Vakuová pumpa TDi 2,5 Demontáž

850 a novější modely řad C/S/V/XC
  • Autor
  • Zpráva
Davidian
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 9
Příspěvky: 464
Registrován: 14 roků
Bydliště: Ostrava, Gen. Janouška
Vůz: Volvo V70, S80

#1 Vakuová pumpa TDi 2,5 Demontáž

Příspěvek od Davidian »

Zdarec,
vrhnul jsem se na vakuovku (to zřetelné nepříjemné klepáni v motoru, které po několikátí sešlápnutí brzdového pedálu na chvílí zmizí) Podle toho co jsem se tady dočetl, klepáni způsobí to, že se do ni dostane moc oleje vlivem vychozeného mosazného pouzdra ve kterém chodí hřídel (píst) vakuovky.
Dnes popíšu jen demontáž +foto po víkendu, jestli bůh dovolí i montáž+ foto :jaj:
-Za prvé jsem se po rozebráni zaměřil na celkovou očistu, byla řádně zgichana...
-Za druhé do těsnění, je v průřezu ve tvaru písmene ,V´, v kterém chodí hřídel (píst) jsem vložil gumový O-kroužek, kterým chci docílit roztažení do původní, neopotřebené velikosti. Prostě aby zase lip přiléhal, byl větší, těsnil.....:) Nemám nijak vyzkoušené, prověřené, jen otcův selský nápad :good: Přiložím foto těsněni+ O-kroužek.
-Za třetí chtěl bych repasovat hřídel (píst)
a, nechat ho pochromovat ( u mě nejbližší firma co to dělá Ostroj Opava) Vůle mezi manžetou a hřídeli by měla byt asi dvě stovky, 0,02mm aby nepronikal olej, těsnilo to a zároveň fungovalo:) já naměřil 0,05 i víc což může byt důvod pronikání oleje.
Proto ji chci nechat zkusit trochu stočit, pochromovat a vyleštit. Pozor, asi to musí byt nějaký tvrdo chrom, nedávat ji nechávat někde pochromovat, kde chromují kliky ke dveřím a disky kol, to by asi moc nefičelo:)
Jestli má někdo zkušenosti s tím chromováním prosím pisněte
b, nechat utočit celou novou hřídel
Přílohy
P1030883.JPG
P1030883.JPG (78.48 KiB) Zobrazeno 3157 x
P1030880.JPG
P1030880.JPG (79.63 KiB) Zobrazeno 3157 x
P1030878.JPG
P1030878.JPG (82.5 KiB) Zobrazeno 3157 x
hřídel napíná dost brutální péro, celou vakuovku jsem umístil do svěráku, jednu čelist jsem umístil za vrch péra a hlavu hřídele, všechno si raději vypodložit, pozor na plochy které těsní víko vakuovky. Jemně stáhnout svěrák, tím se uvolní matička uvnitř vakuovky, jedenáctka klič myslím. Povolit a pak pomalu rozevírat svěrak až do úplného uvolnění péra.
hřídel napíná dost brutální péro, celou vakuovku jsem umístil do svěráku, jednu čelist jsem umístil za vrch péra a hlavu hřídele, všechno si raději vypodložit, pozor na plochy které těsní víko vakuovky. Jemně stáhnout svěrák, tím se uvolní matička uvnitř vakuovky, jedenáctka klič myslím. Povolit a pak pomalu rozevírat svěrak až do úplného uvolnění péra.
P1030877.JPG (64.5 KiB) Zobrazeno 3157 x
P1030876.JPG
P1030876.JPG (71.17 KiB) Zobrazeno 3157 x
P1030874.JPG
P1030874.JPG (84.64 KiB) Zobrazeno 3157 x
všechný membránky a ventilky jsem si popsal kam který patří, nevím jestli jsou stejné
všechný membránky a ventilky jsem si popsal kam který patří, nevím jestli jsou stejné
P1030873.JPG (74.02 KiB) Zobrazeno 3157 x
povolit víko, nic nevystřelí, pozor na těsňo
povolit víko, nic nevystřelí, pozor na těsňo
P1030871.JPG (83.88 KiB) Zobrazeno 3157 x
P1030868.JPG
P1030868.JPG (83 KiB) Zobrazeno 3157 x
Tak je umistěná na motoru
Tak je umistěná na motoru
P1030867.JPG (78.62 KiB) Zobrazeno 3157 x
_________________
LivEEvil Volvo S80, 2007, B8444S Bi
BlueMachine Volvo V70, 1999, D5252T Man
BlueEmotion Volvo S40, 1998, B4194T4 Girl / ex
Hypoteční poradenství, investice 605776390
Nabízím 3D tisk (DMLS) na strojich EOS M290

