Vyčištění zakarbonovaného motoru

850 a novější modely řad C/S/V/XC

Moderátor: wickey

  • Autor
  • Zpráva
peter cz
Offline
Uživatelský avatar
Sponzor fóra
Příspěvky: 1683
Registrován: 15 led 2009 15:12
Bydliště: Klatovy
Vůz: 850R; 760GLE; 940T

Vyčištění zakarbonovaného motoru

Příspěvek od peter cz »

Na 850 začaly cvakat /asi/ hydroštely - jako první věc jsem chtěl zkusit výměnu o-kroužků na sacím koši a ve vaně. Po sundání vany je ovšem motor zevnitř poměrně dost zakarbonovaný, jak co nejúčinněji vyčistit? To bude asi i důvod těch cvakajících hydroštelů.
Mimochodem motor posledních cca 120tkm (celkem 300tkm) jezdil na Mobil1 5w50 s pravidelnýma výměnama. :%)
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
_________________
´96 850 R, B5234T5, AW50-42LE, Elotec E85 | ´89 760 GLE, D24TIC, ZF4HP22 | ´97 940 Turbo, B230FK, M90, Vialle LPi
Volvo diagnostika k dispozici.

volvoperformance
Offline
Příspěvky: 345
Registrován: 26 říj 2017 19:25
Bydliště: Moravia
Vůz: Volvo

Re: Vyčištění zakarbonovaného motoru

Příspěvek od volvoperformance »

BG109

honzs
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 150
Registrován: 02 črc 2013 11:41
Bydliště: Praha
Vůz: V70 B5254S 2.5 98' LPG

Re: Vyčištění zakarbonovaného motoru

Příspěvek od honzs »

Jen pro info, cvakaly jen za studena, nebo i po ohrati motoru?
_________________
V70 B5254S 2.5 '98 LPG

peter cz
Offline
Uživatelský avatar
Sponzor fóra
Příspěvky: 1683
Registrován: 15 led 2009 15:12
Bydliště: Klatovy
Vůz: 850R; 760GLE; 940T

Re: Vyčištění zakarbonovaného motoru

Příspěvek od peter cz »

BG109 už tam v minulosti bylo, pak také tec2000, obojí evidentně bez většího efektu. Nějakou dobu cvakaly jen pár minut za studena, poslední dobou ale už i po zahřátí.
_________________
´96 850 R, B5234T5, AW50-42LE, Elotec E85 | ´89 760 GLE, D24TIC, ZF4HP22 | ´97 940 Turbo, B230FK, M90, Vialle LPi
Volvo diagnostika k dispozici.

Zajsoft
Offline
Uživatelský avatar
Administrátor
Příspěvky: 1627
Registrován: 08 pro 2013 18:35
Bydliště: Východní Čechy
Vůz: S80 T6,S80 V8,V70II R,C70 2.4T,244 D24
Bydliště: Bydliště

Re: Vyčištění zakarbonovaného motoru

Příspěvek od Zajsoft »

Konkor 101
_________________
Je: S80 2.8 T6 '99, Stage 2 - 320k/425Nm, AT, LPG | S80 II V8 '07, cca 320k, AT, AWD, LPG | V70R '04, 360k, AT | C70 2.4T Convertible '04, 240k/350Nm, MT, Heico | BLÚ 244 D24, M47, 58kW, '90, MT
Na prodej: Opel Tigra C20LET(Calibra) 280k/350Nm(odhad) '97, MT
V rodinné stáji: S60 2.5T '03, AT, LPG | S80 II 3.2 MY08, AT | Origo Volvo diagnostika skladem ;-)
Bylo: Trabant 601; Škoda 120L LPG '88; 2x Chrysler Daytona 2.2 Turbo '88 (US); Hyundai Sonata AT 2.4 '01; MB 124 230TE '88 AT LPG; Audi V8 3.6 '93; 2x Opel Omega MV6 '96 AT; Fiat 125p LPG; Nissan 300ZX '88; Chevrolet Lumina APV 3.8 '92 AT (US); Renault 25 Baccara 2.9 V6 AT LPG; BMW 320i (E36) '96; Volvo V70 II, MY01, 2.4T, AT, LPG

PINĎABC
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 3835
Registrován: 31 led 2012 18:31
Bydliště: Wagstadt
Vůz: 80II 3,2 AWD XC90 AWD R-Design
Bydliště: Bílovec

Re: Vyčištění zakarbonovaného motoru

Příspěvek od PINĎABC »

