Velký problém D5 -únik nafty do oleje

850 a novější modely řad C/S/V/XC
  • Autor
  • Zpráva
jarek.krizan
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Servisman
Příspěvků ve vlákně: 13
Příspěvky: 2434
Registrován: 17 roků 9 měsíců
Vůz: S80, 2,4
Bydliště: Zlín

#126 Velký problém D5 -únik nafty do oleje

Příspěvek od jarek.krizan »

Nejlépe P. Zahřívat podle vnější teploty a podle ztuhlosti oleje. Já vím že to zní nepřesně, ale je to prostě rozdílné a to i v závislosti na druhu převodovky. Lépe raději déle, než méně. Jen příklad - olej v převodovce Aisin, v 960 se při -15°C zahřeje na 40°C po zhruba 5 minutách chodu na P. Měřeno na mojem autě.
_________________
V 740 GL r.v.88 B230F, ZF224HP , bylo V 960 B6304, 150kW s vlaječkou
V S80 , B5244S V 850 B5204

Ares
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 8
Příspěvky: 432
Registrován: 14 roků 1 měsíc
Bydliště: Petržalka
Vůz: S80II C30
Bydliště: Bratislava

#127 Velký problém D5 -únik nafty do oleje

Příspěvek od Ares »

base, čo ti mám na toto napísať? Mysli si čo chceš, každý si už urobí názor sám.
Bol som toho názoru, že sa tu stretávame, aby sme si pomohli, nie aby sme kydali špinu jeden na druhého alebo na svoje autá. Tobôž nie na značku ako takú. Chyby sa robia aj pri vývoji, aj v praxi. Berme to ako fakt. Za mňa môžem povedať s čistým svedomím, že po nahratí nového softu problémy s pribúdajúcim olejom zatiaľ nemám.
Som rád, že sa autám rozumieš, takých ľudí tu potrebujeme. Ochotných poradiť a pomôcť nám, bežným užívateľom. Ľudia ako jarek.krizan alebo karelvolvo majú môj obdiv a úctu, aj keď sme sa nikdy nestretli. Vážim si ich rady, názory a hlavne skúsenosti, ktoré majú a o ktoré sa s nami všetkými už mnohokrát podelili.
_________________
S80 D5244T4 Executive MY2009; C30 B4184S11 Summum MY2008
Obrázek;~~~~~~~~~~~~Obrázek
ORIGINÁL diagnostika v BA - DiCE+BlueTooth - 0903404273
bolo: S80 D5 Momentum MY2008 136kW/185k [01/2010 - 10/2013]

pjr86
Ověřený
Offline
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 90
Registrován: 13 roků 11 měsíců
Vůz: V70

#128 Velký problém D5 -únik nafty do oleje

Příspěvek od pjr86 »

jarek.krizan píše:Nejlépe P. Zahřívat podle vnější teploty a podle ztuhlosti oleje. Já vím že to zní nepřesně, ale je to prostě rozdílné a to i v závislosti na druhu převodovky. Lépe raději déle, než méně. Jen příklad - olej v převodovce Aisin, v 960 se při -15°C zahřeje na 40°C po zhruba 5 minutách chodu na P. Měřeno na mojem autě.
a je to presne kvuli cemu u te prevodovky? ja jen ze preci nemuze tak hrozne vadit kdyz se rano rozjedes do prace. 3 krat to odradi a frcis rovne....zase se studenej motor nema nechavat zahrivat volnobehem ale jizdou takze......
_________________
Volvo V70;

mr1
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 2416
Registrován: 15 roků 2 měsíce
Bydliště: Rudice/BK

#129 Velký problém D5 -únik nafty do oleje

Příspěvek od mr1 »

Já sem to nějak nestudoval, ale myslím, že tento průser vzniká, když si někdo pořídí dýzla, a pak s ním kadlá 3km do práce, a pak zase domů.
_________________
je: S60 2,4D r.06/854 TDI r.96/964 3.0 r.95/S80 TDI r.00/XC90 D5 r.05
bylo: 944 2.3FB r.92/363 2.0K r.??/S40 2.0LPT r.00/V70 TDI r.97
Obrázky Spotřeby

hajnej
Ověřený
Online
Uživatelský avatar
Sponzor fóra
Příspěvků ve vlákně: 9
Příspěvky: 9872
Registrován: 15 roků 6 měsíců
Bydliště: Dubí
Vůz: XC70 P3 S80 P3