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 102
Registrován: 15 roků 11 měsíců
Bydliště: Most

#2 Vakuová pumpa TDi 2,5 Demontáž

Příspěvek od mitabajs »

Ahoj, bylo by mozne popsat celej navod i s demontazi z auta?
_________________
Žena: XC70 D5 AWD Automat 2005

Davidian
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 9
Příspěvky: 464
Registrován: 14 roků
Bydliště: Ostrava, Gen. Janouška
Vůz: Volvo V70, S80

#3 Vakuová pumpa TDi 2,5 Demontáž

Příspěvek od Davidian »

Ahoj, pokud nám odteče z baráku a zahrady toho půl metra vody:) tak to o víkendu zkusím dofotit i s výměnou v motoru a připlácnu to sem :good:
_________________
LivEEvil Volvo S80, 2007, B8444S Bi
BlueMachine Volvo V70, 1999, D5252T Man
BlueEmotion Volvo S40, 1998, B4194T4 Girl / ex
Hypoteční poradenství, investice 605776390
Nabízím 3D tisk (DMLS) na strojich EOS M290

Zeb
Ověřený
Offline
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 884
Registrován: 20 roků 1 měsíc
Bydliště: Praha

#4 Vakuová pumpa TDi 2,5 Demontáž

Příspěvek od Zeb »

To Davidian: LUXUS!!!!! :good:
_________________
Bylo: bílá 440 1,9 TD
Je: modrá V70 I 2,5 TDI

Davidian
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 9
Příspěvky: 464
Registrován: 14 roků
Bydliště: Ostrava, Gen. Janouška
Vůz: Volvo V70, S80

#5 Vakuová pumpa TDi 2,5 Demontáž

Příspěvek od Davidian »

Tož čus, tak jsem to dofotil, snad to teda někomu bodne :good: Jo, kdyby se vyskytly nějaké technické chyby, tak mě hned opravte:)
V první půlce jsou ještě čtyři fotečky takového pokusu (výstřelu do tmy) jak zlepšit těsnivost hřídele vakuovky, co jde snáze provest doma na koleně, ale zda to pomůže....?
O-kroužek jsem vkládal až po vloženi origo těsnění (obrazek 3) , prostě jsem ho tam pod ní namačkal drátem. Pěkně tam zaskočí, pokud ho prvně vložíte do drážky těsnění a pote se budete snažit zasunout společně těsnění s o-kroužkem do osazení vakuovky, asi vždycky vypadne, s té drážky těsnění než ho tam zasunete.
Jinak pumpu jsem vyměnil, namontoval a fakt že už netříska, jemné pravidelné klepáni, když přiložíte ouško, jde slyšet, ale to si myslím jde slyšet i u zbrusu nové, prostě jak naráží ten čep. Ale takové to náhodné boucháni, klepáni co se šířilo široko daleko, je fuč :jaj:
Přílohy
hřidel, který bych chtěl nechat utočit nový
hřidel, který bych chtěl nechat utočit nový
P1030894.JPG (63.85 KiB) Zobrazeno 3018 x
mosazná vložka která se podle mě vychodí
mosazná vložka která se podle mě vychodí
P1030892.JPG (58.44 KiB) Zobrazeno 3018 x
P1030887.JPG
P1030887.JPG (82.75 KiB) Zobrazeno 3018 x
pozor, nepoškodit při vyndávaní a vsazovaní, asi by jste ho jen tak lehce nesehnali:)
pozor, nepoškodit při vyndávaní a vsazovaní, asi by jste ho jen tak lehce nesehnali:)
P1030885.JPG (73.24 KiB) Zobrazeno 3018 x
_________________
LivEEvil Volvo S80, 2007, B8444S Bi
BlueMachine Volvo V70, 1999, D5252T Man
BlueEmotion Volvo S40, 1998, B4194T4 Girl / ex
Hypoteční poradenství, investice 605776390
Nabízím 3D tisk (DMLS) na strojich EOS M290

Davidian
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 9
Příspěvky: 464
Registrován: 14 roků
Bydliště: Ostrava, Gen. Janouška
Vůz: Volvo V70, S80

