Škrtící klapka?

850 a novější modely řad C/S/V/XC
  • Autor
  • Zpráva
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 8
Příspěvky: 178
Registrován: 18 roků 3 měsíce
Bydliště: Kostelec nad Labem

#1 Škrtící klapka?

Příspěvek od klopy »

Ahoj. Poradí někdo? Auto mi pár dní připadá, že nějak nejede, není to ono. Když ho hodně vytočím tak otáčky spadnou až někam na 500 a pak se ustálí.
_________________
Je: Škoda Superb 3
Bylo: Chrysler 300c CRD, SRT design, Škoda Octavia Combi Tour 1.9 TDI, 66 kw, v70-2.3 T5 - 176 kW - sazka edition, 850-2.5-125 kW, s70-2.3. T5 - 176 kW - R.I.P., s40-2.0-103 kW

Offline
Příspěvků ve vlákně: 7
Příspěvky: 1283
Registrován: 15 roků 11 měsíců
Bydliště: Tábor
Vůz: V60

#2 Škrtící klapka?

Příspěvek od Dural8 »

Škrtící klapka má max. spojitost s tím, že otáčky spadnou na 500 a pak se postupně ustálí na ok stavu, na to že to nejede jak by mělo si myslím, že moc ne ( předpokládám, že máš ještě mechanickou škrticí klapku u V70I. Hledal bych tedy důvod proč to nejede, jestli není i jedním dalším symptomem kolísání otáček ( např. váha vzduchu? )
_________________
V60 D4

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 8
Příspěvky: 178
Registrován: 18 roků 3 měsíce
Bydliště: Kostelec nad Labem

#3 Škrtící klapka?

Příspěvek od klopy »

Doufám, že teď nekecám,ale bojím se, že mám už elektronickou. Mám rok 99.
_________________
Je: Škoda Superb 3
Bylo: Chrysler 300c CRD, SRT design, Škoda Octavia Combi Tour 1.9 TDI, 66 kw, v70-2.3 T5 - 176 kW - sazka edition, 850-2.5-125 kW, s70-2.3. T5 - 176 kW - R.I.P., s40-2.0-103 kW

Offline
Příspěvků ve vlákně: 7
Příspěvky: 1283
Registrován: 15 roků 11 měsíců
Bydliště: Tábor
Vůz: V60

#4 Škrtící klapka?

Příspěvek od Dural8 »

Njn...99/00 se to lámalo. Máš na pedál plynu ještě lanko? To by sis mohl pamatovat, to tam bije do očí po otevření kapoty.

Každopádně pak by do hry vstupoval případně i pedál plynu.

Osobní zkušenost s el. škrtící klapkou jsem měl a to nefungovalo akorát při provozu bez plynu, myslím si, že pokud by byl pedál ok a škrtící klapka otevřená, tak by to i normálně jelo.
Nestalo se Ti, že Ti třeba za jízdy vypadl tempomat? To je taky častý úkaz při ko pedálu či klapky. Ne však při ko váze...ke které se já pořád přikláním.

No anebo ještě mě taky napadá ovládací ventil turba? Sakra tam toho je :)
Kdybys chtěl, tak Ti to můžu v Brandýse načíst noťasem...ale akorát OBDII kódy, pokud tam žádné nejsou tak by Ti to moc nepomohlo...
_________________
V60 D4

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 8
Příspěvky: 178
Registrován: 18 roků 3 měsíce
Bydliště: Kostelec nad Labem

#5 Škrtící klapka?

Příspěvek od klopy »

Teď jsem natankoval za 1000 vpower 100, protáhl jsem to a přijde mi, že je vše ok... Beru jen 98,ale není možný, že by to byla nějaká sra.ka a dělal by to benzin? A to, že auto jede maličko hůř bych připisoval vedru. Jen ty otáčky mě štvaly... Jinak váha vzduchu se dá vyčistit?
_________________
Je: Škoda Superb 3
Bylo: Chrysler 300c CRD, SRT design, Škoda Octavia Combi Tour 1.9 TDI, 66 kw, v70-2.3 T5 - 176 kW - sazka edition, 850-2.5-125 kW, s70-2.3. T5 - 176 kW - R.I.P., s40-2.0-103 kW

Offline
Příspěvků ve vlákně: 7
Příspěvky: 1283
Registrován: 15 roků 11 měsíců
Bydliště: Tábor
Vůz: V60

#6 Škrtící klapka?