Jak se to čistí tím konkorem, to se musí rozebrat a aplikovat přímo na postižené místa a pak mechanicky očistit?
_________________
S80 3,2 AWD Executive XC90 3,2 R-Design LPG
Byla první C30 1,6D 2007 270000kmUž není V70 2,4T LPG
S80 3,2 AWD

Zajsoft
Offline
Uživatelský avatar
Administrátor
Příspěvky: 1627
Registrován: 08 pro 2013 18:35
Bydliště: Východní Čechy
Vůz: S80 T6,S80 V8,V70II R,C70 2.4T,244 D24
Bydliště: Bydliště

Re: Vyčištění zakarbonovaného motoru

Příspěvek od Zajsoft »

PINĎABC píše:
24 kvě 2020 12:31
Jak se to čistí tím konkorem, to se musí rozebrat a aplikovat přímo na postižené místa a pak mechanicky očistit?
Ano.
Neboli reaguju na to, ze to ma uz rozdelany...
Jinak samozrejme ja presne proto davam BG pri kazde vymene a mam klid...
Pripadne cas od casu, od Liqui Moly pripravek co se da do oleje a jezdi se s tim 100-300km na rozpusteni Oil Sludge(primarne usazene blato na dne vany...).

Samozrejme je jeste mozna metoda starych fachmanu, dat misto oleje naftu a nechat tocit :-)
_________________
Je: S80 2.8 T6 '99, Stage 2 - 320k/425Nm, AT, LPG | S80 II V8 '07, cca 320k, AT, AWD, LPG | V70R '04, 360k, AT | C70 2.4T Convertible '04, 240k/350Nm, MT, Heico | BLÚ 244 D24, M47, 58kW, '90, MT
Na prodej: Opel Tigra C20LET(Calibra) 280k/350Nm(odhad) '97, MT
V rodinné stáji: S60 2.5T '03, AT, LPG | S80 II 3.2 MY08, AT | Origo Volvo diagnostika skladem ;-)
Bylo: Trabant 601; Škoda 120L LPG '88; 2x Chrysler Daytona 2.2 Turbo '88 (US); Hyundai Sonata AT 2.4 '01; MB 124 230TE '88 AT LPG; Audi V8 3.6 '93; 2x Opel Omega MV6 '96 AT; Fiat 125p LPG; Nissan 300ZX '88; Chevrolet Lumina APV 3.8 '92 AT (US); Renault 25 Baccara 2.9 V6 AT LPG; BMW 320i (E36) '96; Volvo V70 II, MY01, 2.4T, AT, LPG

Urvanej
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvky: 10254
Registrován: 25 lis 2010 17:10
Bydliště: Plzeň
Vůz: 745;944;945;V70II;XC90 V8

Re: Vyčištění zakarbonovaného motoru

Příspěvek od Urvanej »

peter cz píše:
22 kvě 2020 19:25
Na 850 začaly cvakat /asi/ hydroštely - jako první věc jsem chtěl zkusit výměnu o-kroužků na sacím koši a ve vaně. Po sundání vany je ovšem motor zevnitř poměrně dost zakarbonovaný, jak co nejúčinněji vyčistit? To bude asi i důvod těch cvakajících hydroštelů.
Mimochodem motor posledních cca 120tkm (celkem 300tkm) jezdil na Mobil1 5w50 s pravidelnýma výměnama. :%)
Hele a nemůže to bejt nějakej fejk z tvého zdroje mobilu?
Nebo mě ještě napadlo, zda ti funguje chladič oleje... sorry, jen uvažuju nahlas.
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004 ex:764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.

peter cz
Offline
Uživatelský avatar
Sponzor fóra
Příspěvky: 1683
Registrován: 15 led 2009 15:12
Bydliště: Klatovy
Vůz: 850R; 760GLE; 940T

Re: Vyčištění zakarbonovaného motoru

Příspěvek od peter cz »

Těžko říct, taky mě to napadlo, kupoval jsem převážně z Carda...
Zkusím otestovat olejovej termostat jestli funguje jak má.

Jinak zatím jsem na čištění zkoušel petrolej, konkor a naftu - ta má asi nejlepší efekt, ale stejně žádná hitparáda. Aktuálně prodávanej petrolej už bude asi nějakej eko recept.
_________________
´96 850 R, B5234T5, AW50-42LE, Elotec E85 | ´89 760 GLE, D24TIC, ZF4HP22 | ´97 940 Turbo, B230FK, M90, Vialle LPi
Volvo diagnostika k dispozici.

