nouzaku (snizeny vykon) motor se trepal a jel tak na 3 valce. Nejde vytocit vic jak na 2tis. Diagnostika ukazuje skrtici klapku.
Po precteni ruznych prispevku, jsem ji vyndal vycistil. Problem stale pretrvava.
Horsi je ze uz mam tu novejsi BOSCH. Stava se dost casto ze odejde?
Repas sem nani zadny nenasel, tak nejspis musim koupit novou.
Nebo stim mam zajet nekomu na vidu a ten me rekne vic?
Cestou z prace to spadlo celkove 7x do nouzaku a stale stejna zavada. Opticky jsem na kabelu nic nenasel, klapka celkem cista. Pocitam ze vni odesel potenciometr.
To skoro smrdí lambdou, když byla klapka čistá, určitě k někomu zajeď.

Offline
Příspěvků ve vlákně: 8
Příspěvky: 121
Registrován: 8 roků
Bydliště: Praha 9 - Kyje
Vůz: XC70 2.5T 154Kw 05'

#28 Škrtící klapka?

Příspěvek od lubooos »

Cista uplne nebyla, byl tam lehce usazenej bordel a olej. Po tom co sem ji jeste vycistil to slo do kelu vic a vic.
Ja uz ani nikam nedojedu. Porad to ma snizenej vykon i kdyz smazu chybu je to zachvilku zpet.

ok2ucx
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 2616
Registrován: 15 roků 11 měsíců
Bydliště: Beskydy
Vůz: V90CC-T6/S80-V8/740/940/C30
Kontaktovat uživatele:

#29 Škrtící klapka?

Příspěvek od ok2ucx »

Zajímá mě plná geneze: problém začal takto náhle - ze dne na den? Když jsi klapky čistil - tak i "unitř" pod tím černým plastovým víčkem, kde jsou zubatá kola a sensory polohy?

Tyhle klapky se tu a tam pokazí, zatím všichni řešili výměnou, nestihli jsme tu špatnou dohnat, opravdu dobře ji vyčistit a poslat zpět do auta? Bývá to plné oleje (?), po vyčištění nic, co by bylo zjevně špatně. Origo. diagnostika nabízí software ETM reload (což dávalo smysl u Magnetti, kde klapka byla samostatná jednotka včetně SW). Tady u těch Boschů se akorát provedl ECM reload, což moc nedávalo technicky smysl. Jestli se ale po nahrátí provedla nějaká adaptace, či co - ví čert.

P.
_________________
.::. V90CC T6 2018 .::. S80 V8 2007 .::. 940 2.3 1995 .::. 940 Polar 1994 .::. 740 Turbo 1988 .::.
Repase/klonování/párování elektroniky VOLVO - DIM / ICM / ECM / CEM / DEM / SAS & Optimalizace motoru
Start nezávislého topení z telefonu, vzdálená diagnostika: VDD - https://d5t5.com/article/vdash-vdd-dongle
https://D5T5.com https://d5t5.com/helpdesk
Specializovaný Volvo servis - CarDiag.info

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 399
Registrován: 8 roků 11 měsíců
Bydliště: Moravská Třebová
Vůz: V70 II 2.4T 147kW r.2001

#30 Škrtící klapka?

Příspěvek od Dopi »

Trochu odbočím. Když jsem teď dával do auta zrepasovanou klapku Magneti mareli od Ecude, tak musím ještě něco řešit přes diagnostiku?
_________________
V70 2.4T 147kW MY2001

raolsa
Ověřený
Online
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 13059
Registrován: 14 roků 5 měsíců
Bydliště: Semily
Vůz: Volvo V70 II 2.4T 147 kw AWD LPG
Participant x 1

#31 Škrtící klapka?

Příspěvek od raolsa »

Vrátila se ti tvoje klapka, takže nic řešit nemusíš.
_________________
Volvo V70 II 2.4T AWD 147 kw LPG '00
Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Diagnostika k dispozici. 607827920

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 399
Registrován: 8 roků 11 měsíců
Bydliště: Moravská Třebová
Vůz: V70 II 2.4T 147kW r.2001

#32 Škrtící klapka?

Příspěvek od Dopi »

Dobře, díky. Několik km po montáži to ještě nebylo ono, a volnoběh občas vylétl nahoru, ale pak si to sedlo a vypadá to OK.
_________________
V70 2.4T 147kW MY2001

Offline
Příspěvků ve vlákně: 8
Příspěvky: 121
Registrován: 8 roků
Bydliště: Praha 9 - Kyje
Vůz: XC70 2.5T 154Kw 05'

#33 Škrtící klapka?