Příspěvek od Dural8 »

Váha vzduchu se dá vyčistit, doporučuju z vlastní zkušenosti Tunap čistič škrtící klapky, sprej za cca 180Kč, vystačí na dlouho, dá se aplikovat přímo do sání, tedy i přes váhu vzduchu. Myslím, že by se na ní při čištění nemělo vůbec sahat, takže ať už koupíš cokoli, čisti jenom postřikem ( nebo ne? Opraví mě někdo že jsem moc opatrnej? :) ), obecně je ale čištění váhy už stejně jenom poslední štace.
Ale jestli jsi vzal nový beňo a už to frčí...no uvidíš jestli se to ještě projeví.
_________________
V60 D4

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 8
Příspěvky: 178
Registrován: 18 roků 3 měsíce
Bydliště: Kostelec nad Labem

#7 Škrtící klapka?

Příspěvek od klopy »

Doufám, že ne:-´) A ta klapka teda vyčistit jde ikdyž je elektronická?
_________________
Je: Škoda Superb 3
Bylo: Chrysler 300c CRD, SRT design, Škoda Octavia Combi Tour 1.9 TDI, 66 kw, v70-2.3 T5 - 176 kW - sazka edition, 850-2.5-125 kW, s70-2.3. T5 - 176 kW - R.I.P., s40-2.0-103 kW

Offline
Příspěvků ve vlákně: 7
Příspěvky: 1283
Registrován: 15 roků 11 měsíců
Bydliště: Tábor
Vůz: V60

#8 Škrtící klapka?

Příspěvek od Dural8 »

Klapka elektronická neelektronická...není problém oboje :wink:
Problém je v tom, že u jednoho typu elektronických to nepomáhá ( buď žlutá nebo bílá nálepka ) a u toho druhého jo ( opačně žlutá nebo bílá nálepka ). Zkusím mrknout zítra, bo já mám už měněnou v servise a čištěnou mnou a ta lze.
_________________
V60 D4

Hájčus
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 2366
Registrován: 14 roků 5 měsíců
Bydliště: Chomutov / Praha 13
Vůz: MB CLA

#9 Škrtící klapka?

Příspěvek od Hájčus »

Dural8 píše:Váha vzduchu se dá vyčistit, doporučuju z vlastní zkušenosti Tunap čistič škrtící klapky, sprej za cca 180Kč, vystačí na dlouho, dá se aplikovat přímo do sání, tedy i přes váhu vzduchu. Myslím, že by se na ní při čištění nemělo vůbec sahat, takže ať už koupíš cokoli, čisti jenom postřikem ( nebo ne? Opraví mě někdo že jsem moc opatrnej? :) ), obecně je ale čištění váhy už stejně jenom poslední štace.
Ale jestli jsi vzal nový beňo a už to frčí...no uvidíš jestli se to ještě projeví.
Ja vahu vysroubuju z gumoveho meandru, prostrikam IsoPropylAlcoholem a pak ji jeste "vemu" jemne uchošťourem.. :)
Pohoda. Delam to tak u obou Volv. J.
_________________
MB CLA coupe MY22; HONDA Africa Twin 1100 A.S. // MB CLA Shooting Brake 2021
R.I.P.: XC90 2.5T, S-Max 2.2 13 a V70T6 AWD 08 a S60 2.4 01 a 480ES 1.7 Paris ed. 91 a Mini Cooper 1.3 87 a A3 3.2 06 a Honda 900RR Fireblade a Honda 1100XX Blackbird a... Trabant :)

Offline
Příspěvků ve vlákně: 7
Příspěvky: 1283
Registrován: 15 roků 11 měsíců
Bydliště: Tábor
Vůz: V60

#10 Škrtící klapka?

