MOTOR: Co dovede diagnostika u V40?

  • Autor
  • Zpráva
Offline
Příspěvků ve vlákně: 9
Příspěvky: 31
Registrován: 17 roků 5 měsíců
Bydliště: Rakovník
Vůz: Volvo V60, 1.6, D4162T, 84 kW, 2011, NM
Bydliště: Rakovník

#1 MOTOR: Co dovede diagnostika u V40?

Příspěvek od Honza 360 »

Dobrý den,
Mám problém s volnoběžnými otáčkami. Při startu je všechno normální, jakmile se motor zahřívá, stoupají. Volnoběžný ventil jsem čistil a regulovat by také měl (dle měření osciloskopem).Teď ho mám podložený papírovým těsněním, aby po ohřátí otáčky byly v normě, při startu ale pochopitelně má motor málo vzduchu a musím přidávat plyn, aby nechcípnul. Po ohřátí běží vše, jak má, průběh výkonu se mi zdá normální. Po vypnutí motoru stačí nechat ho cca 10 vteřin "vychladnout", nastartuji a otáčky jsou hned cca o 200/min. nižší. Cvíli drží (10 s.) a během dalších 5? vteřin zase plynule stoupnou. Na diagnostice KTS 500, kterou mám k dispozici, to nenalezne žádnou závadu ani zde není možnost nějakého nastavení (třeba kalibrace volnoběžných otáček nebo tak něco). Nevíte někdo, jestli se na nějaké jiné diagnostice dá udělat a zjistit víc?
_________________
Volvo V60, 1.6, D4162T, 84 kW, 2011, NM
Volvo V40, 2.0, 103 kW, 1996, BA+LPG
dříve Volvo 360, 2,0i, 1987, Volvo 343 1,4 1985 a celá řada dalších přibližovadel jiných značek

GDPR_user

#2 Co dovede diagnostika u V40?

Příspěvek od GDPR_user »

Honza 360 píše:Dobrý den,
Mám problém s volnoběžnými otáčkami. Při startu je všechno normální, jakmile se motor zahřívá, stoupají. Volnoběžný ventil jsem čistil a regulovat by také měl (dle měření osciloskopem).Teď ho mám podložený papírovým těsněním, aby po ohřátí otáčky byly v normě, při startu ale pochopitelně má motor málo vzduchu a musím přidávat plyn, aby nechcípnul. Po ohřátí běží vše, jak má, průběh výkonu se mi zdá normální. Po vypnutí motoru stačí nechat ho cca 10 vteřin "vychladnout", nastartuji a otáčky jsou hned cca o 200/min. nižší. Cvíli drží (10 s.) a během dalších 5? vteřin zase plynule stoupnou. Na diagnostice KTS 500, kterou mám k dispozici, to nenalezne žádnou závadu ani zde není možnost nějakého nastavení (třeba kalibrace volnoběžných otáček nebo tak něco). Nevíte někdo, jestli se na nějaké jiné diagnostice dá udělat a zjistit víc?
Chová se to stejně na benzín i na plyn???

Offline
Příspěvků ve vlákně: 9
Příspěvky: 31
Registrován: 17 roků 5 měsíců
Bydliště: Rakovník
Vůz: Volvo V60, 1.6, D4162T, 84 kW, 2011, NM
Bydliště: Rakovník

#3

Příspěvek od Honza 360 »

Jo, benzín nebo LPG, pořád se to projevuje stejně
_________________
Volvo V60, 1.6, D4162T, 84 kW, 2011, NM
Volvo V40, 2.0, 103 kW, 1996, BA+LPG
dříve Volvo 360, 2,0i, 1987, Volvo 343 1,4 1985 a celá řada dalších přibližovadel jiných značek

jarek.krizan
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Servisman
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 2434
Registrován: 17 roků 9 měsíců
Vůz: S80, 2,4
Bydliště: Zlín

