Za studena netáhne T-5

850 a novější modely řad C/S/V/XC
  • Autor
  • Zpráva
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 72
Registrován: 15 roků 11 měsíců
Vůz: S80 2.5TDI, r.v. 2000
Bydliště: Chomutov

#1 Za studena netáhne T-5

Příspěvek od dykobras »

Zdarec pánové,
mám problém se svojí T-5 (2.0 20V 155kw). Když nastartuji a chci se rozjet tak mi začne chcípat motor, ale nechcípne uplně a při rozjezdu nechce táhnout. Motor se vytočí max. do 2100 otáček a pak se začne dusit a škubat. Tohle vydrží tak 100m a pak jako když se někde něco stane a motor jede a táhne uplně normálně. Další ráno se to opakuje znova? Co s tím mám dělat?
_________________
Generál - Volvo S80, 2.5 TDI, 103Kw, 2000, Tmavěšedá perleť
Bitevní loď - Volvo V70, 2.4 20V Turbo, 142 Kw, 1997, Černá metalíza
Červeňák - Volvo 850, 2.0 20V T-5 LPG 155Kw, 1995, Tmavěfialová metalíza
Modrák - Volvo 440, 1.9TD 66Kw, 1996, Modrá metalíza

wickey
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 3741
Registrován: 19 roků 8 měsíců
Bydliště: Bratislava
Vůz: V70 D5 AWD, S60 D5, C70 T5 Cab, XC90 V8
Bydliště: Bratislava - Staré Mesto

#2 Za studena netáhne T-5

Příspěvek od wickey »

kontrolka lambda sonda nesviti?
_________________
'01 C70 T5 cabrio - B5234T3, M56LK 176 kW #601 - signal red /// '06 V70 D5 AWD - D5244T4, M66 AWD 136 kW #459 - dawn blue pearl /// '06 S60 D5 - D5244T4, M66 136 kW #459 - dawn blue pearl
'08 XC90 V8 AWD Sport - B8444S, AWTF-80 SC 232 kW #612 - passion red /// '03 S60 T5 - B5234T3, AW55-50SN 184 kW #449 - mistral green metallic

ex: '84 760 GLE TD; '90 940 GLE; '96 850 2.5 20V; '91 440 1.8 K; '98 V70 R AWD; '97 850 R; '00 V70 R AWD, '87 740 GL, '97 850 GLE, '04 S60 R AWD, '98 V70 XC AWD Cross Country, '99 V70 XC AWD Cross Country, '99 S70 2.5 20V, '00 V70 XC AWD Cross Country, '04 XC90 2,5T AWD

mates
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 368
Registrován: 16 roků 11 měsíců
Bydliště: Brno / Dolní Kounice
Vůz: Lynk & Co 01

#3 Za studena netáhne T-5

Příspěvek od mates »

Já bych to tipoval na souvislost s palivem (LPG/benzín). Jak je známo, tak za studena to startuje na benzín-je tedy dost možné, že je to lépe seřízeno na LPG než na benzín. Druhá možnost- když auto po ránu nastartuješ, nech jej chvilku bublat na volnoběh a zkus se rozjet až se auto zahřeje-teď si nemůžu vzpomenout proč, ale když jsem měl ten stejný motor s LPG, tak mi to takto také dělalo a když jsem to nechal chvíli bublat a jel až se zahřátým autem, tak OK-jen fakt nevím, jakou to mělo příčinou.. každopádně to bylo něco kvůli tomu LPG a benzínu..
_________________
je: Lynk & Co 01 r.v.2022, PHEV - čínské Volvo XC40
bylo: XC90 V8 r.v.2005
bylo: V70 R AWD r. v. 1998
bylo: V480 ES 1,7 r. v. 1988

wickey
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 3741
Registrován: 19 roků 8 měsíců
Bydliště: Bratislava
Vůz: V70 D5 AWD, S60 D5, C70 T5 Cab, XC90 V8
Bydliště: Bratislava - Staré Mesto

#4 Za studena netáhne T-5

Příspěvek od wickey »

jezis, prdy jsem prehlidl. tak to potom nic. fuj.
_________________
'01 C70 T5 cabrio - B5234T3, M56LK 176 kW #601 - signal red /// '06 V70 D5 AWD - D5244T4, M66 AWD 136 kW #459 - dawn blue pearl /// '06 S60 D5 - D5244T4, M66 136 kW #459 - dawn blue pearl
'08 XC90 V8 AWD Sport - B8444S, AWTF-80 SC 232 kW #612 - passion red /// '03 S60 T5 - B5234T3, AW55-50SN 184 kW #449 - mistral green metallic

ex: '84 760 GLE TD; '90 940 GLE; '96 850 2.5 20V; '91 440 1.8 K; '98 V70 R AWD; '97 850 R; '00 V70 R AWD, '87 740 GL, '97 850 GLE, '04 S60 R AWD, '98 V70 XC AWD Cross Country, '99 V70 XC AWD Cross Country, '99 S70 2.5 20V, '00 V70 XC AWD Cross Country, '04 XC90 2,5T AWD

