V50 problém po výmene rozvodov
- Autor
- Zpráva
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 3
- Příspěvky: 3
- Registrován: 4 roky 4 měsíce
- Bydliště: Trnava
- Vůz: Volvo V50 1.6 D 2010/Dec
#1 V50 problém po výmene rozvodov
Čaute všetci! Som tu nový a som rád, že takéto fórum existuje.
Chcem sa spýtať skúsenejších Volvistov. Pred 4 mesiacmi som si kúpil prvé Volvo V50 1.6 D summum (2010) Pri kúpe 187 000km. Samozrejme som dal vymeniť olej a komplet filtre (naftový, vzduchový, olejový ) ako sa pri kúpe jazdenky robí. Nešetril som a mechanikom som povedal nech pozerajú radšej na kvalitu. Pri 200K som dal meniť rozvody a opäť olej filtre a podobne. Pri výmene došli na prasknutú hadicu od turba a prefukoval jeden strek ( prerazena podlozka) inak bolo auto v poriadku vsetko sa vymenilo. Po výmene som spravil 700 km ked som zacal vnimat ze motor vydava viac klepaci zvuk aj ked je nahriaty. Auto za studena nikdy netlacim vacsinou aj necham dobehnut turbo. Sok dosiel ked som zaparkoval otvoril kapotu a vypol motor. Auto vydava po vypnuti velmi neprijemne zvuky. skusim ich definovat na piskot a skrabot. Kedze milujem svoje auto a snazim sa onho co najlepsie starat, chcem sa spytat na radi ci sa Vam take nieco stalo alebo ci je bezpecne stym jazdit pretoze mechanika mam prave tych 700 km v rodnom meste. Mam k tomu aj nahrávku zvuku lenze ju tu neviem vlozit tak pripadne poslem na mail ak sa najde niekto ochotny.
Dufam, že s tým nikoho neobtazujem a vopred Vám ďakujem za všetky radi prípadne otazky a pripomienky.
Chcem sa spýtať skúsenejších Volvistov. Pred 4 mesiacmi som si kúpil prvé Volvo V50 1.6 D summum (2010) Pri kúpe 187 000km. Samozrejme som dal vymeniť olej a komplet filtre (naftový, vzduchový, olejový ) ako sa pri kúpe jazdenky robí. Nešetril som a mechanikom som povedal nech pozerajú radšej na kvalitu. Pri 200K som dal meniť rozvody a opäť olej filtre a podobne. Pri výmene došli na prasknutú hadicu od turba a prefukoval jeden strek ( prerazena podlozka) inak bolo auto v poriadku vsetko sa vymenilo. Po výmene som spravil 700 km ked som zacal vnimat ze motor vydava viac klepaci zvuk aj ked je nahriaty. Auto za studena nikdy netlacim vacsinou aj necham dobehnut turbo. Sok dosiel ked som zaparkoval otvoril kapotu a vypol motor. Auto vydava po vypnuti velmi neprijemne zvuky. skusim ich definovat na piskot a skrabot. Kedze milujem svoje auto a snazim sa onho co najlepsie starat, chcem sa spytat na radi ci sa Vam take nieco stalo alebo ci je bezpecne stym jazdit pretoze mechanika mam prave tych 700 km v rodnom meste. Mam k tomu aj nahrávku zvuku lenze ju tu neviem vlozit tak pripadne poslem na mail ak sa najde niekto ochotny.
Dufam, že s tým nikoho neobtazujem a vopred Vám ďakujem za všetky radi prípadne otazky a pripomienky.
-
Offline
- Sponzor fóra
- Příspěvků ve vlákně: 3
- Příspěvky: 2145
- Registrován: 7 roků 7 měsíců
- Bydliště: Přerovsko
- Vůz: Džaponský
#2 V50 problém po výmene rozvodov
nemohu hodnotit ve Volvu, ale známý měl tento konkrétní motor v Peugeotu 407. Stalo se mu de facto totéž...Klepání od vršku, stačilo sundat zátku na doplňování mot. oleje a podívat se prstem "za roh"..to co vytáhl byla směs kovových pilin, a tuhého "maziva" (karbon, olej..)...Najel s tím ještě asi 1000Km,než to úplně zdechlo
Auto prodal za 10 000Kč.
