Lupnutí při otáčení volantu
- Autor
- Zpráva
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 5
- Příspěvky: 1667
- Registrován: 16 roků 2 měsíce
- Bydliště: Praha
- Vůz: S60
- Bydliště: Praha
#1 Lupnutí při otáčení volantu
Ahoj
tak se zdá, že tu mam první problémek...teda nějak jsem to zatím neřešil a ani nevím jestli řešit budu ALE když stojím na místě o otáčím volantem tak občas cejtím takový lupnutí...myslím že i slyším...prostě do volantu to tak lupne, jako kdyby třeba na nějakých ozubených kolech chyblě jeden zub....nevím jak to líp specifikovat, každopádně lupnutí je dost trefný slovo je jedno jestli to je zahřátý nebo ne, při jízdě to nedělá, servo funguje ok, kapaliny je dost...ani mi nepřijde že by to lupalo vždy ve stejný pozici natočení kol, ale to nevím jistě...ale pravda je že se mi stalo, že jsem si toho všimnul tak jsem točil volantem sem a tam a lupalo to ve stejným místě...stačí popojet a je to pryč, děje se to jen někdy bez pravidelnosti a závislosti na počasí, povrchu, času či jiných faktorů
otázka teda zní: máte nápad? mam se tím zabývat? mě to totiš nějak nerozčiluje ale zase kdyby to znamenalo že když se na to vykašlu teď tak to pak bude dražší tak bych se tím asi zabýval
L
tak se zdá, že tu mam první problémek...teda nějak jsem to zatím neřešil a ani nevím jestli řešit budu ALE když stojím na místě o otáčím volantem tak občas cejtím takový lupnutí...myslím že i slyším...prostě do volantu to tak lupne, jako kdyby třeba na nějakých ozubených kolech chyblě jeden zub....nevím jak to líp specifikovat, každopádně lupnutí je dost trefný slovo je jedno jestli to je zahřátý nebo ne, při jízdě to nedělá, servo funguje ok, kapaliny je dost...ani mi nepřijde že by to lupalo vždy ve stejný pozici natočení kol, ale to nevím jistě...ale pravda je že se mi stalo, že jsem si toho všimnul tak jsem točil volantem sem a tam a lupalo to ve stejným místě...stačí popojet a je to pryč, děje se to jen někdy bez pravidelnosti a závislosti na počasí, povrchu, času či jiných faktorů
otázka teda zní: máte nápad? mam se tím zabývat? mě to totiš nějak nerozčiluje ale zase kdyby to znamenalo že když se na to vykašlu teď tak to pak bude dražší tak bych se tím asi zabýval
L
_________________
S60 Polestar Engineered T8 Recharge MY2024
S60 Polestar Engineered T8 Recharge MY2024
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 1
- Příspěvky: 837
- Registrován: 14 roků 8 měsíců
- Bydliště: NZ
- Vůz: Subaru Levorg GT-S 2017
- Bydliště: NZ
#2 Lupnutí při otáčení volantu
neco podobneho nam v praci dela Navara. uz pres rok se to neresi (30tis km) a nic se nedeje.
_________________
Subaru Levorg GT-S 2017 AWD Eyesight Comfort
Subaru Levorg GT-S 2017 AWD Eyesight Comfort
#3 Lupnutí při otáčení volantu
já tomu tedy nerozumím, ale myslím si, že takhle by se mohlo ozývat axiální ložisko na tlumiči. mě to taky dělalo(u V40), při nadzvedlých kolech spíš ale takové vrznutí a na volantu jsem nic nepozoroval.