#130 Velký problém D5 -únik nafty do oleje

Příspěvek od hajnej »

mr1 píše:Já sem to nějak nestudoval, ale myslím, že tento průser vzniká, když si někdo pořídí dýzla, a pak s ním kadlá 3km do práce, a pak zase domů.
asi tak. sousedovi se na dálnici zastavila Mazda CX7. Jezdí s tím tady po městě couračky. A vyprávěl mi stejnou příhodu s pronikáním nafty do oleje. mr1 bude mít pravdu. Kdo lítá dálnice, nic neřeší.
_________________
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +300tis km
S80 D5 151kw, 2011, TF-80SC, +410tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD

Offline
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 178
Registrován: 11 roků 2 měsíce
Vůz: S60 D5 AWD R Polestar MY2012 230k,470Nm
Bydliště: Praha 7 - Holešovice

#131 Velký problém D5 -únik nafty do oleje

Příspěvek od iRRes »

Tak ja uz nevim :-) sem v pruseru kdyz pres tejden jezdim couracky ? ( 50-150km/denne Praha a okoli ) , vikendy potom dálky. Kdyz budu mit smulu a SW streli ty regenerace zrovna do couracek nebo vytusi ze mu nandávám a spustí to nekde na dálnici ? Sem totální lajk tak se omlouvám za pro Vas mozna uplne naivni dotaz :-)
_________________
LR Discovery TDV6 HSE MY2007 ( 200k ) - pracant
LR RR TDV8 Vogue MY2008 (310k ) - stíhačka
S60 D5 AWD R Polestar MY2012 ( 230k, 470Nm ) - bejvalka
XC90 D5 MY2006 (200k ) - bejvalej

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 401
Registrován: 11 roků 11 měsíců
Bydliště: Brno
Vůz: V50 2.0 D3 MY2012

#132 Velký problém D5 -únik nafty do oleje

Příspěvek od Teflon_490 »

Bohuzel je to tak, ze si to vypaluje kde chce a kdy chce. Pritom nechapu logiku s jakou tohle projektovali, stacilo jednoduse udelat soft tak, ze by se to vzdycky zeptalo, jakmile by to potrebovalo regeneraci, s moznosti ANO/NE. Pokud vim, ze za chvilu budu zastavovat nebo se couram po meste, predesel bych prerusene regeneraci, a naopak kdyz bych se dostal na usek, kde muzu jet delsi dobu v otackach, tak bych ji povolil. A nebyly by zadny problemy. To byl opravdu takovej problem, aby to nekoho pri konstrukci napadlo?
_________________
Volvo V50 2.0 D3 D5204T5 110kW, Business Pro Edition, Ice White, str. week 2012/13 (MY2012)
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
ex.: Volvo V50 1.6D D4164T 80kW, Summum, Titanium Grey, str. week 2005/46 (MY2006)

Offline
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 178
Registrován: 11 roků 2 měsíce
Vůz: S60 D5 AWD R Polestar MY2012 230k,470Nm
Bydliště: Praha 7 - Holešovice

#133 Velký problém D5 -únik nafty do oleje

Příspěvek od iRRes »

Zni to logicky a taky nechapu proc to tak neni. Byla by paráda kdyby nejaky schopny uzivatel Volva naprogramoval odpalovac regenerace a roseslal nam to do mailu :-)
_________________
LR Discovery TDV6 HSE MY2007 ( 200k ) - pracant
LR RR TDV8 Vogue MY2008 (310k ) - stíhačka
S60 D5 AWD R Polestar MY2012 ( 230k, 470Nm ) - bejvalka
XC90 D5 MY2006 (200k ) - bejvalej

karelvolvo
Ověřený
Online
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 13
Příspěvky: 2168
Registrován: 14 roků 8 měsíců
Bydliště: Vrchoslavice
Vůz: Volvo 340 1.6D Volvo 460 1.9TD

