850R jede přískokem a svítí si k tomu lambdou

850 a novější modely řad C/S/V/XC
  • Autor
  • Zpráva
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 19
Příspěvky: 4151
Registrován: 18 roků 4 měsíce
Bydliště: R.I.P.
Vůz: ---
Bydliště: Jindřichův Hradec

#1 850R jede přískokem a svítí si k tomu lambdou

Příspěvek od dali »

Tak mě před chvílí erko pořádně vypeklo.... po nastartování teplýho motoru bylo slyšet jakoby zaškobrtnutí, čemuž jsem nepřikládal význam, a vyjel jsem... autu se nechtělo do otáček a po cca 500 metrech motor zdechnul. Nastartovat to šlo, ale jakmile otáčky spadly ze startovacích na volnoběh, dřív nebo pozdějc to zdechlo. Dojel jsem to teda přískokama zaparkovat (mezitím se rozsvítila kontrolka lambdy) a chvíli jsem zkoumal chování....Motor nastartuje normálně, ale jak spadnou otáčky, jde až někam na 500 otáček, třese se jak drahej pes a za chvíli chcípne. Plynem se dá udržet při životě. Když s autem jedu a dám plnej, hrozně škube, při míň plynu na chvíli zabere, chvíli jede jak se zavřeným plynem.
Fakta: nový palec a víčko rozdělovače (tejden po výměně), nový svíčky, cívka, svíčkový kabely (neměnil jsem já, ale vymontovaný díly jsem ale k autu dostal)
včera jsem bral plnou Carrery 100 na OMV (takže palivem by to asi nemělo bejt, pokud rakouský soudruzi neudělali někde chybu)

Co bylo na autu podezřelý před touto příhodou byl divnej prskavej zvuk, kterej byl slyšet do interiéru při ostrým zrychlení, kterej začínal v cca 3500 otáčkách, ale jakmile jsem s autem chvíli jel pilu, zmizel, jak jsem to nechal chíli stát, byl tam zas. Moje spekulace byly na prasklej vlnovec, případně mě napadlo něco volnýho okolo škrtící klapky. Nemusí to ale s touhle závadou souviset.

Co mě napadá jako možná příčina:
palivový čerpadlo
vstřik
palivovej filtr (předchozí majitel údajně dával novej... vše o čem říkal že měnil sedělo)
cokoli z nových dílů od zapalování

Blbý je, že do nejbližšího Volvo servisu v ČB to mám 50 km a ty asi to auto bez podvalu nedá....
každá rada na aspoň provizorní opravu vítána

koch
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 1553
Registrován: 16 roků 7 měsíců
Bydliště: Opava (Oščadnica, SK)
Vůz: Volvo S60 2.4T

#2 850R jede přískokem a svítí si k tomu lambdou

Příspěvek od koch »

provizorne vytahni kabel z air flow senzoru (za vzduchovym filtrem), mel by pak motor jet normalne, jestli je to teda pricinou... pak vycisti nebo vymen za novy...

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 19
Příspěvky: 4151
Registrován: 18 roků 4 měsíce
Bydliště: R.I.P.
Vůz: ---
Bydliště: Jindřichův Hradec

#3 850R jede přískokem a svítí si k tomu lambdou

Příspěvek od dali »

koch píše:provizorne vytahni kabel z air flow senzoru (za vzduchovym filtrem), vycisti nebo vymen za novy...
Vyčistit myslíš MAF nebo konektor?

koch
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 1553
Registrován: 16 roků 7 měsíců
Bydliště: Opava (Oščadnica, SK)
Vůz: Volvo S60 2.4T

#4 850R jede přískokem a svítí si k tomu lambdou

Příspěvek od koch »

vytahni ten konektor, nastartuj, motor by mel jet s vytahnutym konektorem normalne...
jestli normalne nepojede, mafem to nebude a vyloucis ho tim...
jestli normalne motor pojede, vycisti, pripadne vymen maf...