_________________
XC90 II 2018 D5 173KW AWD Inscription +
V60 r.v. 2015 D4 120KW Business + , V40 r.v. 2013 D2 84KW Momentum +
bylo: do 6/2023 XC60 r.v. 2014 D5 158KW (s BSR 181KW) AWD Summum+
do 11/2019 S40 II r.v. 2007 1,6D 80KW Kinetic+, do 02/2017 V70 r.v. 2005 D5 120KW Momentum , do 10/2009 V40 r.v. 2001, 1,9D 75KW
XC90 II 2018 D5 173KW AWD Inscription +
V60 r.v. 2015 D4 120KW Business + , V40 r.v. 2013 D2 84KW Momentum +
bylo: do 6/2023 XC60 r.v. 2014 D5 158KW (s BSR 181KW) AWD Summum+
do 11/2019 S40 II r.v. 2007 1,6D 80KW Kinetic+, do 02/2017 V70 r.v. 2005 D5 120KW Momentum , do 10/2009 V40 r.v. 2001, 1,9D 75KW
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 5
- Příspěvky: 1667
- Registrován: 16 roků 2 měsíce
- Bydliště: Praha
- Vůz: S60
- Bydliště: Praha
#4 Lupnutí při otáčení volantu
no pokud to pomůže a má to nějakou souvislost tak pokud přejedu retardér, takovej ten hnusnej starej krátkej že má člověk pocit že se mu rozpadne auto, rychleji než uplně krokem ozve se a hlavně je cítit taky takové lupnutí, podstaně větší teda...to teda není cítit do volantu ale je cítit jakési "přecvaknutí"....cokoliv jen ne tlumiče
_________________
S60 Polestar Engineered T8 Recharge MY2024
S60 Polestar Engineered T8 Recharge MY2024
#5 Lupnutí při otáčení volantu
já fakt nevím, jen jsem střelil moji podobnou zkušenost. on snad někdo poradí
jinak kdyby to bylo to ložisko, tak zas tolik stát asi nebude. jen to rozebrat a vyměnit, tlumiče by zůstaly
jinak kdyby to bylo to ložisko, tak zas tolik stát asi nebude. jen to rozebrat a vyměnit, tlumiče by zůstaly
_________________
XC90 II 2018 D5 173KW AWD Inscription +
V60 r.v. 2015 D4 120KW Business + , V40 r.v. 2013 D2 84KW Momentum +
bylo: do 6/2023 XC60 r.v. 2014 D5 158KW (s BSR 181KW) AWD Summum+
do 11/2019 S40 II r.v. 2007 1,6D 80KW Kinetic+, do 02/2017 V70 r.v. 2005 D5 120KW Momentum , do 10/2009 V40 r.v. 2001, 1,9D 75KW
XC90 II 2018 D5 173KW AWD Inscription +
V60 r.v. 2015 D4 120KW Business + , V40 r.v. 2013 D2 84KW Momentum +
bylo: do 6/2023 XC60 r.v. 2014 D5 158KW (s BSR 181KW) AWD Summum+
do 11/2019 S40 II r.v. 2007 1,6D 80KW Kinetic+, do 02/2017 V70 r.v. 2005 D5 120KW Momentum , do 10/2009 V40 r.v. 2001, 1,9D 75KW
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 1
- Příspěvky: 568
- Registrován: 16 roků 8 měsíců
- Bydliště: Slovensko, Sliač
#6 Lupnutí při otáčení volantu
Ja tiež tipujem na horné uloženie tlmičov, vymeniť ložiská a jazdiť ďalej...
_________________
XC90 D5 (D5244T) '05, geartronic, čierna
bolo: V70 II D5 (D5244T) '03, 120kW, čierna *** V70 II 2,5D (D5252T) '00, čierna *** V70 I 2.5 TDI (D5252T) 12/98, čierna
XC90 D5 (D5244T) '05, geartronic, čierna
bolo: V70 II D5 (D5244T) '03, 120kW, čierna *** V70 II 2,5D (D5252T) '00, čierna *** V70 I 2.5 TDI (D5252T) 12/98, čierna
#7 Lupnutí při otáčení volantu
No mě když lupalo z předku,tak jsem to potom vyřešil tak,že byly utržený tyčky stabilizátorů....výměna a vše ok....
