HELP - spravne spojkove lozisko, vymena rozvodov

850 a novější modely řad C/S/V/XC
  • Autor
  • Zpráva
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 8
Příspěvky: 296
Registrován: 15 roků 5 měsíců
Vůz: S70 2,5T
Bydliště: Banska Bystrica, Slovensko

#1 HELP - spravne spojkove lozisko, vymena rozvodov

Příspěvek od Tomas BB, SK »

Mam dilemu. Klepe "spojka" , to jest po stlaceni pedala klepanie prestane. Spojka inac funguje normalne, len to klepanie. Identifikujem to ako vadne lozisko. Popravde este pocas jazdy registrujem "tuhnutie" spojkoveho pedala po dlhsej dobe necinnosti spojky. Po opatovnom stlaceni spojky uz ide opat lahko.

Potrebujem objednat diely ale nemam istotu co vlastne potrebujem. S70, B5254T, rok vyroby 1998, VIN je YV1LS5602W2532966. V katalogoch to uvadzaju podla 6-miestneho cisla karoserie, mam to povazovat za posledne sestcislie VIN-ka? je k vypinaciemu lozisku cislo 1006083 (ak je to ten spravny diel) este potrebne nieco doobjednat? Do servisu totiz musim prist s kompletnymi nahradnymi dielmi, nebude cas riesit problem ze nieco nepasuje alebo chyba ...

Druha vec - vymena rozvodov. Tam vidim ake kladky potrebujem, problem je ten ze neviem presne naco je diel "distance shim" (predpokladam ze na napina ako pisu) a kolko toho treba objednat - jednu podlozku, dve, ... Ako sa to montuje?

pytam sa mozno ako debil, tak sorry ale nemozem objednat nejaku hlupost z casovych ani financnych dovodov.

Dakujem za odpovede, hodne to specha.


PS: kolko kupit prevodoveho oleja, pisu ze 2,1 l ???
Přílohy
spojkove_lozisko.jpg
spojkove_lozisko.jpg (56.55 KiB) Zobrazeno 1281 x
dist_shim.jpg
dist_shim.jpg (36.58 KiB) Zobrazeno 1280 x
_________________
Volvo S70 2,5T, B5254T, '98 najeto cca 160 tis km

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 412
Registrován: 18 roků 2 měsíce
Bydliště: sk- trnava

#2 HELP - spravne spojkove lozisko, vymena rozvodov

Příspěvek od berzerker »

oleja 2,1 l :palec:
_________________
850 T5R 2.0 1995 green-ex momentalne bezvolvovec

Offline
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 1281
Registrován: 15 roků 10 měsíců
Bydliště: Tábor
Vůz: V60

#3 HELP - spravne spojkove lozisko, vymena rozvodov

Příspěvek od Dural8 »

Zrovna minulý týden jsem tuto závadu potkal, na vině byl však jen a pouze přítlačák. Na volnoběh bez stlačeného pedálu vibrovalo celé auto. Stačilo ťuknout a už bylo po vibracích. Po domáčknutí to v poslední fázi před výměnou mělo i zvukový projev...
A když se to více točilo, tak šlo špatně řadit. To vše se postupně zhoršovalo, do plné fáze ko se to nedostalo. Průběh cca 300km.
Na přítlačáku se urval jeden bazmek...nedokážu to popsat, ale nejsou to zuby ;-)

Toť jenom pro možné rozšíření obzorů, jestli Tě to trápí už nějakej ten Pátek, tak to tohle asi nebude, to mělo poměrně rychlej spád a bude to to ložisko. Nicméně byť se také měnila, tak vypadala i pěkně, lamela po 195 000km.
V70 2.4 20V 125kW
_________________
V60 D4

jarek.krizan
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Servisman
Příspěvků ve vlákně: 5
Příspěvky: 2434
Registrován: 17 roků 9 měsíců
Vůz: S80, 2,4
Bydliště: Zlín

#4 HELP - spravne spojkove lozisko, vymena rozvodov

Příspěvek od jarek.krizan »

Na spojce poznáš co jí je na 100%, až ji rozebereš. Do té doby budeš jen tipovat. Ty ložiska ale většinou vydrží, pokud tam máš to ložisko co je současně vypínací váleček. Nemáš tam náhodou dvouhmotový setrvačník ?
Ta distanční podložka není vůbec nutná, pokud není mechanik idiot. Je jen kvůli nastavení rozvodů.
_________________
V 740 GL r.v.88 B230F, ZF224HP , bylo V 960 B6304, 150kW s vlaječkou
V S80 , B5244S V 850 B5204

