MOTOR: Co mi to chybí??

  • Autor
  • Zpráva
Deshi
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 9
Příspěvky: 3617
Registrován: 18 roků 5 měsíců
Bydliště: Dolní Roveň
Vůz: V40 1.9D 75kW

#1 MOTOR: Co mi to chybí??

Příspěvek od Deshi »

Potřeboval bych poradit, co mi chybí u motoru - podrobnisti viz foto :cry:


Všiml jsem si toho, protože je kolem dost zaolejovaný motor
Přílohy
motor obr11.JPG
motor obr11.JPG (94.84 KiB) Zobrazeno 2169 x
_________________
Volvo S80 01/2007, 3,2 175kW AWD automat, Summum
Volvo XC70 10/2007, 2,4 D5 136kW AWD manuál, Summum
Volvo XC90 08/2008, 2,4 D5 136kW AWD manuál, Summum

bylo:
Volvo V40 07/2002, 1,9D 75kW manuál, Sport

Harry
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 6
Příspěvky: 1674
Registrován: 18 roků 8 měsíců
Bydliště: Plzeň-jih

#2

Příspěvek od Harry »

EGR ventil 8)
respektive jeho pohon-->> elektromagnetická cívka nebo jak se to jmenuje :wink:
Naposledy upravil(a) Harry dne 14 kvě 2007 10:59, celkem upraveno 1 x.
_________________
XC90 II 2018 D5 173KW AWD Inscription +
V60 r.v. 2015 D4 120KW Business + , V40 r.v. 2013 D2 84KW Momentum +
bylo: do 6/2023 XC60 r.v. 2014 D5 158KW (s BSR 181KW) AWD Summum+
do 11/2019 S40 II r.v. 2007 1,6D 80KW Kinetic+, do 02/2017 V70 r.v. 2005 D5 120KW Momentum , do 10/2009 V40 r.v. 2001, 1,9D 75KW

Harry
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 6
Příspěvky: 1674
Registrován: 18 roků 8 měsíců
Bydliště: Plzeň-jih

#3

Příspěvek od Harry »

další
_________________
XC90 II 2018 D5 173KW AWD Inscription +
V60 r.v. 2015 D4 120KW Business + , V40 r.v. 2013 D2 84KW Momentum +
bylo: do 6/2023 XC60 r.v. 2014 D5 158KW (s BSR 181KW) AWD Summum+
do 11/2019 S40 II r.v. 2007 1,6D 80KW Kinetic+, do 02/2017 V70 r.v. 2005 D5 120KW Momentum , do 10/2009 V40 r.v. 2001, 1,9D 75KW

Deshi
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 9
Příspěvky: 3617
Registrován: 18 roků 5 měsíců
Bydliště: Dolní Roveň
Vůz: V40 1.9D 75kW

#4

Příspěvek od Deshi »

hmm, :roll: ještě se zeptám - k čemu to je?? a asi to bude pr..er, že to tam není že?? :shock:
_________________
Volvo S80 01/2007, 3,2 175kW AWD automat, Summum
Volvo XC70 10/2007, 2,4 D5 136kW AWD manuál, Summum
Volvo XC90 08/2008, 2,4 D5 136kW AWD manuál, Summum

bylo:
Volvo V40 07/2002, 1,9D 75kW manuál, Sport

Harry
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 6
Příspěvky: 1674
Registrován: 18 roků 8 měsíců
Bydliště: Plzeň-jih

#5

Příspěvek od Harry »

má to něco do činění s emisema, když nefunguje tak jsou asi vyšší. ale četl jsem, že se dá i zaslepit a na výkon motoru to nemá vliv, spíš naopak.
jestli to máš takhle od koupě vozu, tak to asi nevadí ne? :lol:
nebo Ti to ulomil nějaký expert teď někdy? já ho čistil, tak jsem to nafotil.
_________________
XC90 II 2018 D5 173KW AWD Inscription +
V60 r.v. 2015 D4 120KW Business + , V40 r.v. 2013 D2 84KW Momentum +
bylo: do 6/2023 XC60 r.v. 2014 D5 158KW (s BSR 181KW) AWD Summum+
do 11/2019 S40 II r.v. 2007 1,6D 80KW Kinetic+, do 02/2017 V70 r.v. 2005 D5 120KW Momentum , do 10/2009 V40 r.v. 2001, 1,9D 75KW

Jiri.T
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Člen VK
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 910
Registrován: 18 roků 2 měsíce
Bydliště: Žďár nad Sázavou

#6

Příspěvek od Jiri.T »