Příspěvek od Dural8 »

Hajcus píše: Ja vahu vysroubuju z gumoveho meandru, prostrikam IsoPropylAlcoholem a pak ji jeste "vemu" jemne uchošťourem.. :)
Pohoda. Delam to tak u obou Volv. J.
Jak často to děláš a co je tomu příčinou že to děláš? A vyčištění se projeví jak? Jsem jenom zvědavej... :)
_________________
V60 D4

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 8
Příspěvky: 178
Registrován: 18 roků 3 měsíce
Bydliště: Kostelec nad Labem

#11 Škrtící klapka?

Příspěvek od klopy »

Tak benzin nepomohl. Zkusím klapku a váhu vzduchu a uvidíme jestli to pomůže. Když už v tom budu tak asi palivový filtr bude stát za výměnu taky.
_________________
Je: Škoda Superb 3
Bylo: Chrysler 300c CRD, SRT design, Škoda Octavia Combi Tour 1.9 TDI, 66 kw, v70-2.3 T5 - 176 kW - sazka edition, 850-2.5-125 kW, s70-2.3. T5 - 176 kW - R.I.P., s40-2.0-103 kW

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 8
Příspěvky: 178
Registrován: 18 roků 3 měsíce
Bydliště: Kostelec nad Labem

#12 Škrtící klapka?

Příspěvek od klopy »

Tak klapka vyčištěna, palivový filtr nový a pořád to není ono. Tak jsem objednal novou váhu vzduchu a uvidíme. Prostě auto se chová tak jakoby jednou jelo jak má, pak zase nic, občas mi přijde, že zacuká... A určitě maličko vzrostla spotřeba.
_________________
Je: Škoda Superb 3
Bylo: Chrysler 300c CRD, SRT design, Škoda Octavia Combi Tour 1.9 TDI, 66 kw, v70-2.3 T5 - 176 kW - sazka edition, 850-2.5-125 kW, s70-2.3. T5 - 176 kW - R.I.P., s40-2.0-103 kW

Offline
Příspěvků ve vlákně: 7
Příspěvky: 1283
Registrován: 15 roků 11 měsíců
Bydliště: Tábor
Vůz: V60

#13 Škrtící klapka?

Příspěvek od Dural8 »

Otázka je, zacuká anebo přestane táhnout jakobys ubral plyn? ( na cca 0,5s a opakujíce se ).
_________________
V60 D4

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 80
Registrován: 14 roků 6 měsíců
Vůz: 850 T5 kombi 96' red
Bydliště: Praha

#14 Škrtící klapka?

Příspěvek od jony »

klopy píše:Tak klapka vyčištěna, palivový filtr nový a pořád to není ono. Tak jsem objednal novou váhu vzduchu a uvidíme. Prostě auto se chová tak jakoby jednou jelo jak má, pak zase nic, občas mi přijde, že zacuká... A určitě maličko vzrostla spotřeba.
A co svíčky, jak vypadají? Něco podobného se mi stalo, pravidelně jsem jeden čas lil jen vervu100. Svíčky byly spálený po pár tisících(zkoušel jsem origo i denzo nerez). Podle mě do toho motoru patří N95...
_________________
je a bude: Volvo 850 "pure" T5 estate '96 red

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 8
Příspěvky: 178
Registrován: 18 roků 3 měsíce
Bydliště: Kostelec nad Labem

#15 Škrtící klapka?

Příspěvek od klopy »

Na svíčkách mám najeto cca 6000, dával jsem bosch přesně ty co tam mají být. Je to špatně popsatelný. jednou to jede pěkně jednou jakoby mě někdo držel a celý je to takový mrtvý...Zacuká občas když řadím nahoru... Jinak občas zakolísá volnoběh. zkusím váhu vzduchu a uvidíme.
_________________
Je: Škoda Superb 3
Bylo: Chrysler 300c CRD, SRT design, Škoda Octavia Combi Tour 1.9 TDI, 66 kw, v70-2.3 T5 - 176 kW - sazka edition, 850-2.5-125 kW, s70-2.3. T5 - 176 kW - R.I.P., s40-2.0-103 kW

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 413
Registrován: 18 roků 3 měsíce
Bydliště: sk- trnava

#16 Škrtící klapka?