Krystof P.
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 2520
Registrován: 16 led 2012 21:22
Bydliště: Družec/Kladno, Středočeský Kraj
Vůz: Volvo C70 2.3T5 / Volvo 945 200FT

Re: Vyčištění zakarbonovaného motoru

Příspěvek od Krystof P. »

Hele to je divný, mě po nějaký sračce na čištění usazenin a pár výměnách oleje začala svítit vačka jak kdYby byla nová. A to tam bg nebylo. Vanu jsem neviděl, ale nahoře to bylo znát

Zajsoft
Offline
Uživatelský avatar
Administrátor
Příspěvky: 1627
Registrován: 08 pro 2013 18:35
Bydliště: Východní Čechy
Vůz: S80 T6,S80 V8,V70II R,C70 2.4T,244 D24
Bydliště: Bydliště

Re: Vyčištění zakarbonovaného motoru

Příspěvek od Zajsoft »

Tak ona otazka, zda nekde neco neprofukuje treba kam to nema, turbo? EGR? Plus jakej to ma jizdni rezim(pokud se jezdi courak, moc se to netoci...).
peter cz píše:
25 kvě 2020 10:33
Jinak zatím jsem na čištění zkoušel petrolej, konkor a naftu - ta má asi nejlepší efekt, ale stejně žádná hitparáda. Aktuálně prodávanej petrolej už bude asi nějakej eko recept.
Az pojedu na dilnu, tak se optam(vyfotim) mechose, co to ted zkousel za cistici chemii,
ma to v sudu, jen se to do toho na 24h namoci a vynda ciste... Zatim to vycistilo prakticky vse, nic to zatim nesezralo.
Je to nejakej eko srac, melo by to bejt i samocistici(takze hadam, ze to budou nejaky enzymy...), takze max. asi cas od casu prefiltrovat/vycistit sedly sediment.
Ja bych, tam dal akvarijni/fontankove cerpadylko, at to ma krapet pohyb, ale do budoucna, az dam na cisteni veci do garaze mycku,
tak si myslim, ze to bude to prave orechove jako napln, pokud tomu nebude vadit nejaka teplota, tak by program na 30C mohl bejt idealni :D
_________________
Je: S80 2.8 T6 '99, Stage 2 - 320k/425Nm, AT, LPG | S80 II V8 '07, cca 320k, AT, AWD, LPG | V70R '04, 360k, AT | C70 2.4T Convertible '04, 240k/350Nm, MT, Heico | BLÚ 244 D24, M47, 58kW, '90, MT
Na prodej: Opel Tigra C20LET(Calibra) 280k/350Nm(odhad) '97, MT
V rodinné stáji: S60 2.5T '03, AT, LPG | S80 II 3.2 MY08, AT | Origo Volvo diagnostika skladem ;-)
Bylo: Trabant 601; Škoda 120L LPG '88; 2x Chrysler Daytona 2.2 Turbo '88 (US); Hyundai Sonata AT 2.4 '01; MB 124 230TE '88 AT LPG; Audi V8 3.6 '93; 2x Opel Omega MV6 '96 AT; Fiat 125p LPG; Nissan 300ZX '88; Chevrolet Lumina APV 3.8 '92 AT (US); Renault 25 Baccara 2.9 V6 AT LPG; BMW 320i (E36) '96; Volvo V70 II, MY01, 2.4T, AT, LPG

peter cz
Offline
Uživatelský avatar
Sponzor fóra
Příspěvky: 1683
Registrován: 15 led 2009 15:12
Bydliště: Klatovy
Vůz: 850R; 760GLE; 940T

Re: Vyčištění zakarbonovaného motoru

Příspěvek od peter cz »

No egr tam není a že by turbo foukalo přes ložisko? To nevim, nějaká extra spotřeba oleje nebyla. Jezdilo to normální režim... občas couračky, občas delší trasy... je to automat, takže podtáčení se nekoná. Zeptej se prosim na tu chemii.
Každopádně bych čekal že to ten Mobil za tu dobu vypláchne. Nemá tu někdo možnost udělat rozbor oleje? Když bych dodal vzorek z Carda a druhej z ofiko distribuce.
_________________
´96 850 R, B5234T5, AW50-42LE, Elotec E85 | ´89 760 GLE, D24TIC, ZF4HP22 | ´97 940 Turbo, B230FK, M90, Vialle LPi
Volvo diagnostika k dispozici.

Zpět na „850 / 60 / 70 / 80 / 90 / XC - opravy“