Jinak bych doporučil jako první věc vypustit olej a podívat se na to, co z toho vyteklo, kolik toho vyteklo...
Auto prodal za 10 000Kč.
Jinak bych doporučil jako první věc vypustit olej a podívat se na to, co z toho vyteklo, kolik toho vyteklo...
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 3
- Příspěvky: 3
- Registrován: 4 roky 4 měsíce
- Bydliště: Trnava
- Vůz: Volvo V50 1.6 D 2010/Dec
#3 V50 problém po výmene rozvodov
Tak olej bol menený ako som spomínal pred pár dňami. menili sa aj rozvody + vodna pumpa cistili aj komplet olejovu vanu a menili tesnenia. Teraz som ho kontroloval a vyzera byt uplne v poriadku motor je cisty nevidno ziadny unik. To klepanie nie je az take vyrazne, musel som sa zapocuvat a na zvuk mam citlive ucho. Skor ma trapia tie zvuky po vypnuti motora piskot + skrabot proste fakt nechutne
-
Offline
- Sponzor fóra
- Příspěvků ve vlákně: 3
- Příspěvky: 2145
- Registrován: 7 roků 7 měsíců
- Bydliště: Přerovsko
- Vůz: Džaponský
#4 V50 problém po výmene rozvodov
Já neříkám že se neměnil. Já říkám, že těžko hodnotit co tam nalili (bez rozdílů toho co fakturovali) a kolik tam toho nalili.
Pokud motor začne klepat 700Km po výměně oleje, nemusí to mít nutně spojitost výměnou oleje, ale jeden nikdy neví...
Ono by u takové situace bohatě stačilo pozorně sledovat při vytažené olejové měrce, zda kouří a totéž nahoře u ventilového víka u doplňovací zátky. U té 407čky to bylo jasný, hulilo to z měrky i z víka ventilů, ten motor byl prostě v prdeli.
Pokud se ani jedno neprojeví, tak je nutno pátrat dál. Každopádně za mě a nikomu ten názor netlačím - s autem už dále nejezdit. IMHO nákup neprůserovějšího dieselu posledních dob byl krok vedle a to říkám i přesto, že jsou tady 2..3 co mi budou říkat jakej jsem rozumbrada, že všechno vím a že s tím motorem najeli XY bez poruchy. Ano, to nepopírám, ale je to spíše vyjímka. Ten motor má tak strašně malinkou olejovou náplň a tak dlouhé servisní intervaly, že pokud jsi to nekoupil po někom, kdo to měnil po 10 000Km tak je další osud toho motoru už předem napsán.
EDIT : Čtu to celé znova a spíš mi přijde jestli nemáš na odchodu spojku/dvouhmotu, ale to musíš vědět ty, jestli to "klepe na motoru", nebo z periferií. Já měl po prvním přečtení za to, že ti to mlátí přímo na motoru, takže výše uvedené co jsem napsal je vztaženo k tomu.
Pokud motor začne klepat 700Km po výměně oleje, nemusí to mít nutně spojitost výměnou oleje, ale jeden nikdy neví...
Ono by u takové situace bohatě stačilo pozorně sledovat při vytažené olejové měrce, zda kouří a totéž nahoře u ventilového víka u doplňovací zátky. U té 407čky to bylo jasný, hulilo to z měrky i z víka ventilů, ten motor byl prostě v prdeli.
Pokud se ani jedno neprojeví, tak je nutno pátrat dál. Každopádně za mě a nikomu ten názor netlačím - s autem už dále nejezdit. IMHO nákup neprůserovějšího dieselu posledních dob byl krok vedle a to říkám i přesto, že jsou tady 2..3 co mi budou říkat jakej jsem rozumbrada, že všechno vím a že s tím motorem najeli XY bez poruchy. Ano, to nepopírám, ale je to spíše vyjímka. Ten motor má tak strašně malinkou olejovou náplň a tak dlouhé servisní intervaly, že pokud jsi to nekoupil po někom, kdo to měnil po 10 000Km tak je další osud toho motoru už předem napsán.