#6 Vakuová pumpa TDi 2,5 Demontáž

Příspěvek od Davidian »

Tak a druha půlka je montáž, demontáž vakuovky z auta. Je pravda že nás s kolegou od toho čtyřikrát vyhnal déšť, ale dupačka neuvěřitelná :crazy: Ale dá se to zvládnout, možna jsem měl jen blby postup :roll:
Popisky jsou u jednotlivých fotek.
Tu nejdůležitější fotku tu ale nemám a byl to porod, proto... sundaní hadice z vakuovky jsem nakonec vyřešili uříznutím ji asi cca dvou centimetru od konce u vakuovky, protože byla tak stahla a steřele že nešla zaboha sundat. Misto původního stahovacího plechového pásku jsem dal obyč AB sponu. Cela hadice je ještě uchycena dále v motoru dvěma umělohmotnými pásky. Ustřihnout, nahradit novými. Jinak hadice mi po ustřižení samozřejmě vyšla znovu nasadit.
Jinak ještě vše jsem dělal shora z motoru, pod auťak jsem nelež, jen pro vercajk co mi tam napadal.
Trošku oleje mi vyteklo, ale stači dat pod ni hadr.
--- Pří motáží se může stát, že zrovna zůstane motor v takové poloze, že vám hřídel přes péro vakuovky tu vakuovky odtlačuje. S motorem jsem netočil, heftnul jsem tam matku a prostě ji klíčem dotah. Ale to bylo v mém případě. Nevím jaké můžou nastat jiné možnosti.
Doporučuji k celé akci poslech AC/DC
Přílohy
1- šroubek pryč, lépe se pak vytahuje povolená vakuovka z motoru<br />2- dva místa kde je přidělána hadice od vakuovky stahovacím páskem
1- šroubek pryč, lépe se pak vytahuje povolená vakuovka z motoru
2- dva místa kde je přidělána hadice od vakuovky stahovacím páskem
SDC19760.JPG (96.27 KiB) Zobrazeno 3013 x
SDC19764.JPG
SDC19764.JPG (90.72 KiB) Zobrazeno 3013 x
vyndána trubka ke kompu
vyndána trubka ke kompu
SDC19758.JPG (102.58 KiB) Zobrazeno 3006 x
prvně vycvaknout ,1, pak vytahnout ,2, s chladiče
prvně vycvaknout ,1, pak vytahnout ,2, s chladiče
SDC19754.JPG (90.02 KiB) Zobrazeno 3013 x
sundaný káblik ke žhavení, aspoň si mysli, že to je ke žhavení:) myslím že malinko překáží u povolováni horního šroubu. Nevím zda-li to půjde všem vytáhnout...
sundaný káblik ke žhavení, aspoň si mysli, že to je ke žhavení:) myslím že malinko překáží u povolováni horního šroubu. Nevím zda-li to půjde všem vytáhnout...
SDC19752.JPG (101.58 KiB) Zobrazeno 3006 x
1- odpojit konektor od čerpadla<br />2- už namontována nová AB spona<br />3- poloha klíče při povolováni spodního šroubu, přeju hodně trpělivosti
1- odpojit konektor od čerpadla
2- už namontována nová AB spona
3- poloha klíče při povolováni spodního šroubu, přeju hodně trpělivosti
SDC19767.JPG (89.65 KiB) Zobrazeno 3013 x
vercajk kterým jsem povoloval pumpu, horní klič na spodní šroub, dolní klíč s nádstavcem na horní šroub:)
vercajk kterým jsem povoloval pumpu, horní klič na spodní šroub, dolní klíč s nádstavcem na horní šroub:)
SDC19771.JPG (94.5 KiB) Zobrazeno 3013 x
pozor, krom oleje vám ještě při sundavání pumpy vyjede z motoru táto hřídel
pozor, krom oleje vám ještě při sundavání pumpy vyjede z motoru táto hřídel
SDC19756.JPG (95.27 KiB) Zobrazeno 3013 x
SDC19755.JPG
SDC19755.JPG (98.09 KiB) Zobrazeno 3013 x
díra po vakuovce
díra po vakuovce
SDC19747.JPG (107.26 KiB) Zobrazeno 3013 x
_________________
LivEEvil Volvo S80, 2007, B8444S Bi
BlueMachine Volvo V70, 1999, D5252T Man
BlueEmotion Volvo S40, 1998, B4194T4 Girl / ex
Hypoteční poradenství, investice 605776390
Nabízím 3D tisk (DMLS) na strojich EOS M290