#4

Příspěvek od jarek.krizan »

Jestli máš KTS 570 ( tu mám v práci já ) tak si nastav skutečné hodnoty a porovnání s požadovanými a procházej jedno po druhém. Něco není tak špatné aby to vyhodilo chybu ale jen kecá, a to pak stačí jedna zkreslená hodnota a je to. Nepřisává falešný vzduch - je těsný celý sací trakt?
_________________
V 740 GL r.v.88 B230F, ZF224HP , bylo V 960 B6304, 150kW s vlaječkou
V S80 , B5244S V 850 B5204

Offline
Příspěvků ve vlákně: 9
Příspěvky: 31
Registrován: 17 roků 5 měsíců
Bydliště: Rakovník
Vůz: Volvo V60, 1.6, D4162T, 84 kW, 2011, NM
Bydliště: Rakovník

#5

Příspěvek od Honza 360 »

Díky, to je důležitá informace. Já mám v práci KTS 500, ta ukazuje jen výpis závad a tím pádem je k ničemu. Takže KTS 570 ukazuje hodnoty čidel? Připojím na dignostickou zásuvku a uvidím aktuální hodnoty napětí, odporů atd?To by mi moc pomohlo, je tu ještě možnost proměřovat je jednotlivě, ale osciloskop máme jenom samostatný a kolega s ním neumí moc zacházet.
Sání by mělo být v pořádku, je to přetěsněný, to jsme dělali a navíc to stoupání otáček je po určitém času a plynulé (i když vyloučit se to asi taky úplně nedá)
_________________
Volvo V60, 1.6, D4162T, 84 kW, 2011, NM
Volvo V40, 2.0, 103 kW, 1996, BA+LPG
dříve Volvo 360, 2,0i, 1987, Volvo 343 1,4 1985 a celá řada dalších přibližovadel jiných značek

jarek.krizan
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Servisman
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 2434
Registrován: 17 roků 9 měsíců
Vůz: S80, 2,4
Bydliště: Zlín

#6

Příspěvek od jarek.krizan »

Honza 360 píše:Díky, to je důležitá informace. Já mám v práci KTS 500, ta ukazuje jen výpis závad a tím pádem je k ničemu. Takže KTS 570 ukazuje hodnoty čidel? Připojím na dignostickou zásuvku a uvidím aktuální hodnoty napětí, odporů atd?To by mi moc pomohlo, je tu ještě možnost proměřovat je jednotlivě, ale osciloskop máme jenom samostatný a kolega s ním neumí moc zacházet.
Sání by mělo být v pořádku, je to přetěsněný, to jsme dělali a navíc to stoupání otáček je po určitém času a plynulé (i když vyloučit se to asi taky úplně nedá)
KTS 570 se dá použít zároveň jako osciloskop a dájí se s ní měřit hodnoty jak s multimetrem a pokud máš nastavené auto, tak ti to ukáže na obrazovce i hodnoty co to má mít i jestli se vejdeš do tolerance a nebo jestli si na samé hranici. Funguje to skvěle a nejlepší je kombinace s ESItronikem a Atrisem, funguje přes modrý zub a nejsi omezen kabelem, takže pracuješ klasicky s laptopem.
_________________
V 740 GL r.v.88 B230F, ZF224HP , bylo V 960 B6304, 150kW s vlaječkou
V S80 , B5244S V 850 B5204

Offline
Příspěvků ve vlákně: 9
Příspěvky: 31
Registrován: 17 roků 5 měsíců
Bydliště: Rakovník
Vůz: Volvo V60, 1.6, D4162T, 84 kW, 2011, NM
Bydliště: Rakovník

#7

Příspěvek od Honza 360 »