#134 Velký problém D5 -únik nafty do oleje

Příspěvek od karelvolvo »

iRRes píše:Zni to logicky a taky nechapu proc to tak neni. Byla by paráda kdyby nejaky schopny uzivatel Volva naprogramoval odpalovac regenerace a roseslal nam to do mailu :-)
Lepší by bylo poštou protože s papírem si můžeš aspoň vytřít p....
_________________
V70 D5 2002 stříbrná 408tkm 460 1.9TD 1994 stříbrná 773tkm momentálně depozit V40 1.9D 85kw 2004 stříbrná 236tkm 340 1.6D 1986 oceanbluemetalic 187tkm S60 D5 2002 stříbrná 264tkm S60 D5 2002 stříbrná Volfinka od Albertuse 438 tkm

Offline
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 178
Registrován: 11 roků 2 měsíce
Vůz: S60 D5 AWD R Polestar MY2012 230k,470Nm
Bydliště: Praha 7 - Holešovice

#135 Velký problém D5 -únik nafty do oleje

Příspěvek od iRRes »

V nastavené úrovni by se dalo namítnout že jeste lepsi by bylo osobni predani kde by vytření nahradilo líbání :pardon:
_________________
LR Discovery TDV6 HSE MY2007 ( 200k ) - pracant
LR RR TDV8 Vogue MY2008 (310k ) - stíhačka
S60 D5 AWD R Polestar MY2012 ( 230k, 470Nm ) - bejvalka
XC90 D5 MY2006 (200k ) - bejvalej

hajnej
Ověřený
Online
Uživatelský avatar
Sponzor fóra
Příspěvků ve vlákně: 9
Příspěvky: 9872
Registrován: 15 roků 6 měsíců
Bydliště: Dubí
Vůz: XC70 P3 S80 P3

#136 Velký problém D5 -únik nafty do oleje

Příspěvek od hajnej »

stenliosko píše:
hayney píše:ahoj. nepříjemná věc. ale myslim si, že tu někdo zná řešení. i se to tu někde řešilo. zkus pohledat.
a doplň si prosím podpis, ať nemusíme hádat, jakýže motor to vlastně máš, předpokládám 136kW ???
Zdravím Hayney....nemáš prosím info jak se poprat s tím průnikem nafty do oleje?? Taky bych chtěl jít do V70 D5 '08, 136 kw

Dík za odpověď!
nekupovat dýzl na couračky :)
_________________
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +300tis km
S80 D5 151kw, 2011, TF-80SC, +410tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD

hajnej
Ověřený
Online
Uživatelský avatar
Sponzor fóra
Příspěvků ve vlákně: 9
Příspěvky: 9872
Registrován: 15 roků 6 měsíců
Bydliště: Dubí
Vůz: XC70 P3 S80 P3

#137 Velký problém D5 -únik nafty do oleje

Příspěvek od hajnej »

stenliosko píše: ale co třeba 20km???....je tohle courání?:))))))?
v každodenním režimu bych řekl že ano
_________________
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +300tis km
S80 D5 151kw, 2011, TF-80SC, +410tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD

mr1
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 2416
Registrován: 15 roků 2 měsíce
Bydliště: Rudice/BK

#138 Velký problém D5 -únik nafty do oleje

Příspěvek od mr1 »

No já nevím, a už to ani neřeším. Já jezdím do hokny 20,3 km tam a 20,3 km zpět. Již několik let - v létě/v zimě. Auto je v zimě od půlky zahřáté (jezdím prvních cca 6-7km z kopce), v létě asi po kilometru-třech (dle stupňů venku pochopitelně), sem tam se cesta protáhne, o nějakou tu zajížďku. Jednou za čas jede auto cca hodinu někam, někdy třeba i čtyři... km rozdílně. Nemám s tím potíže. Ale dokážu té Dé5ětce občas pěkně naložit - a to je myslím také důležité. Nekadlat, nešetřit.
_________________
je: S60 2,4D r.06/854 TDI r.96/964 3.0 r.95/S80 TDI r.00/XC90 D5 r.05
bylo: 944 2.3FB r.92/363 2.0K r.??/S40 2.0LPT r.00/V70 TDI r.97
Obrázky Spotřeby

Macek2
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 417
Registrován: 12 roků 1 měsíc
Bydliště: Třeboň
Vůz: Audi A6 Allroad V6 3,0 BiTdi