_________________
V70 I 2,5 TDI (D5252T)1997 man.zelená metal.ital
Gustav
V70 I 2,5 TDI (D5252T)1997 man.zelená metal.ital
Gustav
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 5
- Příspěvky: 1667
- Registrován: 16 roků 2 měsíce
- Bydliště: Praha
- Vůz: S60
- Bydliště: Praha
#8 Lupnutí při otáčení volantu
silentbloky na ramenech + tyčky stabíků jsou cca 14 nové Nu tak jak jsem vydedukoval a slyšel tak to trápí víc lidí a nikdo to neřešení a nic se neděje, takže na to asi taky dlabu...každopádně dík za rady
_________________
S60 Polestar Engineered T8 Recharge MY2024
S60 Polestar Engineered T8 Recharge MY2024
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 3
- Příspěvky: 528
- Registrován: 16 roků 6 měsíců
- Vůz: V50 D5, 2008, 132KW, 360Nm
- Bydliště: Hradec Králové
#9 Lupnutí při otáčení volantu
koukam, nasel jsem toho vic, asi na to S60 docela trpej co? Ja by sem zajel do servisu at to tam skouknou a uvidis, me nic nelupe, ale jednou sem zaslechl pri parkovani takovi vrznuti, ale neprejizdel jsem hrboly spise zatacel se spojkou seslapnutou, muze to byt podobny, vycetl jsem toho dost tady na foru a vypada to, ze je to mensi nemoc no. Me prolezli vsechno nikde nic vse ok, mozna malinka vule na tyckach rizeni, ale to se vyresi na jare.
_________________
Byla V50 D5, 2008, Momentum 132KW (D5244T8), nádherný auto.
Byla S60 2.3 T5 , R5 20V ,(B5234T3) 184Kw, vyborna vybava a luxus.
Byla V40 2.0T rk.v. 1999 (B4204T) , kuze, vyhrev, aut.klima
GALERIE
Byla V50 D5, 2008, Momentum 132KW (D5244T8), nádherný auto.
Byla S60 2.3 T5 , R5 20V ,(B5234T3) 184Kw, vyborna vybava a luxus.
Byla V40 2.0T rk.v. 1999 (B4204T) , kuze, vyhrev, aut.klima
GALERIE
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 1
- Příspěvky: 1322
- Registrován: 17 roků 6 měsíců
- Bydliště: Brno
- Vůz: V70 III D3 AT '12
#10 Lupnutí při otáčení volantu
Lupnutí se mi objevovalo jak u 760,tak u V70,zpravidla to bylo když jsem odjížděl z parkoviště když se trochu víc točilo volantem a mělo to chvíli čas si sednout,viditelně tomu nic není,tak to beru jako vlastnost auta.
_________________
V70III D3 aut. 2012
bylo 760 GLE 2.4 TD 1986,V70I 2.4 Tdi 1999, V70II 2.5TDI 01 man.
V70III D3 aut. 2012
bylo 760 GLE 2.4 TD 1986,V70I 2.4 Tdi 1999, V70II 2.5TDI 01 man.
#11 Lupnutí při otáčení volantu
Mohla by to být tyč stabilizátoru. Resp. ty gumy ve kterých to drží. Mě to dělá taky. Když mi v servisu nejdřív zkusili odpojit kosti od stabil. tak to ztichlo. Jak je přišroubovali zpět lupání bylo zpátky.
_________________
Bylo: Volvo V70 TDI, 1998 (D5252T)
Bylo: Volvo 240 GL 1983 (B230A)
Bylo: Volvo 760 turbo intercooler 1990 (B204FT)
Bylo: Volvo V70 TDI, 1998 (D5252T)
Bylo: Volvo 240 GL 1983 (B230A)
Bylo: Volvo 760 turbo intercooler 1990 (B204FT)
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 3
- Příspěvky: 528
- Registrován: 16 roků 6 měsíců
- Vůz: V50 D5, 2008, 132KW, 360Nm
- Bydliště: Hradec Králové
#12 Lupnutí při otáčení volantu
Me to vrze, takovy jenom vrznuti, deloa to nepravidelne, nevim cim to, ulozeni muze byt, ale pry kdyz uz je uplne v haji tak se hybe pruzina, ta sedi krasne, muze to byt presne tema gumama v ulozeni, gumy samy o sobe vrzou, takze to muze byt cockolik na rizeni, stabilizatory, na ramenech jsou myslim taky gumy apod. ale neresim to, jelikoz to dela jenom nekdy. Provozni vlastnost.
_________________
Byla V50 D5, 2008, Momentum 132KW (D5244T8), nádherný auto.
Byla S60 2.3 T5 , R5 20V ,(B5234T3) 184Kw, vyborna vybava a luxus.
Byla V40 2.0T rk.v. 1999 (B4204T) , kuze, vyhrev, aut.klima
GALERIE
Byla V50 D5, 2008, Momentum 132KW (D5244T8), nádherný auto.