Offline
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 1281
Registrován: 15 roků 10 měsíců
Bydliště: Tábor
Vůz: V60

#5 HELP - spravne spojkove lozisko, vymena rozvodov

Příspěvek od Dural8 »

U nízkotlakého turba už by měla být dvouhmota...i S/V70 první generace, prostě turbíny všechny. Neturbíny až někdy později, okolo 1999 či 2000 ( poslední auta ), prostě některé z prvních generací i bez turba je mohou mít také.
_________________
V60 D4

Kein
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 1583
Registrován: 15 roků 7 měsíců
Bydliště: Ostrava
Vůz: Volvo S80 3.2
Bydliště: Ostrava

#6 HELP - spravne spojkove lozisko, vymena rozvodov

Příspěvek od Kein »

Tak to jsem rád že mám 850 která dvouhmoťák nemá :)
_________________
Je: Volvo S80 3.2 AWD, 179kw, 2012
Bylo: Volvo S80, D5, 120kw, 2002, D5244T
Bylo: Volvo V70 2.0, T5, 166kw, 1998, B5204FT
Bylo: Volvo 850 2.0, T5, 155kw, 1995, B5204T

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 8
Příspěvky: 296
Registrován: 15 roků 5 měsíců
Vůz: S70 2,5T
Bydliště: Banska Bystrica, Slovensko

#7 HELP - spravne spojkove lozisko, vymena rozvodov

Příspěvek od Tomas BB, SK »

Nestraste s dvojhmotou :neutral: :neutral: :neutral:

Javi sa to nasledovne: sojka v klude - cosi klepka (mozno lepsi vyraz by bol tuka), so zvysujucimi otackami sa frekvencia klepkania zvysuje (hlukova intenzita sa nezvysuje). Ked zacnem stlacat spojku, tak v urcitom momente (zhruba vtedy ked lozisko zacne vypinat) klepkanie prestane (zaradeny prevodovy stupen alebo neutral nehra rolu). Niekedy po nastartovani sa klepkanie neobjavy hned ale po par sekundach.
Auto mala predomnou nejaka baba, to ze oddrbala dvojhmotu je sice mozne, skor by som vsak tipoval ze na krozovatkach stala s vyslapnutou spojkou (ako to baby zvycajne robia - boja sa ze po rozsvieteni zelenej rychlo nezaradia alebo ze im to zdochne :? ) . Pocas jazdy nepozorujem okrem klepkania iny jav - trasenie, klepanie po ubrati plynu/akceleracii ....

Skor ma zaujima ktory diel objednat. Niekedy okolo roku 1998-1999 sa to menilo, aspon podla dielov zo saabtuningu to tak vyzera ze su ine. Preto sa pytam, ci objednat diel cislo 1006083 (si myslim ze toto je spravne, ale isty nie som) alebo 1004371 pripadne su potrebne oba (nenasiel som nikde obrazok z akych dielov je ta spojka poskladana). Toto by som potreboval vediet. Ak sa po rozobrati zisti ze je ina zavada bude sa riesit (dufam ze nie al kupit zotrvacnik len tak pre istotu nemienim - moooc penez)

Ci je mechanik nemehlo neviem, ale hadam nie. Ta podlozka stoji 12 Kc, takze ju kludne kupim, otazka je ci staci jedna alebo ich treba viac
_________________
Volvo S70 2,5T, B5254T, '98 najeto cca 160 tis km

jarek.krizan
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Servisman
Příspěvků ve vlákně: 5
Příspěvky: 2434
Registrován: 17 roků 9 měsíců
Vůz: S80, 2,4
Bydliště: Zlín

#8 HELP - spravne spojkove lozisko, vymena rozvodov

Příspěvek od jarek.krizan »

Ta podložka stačí jedna, vymezuje se tím vůle na hydraulickém napínáku rozvodů.
Takže podle VINu a Vadisu tam máš spojku s dynamickým setrvákem a spojkové ložisko to drahé jehož součástí je spojkový váleček.
_________________
V 740 GL r.v.88 B230F, ZF224HP , bylo V 960 B6304, 150kW s vlaječkou
V S80 , B5244S V 850 B5204

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 8
Příspěvky: 296
Registrován: 15 roků 5 měsíců
Vůz: S70 2,5T
Bydliště: Banska Bystrica, Slovensko

#9 HELP - spravne spojkove lozisko, vymena rozvodov

Příspěvek od Tomas BB, SK »

jarek.krizan píše:Ta podložka stačí jedna, vymezuje se tím vůle na hydraulickém napínáku rozvodů.
Takže podle VINu a Vadisu tam máš spojku s dynamickým setrvákem a spojkové ložisko to drahé jehož součástí je spojkový váleček.
Dakujem za odpoved. Toto presne som potreboval vediet. Este ze ta tu mame a miesto mlatenia prazdnej slamy sa obcas aj dozvieme nieco uzitocne. Ale aj ostatnym diki ze sa toto vlakno nezvrhlo na kopu neuzitocnych poznamok. Toz, vim co treba objednat a hor sa pisat objednavku a pripravit si 1/4 nakupnej ceny auta ...