Příspěvek od berzerker »

predtym nez vyhodis kopu Kc za vahu by som skusil lacnejsi variant a to vymenu sviecok -( nie Bosh) kontrolu/vymenu rozdelovaca, vymenu zapalovacich kablov

vahu by som predbezne skusil vycistit na to urcenym sprejom
_________________
850 T5R 2.0 1995 green-ex momentalne bezvolvovec

marra
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Servisman
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 906
Registrován: 19 roků 4 měsíce
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

#17 Škrtící klapka?

Příspěvek od marra »

nema rozdělovač ani zapal. kabely
_________________
VOLVO C70 2.5 T aut. r.v. 1998. vstřiky 440ccm 19" turbo s provozem na E85
VOLVO 850 2.3 T5 20V r.v. 1996 man.R.I.P
50°06´18.15"S 14°21´31.50"V

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 8
Příspěvky: 178
Registrován: 18 roků 3 měsíce
Bydliště: Kostelec nad Labem

#18 Škrtící klapka?

Příspěvek od klopy »

Tak další zjištění. Dnes je venku 20 stupňů a auto jede bez sebemenšího problému.
_________________
Je: Škoda Superb 3
Bylo: Chrysler 300c CRD, SRT design, Škoda Octavia Combi Tour 1.9 TDI, 66 kw, v70-2.3 T5 - 176 kW - sazka edition, 850-2.5-125 kW, s70-2.3. T5 - 176 kW - R.I.P., s40-2.0-103 kW

Hájčus
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 2366
Registrován: 14 roků 5 měsíců
Bydliště: Chomutov / Praha 13
Vůz: MB CLA

#19 Škrtící klapka?

Příspěvek od Hájčus »

Dural8 píše:
Hajcus píše: Ja vahu vysroubuju z gumoveho meandru, prostrikam IsoPropylAlcoholem a pak ji jeste "vemu" jemne uchošťourem.. :)
Pohoda. Delam to tak u obou Volv. J.
Jak často to děláš a co je tomu příčinou že to děláš? A vyčištění se projeví jak? Jsem jenom zvědavej... :)
No, zpravidla tak jednou do roka. Pricina>.. Prisel jsem na to, kdyz se mi udelal dourka v meandru, kde je Vaha V.zasazena a me pak skubal motor. Meandr jsem tedy zalepil a pri te prilezitosti koukal na V.V. byla celkem zaneradena smesi prachu a neceho. Isopropylalkohol co z toho pri proplachu vytekal byl celkem cernej..

Od te doby cistim vahu na obou Volvech a pohoda. Mozna je to jen placebo, ale na druhou stranu, pokud V.V. funguje na bazi vyhrivaneho odporoveho dratu, je jiste, ze zaneradeny odporovy drat se bude hur ochlazovat proudicim vzduchem a tim padem bude lhat RJ udaje... Tot duvod.. Janek
_________________
MB CLA coupe MY22; HONDA Africa Twin 1100 A.S. // MB CLA Shooting Brake 2021
R.I.P.: XC90 2.5T, S-Max 2.2 13 a V70T6 AWD 08 a S60 2.4 01 a 480ES 1.7 Paris ed. 91 a Mini Cooper 1.3 87 a A3 3.2 06 a Honda 900RR Fireblade a Honda 1100XX Blackbird a... Trabant :)

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 1618
Registrován: 16 roků 5 měsíců
Vůz: S60, 2.4T
Bydliště: Praha 5

#20 Škrtící klapka?

Příspěvek od lucki »

klopy píše:Tak další zjištění. Dnes je venku 20 stupňů a auto jede bez sebemenšího problému.
tak co napr. nejake teplotne cidlo? dava zlu informaciu do RJ a ta potom zle "miesa".
mne sa teraz stalo ze auto pisalo 36 stupnov a pri startovani akoby sa chytil jeden valec neskor... tie vysoke teploty asi robia divy v elektronike.
_________________
teraz: S60, 2,4T '01, 147kw, svetlo modra, 210K km, spotreba 8,8 l/100 km
bolo: S70, 2,4l '98, 125kw, modra metla, 219K km, spotreba 9,89 l/100 km
480_S, 2.0i '94, cerna metaliza, 224K km, spotreba 8.2 l/100 km
440 turbo, 1.7 '89, modra

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 68
Registrován: 15 roků 4 měsíce
Bydliště: Sokolov
Vůz: V70 2.4 D5 D5244T4 aut.