Byla S60 2.3 T5 , R5 20V ,(B5234T3) 184Kw, vyborna vybava a luxus.
Byla V40 2.0T rk.v. 1999 (B4204T) , kuze, vyhrev, aut.klima
GALERIE
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 5
- Příspěvky: 1667
- Registrován: 16 roků 2 měsíce
- Bydliště: Praha
- Vůz: S60
- Bydliště: Praha
#13 Lupnutí při otáčení volantu
Rád bych oživil téma.
Tak nám uběhl více než rok a 35 tkm a musím říct že se vůbec nic nezměnilo není to ani lepší ani horší ani méně nebo více časté...trochu se mi zdá, že to dělá pouze po nastartování...dokud je auto studené
díly podvozku včetně tlumičů a jejich uložení od té doby vyměněny...takže nějaký nápady? Jak u Vás?
Tak nám uběhl více než rok a 35 tkm a musím říct že se vůbec nic nezměnilo není to ani lepší ani horší ani méně nebo více časté...trochu se mi zdá, že to dělá pouze po nastartování...dokud je auto studené
díly podvozku včetně tlumičů a jejich uložení od té doby vyměněny...takže nějaký nápady? Jak u Vás?
_________________
S60 Polestar Engineered T8 Recharge MY2024
S60 Polestar Engineered T8 Recharge MY2024
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 1
- Příspěvky: 42
- Registrován: 14 roků 5 měsíců
- Vůz: V60D3 aut
- Bydliště: Olomouc
#14 Lupnutí při otáčení volantu
lukaso, já navrhuji být v klidu, na mojí V70II r. 2004 to lupalo úplně stejně cca 2 roky dokud jsem ji neprodal, zvykl jsem si na to, švagrova V70-ka r.2004 to začala dělat taky někde okolo 110 tis km a dodnes jezdí bez problémů. myslím, že to je jeden z "výrobních" špeků.
_________________
Volvo V60 VOR, D3 AUT, MY 2012, stříbrná
Volvo V60 VOR, D3 AUT, MY 2012, stříbrná
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 5
- Příspěvky: 1667
- Registrován: 16 roků 2 měsíce
- Bydliště: Praha
- Vůz: S60
- Bydliště: Praha
#15 Lupnutí při otáčení volantu
Ahoj Mirku, díky za uklidnění
ačkoliv to vlastně není potřeba, protože už jsem s tím taky taknějak smířil jen by mě tak ze zvědavosti zajímalo co to je
ačkoliv to vlastně není potřeba, protože už jsem s tím taky taknějak smířil jen by mě tak ze zvědavosti zajímalo co to je
_________________
S60 Polestar Engineered T8 Recharge MY2024
S60 Polestar Engineered T8 Recharge MY2024
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 3
- Příspěvky: 528
- Registrován: 16 roků 6 měsíců
- Vůz: V50 D5, 2008, 132KW, 360Nm
- Bydliště: Hradec Králové
#16 Lupnutí při otáčení volantu
Co homokineticky kloub?
_________________
Byla V50 D5, 2008, Momentum 132KW (D5244T8), nádherný auto.
Byla S60 2.3 T5 , R5 20V ,(B5234T3) 184Kw, vyborna vybava a luxus.
Byla V40 2.0T rk.v. 1999 (B4204T) , kuze, vyhrev, aut.klima
GALERIE
Byla V50 D5, 2008, Momentum 132KW (D5244T8), nádherný auto.
Byla S60 2.3 T5 , R5 20V ,(B5234T3) 184Kw, vyborna vybava a luxus.