#139 Velký problém D5 -únik nafty do oleje

Příspěvek od Macek2 »

Myslím, že tu propíráte už neexistující problém. Mám D5 již 2 a1/2 roku (koupen s najetými 120 tis) a žádný problém s DPF neexistuje a jezdím převážně trasy 20 až 50 km, občas delší. (Přerušení) vypalování občas cítím při zastavení před domem - jako když se vypalují trubky od kamen. Olej mi v motoru nikdy nepřibýval. Předpokládám, že první majitel byl na úpravě SW (auto bylo jako nové koupeno v Průhonocích a tamtéž servisováno). Myslím, že současných Volv s filtrem se prodá přehršel a kdyby byl nějaký problém už by se to vědělo. Takové 2,0 TDI PD od VW byl daleko větší průser a taky si to cvrlikali všichni vrabci na střeše.
_________________
Audi A6 Allroad 3,0 V6 BiTdi
Bylo: Volvo XC70 D5 Edition 2007 AWD Man, Volvo XC70 Summum 2012 AWD AT

hajnej
Ověřený
Online
Uživatelský avatar
Sponzor fóra
Příspěvků ve vlákně: 9
Příspěvky: 9872
Registrován: 15 roků 6 měsíců
Bydliště: Dubí
Vůz: XC70 P3 S80 P3

#140 Velký problém D5 -únik nafty do oleje

Příspěvek od hajnej »

stenliosko píše:
Macek2 píše:Myslím, že tu propíráte už neexistující problém. Mám D5 již 2 a1/2 roku (koupen s najetými 120 tis) a žádný problém s DPF neexistuje a jezdím převážně trasy 20 až 50 km, občas delší. (Přerušení) vypalování občas cítím při zastavení před domem - jako když se vypalují trubky od kamen. Olej mi v motoru nikdy nepřibýval. Předpokládám, že první majitel byl na úpravě SW (auto bylo jako nové koupeno v Průhonocích a tamtéž servisováno). Myslím, že současných Volv s filtrem se prodá přehršel a kdyby byl nějaký problém už by se to vědělo. Takové 2,0 TDI PD od VW byl daleko větší průser a taky si to cvrlikali všichni vrabci na střeše.
Já bych ale řekl že tvoje D5 je druhá a ne třetí generace...ty potíže se objevují u Volva třetí generace...nebo se pletu??? Jestli jo,opravte mně
myslím, že tento případ se tu stal, přesně jak říkáš, u třetí generace
_________________
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +300tis km
S80 D5 151kw, 2011, TF-80SC, +410tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD

Macek2
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 417
Registrován: 12 roků 1 měsíc
Bydliště: Třeboň
Vůz: Audi A6 Allroad V6 3,0 BiTdi

#141 Velký problém D5 -únik nafty do oleje

Příspěvek od Macek2 »

Úvodní příspěvek se stal Lisavovi u Volva V70 3 generace ale s motorem D5 136 kW, který je identický s motorem v mém autě (uveden v r. 2006).
_________________
Audi A6 Allroad 3,0 V6 BiTdi
Bylo: Volvo XC70 D5 Edition 2007 AWD Man, Volvo XC70 Summum 2012 AWD AT

pjr86
Ověřený
Offline
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 90
Registrován: 13 roků 11 měsíců
Vůz: V70

#142 Velký problém D5 -únik nafty do oleje

Příspěvek od pjr86 »

hayney píše:
stenliosko píše: ale co třeba 20km???....je tohle courání?:))))))?
v každodenním režimu bych řekl že ano

8)
_________________
Volvo V70;

Ares
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 8
Příspěvky: 432
Registrován: 14 roků 1 měsíc
Bydliště: Petržalka
Vůz: S80II C30
Bydliště: Bratislava

#143 Velký problém D5 -únik nafty do oleje

Příspěvek od Ares »