EDIT : Čtu to celé znova a spíš mi přijde jestli nemáš na odchodu spojku/dvouhmotu, ale to musíš vědět ty, jestli to "klepe na motoru", nebo z periferií. Já měl po prvním přečtení za to, že ti to mlátí přímo na motoru, takže výše uvedené co jsem napsal je vztaženo k tomu.
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 3
- Příspěvky: 3
- Registrován: 4 roky 4 měsíce
- Bydliště: Trnava
- Vůz: Volvo V50 1.6 D 2010/Dec
#5 V50 problém po výmene rozvodov
Diki moc za tvoje radi a cas. Nevies co by mohol znamenať zvuk po vypnuti ten piskot? Pri jazdení fakt necítiť rozdiel auto šľape dobre spojka bezproblemova auto nedymi a stym klepanim ked som sa teraz previezol som mozno trochu preháňal. Auto ma fakt mierne iny zvuk ako pred vymenou. Nikto mi vsak nevie povedat co znamena ked po vypnuti motora vydava ten piskot. Ja som fakt laik. . Ak by si mal cas minutku a do spravy mi poslal mail bol by som mega vdacny ak by si si to vypočul evidentne by si si z toho vyvodil urcite viac ako ja.
-
Offline
- Sponzor fóra
- Příspěvků ve vlákně: 3
- Příspěvky: 2145
- Registrován: 7 roků 7 měsíců
- Bydliště: Přerovsko
- Vůz: Džaponský
#6 V50 problém po výmene rozvodov
To fakt netusim...Tenhle motor tu par lidi melo, oni poradi az to tady uvidi.
Ja rozhodne nejsem expert na motory, takze te nebudu strasit nejakym svojim zaverem na zaklade zvuku, ktery si nekde nejak poslechnu.
Jedine co vim je, ze u sebe jsem po ruznych laboracih s olejema davno predtim, nez jsem kdy prisel na Volvo forum ustalil svoje auta na olejich Mobil. Urcite jsou i jine dobre oleje, ale na pomer cena/vykon mi proste nejvic pasoval Mobil. Na nektere oleje, jako byl napriklad shit od Agipu to bylo hlucnejsi, zaroven to zacalo zrat olej. Po naliti Valvoline Durablend (olej pro starsi a opotrebene motory) jsme mel napriklad na jednom aute motor priserne hlucny...To byla hruza. Nalil jsem tam tenkrat Tigrol (byvale ESSO) a klid, ticho, sepot kvetin...Ale to byl stary 1.9D bez truba. Naopak kdyz jsem dal jiny Tigrol do Fordiho Common Railu, tak to bylo horsi, nez predtim, takze jsem ho za 300Km vylil ven, dal Mobil a klid...A proste uz neexperimentuju a liju do vseho MOBIL.
Me treba firemni Fabie 1.6Tdi po vypnuti tak zvlastne škrká (asi 2sec), nebo jak to rict..Dela to uz 90 000Km stale stejne a odhaduju, ze to je nejaky pazvuk z klimatizace.
Ja rozhodne nejsem expert na motory, takze te nebudu strasit nejakym svojim zaverem na zaklade zvuku, ktery si nekde nejak poslechnu.