Este raz di

PS:dufam ze dvojhmotak je v poriadku (na kyho frasa ho tam davali, ze by benzinovy patvalec s turbom trpel nevyrovnanym hodom ??? To hdam nie!!!)
_________________
Volvo S70 2,5T, B5254T, '98 najeto cca 160 tis km

jarek.krizan
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Servisman
Příspěvků ve vlákně: 5
Příspěvky: 2434
Registrován: 17 roků 9 měsíců
Vůz: S80, 2,4
Bydliště: Zlín

#10 HELP - spravne spojkove lozisko, vymena rozvodov

Příspěvek od jarek.krizan »

Dávali to tam proto, že klasické spojky byly už tak vymakané, že byly skoro nezničitelné. A to pak nikdo nekupuje a nemění. Navíc z toho udělala reklama velkou módu, tak to lidi chtěli, protože nevěděli do čeho jdou. Něco jako ti co si koupí ojeté 1.6 a 2.0 D. Ti se z toho ještě zblázní.
_________________
V 740 GL r.v.88 B230F, ZF224HP , bylo V 960 B6304, 150kW s vlaječkou
V S80 , B5244S V 850 B5204

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 3094
Registrován: 18 roků 3 měsíce
Bydliště: Teplicko
Vůz: TeslaS85D,Volvo S60 2.4T,V70 2.4,850T-5R
Bydliště: Bílina

#11 HELP - spravne spojkove lozisko, vymena rozvodov

Příspěvek od eLzyx »

to jsou tak katastrofické motory?
_________________
je: Millennium Falcon Tesla model S 85D 2015, Solid White; andělíček můj strážníček S60 2.4T 147kW 2001, Maya Yellow; Strup 850 T5R 7 místné kombi 177kW 1994, Cream Yellow (schovaná pod Stone Black); Weisser Riese - bílý obr V70 2.4i 103kW 2001, Polar White; lehárošwágen VW T2b 1.6 37,5kW 1973, Kansas Beige/Pastel White
bylo: S80 se zadřenou 2.5T avtomat AWD 2004; Volvo C70 T5 (B5234T3) 1999

jarek.krizan
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Servisman
Příspěvků ve vlákně: 5
Příspěvky: 2434
Registrován: 17 roků 9 měsíců
Vůz: S80, 2,4
Bydliště: Zlín

#12 HELP - spravne spojkove lozisko, vymena rozvodov

Příspěvek od jarek.krizan »

eLzyx píše:to jsou tak katastrofické motory?
Prvních 150 tisíc ne, ale až potom to začne.
_________________
V 740 GL r.v.88 B230F, ZF224HP , bylo V 960 B6304, 150kW s vlaječkou
V S80 , B5244S V 850 B5204

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 3094
Registrován: 18 roků 3 měsíce
Bydliště: Teplicko
Vůz: TeslaS85D,Volvo S60 2.4T,V70 2.4,850T-5R
Bydliště: Bílina

#13 HELP - spravne spojkove lozisko, vymena rozvodov

Příspěvek od eLzyx »

to není moc dobrá zpráva ... kamarádka má najeto cca 110t km a už se setkala s nesnesitelným škubáním motoru. Nasypala do toho dost peněz, tak snad se to aspoň dalších 100t km nerozsype.

A vpráci má hafec kolegů Focusy s tímto motorem ... no, jsem zvědav.
_________________
je: Millennium Falcon Tesla model S 85D 2015, Solid White; andělíček můj strážníček S60 2.4T 147kW 2001, Maya Yellow; Strup 850 T5R 7 místné kombi 177kW 1994, Cream Yellow (schovaná pod Stone Black); Weisser Riese - bílý obr V70 2.4i 103kW 2001, Polar White; lehárošwágen VW T2b 1.6 37,5kW 1973, Kansas Beige/Pastel White
bylo: S80 se zadřenou 2.5T avtomat AWD 2004; Volvo C70 T5 (B5234T3) 1999

marra
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Servisman
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 912
Registrován: 19 roků 4 měsíce
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