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 19
Příspěvky: 4151
Registrován: 18 roků 4 měsíce
Bydliště: R.I.P.
Vůz: ---
Bydliště: Jindřichův Hradec

#5 850R jede přískokem a svítí si k tomu lambdou

Příspěvek od dali »

To zkusím. Možná na mě za světla něco vykoukne. Napadá mě ještě něco rozpojenýho (konektor, hadička) od toho jak jsem měl sundanej airbox, když jsem měnil víčko a palec, ikdyž jsem to po opětovný montáži všechno přešel.

st_Andy
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 5
Příspěvky: 1929
Registrován: 15 roků 5 měsíců
Bydliště: Košice - Staré mesto
Vůz: V90 D5 AWD Inscription

#6 850R jede přískokem a svítí si k tomu lambdou

Příspěvek od st_Andy »

Kdyz je to MAP/MAF senzor skus ten konektor dotahnout stah.paskou, mohlo by to pomoct! http://volvospeed.com/Repair/maf_secure.php
ja ale stratu vykonu nemel.. :unknown:

Bohouš

#7 850R jede přískokem a svítí si k tomu lambdou

Příspěvek od Bohouš »

Heh hned zítra vytáhnu eska pásek a jdu na to.......úsměvná oprava :lol:

Je pravda, že na tento konektor jsem koukal okamžitě, jeho rozpojením se běh motoru v mém případě nezmění. Když ho však poté zapojím, tak motor chcípne, což je ale zřejmě v pořádku.

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 19
Příspěvky: 4151
Registrován: 18 roků 4 měsíce
Bydliště: R.I.P.
Vůz: ---
Bydliště: Jindřichův Hradec

#8 850R jede přískokem a svítí si k tomu lambdou

Příspěvek od dali »

V benzínových autech jsem lama, ale když tohle udělám (odpojím konektor MAF) u nafťáka bez odpojení baterky, rozsvítí se mi kontrolka motoru (novější obdoba lambdy) a svítí furt a nedá se jinak zresetovat než diagnostikou.

wickey
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 3741
Registrován: 19 roků 8 měsíců
Bydliště: Bratislava
Vůz: V70 D5 AWD, S60 D5, C70 T5 Cab, XC90 V8
Bydliště: Bratislava - Staré Mesto

#9 850R jede přískokem a svítí si k tomu lambdou

Příspěvek od wickey »

taky bych to videl na vahu vzduchu.
_________________
'01 C70 T5 cabrio - B5234T3, M56LK 176 kW #601 - signal red /// '06 V70 D5 AWD - D5244T4, M66 AWD 136 kW #459 - dawn blue pearl /// '06 S60 D5 - D5244T4, M66 136 kW #459 - dawn blue pearl
'08 XC90 V8 AWD Sport - B8444S, AWTF-80 SC 232 kW #612 - passion red /// '03 S60 T5 - B5234T3, AW55-50SN 184 kW #449 - mistral green metallic

ex: '84 760 GLE TD; '90 940 GLE; '96 850 2.5 20V; '91 440 1.8 K; '98 V70 R AWD; '97 850 R; '00 V70 R AWD, '87 740 GL, '97 850 GLE, '04 S60 R AWD, '98 V70 XC AWD Cross Country, '99 V70 XC AWD Cross Country, '99 S70 2.5 20V, '00 V70 XC AWD Cross Country, '04 XC90 2,5T AWD

Bohouš

#10 850R jede přískokem a svítí si k tomu lambdou

Příspěvek od Bohouš »

Tak mě stačilo na chvilku odpojit baterku a je po závadě :Yahoo!:

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 19
Příspěvky: 4151
Registrován: 18 roků 4 měsíce
Bydliště: R.I.P.
Vůz: ---
Bydliště: Jindřichův Hradec

#11 850R jede přískokem a svítí si k tomu lambdou

Příspěvek od dali »

Tak jsem vyndal váhu vzduchu a vyčistil. Byla pořádně zaneřáděná. Prostříknul jsem konektor WD40, pak jsem ho napatlal tím neřádem od Volva na kontakty. S velkou nadějí jsem to dal dohromady a..... Auto se chová furt stejně :evil: Když váhu vzduchu odpojím, žádná změna.
Podle mýho ucha jde motor většinu času na všech 5 (určitě neni jeden válec totálně hluchej), ale při přidání plynu jakoby prskne. A i po startu když vyletí otáčky poprskává. Nedokážu určit jestli je to zapalováním, nebo palivovou soustavou. Pokud by třeba dávala málo pumpa, tak to podle mě volnoběh udrží a jakmile bych přídal, tak by to zdechlo. Tohle volnoběh neudrží, ale plynem se to dá udržet při životě.
Napadají mě svíčky: ty nový co tam jsou jsou Bosch Super Plus FR7DC+ (krátký označení +8) je to vůbec správná volba?
Dost blbý je že auto stojí venku a někam do tepla nevím jestli dojede.

