V50, 2004, B5244S4 - ECM-250A; ECM-130A; ECM-260A

  • Autor
  • Zpráva
kV8ba
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 449
Registrován: 15 roků 6 měsíců
Bydliště: Plzeň-jih
Vůz: 764GLE D24TIC M46 88´
Kontaktovat uživatele:

#1 V50, 2004, B5244S4 - ECM-250A; ECM-130A; ECM-260A

Příspěvek od kV8ba »

Aktuálně řešíme s jedním zdejším kolegou níže uvedené závady na jeho V50.
Rok 2004, motor 2,4i 125kw B5244S4, manuál, najeto 185tkm; LPG

Neustále svítila kontrolka poruchy motoru. Po napíchnutí to vypsalo následující chyby:
ECM-130A Mass air flow (MAF) sensor - Faulty signal
ECM-250A Long-term fuel trim - Lower limit
ECM-260A Fuel pressure sensor - Faulty signal

Fuel pressure sensor jsem zprvu vypustil, protože auto jezdí především na LPG, předpokládám, že diagnostika tuto chybu vyhodí pokud se tlak paliva nemění počas jízdy. Pokud tuto chybu vymažu a jezdí se pak jen na benzín, tak se neobjevila (včera test cca 30km). Ale možná na něj ještě dojde...

Pro Long-term fuel trim - Lower limit (příliš bohatá směs) jsou možné příčiny tyto:
- vysoká hladina oleje (OK)
- kontaminovaný olej (OK - nedávno měněn)
- tekoucí vstřikovače (nezkoumáno)
- poškozený EVAP ventil benzínových výparů z nádrže (na ten se chci nyní zaměřit)
- vysoký tlak paliva (OK - 480kPa - měřeno přes DICE)
- vadná váha vzduchu (OK - nová)
- poškozený, znečištěný zachycovač oleje PCV (další podezřelý)
- ucpaný vzduchový filtr (OK)

Test váhy vzduchu (zobrazení rozdílu mezi skutečnou hodnotu průtoku a vypočtenou) vykazoval značný rozdíl. Na volnoběh je to cca 30%, ve vyšších otáčkách (nad 3000ot) to klesne cca k 5%. Rozdíl hodnot víc než 20% značí vadnou váhu. Váha se vyměnila (DENSO) nejen kuli tomuto zjištění, ale taky proto, že už s ní dle bývalého majitele byly problémy v minulosti. Změna nenastala ECM-250A vyskakuje furt.

Svíčky jsou nové NGK. Dle svíčky vyndané ze třetího válce na něm byla směs o něco chudší.

Při kontrole adaptačních hodnot pro Long-term fuel trim je cca 12 z 36 mimo svůj rozsah (0,85-1,15).
Po nové váze a svíčkách jsem hodnoty vyresetoval a udělali jsme znovu adaptaci (samozřejmě na benzín), ale výsledek byl téměř stejný, stále cca 10 hodnot mimo rozsah.

Při jízdě se chyba v podstatě nijak neprojevuje, auto v tahu necuká, táhne plynule. Na volnoběh se cca 1x za minutu propadnou otáčky o cca 50-100ot. Jinak žádné podezřelé chování.

na swedspeed jsem narazil v podstatě na ten samý problém
http://forums.swedespeed.com/showthread.php?204457-Long-term-fuel-trim-lower-limit-FPS-signal-high-(ECM-2600-ECM-250A
pán to tam řeší už 2,5 roku a zatím bez výsledku. Je tam zmínka i o servisním buletinu ve kterém se (pro některé případy, kdy se objevují tyto chyby) doporučuje přehrát software v ŘJ s novým rozsahem adaptačních hodnot.

Než se pustíme do dalšího bádání, chtěl bych se tu s někým poradit, zda už podobnou závadu neřešil.

Osobně bych teď začal následovně:
1) vyčištěním a zkontrolováním těsnosti celého PVC kanistru, výměnou o-kroužků
2) vyloučit vadný EVAP ventil (podezření, že propouští výpary i když by neměl) - odpojit hadičku jdoucí do motoru, tu zaslepit a provést znovu adaptaci.
3) změřit tlak paliva budíkem a nespoléhat na hodnoty z DICE ?

Nějaké jiné nápady?
Doufám, že jsem na nic dalšího nezapomněl, kolega majitel kdyžtak doplní.

Ještě přidám záznam z jízdy
gr_5.jpg
gr_5.jpg (69.05 KiB) Zobrazeno 3298 x
gr_1.jpg
gr_1.jpg (62.04 KiB) Zobrazeno 3298 x
_________________
KUBA Redblocks are fun and easy but Greenblocks take skill
764 GLE, D24TIC, M46, 1988; 945 TURBO, B230FT+, M90, 1998; 855 T-5R, B5234T5, M56, 1995; bylo: V70 2,4i, B5254S, M56, 1997; 764 TURBO 16V, B204FT, M46, 1990; Volvo diagnostika v Plzni a okolí

GDPR_user

#2 V50, 2004, B5244S4 - ECM-250A; ECM-130A; ECM-260A

Příspěvek od GDPR_user »

Zajeď za plynařem a nechej si to seřídit.

kV8ba
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 449
Registrován: 15 roků 6 měsíců
Bydliště: Plzeň-jih
Vůz: 764GLE D24TIC M46 88´
Kontaktovat uživatele:

#3 V50, 2004, B5244S4 - ECM-250A; ECM-130A; ECM-260A

Příspěvek od kV8ba »

U plynaře bylo auto teď, seřídil to a cca za 14 dní má dojet na korekci.