#14 HELP - spravne spojkove lozisko, vymena rozvodov

Příspěvek od marra »

jarek.krizan píše:Dávali to tam proto, že klasické spojky byly už tak vymakané, že byly skoro nezničitelné. A to pak nikdo nekupuje a nemění. Navíc z toho udělala reklama velkou módu, tak to lidi chtěli, protože nevěděli do čeho jdou. Něco jako ti co si koupí ojeté 1.6 a 2.0 D. Ti se z toho ještě zblázní.
jsem zvědav kdo najede vice jak 250tis km bez ujmy na motoru :mrgreen: :mrgreen:
_________________
VOLVO C70 2.5 T aut. r.v. 1998. vstřiky 440ccm 19" turbo s provozem na E85
VOLVO 850 2.3 T5 20V r.v. 1996 man.R.I.P
50°06´18.15"S 14°21´31.50"V

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 8
Příspěvky: 296
Registrován: 15 roků 5 měsíců
Vůz: S70 2,5T
Bydliště: Banska Bystrica, Slovensko

#15 HELP - spravne spojkove lozisko, vymena rozvodov

Příspěvek od Tomas BB, SK »

Toz bol som u jedneho mechanika a ten mi povedal ze to co klepe nebude spojkove lozisko ale volna hriadel prevodovky. (este zopakujem ze cosi klepka ked je spojkovy pedal nestlaceny, ked ho stlacim tak klepkanie prestane). Vadne lozisko by podla neho klepalo po stlaceni pedala spojky. Je to mozne/pravdepodobne? Ako inak by sa este volna hriadel z prevodovky prejavovala? Podla mna by bol dost problem s radenim (momentalne ide trochu "horsie" trojka, pri radeni 2 prstami trva zaradenie cca 0,5 sekundy, hluk ziadny ani iny problem s radenim), hluk za jazdy (klepkenie za jazdy nepocujem prehlusuje ho zvuk pneumatik a to aj na prvom prevodovom stupni) v takej miere ze by som ho musel zretelne pocut (asi by ta prevodovka aj trochu zavyjala ako som zvyknuty z inych aut), urcite by bolo odrovnane aj gufero. Dik za nazor, mechanik ma dost vystrasil :shock: :? Pls, trochu ma upokojte ...
_________________
Volvo S70 2,5T, B5254T, '98 najeto cca 160 tis km

jarek.krizan
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Servisman
Příspěvků ve vlákně: 5
Příspěvky: 2434
Registrován: 17 roků 9 měsíců
Vůz: S80, 2,4
Bydliště: Zlín

#16 HELP - spravne spojkove lozisko, vymena rozvodov

Příspěvek od jarek.krizan »

Ten tvůj mechanik už někdy slyšel pojem dvouhmotový setrvačník a příp. zná jeho princip ? - To se týká toho zvuku při puštěné a nevyšlápnuté spojce. Převodovka to být může, ale stává se to jen vyjímečně u těchto skříní.
To tě asi moc neuklidnilo co ?
_________________
V 740 GL r.v.88 B230F, ZF224HP , bylo V 960 B6304, 150kW s vlaječkou
V S80 , B5244S V 850 B5204

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 8
Příspěvky: 296
Registrován: 15 roků 5 měsíců
Vůz: S70 2,5T
Bydliště: Banska Bystrica, Slovensko

#17 HELP - spravne spojkove lozisko, vymena rozvodov

Příspěvek od Tomas BB, SK »

jarek.krizan píše:Ten tvůj mechanik už někdy slyšel pojem dvouhmotový setrvačník a příp. zná jeho princip ? - To se týká toho zvuku při puštěné a nevyšlápnuté spojce. Převodovka to být může, ale stává se to jen vyjímečně u těchto skříní.
To tě asi moc neuklidnilo co ?
No, prevodovka aj mne nepripada pravdepodobna. Ale zasa spominas dvojhmotovy zotrvak a to ma znekludnuje taky dost :? :? Ak by bol chyteny, co hrozi ak to necham tak a na klepanie sa vykaslem? varianta 2 - da sa dvojhmotak seriozne zavarit a bude z neho klasika? Myslim ze loziskam na kluke by to nejak vadit nemuselo, v 850 dvojhmota nie je a ziadny problem ... Ale bufam ze to nakoniec nebude ani zotrvak ani prevodovka. Lebo ma picne :neutral: :cry:
_________________
Volvo S70 2,5T, B5254T, '98 najeto cca 160 tis km

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 8
Příspěvky: 296
Registrován: 15 roků 5 měsíců
Vůz: S70 2,5T
Bydliště: Banska Bystrica, Slovensko

#18 HELP - spravne spojkove lozisko, vymena rozvodov

Příspěvek od Tomas BB, SK »