Musím s ní měřit teda klasicky všechny vstupy na čidlech, nebo mi to ukáže hodnoty při připojení do diagnostické zásuvky? A dá se vůbec na Fenixu 5.1 něco nastavovat?
_________________
Volvo V60, 1.6, D4162T, 84 kW, 2011, NM
Volvo V40, 2.0, 103 kW, 1996, BA+LPG
dříve Volvo 360, 2,0i, 1987, Volvo 343 1,4 1985 a celá řada dalších přibližovadel jiných značek

jarek.krizan
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Servisman
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 2434
Registrován: 17 roků 9 měsíců
Vůz: S80, 2,4
Bydliště: Zlín

#8

Příspěvek od jarek.krizan »

Honza 360 píše:Musím s ní měřit teda klasicky všechny vstupy na čidlech, nebo mi to ukáže hodnoty při připojení do diagnostické zásuvky? A dá se vůbec na Fenixu 5.1 něco nastavovat?
Jde měřit klasicky i přez zásuvku, přez zásuvku úplně všechno nejde ale většina ano. U Fénixu nastavíš max klapku a to ještě manuálně.
_________________
V 740 GL r.v.88 B230F, ZF224HP , bylo V 960 B6304, 150kW s vlaječkou
V S80 , B5244S V 850 B5204

Offline
Příspěvků ve vlákně: 9
Příspěvky: 31
Registrován: 17 roků 5 měsíců
Bydliště: Rakovník
Vůz: Volvo V60, 1.6, D4162T, 84 kW, 2011, NM
Bydliště: Rakovník

#9

Příspěvek od Honza 360 »

Díky za info. Takže to může být jedině nějaký čidlo, který švindluje, řídící jednotka popř. falešný vzduch. Když se na řízení motoru nedá nic nastavit hardwareově ani softwareově, budu muset přijít na to, který to čidlo to je a pak výměna, nebo máš nějaký nápad? Chci vyzkoušet připojit místo čidla teploty potenciometr a vyzkoušet, co to bude dělat.
_________________
Volvo V60, 1.6, D4162T, 84 kW, 2011, NM
Volvo V40, 2.0, 103 kW, 1996, BA+LPG
dříve Volvo 360, 2,0i, 1987, Volvo 343 1,4 1985 a celá řada dalších přibližovadel jiných značek

Offline
Příspěvků ve vlákně: 9
Příspěvky: 31
Registrován: 17 roků 5 měsíců
Bydliště: Rakovník
Vůz: Volvo V60, 1.6, D4162T, 84 kW, 2011, NM
Bydliště: Rakovník

#10

Příspěvek od Honza 360 »

Doplňuju, kdyby měl někdo podobný problém: vyřešeno - vadný volnoběžný ventil. Solenoid měl sice správnou impedanci, hýbal s ventilem, ale asi nějak špatně. Diagnostika KTS 500 neukazovala nic. Nakonec mi to vycházelo jako nejpravděpodobnější možnost, že bude chyba ve ventilu ale nechtěl jsem kupovat nový. Naštěstí pomohla výpůjčka od strycef (ještě jednou díky), sice jen na namontování a vymontování v režimu zahřátého motoru, ale měl jsem už větší jistotu. V Lysolajích za něj chtěli celkem slušnou cenu 1 000 Kč a ještě jsem probral pár věcí s mechanikem. Když jsem to druhý den ráno vyzkoušel i za studena a fungovalo to, byl jsem štěstím bez sebe :D Mám další motivaci vylepšovat.
_________________
Volvo V60, 1.6, D4162T, 84 kW, 2011, NM
Volvo V40, 2.0, 103 kW, 1996, BA+LPG
dříve Volvo 360, 2,0i, 1987, Volvo 343 1,4 1985 a celá řada dalších přibližovadel jiných značek

Offline
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 3
Registrován: 14 roků 3 měsíce
Vůz: S40 1,9 T B4204T, blue, automat
Bydliště: Plzeň

#11 MOTOR: Co dovede diagnostika u V40?