EGR ventil je Exhaust Gass Recirculation, tj. recirkulace výfukových plynů. Část výfukových plynů je přiváděna zpět do nasávaného vzduchu a do určitého množství pozitivně ovlivňuje spotřebu motoru a snižuje emise oxidu dusíku.
_________________
V70XC, r.v. 1998, 2.0T5, 166kW; XC90, r.v.2003, D5, 147kW Lenky; S70, r.v.2000, 2,5TDI, 103kW Míši, S70, r.v.1997, 2,3T5, 176kW
Bylo: S90 Royal, r.v. 1997, 3.0, 152kW V40, r.v.1999, 2.0T, 118kW, 740, r.v. 1986, 2.4, 96kW

Deshi
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 9
Příspěvky: 3617
Registrován: 18 roků 5 měsíců
Bydliště: Dolní Roveň
Vůz: V40 1.9D 75kW

#7

Příspěvek od Deshi »

Takže to vypadá, že jsem tam EGR ventil vůbec neměl, ale, že by mi tam chyběla pouze nějaká žáslepka???
a ten olej kolem toho je tedy normál??

PS: raději se zeptám na vše jako blbec, než abych jak blbec platil, že něco zanedbám :-(
_________________
Volvo S80 01/2007, 3,2 175kW AWD automat, Summum
Volvo XC70 10/2007, 2,4 D5 136kW AWD manuál, Summum
Volvo XC90 08/2008, 2,4 D5 136kW AWD manuál, Summum

bylo:
Volvo V40 07/2002, 1,9D 75kW manuál, Sport

Harry
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 6
Příspěvky: 1674
Registrován: 18 roků 8 měsíců
Bydliště: Plzeň-jih

#8

Příspěvek od Harry »

Ty tam ten ventil máš, ale chybí cívka, která ho otvírá a zavírá. olej je spíš shora od tý klapky v sání. v EGR je hlavně karbon. není to moc dobře poznat, ale řekl bych že tu cívku někdo utrhl, když chtěl ventil vyndat a nevěděl jak na to.
mám tam ten olej taky :wink:
_________________
XC90 II 2018 D5 173KW AWD Inscription +
V60 r.v. 2015 D4 120KW Business + , V40 r.v. 2013 D2 84KW Momentum +
bylo: do 6/2023 XC60 r.v. 2014 D5 158KW (s BSR 181KW) AWD Summum+
do 11/2019 S40 II r.v. 2007 1,6D 80KW Kinetic+, do 02/2017 V70 r.v. 2005 D5 120KW Momentum , do 10/2009 V40 r.v. 2001, 1,9D 75KW

Deshi
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 9
Příspěvky: 3617
Registrován: 18 roků 5 měsíců
Bydliště: Dolní Roveň
Vůz: V40 1.9D 75kW

#9

Příspěvek od Deshi »

Harry píše:Ty tam ten ventil máš, ale chybí cívka, která ho otvírá a zavírá. olej je spíš shora od tý klapky v sání. v EGR je hlavně karbon. není to moc dobře poznat, ale řekl bych že tu cívku někdo utrhl, když chtěl ventil vyndat a nevěděl jak na to.
mám tam ten olej taky :wink:
A je možné, že by ta cívka tam vůbec nebyla, ale pařilat tam jen nějaká záslepka??
Jink nechápu, jk by mi to mohl někdo (i já) odělat :shock:
_________________
Volvo S80 01/2007, 3,2 175kW AWD automat, Summum
Volvo XC70 10/2007, 2,4 D5 136kW AWD manuál, Summum
Volvo XC90 08/2008, 2,4 D5 136kW AWD manuál, Summum

bylo:
Volvo V40 07/2002, 1,9D 75kW manuál, Sport

dod
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 296
Registrován: 18 roků 2 měsíce
Bydliště: SK, St. Lubovna

#10

Příspěvek od dod »

jednoducho bud to nefungovalo alebo fungovalo zle tak to radsej odobral alebo ulomil :) egr nieje nevyhnutny pre chod motora...a naco by uz dokupoval novy ked predaval auto :)
_________________
je S80/T6 2.8biT 200kW r.2000 - po chipe cca 300 hp :)
je V50 2.0D r.2006 s gps
bolo V40/2.0T r.98, V40/1.9TD r.97, V40/1.8-16V r.98 a 340/1.6D r.84
http://www.volvoklub.sk

Deshi
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 9
Příspěvky: 3617
Registrován: 18 roků 5 měsíců
Bydliště: Dolní Roveň
Vůz: V40 1.9D 75kW