Rosssi
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 260
Registrován: 14 roků 6 měsíců
Vůz: V70 2.5 TDI
Bydliště: Prerov
It’s my birthday

#7 Vakuová pumpa TDi 2,5 Demontáž

Příspěvek od Rosssi »

Davidian píše:Tak a druha půlka je montáž, demontáž vakuovky z auta. Je pravda že nás s kolegou od toho čtyřikrát vyhnal déšť, ale dupačka neuvěřitelná :crazy: Ale dá se to zvládnout, možna jsem měl jen blby postup :roll:
Popisky jsou u jednotlivých fotek.
Tu nejdůležitější fotku tu ale nemám a byl to porod, proto... sundaní hadice z vakuovky jsem nakonec vyřešili uříznutím ji asi cca dvou centimetru od konce u vakuovky, protože byla tak stahla a steřele že nešla zaboha sundat. Misto původního stahovacího plechového pásku jsem dal obyč AB sponu. Cela hadice je ještě uchycena dále v motoru dvěma umělohmotnými pásky. Ustřihnout, nahradit novými. Jinak hadice mi po ustřižení samozřejmě vyšla znovu nasadit.
Jinak ještě vše jsem dělal shora z motoru, pod auťak jsem nelež, jen pro vercajk co mi tam napadal.
Trošku oleje mi vyteklo, ale stači dat pod ni hadr.
--- Pří motáží se může stát, že zrovna zůstane motor v takové poloze, že vám hřídel přes péro vakuovky tu vakuovky odtlačuje. S motorem jsem netočil, heftnul jsem tam matku a prostě ji klíčem dotah. Ale to bylo v mém případě. Nevím jaké můžou nastat jiné možnosti.
Doporučuji k celé akci poslech AC/DC

Musim rict ze jsi si dal peknou praci s tema fotkama :) Gratuluju
Ja pri demontazi a montazi, kterou jsem provadel dvakrat pouzival velice podobny vercajk. Hadici jsem sundal tak ze jsem vysruboval celej naustek s vakuovky. Dratky ke zhaveni me sundat nesly a pri povolovani spodniho sroubu dost zavazely a bal sjem se ze ten konektor ulomim nejak, ale snad vse ok, zhaveni funguje, ikdyz me mam mensi pochybnosti, driv me svitila kontrolka zhaveni dyl, ted se nekdy ani nerozvsiti ... A k nastaveni spravne polohy vacky pro zasunuti valecku jsem tocil normalne motorem pomoci starteru, na treti pokus jsem jej zastavil spravne.
_________________
V70 I 2,5TDI (D5252T) 103 kW '99 Webasto, EGR off, chip D5T5
240 CLASSIC (B230FX) 100 kW '93

Davidian
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 9
Příspěvky: 464
Registrován: 14 roků
Bydliště: Ostrava, Gen. Janouška
Vůz: Volvo V70, S80

#8 Vakuová pumpa TDi 2,5 Demontáž

Příspěvek od Davidian »

čus,
Někdy ho bohužel nepostaví ani pumpa :sorry:
Jinak jen přikivuju Rosssi, pozor na ty dráty žhavení. Jinak, mi kontrolka taky někdy ukazuje zažhaveni a někdy ne a to může byt teplo nebo zima (nemyslím -10:) Tu bych neřešil si myslím, je to anarchista:) ukazuje jak se ji zachce.
S tou hadici, vyšroubovat i i s náustkem ně taky napadlo, jednu jsem už rozebíral a tam nešel náustek povolit ani ve svěráku pomalu, tak sem se s nim nechtěl v motoru rvát. Tak jsem ji s fleku říz:)
S tím nastavením té váčky cuknutím startéru, to jsem věděl, jen jsem měl strach, s tim cukat když jsem tam měl vypojených tolík káblu :roll:
----Ale doporučuji sundat tu hadici uplně jako první, dříve než povolite ty dva šrouby vakuovky---
_________________
LivEEvil Volvo S80, 2007, B8444S Bi
BlueMachine Volvo V70, 1999, D5252T Man
BlueEmotion Volvo S40, 1998, B4194T4 Girl / ex
Hypoteční poradenství, investice 605776390
Nabízím 3D tisk (DMLS) na strojich EOS M290