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 3094
Registrován: 18 roků 3 měsíce
Bydliště: Teplicko
Vůz: TeslaS85D,Volvo S60 2.4T,V70 2.4,850T-5R
Bydliště: Bílina

#12 850R jede přískokem a svítí si k tomu lambdou

Příspěvek od eLzyx »

k těm svíčkám ... často jsem slýchaval, že jediný doporučený jsou origo. Já dlouhou dobu jezdil s NGK R BKR7EVX (vzhledově totožná svíčka s origo Volvo) a no problemo. Teď mám origo - páč za cenu dvou a půl NGK mám celou sadu origo.
_________________
je: Millennium Falcon Tesla model S 85D 2015, Solid White; andělíček můj strážníček S60 2.4T 147kW 2001, Maya Yellow; Strup 850 T5R 7 místné kombi 177kW 1994, Cream Yellow (schovaná pod Stone Black); Weisser Riese - bílý obr V70 2.4i 103kW 2001, Polar White; lehárošwágen VW T2b 1.6 37,5kW 1973, Kansas Beige/Pastel White
bylo: S80 se zadřenou 2.5T avtomat AWD 2004; Volvo C70 T5 (B5234T3) 1999

st_Andy
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 5
Příspěvky: 1929
Registrován: 15 roků 5 měsíců
Bydliště: Košice - Staré mesto
Vůz: V90 D5 AWD Inscription

#13 850R jede přískokem a svítí si k tomu lambdou

Příspěvek od st_Andy »

dali píše:Fakta: nový palec a víčko rozdělovače (tejden po výměně), nový svíčky, cívka, svíčkový kabely (neměnil jsem já, ale vymontovaný díly jsem ale k autu dostal)

Co bylo na autu podezřelý před touto příhodou byl divnej prskavej zvuk, kterej byl slyšet do interiéru při ostrým zrychlení, kterej začínal v cca 3500 otáčkách, ale jakmile jsem s autem chvíli jel pilu, zmizel, jak jsem to nechal chíli stát, byl tam zas.
Dali, a nemas blbe nasazenej palec v rozdelovaci nebo rozdelovac? Pises ze to zacalo po vymene a ze ti to prska..
Projdi taky svic. kabely, jestli jsou spravne nasazene na svicky, jestli ti k nim neprorazi olej nebo ti na ne neco nenateklo.. Sundej ten plast. dekl a skontroluj si to vsechno co se menilo. Od kabelu pres rozdelovac az po airbox.. mozna jen neco neni dotlaceny nebo nedosada.

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 19
Příspěvky: 4151
Registrován: 18 roků 4 měsíce
Bydliště: R.I.P.
Vůz: ---
Bydliště: Jindřichův Hradec

#14 850R jede přískokem a svítí si k tomu lambdou

Příspěvek od dali »

st_Andy píše: Dali, a nemas blbe nasazenej palec v rozdelovaci nebo rozdelovac? Pises ze to zacalo po vymene a ze ti to prska..
Nemyslím si. Po výměně palce a víčka se chování auta v mnoha ohledech zlepšilo. Před výměnou občas (hlavně když bylo vlhko) škubalo na plnej plyn, po výměně se mi to nestalo. Ten prskavej zvuk (jako když sváříte COčkem) začínající ve 3500 otáček tam byl jak před tak po výměně palce a víčka. A jak jsem psal, při ostrý jízdě za chvíli zmizel.
Za světla na to vlítnu. Zkusím možná cvičně vyměnit svíčky za ty jetý origo Volvo, který jsem k tomu dostal, jestli nastane nějaká změna. Možná zkusím shodit to víčko rozdělovače. Mluvil jsem už i s Marrou, a pár tipů mi dal.