Byla V40 2.0T rk.v. 1999 (B4204T) , kuze, vyhrev, aut.klima
GALERIE
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 1
- Příspěvky: 1464
- Registrován: 15 roků 1 měsíc
- Bydliště: Praha
- Vůz: 940, XC70
#17 Lupnutí při otáčení volantu
Jak to Lukaso popisuješ tak to zní uplně stejně jako lupání v mojí 40... V servisu mi řekli že je to přesně ten kloub jak řiká Jogin. Prvních 14 dní mě to s*alo, pak jsem si zvyknul a asi po půl roce to přestalo
_________________
V70R (184kW/350Nm) '99, automat, silver metallic
XC940 2,0t (100,6 kW/188,1 Nm) '97, manual, signal red
XC70 D5 AWD (169kW/480Nm) '12, automat, twilight bronze metallic, Polestar
Bylo: XC70 D5 AWD '08, automat, seashell metallic, V70 T5 '01, manual, black stone - S40 2,0T '03, manual, black sapphire met. - S60 2,4T '01, automat, polarctic pearl
V70R (184kW/350Nm) '99, automat, silver metallic
XC940 2,0t (100,6 kW/188,1 Nm) '97, manual, signal red
XC70 D5 AWD (169kW/480Nm) '12, automat, twilight bronze metallic, Polestar
Bylo: XC70 D5 AWD '08, automat, seashell metallic, V70 T5 '01, manual, black stone - S40 2,0T '03, manual, black sapphire met. - S60 2,4T '01, automat, polarctic pearl
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 1
- Příspěvky: 1929
- Registrován: 15 roků 5 měsíců
- Bydliště: Košice - Staré mesto
- Vůz: V90 D5 AWD Inscription
#18 Lupnutí při otáčení volantu
homokinetak praska porad vic a nejvic pri plnem rejdu pod plynem az to zacne i pri jemnem zatoceni loupat jak obal z jogurtu v kole.. tohle bude neco pitomejsiho
#19 Lupnutí při otáčení volantu
Co takhle načatý kloubek na tyči řízení od volantu k převodce? Teď to zrovna řeším na své 850, i když ta je o pár dní starší.....
_________________
bylo: 850 2.5 20V B5254S man. 125 kW 1993 LPG
bylo: 850 2.5 20V B5254S man. 125 kW 1993 LPG
#20 Lupnutí při otáčení volantu
mě taky lupe volant, jde to slyšet a možná i nepatrně cítit na volantu... ale dělá to jen při zatáčení do leva... zatočim, lupne, točim zpátky, lupne znova... zajímavý je že na pravou stranu to nedělá, ani když vytočim kola, ani když je vracim zpátky... a dělá to když stojim nebo když jedu pomalu, třeba na kruhovym objezdu, apod... co myslíte? nějak mi to nevadí a těch cca 7.000 co auto mam tak to dělá pořád stejně a chová se to jako že je všechno v nejlepším pořádku...
_________________
Volvo S80, 2.4i 125kw, automat, 2001, tmavě modrá metalíza
Volvo S80, 2.4i 125kw, automat, 2001, tmavě modrá metalíza
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 1
- Příspěvky: 1289
- Registrován: 15 roků 9 měsíců
- Bydliště: Roudnice nad Labem, Praha
#21 Lupnutí při otáčení volantu
Dělá mi to na V70tce úplně stejně...
Když stojím a točím doleva tak v jednom místě to lupne, tam i zpátky...
Najel jsem 30tis a furt se to schová stejně, takže na to kašlu. Asi nějaká volvo fíčura:-)))
Když stojím a točím doleva tak v jednom místě to lupne, tam i zpátky...
Najel jsem 30tis a furt se to schová stejně, takže na to kašlu. Asi nějaká volvo fíčura:-)))
_________________
Bylo: S60 2,4i 120kw, V70 2,5T 155KW
Aktualne: Suzuki Samurai, Ford Focus MKII 2,0, BMW 540d xDrive, Honda 500 Rebel, Africa Twin 1100.
Bylo: S60 2,4i 120kw, V70 2,5T 155KW
Aktualne: Suzuki Samurai, Ford Focus MKII 2,0, BMW 540d xDrive, Honda 500 Rebel, Africa Twin 1100.
#22 Lupnutí při otáčení volantu
pohoda, díkyxSam píše:Dělá mi to na V70tce úplně stejně...
Když stojím a točím doleva tak v jednom místě to lupne, tam i zpátky...
Najel jsem 30tis a furt se to schová stejně, takže na to kašlu. Asi nějaká volvo fíčura:-)))
_________________
Volvo S80, 2.4i 125kw, automat, 2001, tmavě modrá metalíza
Volvo S80, 2.4i 125kw, automat, 2001, tmavě modrá metalíza
-
- Podobná témata
- Odpovědi
- Zobrazení
- Poslední příspěvek