#21 Škrtící klapka?

Příspěvek od Drobeczek007 »

Dural8 píše:Otázka je, zacuká anebo přestane táhnout jakobys ubral plyn? ( na cca 0,5s a opakujíce se ).
Tak to mi přesně dělá na mém - opakuje se po cca 0,5s a svítí kontrolka ETS. Musím víc přidat a pak je to OK. Čím to je?
_________________
V70 2.0T (B5204T4) r.v. 1999 Prins VSI
Obrázek
V70 D5
Obrázek

Offline
Příspěvků ve vlákně: 7
Příspěvky: 1283
Registrován: 15 roků 11 měsíců
Bydliště: Tábor
Vůz: V60

#22 Škrtící klapka?

Příspěvek od Dural8 »

Obvykle ovládací ventil turba ( regulační )...ale jak jsem nakoupil, tak prodávám :wink:
_________________
V60 D4

Offline
Příspěvků ve vlákně: 8
Příspěvky: 121
Registrován: 8 roků
Bydliště: Praha 9 - Kyje
Vůz: XC70 2.5T 154Kw 05'

#23 Škrtící klapka?

Příspěvek od lubooos »

Dnes rano, me spadlo volvo xc70 2.5t do nouzaku (snizeny vykon) motor se trepal a jel tak na 3 valce. Nejde vytocit vic jak na 2tis. Diagnostika ukazuje skrtici klapku.
Po precteni ruznych prispevku, jsem ji vyndal vycistil. Problem stale pretrvava.
Horsi je ze uz mam tu novejsi BOSCH. Stava se dost casto ze odejde?
Repas sem nani zadny nenasel, tak nejspis musim koupit novou.
Nebo stim mam zajet nekomu na vidu a ten me rekne vic?
Cestou z prace to spadlo celkove 7x do nouzaku a stale stejna zavada. Opticky jsem na kabelu nic nenasel, klapka celkem cista. Pocitam ze vni odesel potenciometr.

Offline
Příspěvků ve vlákně: 8
Příspěvky: 121
Registrován: 8 roků
Bydliště: Praha 9 - Kyje
Vůz: XC70 2.5T 154Kw 05'

#24 Škrtící klapka?

Příspěvek od lubooos »

Takze cestou dom, uz se stim neda skoro jet. Stale hlaska snizeny vykon a i kdyz chybu smazu zachvilku je tam zpet. Auto necham odstaveny a musim to vyresit.
Jeste jsem si vsiml ze plynovy pedal ukazuje max 70% kdyz doslapnu podlahu a to i kdyz jedu, nebo stojim.

ok2ucx
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 2616
Registrován: 15 roků 11 měsíců
Bydliště: Beskydy
Vůz: V90CC-T6/S80-V8/740/940/C30
Kontaktovat uživatele:

#25 Škrtící klapka?

Příspěvek od ok2ucx »

Zkus použitou klapku (třeba z AVdilů), žádný SW v ní není, měla by fungovat.

P.
_________________
.::. V90CC T6 2018 .::. S80 V8 2007 .::. 940 2.3 1995 .::. 940 Polar 1994 .::. 740 Turbo 1988 .::.
Repase/klonování/párování elektroniky VOLVO - DIM / ICM / ECM / CEM / DEM / SAS & Optimalizace motoru
Start nezávislého topení z telefonu, vzdálená diagnostika: VDD - https://d5t5.com/article/vdash-vdd-dongle
https://D5T5.com https://d5t5.com/helpdesk
Specializovaný Volvo servis - CarDiag.info
Odpovědět
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Zpět na „850 / 60 / 70 / 80 / 90 / XC - opravy“