pepa.paur
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 889
Registrován: 16 roků
Bydliště: české budějovice
Vůz: V70 2.5D, S70 2.5D, C70 2.4T, V70II 2.4D

#15 850R jede přískokem a svítí si k tomu lambdou

Příspěvek od pepa.paur »

no není to úllně profi postup, ale dost závad na vysokonapěťové části zapalování se dá najít koukáním na motor potmě. Jen potřebuješ aby ti někdo přidal plyn až do toho budeš koukat. Jestli prská někde elektrika tak to snad uvidíš.
_________________
V70 2.5 D, D5252T, 103kW, man, rok 1999, D5T5 ST1
S70 2.5 D, D5252T, 103kW, man, rok 1999, D5T5 ST1
C70 2.4 T, B5244T, 142kW, man, rok 2000, D5T5 ST2
V70II 2.4 D, D5244T2, 96kW, man, rok 2004, D5T5 ST2
V70I 2,0, B5202S, 93kW, man, rok 1997

jarek.krizan
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Servisman
Příspěvků ve vlákně: 5
Příspěvky: 2430
Registrován: 17 roků 10 měsíců
Vůz: S80, 2,4
Bydliště: Zlín

#16 850R jede přískokem a svítí si k tomu lambdou

Příspěvek od jarek.krizan »

Mohla by to být někde netěsnost sání za váhou, ale stříkat váhu WD ? Snad jen kontakty a to ještě v případě nouze nejvyšší, ale dovnitř v žádném případě.
_________________
V 740 GL r.v.88 B230F, ZF224HP , bylo V 960 B6304, 150kW s vlaječkou
V S80 , B5244S V 850 B5204

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 19
Příspěvky: 4151
Registrován: 18 roků 4 měsíce
Bydliště: R.I.P.
Vůz: ---
Bydliště: Jindřichův Hradec

#17 850R jede přískokem a svítí si k tomu lambdou

Příspěvek od dali »

jarek.krizan píše:Mohla by to být někde netěsnost sání za váhou, ale stříkat váhu WD ? Snad jen kontakty a to ještě v případě nouze nejvyšší, ale dovnitř v žádném případě.
Mechanik nejsem, ale úplnej kazisvět taky ne :wink:
dali píše:Prostříknul jsem konektor WD40, pak jsem ho napatlal tím neřádem od Volva na kontakty.
A co můžu na kontaktech v konektoru WDčkem zničit? :shock: Nebo proč jen v případě nouze nejvyšší?

jarek.krizan
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Servisman
Příspěvků ve vlákně: 5
Příspěvky: 2430
Registrován: 17 roků 10 měsíců
Vůz: S80, 2,4
Bydliště: Zlín

#18 850R jede přískokem a svítí si k tomu lambdou

Příspěvek od jarek.krizan »

Na kontaktech nic nezničíš, ale váha funguje na nízkém napětí a nepatrných změnách odporu a WD je vodivé a nevyprchá jak speciální kontakt spreje.
_________________
V 740 GL r.v.88 B230F, ZF224HP , bylo V 960 B6304, 150kW s vlaječkou
V S80 , B5244S V 850 B5204

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 19
Příspěvky: 4151
Registrován: 18 roků 4 měsíce
Bydliště: R.I.P.
Vůz: ---
Bydliště: Jindřichův Hradec

#19 850R jede přískokem a svítí si k tomu lambdou

Příspěvek od dali »

OK. Až se zbavím tý hlavní závady, vyčistím kontakty váhy tím speciálním čističem na váhy vzduchu, kterej jsem použil na vnitřek, a pak to promáznu tím mazivem na kontakty. Když ten čistič neublíží čidlu, tak na konektor by měl stačit.