Davidian
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 9
Příspěvky: 464
Registrován: 14 roků
Bydliště: Ostrava, Gen. Janouška
Vůz: Volvo V70, S80

#9 Vakuová pumpa TDi 2,5 Demontáž

Příspěvek od Davidian »

Tak a ještě malá třešinka na dortu:)
První fotečka jak vypada zadojena vakuovka olejem, aspoň tedy myslím že tak normálně nemá byt :)

A potom ještě takový malý dodatek k tomu repasu, jak jsem psal. Nenechal jsem ani pochromovávat hřídel vakuovky ani jsem nenechával utočit novou hřídel, ale.........
zjistili jsme že se dá vcelku snadno vytlačit to mosazné (bronzové) pouzdro v kterém hřídel chodí a nechali utočit nové. To staré mělo opravdu, ale opravdu velkou vůli.
Na tom starém je krásně vidět vyražený datum výroby, viz foto.
Přílohy
P1030915.JPG
P1030915.JPG (51.97 KiB) Zobrazeno 2919 x
P1030917.JPG
P1030917.JPG (36.87 KiB) Zobrazeno 2919 x
P1030919.JPG
P1030914.JPG
P1030914.JPG (79.19 KiB) Zobrazeno 2919 x
_________________
LivEEvil Volvo S80, 2007, B8444S Bi
BlueMachine Volvo V70, 1999, D5252T Man
BlueEmotion Volvo S40, 1998, B4194T4 Girl / ex
Hypoteční poradenství, investice 605776390
Nabízím 3D tisk (DMLS) na strojich EOS M290

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 87
Registrován: 15 roků 10 měsíců
Bydliště: Ústí nad Labem
Vůz: XC90 V8 LPG, XC70 3,2

#10 Vakuová pumpa TDi 2,5 Demontáž

Příspěvek od Marcus »

Velice pěkné.
Měl bys zájem o kšeft? Mám tu jednu klepající vákuovku. Kolik by to asi tak stálo?
_________________
Volvo XC90 V8 LPG, 2006, aut., Volvo XC70 3,2, 2008, aut.
Bylo: Volvo 850 TDI estate, 1996, man., Volvo V70 II TDI, 2000, man., Volvo V70XC 2,4T LPG, 2001, man.

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 14
Registrován: 15 roků 10 měsíců
Bydliště: Čisovice - Bojov
Vůz: Volvo 850, 2,4l 106kw, tmave zelená meta
Bydliště: Čisovice Bojov

#11 Vakuová pumpa TDi 2,5 Demontáž

Příspěvek od maara »

Táké bych se připsal do řady.
_________________
Volvo 850, 2,4l 106kw, tmave zelená meta

Davidian
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 9
Příspěvky: 464
Registrován: 14 roků
Bydliště: Ostrava, Gen. Janouška
Vůz: Volvo V70, S80

#12 Vakuová pumpa TDi 2,5 Demontáž

Příspěvek od Davidian »

Zdarec,
to měl byt návod, ne reklama :ROFL:
Ale určitě něco vymyslíme, já ji prvně namontují, kouknu jak to šlape a zavoláme si. Písněte mi soukromou zprávu já vám odepíšu, teďka jsem čtrnáct dnu mimo. S prachama bych to nějak nepřeháněl, nějakou tu stovečku frézařce a tatikovi, lisuje to v robotě. 15.6. budu zase práce schopny a na příjmu :good:
_________________
LivEEvil Volvo S80, 2007, B8444S Bi
BlueMachine Volvo V70, 1999, D5252T Man
BlueEmotion Volvo S40, 1998, B4194T4 Girl / ex
Hypoteční poradenství, investice 605776390
Nabízím 3D tisk (DMLS) na strojich EOS M290

raadjek
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 379
Registrován: 17 roků 4 měsíce
Bydliště: Úvaly
Vůz: V70 III 2.0 Bi-fuel (CNG) aut. MY2013
Bydliště: Úvaly

#13 Vakuová pumpa TDi 2,5 Demontáž

Příspěvek od raadjek »

Taky mi klepe - od koupe auta = 3 roky...
Si zarid zivnost, zajem je velky (vcetne me) :-)
_________________
V70 III, 2.0T Bi-Fuel, aut., 2012, hnědá...............Obrázek
Renault Zoe Z.E. 40, 2018, bílá
S60, 2.0T (B5204T5), aut., 2004, zlatá..................Obrázek
Bylo: V70 I, 2.5 TDI (D5252T), man., 1997, bílá...............6,66 l/100km
Bylo: V40 I, 2.0 (B4204S), man., 1997, stříbrná...............9,28 l/100km