#11

Příspěvek od Deshi »

dod píše:jednoducho bud to nefungovalo alebo fungovalo zle tak to radsej odobral alebo ulomil :) egr nieje nevyhnutny pre chod motora...a naco by uz dokupoval novy ked predaval auto :)
Nejhorší na tom je, že já jako automobilový analfabet (tohle je moje první auto a tak se učím) jsem si toho nikdy nevšiml - to bych ještě u sebe pochopil, ale už jsem byl na cca třech jrních či zimníh prohlídkách a na jedné garančce a nikdo v serisu si toho nevšiml, nebo všiml, ale neupozornil mě na to - a to je věc, která mě zaráží :shock: :shock:
_________________
Volvo S80 01/2007, 3,2 175kW AWD automat, Summum
Volvo XC70 10/2007, 2,4 D5 136kW AWD manuál, Summum
Volvo XC90 08/2008, 2,4 D5 136kW AWD manuál, Summum

bylo:
Volvo V40 07/2002, 1,9D 75kW manuál, Sport

Jarda S40
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 1491
Registrován: 19 roků 2 měsíce
Vůz: S40, V70-I, 850, 460 variomatik
Bydliště: Praha 9

#12

Příspěvek od Jarda S40 »

Deshi píše:ale už jsem byl na cca třech jrních či zimníh prohlídkách a na jedné garančce a nikdo v serisu si toho nevšiml, nebo všiml, ale neupozornil mě na to - a to je věc, která mě zaráží :shock: :shock:
Pro zajímavost - "Kde jsi byl?"

Deshi
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 9
Příspěvky: 3617
Registrován: 18 roků 5 měsíců
Bydliště: Dolní Roveň
Vůz: V40 1.9D 75kW

#13

Příspěvek od Deshi »

Jarda S40 píše:
Deshi píše:ale už jsem byl na cca třech jrních či zimníh prohlídkách a na jedné garančce a nikdo v serisu si toho nevšiml, nebo všiml, ale neupozornil mě na to - a to je věc, která mě zaráží :shock: :shock:
Pro zajímavost - "Kde jsi byl?"
2x Pardubice - prohlídky a garančka
a
1x Č.Budějovice :?
_________________
Volvo S80 01/2007, 3,2 175kW AWD automat, Summum
Volvo XC70 10/2007, 2,4 D5 136kW AWD manuál, Summum
Volvo XC90 08/2008, 2,4 D5 136kW AWD manuál, Summum

bylo:
Volvo V40 07/2002, 1,9D 75kW manuál, Sport

Jarda S40
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 1491
Registrován: 19 roků 2 měsíce
Vůz: S40, V70-I, 850, 460 variomatik
Bydliště: Praha 9

#14

Příspěvek od Jarda S40 »

Deshi píše:
Jarda S40 píše: Pro zajímavost - "Kde jsi byl?"
2x Pardubice - prohlídky a garančka
a
1x Č.Budějovice :?
Tož tam taky nepojedu :lol:

Offline
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 24
Registrován: 17 roků 3 měsíce
Bydliště: Čelákovice

#15

Příspěvek od Hans »

EGR ventil motor k chodu vůbec nepotřebuje. Způsobuje akorát zasvinění sacího potrubí karbonem. Je tam z důvodů ekologie. Pokud tam nemáš cívku, tak by měla řídící jednotka hlásit chybu a měli by na to přijít v servisu při diagnostice.
_________________
V40, rok 2000, 1,8i - 90 kW, automat, motor B4184S2

Deshi
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 9
Příspěvky: 3617
Registrován: 18 roků 5 měsíců
Bydliště: Dolní Roveň
Vůz: V40 1.9D 75kW

#16

Příspěvek od Deshi »

Hans píše:EGR ventil motor k chodu vůbec nepotřebuje. Způsobuje akorát zasvinění sacího potrubí karbonem. Je tam z důvodů ekologie. Pokud tam nemáš cívku, tak by měla řídící jednotka hlásit chybu a měli by na to přijít v servisu při diagnostice.

Hmm, na diagnostice jsem nebyl, ale říkal jsem si, že se podívám na jarní prohlídku, jestli ještě probíhá :?

Jinak všem děkuji zs cenné rady :lol: :lol:
_________________
Volvo S80 01/2007, 3,2 175kW AWD automat, Summum
Volvo XC70 10/2007, 2,4 D5 136kW AWD manuál, Summum
Volvo XC90 08/2008, 2,4 D5 136kW AWD manuál, Summum

bylo:
Volvo V40 07/2002, 1,9D 75kW manuál, Sport

Deshi
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 9
Příspěvky: 3617
Registrován: 18 roků 5 měsíců
Bydliště: Dolní Roveň
Vůz: V40 1.9D 75kW

#17

Příspěvek od Deshi »

Hans píše:EGR ventil motor k chodu vůbec nepotřebuje. Způsobuje akorát zasvinění sacího potrubí karbonem. Je tam z důvodů ekologie. Pokud tam nemáš cívku, tak by měla řídící jednotka hlásit chybu a měli by na to přijít v servisu při diagnostice.