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 413
Registrován: 18 roků 2 měsíce
Bydliště: sk- trnava

#20 850R jede přískokem a svítí si k tomu lambdou

Příspěvek od berzerker »

pozeram ze sa siri nejaka T5 epidemia, mas s tym skoro to iste co ja, akurat ze mne to prestalo samo od seba skapinat, momentalne funguje, ale zda sa mi, ze klesol vykon, takze som vewlmi zvedavy na dalsi vyvoj :ryba:
_________________
850 T5R 2.0 1995 green-ex momentalne bezvolvovec

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 2164
Registrován: 16 roků
Bydliště: Sydney - AUS
Vůz: Mitsubishi Challenger

#21 850R jede přískokem a svítí si k tomu lambdou

Příspěvek od tomasss »

dali píše:Když váhu vzduchu odpojím, žádná změna.
To je ale trochu divny ne? Pokud je vaha ok, tak by po odpojeni melo dojit ke zhorseni kultury chodu motoru...
_________________
Je: Mitsubishi Challenger 2002 3.0 V6 aut
Bylo: V40 D2 6q 88kW MY2017, 760GLE B280F AW71 108kW, 960II B6304S3 AW30-43 150kW, 2x 740TURBO B204GT M90 147kW, S70R B5234T3 AW50-42 176kW

mates
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 368
Registrován: 16 roků 11 měsíců
Bydliště: Brno / Dolní Kounice
Vůz: Lynk & Co 01

#22 850R jede přískokem a svítí si k tomu lambdou

Příspěvek od mates »

Doufám, že nejsem úplně mimo, ale co třeba vstřiky? Něco podobného mi dělala V480 a diagnóza byla jeden vstřik špatný a druhý jen "odkapávající".. :)
_________________
je: Lynk & Co 01 r.v.2022, PHEV - čínské Volvo XC40
bylo: XC90 V8 r.v.2005
bylo: V70 R AWD r. v. 1998
bylo: V480 ES 1,7 r. v. 1988

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 19
Příspěvky: 4151
Registrován: 18 roků 4 měsíce
Bydliště: R.I.P.
Vůz: ---
Bydliště: Jindřichův Hradec

#23 850R jede přískokem a svítí si k tomu lambdou

Příspěvek od dali »

Co jsem dosud zjistil: pokud vytáhnu konektor z volnoběžnýho ventilu, motor se chová mnohem blíž normálu, a drží takovej volnoběh, že sám nechcípne. Zkontroloval jsem tedy hadice okolo sání a vyčistil volnoběžnej ventil... výsledek: pořád to samý. Při zaplým klíčku volnoběžnej ventil nepřetržitě vrní. Myslíte, že je vadnej volnoběžnej ventil, nebo jenom dostává špatný signály kvůli zradě na něčem jiným?

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 2164
Registrován: 16 roků
Bydliště: Sydney - AUS
Vůz: Mitsubishi Challenger

#24 850R jede přískokem a svítí si k tomu lambdou

Příspěvek od tomasss »

dali píše:Při zaplým klíčku volnoběžnej ventil nepřetržitě vrní.
Nevim jak u tebe ale u sedmikil je to normalni...vrnet ma, vrni vsem :)
_________________
Je: Mitsubishi Challenger 2002 3.0 V6 aut
Bylo: V40 D2 6q 88kW MY2017, 760GLE B280F AW71 108kW, 960II B6304S3 AW30-43 150kW, 2x 740TURBO B204GT M90 147kW, S70R B5234T3 AW50-42 176kW

jou81
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 1038
Registrován: 16 roků
Bydliště: Brno / Hradec Králové
Vůz: XC90 MY17 Inscription

#25 850R jede přískokem a svítí si k tomu lambdou

Příspěvek od jou81 »

Přesně jak píše tomasss, ta váha se chová podivně. Na předchozím autě jsem váhu neodborným čištěním zničil a motor se choval naprosto stejně jako ten tvůj, osobně bych si sehnal druhou na zkoušku.
_________________
https://www.zidekmir.cz/ - Volvo diagnostika s úsměvem, v Brně zdarma :-)
Oprava přístrojovek a jiné elektroniky z S/V/XC s doživotní zárukou :-) tel. 602749614

S80 V8 Executive, XC90 2017 Inscription, ice white. S60R MY05. Byla S80 T6 200kw MY04, S60 D5 2002.
Odpovědět
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Zpět na „850 / 60 / 70 / 80 / 90 / XC - opravy“