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 118
Registrován: 15 roků 10 měsíců
Bydliště: Praha 5
Vůz: Volvo V70 - 1999 - black
Bydliště: Praha 5
Kontaktovat uživatele:

#14 Vakuová pumpa TDi 2,5 Demontáž

Příspěvek od Starchoc »

raadjek píše:Taky mi klepe - od koupe auta = 3 roky...
Si zarid zivnost, zajem je velky (vcetne me) :-)

Ja mam taky jednu klepajici :)
_________________
The black Volvo V70/Tdi/1999! - bolo uz neni :/
>>> Gallery

Davidian
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 9
Příspěvky: 464
Registrován: 14 roků
Bydliště: Ostrava, Gen. Janouška
Vůz: Volvo V70, S80

#15 Vakuová pumpa TDi 2,5 Demontáž

Příspěvek od Davidian »

pumpa vyměněná zkouší se, motor se zatím nerozlítnul :jaj:
_________________
LivEEvil Volvo S80, 2007, B8444S Bi
BlueMachine Volvo V70, 1999, D5252T Man
BlueEmotion Volvo S40, 1998, B4194T4 Girl / ex
Hypoteční poradenství, investice 605776390
Nabízím 3D tisk (DMLS) na strojich EOS M290

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 45
Registrován: 16 roků 7 měsíců
Bydliště: Děčín

#16 Vakuová pumpa TDi 2,5 Demontáž

Příspěvek od Zuny »

Kdo chce na chvilku klid tak povolte šrouby na víku vákuovky (asi 2mm - všechny) a lehce odtáhněte šroubovákem víko od pumpy (pozor na těsnění - nepoškodit či aby nevyjelo z drážky) - olej vyteče a máte klid. Práce na 30 min a fungujeto....
_________________
S60R - manuál 2003
V 70 2.5T - manuál 2005
XC60 3.2 - automat
Volvo 66, 340, 360, 440, 460, 440 Turbo, 480 S, 480 GT, 940 Polár, V40 1.9TD,S 70 T5, V70 I Tdi, C70 T5, V70 II D5, S60 2.4T, XC 70 D5, S60T5 - bylo

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 152
Registrován: 15 roků 1 měsíc
Bydliště: Praha / Trojanovice
Vůz: XC70 D5 136kW 2006

#17 Vakuová pumpa TDi 2,5 Demontáž

Příspěvek od malwin »

jelikoz mi zacala klepat uz druha pumpa a jako hlavni duvod vidim unavene nebo nalepenym bordelem zanesene a tim netesnici prepousteci ventilky, sehnal jsem nove.
zitra je tam zkusim dat, jestli pasuji.
prumerove jsou stejne a vyskou taky. tak se uvidi....
Přílohy
IMAG0178.jpg
IMAG0178.jpg (33.54 KiB) Zobrazeno 1832 x
IMAG0177.jpg
IMAG0177.jpg (27.23 KiB) Zobrazeno 1832 x
_________________
Volvo XC70 D5 | 01/2006 | D5244T4 | 136kW | Willow green | automat

Davidian
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 9
Příspěvky: 464
Registrován: 14 roků
Bydliště: Ostrava, Gen. Janouška
Vůz: Volvo V70, S80

#18 Vakuová pumpa TDi 2,5 Demontáž

Příspěvek od Davidian »

cus,
koukám další rešení :wink:
Ono to asi na sto procent vymakat nepujde nikdy, prostě to je vyřešeno špatně konstrukčně od výroby, ale dej pak vědět jestli to pomohlo 8)
_________________
LivEEvil Volvo S80, 2007, B8444S Bi
BlueMachine Volvo V70, 1999, D5252T Man
BlueEmotion Volvo S40, 1998, B4194T4 Girl / ex
Hypoteční poradenství, investice 605776390
Nabízím 3D tisk (DMLS) na strojich EOS M290

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 152
Registrován: 15 roků 1 měsíc
Bydliště: Praha / Trojanovice
Vůz: XC70 D5 136kW 2006

#19 Vakuová pumpa TDi 2,5 Demontáž

Příspěvek od malwin »