Příspěvek od lubulo »

Ahojte,
prosim o pomoc. Mam potiz s volnobeznym ventilem a auto jde spatne startovat, po nastartovani chcipa. Napeti na konektoru behem startovani je od 0,5 do 4 voltu, ale s ventilem nehne. Kdyz zkusim 6V nebo 12V z baterky (jen impuls) tak se otevre. Jaky je rozsah provozniho napeti na tomhle ventilu a pokud je "pracovni" nad ty 4 volty kde muze byt problem, proc je na konektoru tak malo? A to jsem ho menil a stary jsem vyhodil protoze diagnostika hlasila vadu a ani po pripojeni na napeti necvakal :-( Nutno podotknout, ze ten stavajici taky neni novy. Diky za jakoukoli radu.
Lubos

Offline
Příspěvků ve vlákně: 9
Příspěvky: 31
Registrován: 17 roků 5 měsíců
Bydliště: Rakovník
Vůz: Volvo V60, 1.6, D4162T, 84 kW, 2011, NM
Bydliště: Rakovník

#12 MOTOR: Co dovede diagnostika u V40?

Příspěvek od Honza 360 »

Napájecí napětí = 12 V, odpor cívky 8 -1 2 Ohmů. Zkusil bych proměřit vedení, ale nejdřív ukostření řídící jednotky. Napájení ventilu od ŘJ by měl být pin 54, kostra 52 (ale možná jsem se překoukl).
_________________
Volvo V60, 1.6, D4162T, 84 kW, 2011, NM
Volvo V40, 2.0, 103 kW, 1996, BA+LPG
dříve Volvo 360, 2,0i, 1987, Volvo 343 1,4 1985 a celá řada dalších přibližovadel jiných značek

Offline
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 3
Registrován: 14 roků 3 měsíce
Vůz: S40 1,9 T B4204T, blue, automat
Bydliště: Plzeň

#13 MOTOR: Co dovede diagnostika u V40?

Příspěvek od lubulo »

Ahoj Honzo,
díky za radu, ta cívka má odpor 10,8 ohmu tak to bude asi ok. Zkusím se pohrabat v té řídící jednotce, nejdřív ji ale budu muset najít :-). To ukostření by mohlo mít vliv, občas to svítí jak vánoční stromek a diagnostika vyhodí jednou nic, jednou něco, podruhý hafo - třeba 5 chyb. Teď tomu dokonce svítí airbag, ale diagnostika nenajde nic (to bude mé další téma až to bude startovat) Bohužel jsem si nezapsal poslední chyby už je to delší doba co jsem to čet, ale až se k tomu dostanu (tenhle víkend) tak to udělám. 157.000mil - holt Volvík potřebuje poléčit. Když něco objevím tak to postnu

Offline
Příspěvků ve vlákně: 9
Příspěvky: 31
Registrován: 17 roků 5 měsíců
Bydliště: Rakovník
Vůz: Volvo V60, 1.6, D4162T, 84 kW, 2011, NM
Bydliště: Rakovník

#14 MOTOR: Co dovede diagnostika u V40?

Příspěvek od Honza 360 »

Řídící jednotka je pod palubovkou ve středovém tunelu. Je připevněná pásovinou s trhacím šroubem, tzn. šroub se musí odvrtat. Pak se dostaneš ke konektoru. Ale asi to fakt vypadá na špatnou kostru. Hodně zdaru.
_________________
Volvo V60, 1.6, D4162T, 84 kW, 2011, NM
Volvo V40, 2.0, 103 kW, 1996, BA+LPG
dříve Volvo 360, 2,0i, 1987, Volvo 343 1,4 1985 a celá řada dalších přibližovadel jiných značek

Offline
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 3
Registrován: 14 roků 3 měsíce
Vůz: S40 1,9 T B4204T, blue, automat
Bydliště: Plzeň

#15 MOTOR: Co dovede diagnostika u V40?