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 1619
Registrován: 16 roků 5 měsíců
Vůz: S60, 2.4T
Bydliště: Praha 5

#5 Za studena netáhne T-5

Příspěvek od lucki »

teplotne cidlo nejake by som typoval.
_________________
teraz: S60, 2,4T '01, 147kw, svetlo modra, 210K km, spotreba 8,8 l/100 km
bolo: S70, 2,4l '98, 125kw, modra metla, 219K km, spotreba 9,89 l/100 km
480_S, 2.0i '94, cerna metaliza, 224K km, spotreba 8.2 l/100 km
440 turbo, 1.7 '89, modra

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 413
Registrován: 18 roků 2 měsíce
Bydliště: sk- trnava

#6 Za studena netáhne T-5

Příspěvek od berzerker »

Skus pozriet tlakove hadice, moze tam byt netesnost.
_________________
850 T5R 2.0 1995 green-ex momentalne bezvolvovec

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 413
Registrován: 18 roků 2 měsíce
Bydliště: sk- trnava

#7 Za studena netáhne T-5

Příspěvek od berzerker »

pozri aj cele zapalovanie - rozdelovac, kable, sviecky, cievku atd - mozno zozaciatku nepali niektory valec, zacni rozdelovacom :wink:
_________________
850 T5R 2.0 1995 green-ex momentalne bezvolvovec

dod
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 296
Registrován: 18 roků 1 měsíc
Bydliště: SK, St. Lubovna

#8 Za studena netáhne T-5

Příspěvek od dod »

moze to byt kvoli adaptivnemu nastaveniu bohatosti zmesi paliva, na LPG je to napr na doraz bohate a tym padom pri starte na benzin je to uplne chudobne a opacne, ale neviem ci by sa to prejavovalo az takto, skor ako pise lucki otestovat teplotne cidlo alebo pozriet cez diagnosu ci ukazuje relativne spravne skutocne hodnoty za studena...
PS: teoreticky by to vysvetlovalo aj to co pise kolega vyssie ze nechal auto zohriat a auto islo ok t.j. zacali sa hodnoty bohatosti adaptovat ale zase je otazne ci sa vobec adaptuju hodnoty pri studenom motore lebo ja si myslim ze motor za studena ma pevne stanovene mapy vstrekovania pre urcite teploty a zacinaju sa doladzovat az po zahriati lambdy a katu takze to furt vychadza na teplotne cidlo kedze sytic to nema 8)
_________________
je S80/T6 2.8biT 200kW r.2000 - po chipe cca 300 hp :)
je V50 2.0D r.2006 s gps
bolo V40/2.0T r.98, V40/1.9TD r.97, V40/1.8-16V r.98 a 340/1.6D r.84
http://www.volvoklub.sk

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 55
Registrován: 15 roků 7 měsíců
Bydliště: Brno
Vůz: 850 T5
Bydliště: Brno

#9 Za studena netáhne T-5

Příspěvek od hpridal »

Ahoj, mívám podobný problém, třeba když mi auto zůstané stát déle, tak potom to dost škube, vždycky pomůže na nějakou dobu výměna svíček, po čase se začne zase zhoršovat. Docela dobře na to funguje když dojíždíš k domu tak si přepni na benzin, je natažený a pak to při studeném startu necuká - jinak Ti tam totiž zůstane trocha LPG která právě dělá tady tyto psí kusy. U slabších motorů se tohle neděje, u silnějších turbo motorů vcelku normál stav (protože to tam lejeme po kyblech tak občas něco zůstane v trubkách..). U LPG celkově musíš svíčky častěji měnit, teď budu zkoušet Bosch tak uvidím jak se osvědčí.
_________________
bylo: C70 T5
bylo: 850 T5 1993 BSR Stage2, TD0HL-19T @1.3bar, "3" downpipe, R-svody, 297hp/450Nm. LPG @ 0,5bar
je: Nissan Leaf (ale tu je to sprosté slovo)

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 413
Registrován: 18 roků 2 měsíce
Bydliště: sk- trnava