Tak ventilky pasujou a kdyz jsem pumpu slozil a parkrat zapumpoval, tak "funi" :)
Kdyz jsem zkousel stare ventilky mackat, tak dva dost drhly.
Nove jdou hezky volne.
Mam tu pumpy dve a na jedne z nich je naustek na hadici rovny a na druhe je zahnuty. Ten jde profouknout jen z jedne strany.
Ta, ve ktere jsem se stoural je vyrobena 03/2000 a byla tedy v aute od vyroby.
Ta druha je 12/2007. Ta mi klepala taky.
Nejspis v utery budu tahat ven altik (na repas), protoze ma seklou volnobezku a pri studenym piskaji loziska, tak to vemu asi pri jednom... :)
_________________
Volvo XC70 D5 | 01/2006 | D5244T4 | 136kW | Willow green | automat

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 152
Registrován: 15 roků 1 měsíc
Bydliště: Praha / Trojanovice
Vůz: XC70 D5 136kW 2006

#20 Vakuová pumpa TDi 2,5 Demontáž

Příspěvek od malwin »

Ďuri1 píše:Ahoj.
malwin: Z čoho si zohnal tie ventilky?

davidian: nemal by si náhodou výkres na to nové vodítko? Na auto som tak-nejak odkázaný a chcel by som si ho dať spraviť skorej ako pumpu rozoberiem.

Ďakujem.
je to opravna sada na mercedesacke pumpy a dela to FEBI (prod. cidlo je 08491) http://www.zbozi.cz/?q=febi+08491
vsude to pisou jen pro M-Benz, ale na obale je i VW/Audi.
v sade jsou ventilky 2 a ty potrebujes 4, tudiz je treba sady 2 :)
_________________
Volvo XC70 D5 | 01/2006 | D5244T4 | 136kW | Willow green | automat

doktor
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 3225
Registrován: 15 roků 10 měsíců
Bydliště: Slaný, okr. Kladno
Vůz: SAAB 9-5 AERO 04, V70II R 04, C70 T5 98

#21 Vakuová pumpa TDi 2,5 Demontáž

Příspěvek od doktor »

Když už jsme u toho, jak podstatný vliv má vakuovka na funkci brzd? T.j. k čemu tam vlastně je? A proč je jenom v chrochtech?
_________________
V70R II 2,5T AWD, manual, 220 KW,´04, SAAB 9-5 AERO 2.3T, B235R, manual, 184 kW, ´03, Volvo C70 2,0 T5, B5204T3, 166kW ´98, manual, ARD tuning stage 2, 195kW,
bylo Volvo 460 2.0, B20F manual, 80kW,´95, bylo Volvo V70 2.5 10V, B5252S automat, 106kW,´99, bylo Volvo 850 R, 2.3, B5234T5 automat, 176kW,´96, Volvo V70 T5 2.3, B5234T3, manual, 176kW, ´99,
Vstup do galerie ZDE

travex
Ověřený
Offline
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 1053
Registrován: 20 roků 5 měsíců
Bydliště: Praha

#22 Vakuová pumpa TDi 2,5 Demontáž

Příspěvek od travex »

slouzi jako zdroj podtlaku pro posilovac brzd. U benzinaku je v sacim potrubi dostatek podtlaku (regulace motoru skrcenim), u naftaku zadny podtlak vsani nehrozi (regulace mnozstvim paliva)
_________________

XC70 II Ocean Race/R B5244T3 ARD AUT 2002
MB W169 266.920 AUT 2005
BMW F800ST 2008
Romet Pony M301 1988

Offline
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 44
Registrován: 17 roků 4 měsíce
Bydliště: Chotiměř

#23 Vakuová pumpa TDi 2,5 Demontáž

Příspěvek od Uhlák »

to nový futro musíš zajistit, to starý je zapertlovaný v odlitku pumpy, lepidlo nestačí, po několika pokusech s kroužky přes hliník je nejlepší červík z boku zašroubovaný skrz tělo pumpy, díru pak taky začervíkovat,lepší je z mosazi, je víc odolná na otěr.
O kroužek pod manžetu nedoporučuji, prohlídni si pořádně manžetu, jsou v ní kanálky na olej, když se píst přestane úplně mazat, zadře se
_________________
V70 2.5D 2000, D5252T-správně hranatej uhlák
Odpovědět
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Zpět na „850 / 60 / 70 / 80 / 90 / XC - opravy“