A pokud na to příjdou při diagnostice, tak to znamená, že mi to bud zatajili, což nepředpokládám a nebo to tedy muselo samo upadnout v důsledku ježdění po tankodromových silnicích v naší zemičce, což se mi zdá taky takový :? divny

A je jistý, že to diagnostika odhalí??? Protože k tomu musí vést nějaké dráty a u mě ty dráty žádné nejsou, takže asi byl fakt minulý majitel debil, který se toho raději zbavil, jestli to začalo dělat problémy :cry:
_________________
Volvo S80 01/2007, 3,2 175kW AWD automat, Summum
Volvo XC70 10/2007, 2,4 D5 136kW AWD manuál, Summum
Volvo XC90 08/2008, 2,4 D5 136kW AWD manuál, Summum

bylo:
Volvo V40 07/2002, 1,9D 75kW manuál, Sport

Harry
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 6
Příspěvky: 1674
Registrován: 18 roků 8 měsíců
Bydliště: Plzeň-jih

#18

Příspěvek od Harry »

kdyby ta cívka měla upadnout tak by visela na kabeláži, z konektoru vypadnout nemohla. nafotím Ti odkud ta kabeláž je napojená, ať víš kde
hledat :wink:
_________________
XC90 II 2018 D5 173KW AWD Inscription +
V60 r.v. 2015 D4 120KW Business + , V40 r.v. 2013 D2 84KW Momentum +
bylo: do 6/2023 XC60 r.v. 2014 D5 158KW (s BSR 181KW) AWD Summum+
do 11/2019 S40 II r.v. 2007 1,6D 80KW Kinetic+, do 02/2017 V70 r.v. 2005 D5 120KW Momentum , do 10/2009 V40 r.v. 2001, 1,9D 75KW

Zz
Offline
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 27
Registrován: 17 roků 4 měsíce
Bydliště: Jablonec nad Nisou

#19

Příspěvek od Zz »

Deshi píše: A je jistý, že to diagnostika odhalí??? Protože k tomu musí vést nějaké dráty a u mě ty dráty žádné nejsou, takže asi byl fakt minulý majitel debil, který se toho raději zbavil, jestli to začalo dělat problémy :cry:
Minulý majitel debil být nemusel.Spousta lidí si nechává EGR zaslepit,pááč se někdy začne rychle zasírat a zaslepení je lepší nežli neustálé čištění.Zasraný EGR prý mate ŘJ a autu se nechce tahat :evil: U dci od Renaulta je to docela běžná záležitost :(
_________________
V40 2003 1,9D 85kw

Harry
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 6
Příspěvky: 1674
Registrován: 18 roků 8 měsíců
Bydliště: Plzeň-jih

#20

Příspěvek od Harry »

Zz píše:si nechává EGR zaslepit,pááč se někdy začne rychle zasírat a zaslepení je lepší nežli neustálé čištění.Zasraný EGR prý mate ŘJ a autu se nechce tahat :evil: U dci od Renaulta je to docela běžná záležitost :(
a co si představuješ pod slovem zaslepit? mě se to zaslepený tedy nezdá 8) ikdyž lepší fotka od Deshiho by bodla :wink:

to Deshi: kabeláž od cívky vede při tý sací trubce pod plastový dekl, víc jsem neměl čas zjistit. snad o víkendu.
_________________
XC90 II 2018 D5 173KW AWD Inscription +
V60 r.v. 2015 D4 120KW Business + , V40 r.v. 2013 D2 84KW Momentum +
bylo: do 6/2023 XC60 r.v. 2014 D5 158KW (s BSR 181KW) AWD Summum+
do 11/2019 S40 II r.v. 2007 1,6D 80KW Kinetic+, do 02/2017 V70 r.v. 2005 D5 120KW Momentum , do 10/2009 V40 r.v. 2001, 1,9D 75KW

Deshi
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 9
Příspěvky: 3617
Registrován: 18 roků 5 měsíců
Bydliště: Dolní Roveň
Vůz: V40 1.9D 75kW

#21

Příspěvek od Deshi »

Zkuím nafotit lépe a fotky dám :-)
_________________
Volvo S80 01/2007, 3,2 175kW AWD automat, Summum
Volvo XC70 10/2007, 2,4 D5 136kW AWD manuál, Summum
Volvo XC90 08/2008, 2,4 D5 136kW AWD manuál, Summum

bylo:
Volvo V40 07/2002, 1,9D 75kW manuál, Sport
Odpovědět
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Zpět na „C30 / S40 / V40 / V50 - opravy“