Příspěvek od lubooos »

Problem jsem pocitil cca pul roku zpet. Dvakrat jsem v prubehu spadl do nouzaku. Sem tam auto i skublo. Ale nahle vcera jsem rano spadl do nouzaku 2x. Z orace uz to bylo 8x a kdyz srm jel domu od znameho bylo to pokazde kdyz srm chybu vymazal a uz uplne vzdy.
Klapku jsem cistil jen jak je klapka. Mam rozebrat i tu elektroniku a peoplachnut isopropilem?
Nechtel sem se do toho vic vrtat. Myslel jsem ze funguje jak ta magnet marelli. Klidne dnes rozeberu.
ok2ucx píše:Zajímá mě plná geneze: problém začal takto náhle - ze dne na den? Když jsi klapky čistil - tak i "unitř" pod tím černým plastovým víčkem, kde jsou zubatá kola a sensory polohy?

Tyhle klapky se tu a tam pokazí, zatím všichni řešili výměnou, nestihli jsme tu špatnou dohnat, opravdu dobře ji vyčistit a poslat zpět do auta? Bývá to plné oleje (?), po vyčištění nic, co by bylo zjevně špatně. Origo. diagnostika nabízí software ETM reload (což dávalo smysl u Magnetti, kde klapka byla samostatná jednotka včetně SW). Tady u těch Boschů se akorát provedl ECM reload, což moc nedávalo technicky smysl. Jestli se ale po nahrátí provedla nějaká adaptace, či co - ví čert.

P.

Offline
Příspěvků ve vlákně: 8
Příspěvky: 121
Registrován: 8 roků
Bydliště: Praha 9 - Kyje
Vůz: XC70 2.5T 154Kw 05'

#34 Škrtící klapka?

Příspěvek od lubooos »

Jeste dnes jsem vyndaval klapku, kompletne rozebral viz foto. Humus vycistil, je to az kneuvereni co se tam dostane pres hridelku. No a knicemu to nevedlo. Je to jeste horsi. Auto drzelo vyssi volnobeh a vefinale uz bylo v nouzaku porad a skoro nejelo. Zitra namontuju starsi z funkcniho auta. Dnes bych ji mel jeste mit v ruce.
Kazdopadne klapka je to bosch 0 280 750 103 . Tenhle typ mam v aute.
Doufam hodne doufam, ze potom bude klid. Jinak uz budu kontaktovat nekoho z D5T5 a diagnostikou.
Přílohy
klapka 2.jpg
klapka 1.jpg

raolsa
Ověřený
Online
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 13059
Registrován: 14 roků 5 měsíců
Bydliště: Semily
Vůz: Volvo V70 II 2.4T 147 kw AWD LPG
Participant x 1

#35 Škrtící klapka?

Příspěvek od raolsa »

Na tom prvním obrázku je krásně vidět jak jsou dráhy vydřené. Takže bych si iluze o životnosti klapek Bosch taky moc nedělal.
_________________
Volvo V70 II 2.4T AWD 147 kw LPG '00
Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Diagnostika k dispozici. 607827920

Offline
Příspěvků ve vlákně: 8
Příspěvky: 121
Registrován: 8 roků
Bydliště: Praha 9 - Kyje
Vůz: XC70 2.5T 154Kw 05'

#36 Škrtící klapka?

Příspěvek od lubooos »

Asi to teprve prijde na radu, jak jsou novejsi.
Draty maji mit vetsi delku, nebo maji nejske zahnuti? Ja to z toho nebyl schopnej poznat. Nevidel jsem funkcni, ale tyhle konce uz byly dost drsny, mely takovej zobacek nakonci. A ty drahy toho mely uz taky dost.
Auto ma 287000km.

Offline
Příspěvků ve vlákně: 8
Příspěvky: 121
Registrován: 8 roků
Bydliště: Praha 9 - Kyje
Vůz: XC70 2.5T 154Kw 05'

#37 Škrtící klapka?

Příspěvek od lubooos »

Vyreseno!
Koupil jsem starsi klapku z bezturboveho motoru 2.4i.
Namontoval a jezdim. Jsem fakt rad, ze jsem nemusel kupovat novou za ranec.
Poznatky.
Turbomotor pousti olej pres turbo, klapka se zanasi a nejspis vydira. Navic moje mela vuly, kdyz sem ji zmackl sla cca 4mm nez sem cejtil odpor motorku.
Starsi co jsem vymenil chodila temer hned i s motorkem.
A bonus, uz se neukazuje chyba vahy vzduchu.
Nejlepsi je ji rovnou vymenit.
Dik za rady.
Odpovědět
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Zpět na „850 / 60 / 70 / 80 / 90 / XC - opravy“