Zatial len sondujem, ak to bude dvojhmotovy zotrvacnik - da sa to nejak slusne riesit? Slusne nemyslim vymou za novy, myslim napr. zavarenie alebo nejakou opravnou sadou ... Skratka za nie velke peniaze ale tak aby to zasa nebola cista fuserina. Co tomu je sa dozviem onedlho. Ak sa dhlsiu dobu neozvem tak to bude tym ze lezim v spitali s infarktom :duc:
_________________
Volvo S70 2,5T, B5254T, '98 najeto cca 160 tis km

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 8
Příspěvky: 296
Registrován: 15 roků 5 měsíců
Vůz: S70 2,5T
Bydliště: Banska Bystrica, Slovensko

#19 HELP - spravne spojkove lozisko, vymena rozvodov

Příspěvek od Tomas BB, SK »

Bol som vcera u dvoch dalsich mechanikov a zhodne potvrdili ze to asi spojkove lozisko nebude, skor nieco v prevodovke. :ryma: Som tesne pred infarktom, ale zatial som to rozdychal. Toz pripravujem sa na rozborku a pravdepodobne demontaz prevodovky. Aby to prebehlo hladko a neposr...li vselico mozne okolo tak sa pytam ako najjednoduchsie vybrat prevodovku von. :prace: Nejaky postup v zasadnych krokoch (typu odmontuj toto, povol toto ...) a na co si dat pozor. Pokial mozno motor by som rad nechal v aute bez odpajania serva, klimy ... (dalsia praca a eura navyse) Mechanik ktory to bude robit dumal za by odmontoval napravnicu a pomocny ram a cele to polozil pod auto a vytiahol. Tomuto by som sa rad vyhol, ale ak to bude najjednoduchsia cesta tak dobre.

Budem rad za akekolvek rady a postrehy ... please :help: auti ma zacina sr..t. No ale ked ho mam rad tak co mam robit :ryma:
_________________
Volvo S70 2,5T, B5254T, '98 najeto cca 160 tis km

Jean
Ověřený
Offline
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 319
Registrován: 19 roků 7 měsíců
Bydliště: Podolí u Brna
Vůz: Volvo 850 T5
Kontaktovat uživatele:

#20 HELP - spravne spojkove lozisko, vymena rozvodov

Příspěvek od Jean »

Je těžké takhle na dálku diagnostikovat klepání. Přesto příznaky, které popisuješ svědčí nejspíše o dvouhmotovém setrvačníku. Pokud jsi puntíčkář, tak to vyměň, ale připrav se, že nejrozumnější varianta je výměna kompletu i se spojkou. A to je spousta peněz a práce. Klepat jsem tuhle převodovku ještě neslyšel, ale nic není nemožné. Hlavně ať to dělá někdo šikovný, ať toho víc nezničí než spraví. Já bych se držel hesla, že se nemá spravovat to, co funguje.
_________________
Volvo 960 93,95,96,97 B6304FS, S80 00 T6, 850 2,3 T5

1. eshop s volvodíly

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 8
Příspěvky: 296
Registrován: 15 roků 5 měsíců
Vůz: S70 2,5T
Bydliště: Banska Bystrica, Slovensko

#21 HELP - spravne spojkove lozisko, vymena rozvodov

Příspěvek od Tomas BB, SK »

Jean píše:Je těžké takhle na dálku diagnostikovat klepání. Přesto příznaky, které popisuješ svědčí nejspíše o dvouhmotovém setrvačníku. Pokud jsi puntíčkář, tak to vyměň, ale připrav se, že nejrozumnější varianta je výměna kompletu i se spojkou. A to je spousta peněz a práce. Klepat jsem tuhle převodovku ještě neslyšel, ale nic není nemožné. Hlavně ať to dělá někdo šikovný, ať toho víc nezničí než spraví. Já bych se držel hesla, že se nemá spravovat to, co funguje.
jasne ze nebudeme opravovat prevodovku ak to nebude treba. o co vlastne ide sa uvidi az sa to rozobere. tak ci onak, neviem ci by som bol radsej za pokazenu prevoddovku alebo dvojhmotak. tak ci onak fuuura penez.

teraz skor sondujem co mam robit ked to bude nejake lozisko na prevodovke, casu na opravu a zhananie cenovo dostupnych dielov bude malo, o 3 tyzdne idem do na tyzden do Prahy, tak dovtedy to musi byt spravene ...

Co sa da robit z dvojhmotovym zotrvacnikom okrem vymeny za novy?
_________________
Volvo S70 2,5T, B5254T, '98 najeto cca 160 tis km
Odpovědět
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Zpět na „850 / 60 / 70 / 80 / 90 / XC - opravy“