#10 Za studena netáhne T-5

Příspěvek od berzerker »

ja by som sa vyrobkom Bosch pokial mozno vyhybal :wink:
_________________
850 T5R 2.0 1995 green-ex momentalne bezvolvovec

Offline
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 50
Registrován: 19 roků 2 měsíce
Bydliště: Bechyně

#11 Za studena netáhne T-5

Příspěvek od jerguš »

dod píše:moze to byt kvoli adaptivnemu nastaveniu bohatosti zmesi paliva, na LPG je to napr na doraz bohate a tym padom pri starte na benzin je to uplne chudobne a opacne, ale neviem ci by sa to prejavovalo az takto, skor ako pise lucki otestovat teplotne cidlo alebo pozriet cez diagnosu ci ukazuje relativne spravne skutocne hodnoty za studena...
PS: teoreticky by to vysvetlovalo aj to co pise kolega vyssie ze nechal auto zohriat a auto islo ok t.j. zacali sa hodnoty bohatosti adaptovat ale zase je otazne ci sa vobec adaptuju hodnoty pri studenom motore lebo ja si myslim ze motor za studena ma pevne stanovene mapy vstrekovania pre urcite teploty a zacinaju sa doladzovat az po zahriati lambdy a katu takze to furt vychadza na teplotne cidlo kedze sytic to nema 8)
Souhlasím s dodem, mám sice atmosféru, ale dělá mi to občas to samé. U svého modelu 1993 to řeším jednoduše, když chci víc jezdit na benzín, tak si vyblikám závady, tím si (asi?)vyresetuji adaptace a auto jde jak pila na benzín. Po téhle proceduře mi zhasne kontrolka elektroniky motoru, která se mi na LPG po ujetí asi 2 km znovu rozsvítí, ale neřeším to, stále stejný kód 2-1-2 - špatný nebo chybějící signál od lambda sondy - což dělá od přestavby na LPG (už cca 180 000 km). Zkoušel jsem párkrát vyladit to mé pravěké LPG zařízení, aby se to nějak dohodlo, ale zatím neúspěšně, plyn tomu moc nechutná... :( Tak to beru jako vlastnost. Je fakt, že ten motor se po delší jízdě adaptuje na benzín i bez resetu, ale kdo se má na tu spotřebu na palubním počítači do té doby dívat a zlobí volnoběh atd. Zdá se mi (ale krk na to nedám), že můj motor potřebuje na adaptaci teplotu vodorovně (tj, provozní, ne studenější) a musí přejít párkrát přes volnoběžné otáčky při stojícím vozidle. (semafory atd.). Za jízdy se mi nesrovná a nebo to trvá dlouho. A platí to i naopak při přechodu z delšího ježdění na benzín zpět na LPG. (v tomhle případě mám do prvního zastavení auta tradičně vyšší volnoběh). Čili celkově to řeším tak, že chvilku po nastartování přepnu na LPG a je pokoj... :) Tak snad jsem Tě nezmátl... :D
P.S. Fakt by mě zajímalo, jak vlastně to vstřikování funguje... :D
_________________
bylo: 850 2.5 20V B5254S man. 125 kW 1993 LPG

PeS
Ověřený
Offline
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 399
Registrován: 17 roků 6 měsíců
Bydliště: Obědovice, okr. HK
Vůz: V70, 2.4, LPG, '02

#12 Za studena netáhne T-5

Příspěvek od PeS »

U naseho auta se toto nestava, ale mame sekv. LPG, takze to je mozna v tom. Prepinani na benzin a zpet resim jen a pouze pri prazdne nadrzi nebo kdyz tomu slapnu na krk s malo plynu a diky vadne vaze vzduchu to obcas chce az moc plynu a proste to pozna ze plyn neni a prepne to automaticky na benzin.

Mas prepinani automaticke? vidis zda to jede na LPG, kdyz uz to jede ok? Pokud jo, tak byc opravdu hledal chybu v teto casti.
_________________
Bylo - 850 Estate, 2.0 T5 (B5204T), man., sekv. LPG, 1994, 850 Estate, 2.0 T5 (B5204T), man., sekv. LPG, 1996, VW Polo Classic 1.9 SDI, 1997
Rodinná modrá: V70, 2.4 103kw (B5244 S2) - chip - 135kw od D5T5.com, man., sekv. LPG, 2002
Kolem komínu : Opel Corsa 1.2i, 1997
Odpovědět
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Zpět na „850 / 60 / 70 / 80 / 90 / XC - opravy“