Na tých krátkých trasách bude kus pravdy. Jazdím denne 15km, teda polovicu ráno a druhú polovicu poobede. Olej je čierny, pribúda a mením ho pravidelne raz ročne, lebo viac ako 15000km nenajazdím. Keď k tomu prirátam vadný termostat a teda motor prevádzkovaný za studena po celú dobu jazdy, tak sa nemôžem diviť, že to je tak, ako to je.
Uvidím, až vymením termostat, ako sa to bude chovať. Po výmene oleja sa to bude dať porovnávať. Inak neriešim a jazdím.
_________________
S80 D5244T4 Executive MY2009; C30 B4184S11 Summum MY2008
Obrázek;~~~~~~~~~~~~Obrázek
ORIGINÁL diagnostika v BA - DiCE+BlueTooth - 0903404273
bolo: S80 D5 Momentum MY2008 136kW/185k [01/2010 - 10/2013]

wickey
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 3745
Registrován: 19 roků 7 měsíců
Bydliště: Bratislava
Vůz: V70 D5 AWD, S60 D5, C70 T5 Cab, XC90 V8
Bydliště: Bratislava - Staré Mesto

#144 Velký problém D5 -únik nafty do oleje

Příspěvek od wickey »

vypalovani se da zpustit i pres diagnostiku, kazdopadne resenim je dpf jakozto spotrebny dil menit v pravdielnych intervalech (120.000 km) - bohuzel dil ve volvu neni nejlevnejsi (kolem 700,- € - da se ale poridit i vyrazne levnejsi nahrada), proto se na to vetsina lidi vykasle a pak vznikaji problemy.
_________________
'01 C70 T5 cabrio - B5234T3, M56LK 176 kW #601 - signal red /// '06 V70 D5 AWD - D5244T4, M66 AWD 136 kW #459 - dawn blue pearl /// '06 S60 D5 - D5244T4, M66 136 kW #459 - dawn blue pearl
'08 XC90 V8 AWD Sport - B8444S, AWTF-80 SC 232 kW #612 - passion red /// '03 S60 T5 - B5234T3, AW55-50SN 184 kW #449 - mistral green metallic

ex: '84 760 GLE TD; '90 940 GLE; '96 850 2.5 20V; '91 440 1.8 K; '98 V70 R AWD; '97 850 R; '00 V70 R AWD, '87 740 GL, '97 850 GLE, '04 S60 R AWD, '98 V70 XC AWD Cross Country, '99 V70 XC AWD Cross Country, '99 S70 2.5 20V, '00 V70 XC AWD Cross Country, '04 XC90 2,5T AWD

hajnej
Ověřený
Online
Uživatelský avatar
Sponzor fóra
Příspěvků ve vlákně: 9
Příspěvky: 9872
Registrován: 15 roků 6 měsíců
Bydliště: Dubí
Vůz: XC70 P3 S80 P3

#145 Velký problém D5 -únik nafty do oleje

Příspěvek od hajnej »

stenliosko píše:Je v pořádku přestoupit z oleje Castrol na Mobil 1?
Vím že je předepsaný výrobcem Castrol,ale to je jen marketing....co vy na to pánové?
doporučuju dát do hledání castrol mobil a máš na pár dní co dělat...
_________________
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +300tis km
S80 D5 151kw, 2011, TF-80SC, +410tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD

Online
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 74
Registrován: 14 roků 4 měsíce
Bydliště: Plzeň
Vůz: XC70 II 2.4D, rv 2006, automat
Bydliště: Plzeň

#146 Velký problém D5 -únik nafty do oleje

Příspěvek od dakarcz »

pokud nemate nic proti, rad bych tohle tema ozivil kratkym dotazem.

na predchozich strankach se pise, ze se problem tyka techto rocniku a modelu:

S40-V50___2006-2010
C30-C70___2007-2010
S60_______2006-2009
S80_______2007-2009
XC70-V70__2008-2009
XC60______2009


dotaz: objevil se nekomu stejny problem i v novejsich rocnicich ? konkretne u v70/xc70 od roku vyroby 2010 ?
_________________
Volvo XC90 3.2 AWD MOMENTUM 175 kW MY2007, mocny 6val, cerna, 7mist
Volvo XC70 II 2.4 D5, MY2007, preopecovavane auto
Bylo: Volvo XC70 II 2.4T B5244 T3 147kW, rv2000, LPG od 190tis , ve 412tis novy motor, (ne kvuli LPG)
Bylo: Volvo 850 2.0i, 1995, do 371000km, asi nekde porad jezdi
Odpovědět
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Zpět na „850 / 60 / 70 / 80 / 90 / XC - opravy“