Příspěvek od lubulo »

ahojte,
nedalo mi to a začal jsem se v tom vrtat už dnes večer. Nemám dílnu ani garáž, ale naštěstí bylo dost teplo akorát pak začlo řádsky pršet. Mám rozebranou půlku auta, vyndal jsem i konzolu až pak jsem zjistil, že to nebylo třeba, ale už vím jak na to až to třeba bude. :-)
Mezistav: nějakej mamlas se v tom musel vrtat přede mnou. Mohlo mi to bejt jasný už když jsme to auto koupili protože mělo "check engine" (dva válce měli misfire, koupil jsem nový svíčky a od té doby tohle bylo ok)
Objevené nedostatky: Jednotka pod jednotkou ABS (plechová bedna ale neidentifikoval jsem jí co je zač, původně jsem si myslel, že je to ta hlavní jednotka) tak byla upevněna jen dvěma šrouby k ocelové konzoli na jedné straně a na druhé straně dva šrouby ze dvou chyběli... Dále na tom ocelovém plechu přimontovaném ke středovému tunelu rovněž chyběli dva šrouby, drželo to celý nějak zázrakem nahoře v přístrojovce. Tak jsem si říkal, že tady by mohl být průser v ukostření ale radost mi kazilo, že jsem na konektoru nenapočítal jaksi 54 pinů :-) Vzápětí jsem našel tu hlavní jednotku vepředu na tunelu. ještě větší radost jsem měl když jsem zjistil, že její konektor nebyl řádně zacvaknutý, ale jen tak napůl!!! To už vypadá na sabotáž. prohlíd jsem piny a 52 a 54 obzvlášť, bohužel jsem neměl dnes měřák ale alespoň žádnej nebyl napálenej nebo žlutej atd. Nicméně prostříkal jsem konektory na všech jednotkách ke kterým jsem se dostal a řádně jsem to zapojil a nahradil všechny chybějící šrouby a ... žádná změna. Auto sice tak po 10vteřinách nastartuju, ale na volnoběh pomalu chcípne. Zítra nebo o víkendu to zkusím změřit na těch pinech, kdyby dávali dobrý napětí tak natáhnu třeba dva nový dráty :-) ale jestli ne tak jsem v ři... a pak asi ten ventil nějak mechanicky nastavím na jednu hodnotu aby to nechcípalu, ale to má k dokonalosti daleko :-( Kdyby vás kohokoli cokoli napadlo tak dejte vědět. Airbagy svítí pořád, nevíte čím je přečtu/ vyresetuju? Přes obd2 je nevidím. Z čeho počítá ta jednotka to napětí pro volnoběžný ventil (jaký vstupy) může to být třeba, že je vadné něco jinýho třeba váha vzduchu a říká to, že je ten vzduch teplej a proto neotevře ten ventil? plácám blbosti - nerozumím tomu jen se chci dopídit řešení.
Díky,
lub

Offline
Příspěvků ve vlákně: 9
Příspěvky: 31
Registrován: 17 roků 5 měsíců
Bydliště: Rakovník
Vůz: Volvo V60, 1.6, D4162T, 84 kW, 2011, NM
Bydliště: Rakovník

#16 MOTOR: Co dovede diagnostika u V40?

Příspěvek od Honza 360 »

A zkusil jsi znovu po domáčknutí konektoru změřit, jestli je na ventilu 12V? Pak by mohla být chyba ve ventilu. Ta jednotka opravdu reguluje podle teploty atd., ale ne změnou napětí ale pulsy. Napětí má průběh obdélníkových zubů, ale bez osciloskopu to neuvidíš ...
_________________
Volvo V60, 1.6, D4162T, 84 kW, 2011, NM
Volvo V40, 2.0, 103 kW, 1996, BA+LPG
dříve Volvo 360, 2,0i, 1987, Volvo 343 1,4 1985 a celá řada dalších přibližovadel jiných značek
Odpovědět
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Zpět na „C30 / S40 / V40 / V50 - opravy“