Jedine co vim je, ze u sebe jsem po ruznych laboracih s olejema davno predtim, nez jsem kdy prisel na Volvo forum ustalil svoje auta na olejich Mobil. Urcite jsou i jine dobre oleje, ale na pomer cena/vykon mi proste nejvic pasoval Mobil. Na nektere oleje, jako byl napriklad shit od Agipu to bylo hlucnejsi, zaroven to zacalo zrat olej. Po naliti Valvoline Durablend (olej pro starsi a opotrebene motory) jsme mel napriklad na jednom aute motor priserne hlucny...To byla hruza. Nalil jsem tam tenkrat Tigrol (byvale ESSO) a klid, ticho, sepot kvetin...Ale to byl stary 1.9D bez truba. Naopak kdyz jsem dal jiny Tigrol do Fordiho Common Railu, tak to bylo horsi, nez predtim, takze jsem ho za 300Km vylil ven, dal Mobil a klid...A proste uz neexperimentuju a liju do vseho MOBIL.
Me treba firemni Fabie 1.6Tdi po vypnuti tak zvlastne škrká (asi 2sec), nebo jak to rict..Dela to uz 90 000Km stale stejne a odhaduju, ze to je nejaky pazvuk z klimatizace.
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvků ve vlákně: 1
- Příspěvky: 13059
- Registrován: 14 roků 5 měsíců
- Bydliště: Semily
- Vůz: Volvo V70 II 2.4T 147 kw AWD LPG
- x 1
#7 V50 problém po výmene rozvodov
Jestli to píská jenom chvíli po zhasnutí motoru, tak je to normální. Jsou to různé ventily na podtlak, klapky apod...
Ovládání motoru nechcípne hned s motorem, má doběh. Minutu, dvě.
Ovládání motoru nechcípne hned s motorem, má doběh. Minutu, dvě.
_________________
Volvo V70 II 2.4T AWD 147 kw LPG '00
Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Diagnostika k dispozici. 607827920
Volvo V70 II 2.4T AWD 147 kw LPG '00
Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Diagnostika k dispozici. 607827920
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 1
- Příspěvky: 401
- Registrován: 12 roků
- Bydliště: Brno
- Vůz: V50 2.0 D3 MY2012
#8 V50 problém po výmene rozvodov
Hod nekam na net ten zvuk. To prece neni tezky natocit a hodit na YT z mobilu primo.
Co si pamatuju, 1.6D mi po zhasnuti motoru pokazde cca 5-10 sekund delala specificky zvuk, jako by nekam nejaky cerpadlo tlacilo neco zpatky. Tak jestli to neni ono.
Co si pamatuju, 1.6D mi po zhasnuti motoru pokazde cca 5-10 sekund delala specificky zvuk, jako by nekam nejaky cerpadlo tlacilo neco zpatky. Tak jestli to neni ono.
_________________
Volvo V50 2.0 D3 D5204T5 110kW, Business Pro Edition, Ice White, str. week 2012/13 (MY2012)
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
ex.: Volvo V50 1.6D D4164T 80kW, Summum, Titanium Grey, str. week 2005/46 (MY2006)
Volvo V50 2.0 D3 D5204T5 110kW, Business Pro Edition, Ice White, str. week 2012/13 (MY2012)
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
ex.: Volvo V50 1.6D D4164T 80kW, Summum, Titanium Grey, str. week 2005/46 (MY2006)
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 1
- Příspěvky: 47
- Registrován: 5 roků 11 měsíců
- Bydliště: Chrudim
- Vůz: V50 2.0D, rv 2004, MY05
- Bydliště: Chrudim
#9 V50 problém po výmene rozvodov
Nevim jak u 1.6d ale u 2.0D to po vypnuti motoru jeste cvaka a piska cca 15s po vypnuti motoru.
Mozna po vymene oleje vsechno ostatni utichlo a vylezly tyto zvuky
Mozna po vymene oleje vsechno ostatni utichlo a vylezly tyto zvuky
_________________
Chrudim, V50 2.0D, rv 2004, MY05
Chrudim, V50 2.0D, rv 2004, MY05
-
- Podobná témata
- Odpovědi
- Zobrazení
- Poslední příspěvek
-
- 14 Odpovědi
- 1365 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od Peter SVK
-
- 1 Odpovědi
- 1033 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od ttoommaasseekk
-
- 4 Odpovědi
- 1413 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od ok2ucx
-
- 11 Odpovědi
- 438 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od raolsa