Adaptace po resetu jsem dělal samozřejmě na benzín, abych vyloučil, že do toho kecá plyn. A i když to další den po adaptaci jezdilo jen na benzín, tak se kontrolka motoru zase rozsvítila.
Plyn bych tedy asi vyloučil.
_________________
KUBA Redblocks are fun and easy but Greenblocks take skill
764 GLE, D24TIC, M46, 1988; 945 TURBO, B230FT+, M90, 1998; 855 T-5R, B5234T5, M56, 1995; bylo: V70 2,4i, B5254S, M56, 1997; 764 TURBO 16V, B204FT, M46, 1990; Volvo diagnostika v Plzni a okolí

GDPR_user

#4 V50, 2004, B5244S4 - ECM-250A; ECM-130A; ECM-260A

Příspěvek od GDPR_user »

kV8ba píše:U plynaře bylo auto teď, seřídil to a cca za 14 dní má dojet na korekci.

Adaptace po resetu jsem dělal samozřejmě na benzín, abych vyloučil, že do toho kecá plyn. A i když to další den po adaptaci jezdilo jen na benzín, tak se kontrolka motoru zase rozsvítila.
Plyn bych tedy asi vyloučil.
Pokud chceš vyloučit plyn,musíš vytáhnout pojistku od plynu,jinak do toho jednotka pořád kecá. :wink:

kV8ba
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 449
Registrován: 15 roků 6 měsíců
Bydliště: Plzeň-jih
Vůz: 764GLE D24TIC M46 88´
Kontaktovat uživatele:

#5 V50, 2004, B5244S4 - ECM-250A; ECM-130A; ECM-260A

Příspěvek od kV8ba »

Martine měl jsi pravdu, po vytáhnutí pojistky, vymazání adaptací se již chyba ECM-250A Long-term fuel trim - Lower limit neobjevila. Korekce jsou vyrovnané v lehkém rozpětí okolo 1,00 :good:

Bohužel ostatní dvě chyby se objevují stále a s tou první pravděpodobně vůbec nesouvisí.
ECM-260A Fuel pressure sensor - Faulty signal - při jízdě jsem pozoroval tlak paliva a v jednu chvíli prostě začne senzor ukazovat úplně konstantní hodnotu (cca 680kPa) a tak po cca 20 vteřinách opět skočí dolů a osciluje kolem předepsané hodnoty. Považuji to zatím za nahodilou chybu, objevilo se to jednou za cca 30km, poté zase nic.

Víc mě trápí tahle ECM-130A Mass air flow (MAF) sensor - Faulty signal
váha je nová - DENSO - i když za podezřelou cenu cca 2000,-
Signál se zdá být v pořádku, Volty jsou v rozmezí, konektor je jak novej, dál jsme po drátech nešli.
Hází to velký rozdíl mezi skutečnou hodnotou průtoku (g/s) a vypočtenou (z RPM signálu a senzoru tlaku v sání (MAP))
na volnoběh je rozdíl cca 30%
2000 rpm rozdíl cca 20%
od 3000rpm už se rozdíl smazává a je řádově do 5%
přikládám frozen hodnoty z výskytu chyby.
MAF_V50.pdf
(46.17 KiB) Staženo 76 x
Vyskočilo to hned po startu teplého motoru na volnoběh. Chyba se objevila od posledního smazání až po 4 dnech (jezdilo se stále s vytaženou pojistkou od plynu).

Vzduchový filtr jsme vyloučili.
MAP senzor se zdá být také funkční, ale je možné že trochu lže ???
Díra v sání/netěsnost mě taky napadla, ale to by asi dělalo větší švíky, a chybě by netrvalo 4 dny než by se znovu ukázala ??
Jak už jsem psal nahoře, byl nějaký buletin od volva, kde se řešil upgrade SW ECM viz:
NO: 28-72
DATE: 12-12-2007
M. YEAR: All new S40 2004.5 – 2006, V50 2005 - 2006 Engine Type 38 & 39
CHASSIS: S40 = 0000001 - 250000, V50 = 000001 - 270000
SUBJECT: DTC ECM-130A Mass air flow sensor, faulty signal, DTC ECM- 250A
Long term fuel trim, Lower limit, in limited adaptation areas.
REFERENCE: VIDA.
This TNN replaces and supersedes TNN 28-72 dated 5-7-2007 & 6-09-2006,
engine type 39 has been added to the model year range above.

DESCRIPTION:
The affected vehicles mentioned in the header equipped with naturally aspirated engines
(non turbo) may set either or both of the DTC's 250A and 130A.

DTC ECM-250A - Long term fuel trim, lower limit.
This condition may be seen as one or more of the adaptation areas having very low numbers
( rich condition. These low values may be seen in (but not limited to) areas 4.1 or 3.1, 1.1& 2.1.
There are 36 adaptation areas in total 1.1- 6.6.
If after following the fault tracing in VIDA for DTC ECM- 250A Long term fuel trim, lower limit,
there are no remaining conditions that could cause a too rich condition (too high fuel pressure
etc. See VIDA) download the latest ECM software. This will reduce the number of adaptation
areas to 16. (VIDA will still show 36, but only 1.1 to 4.4 will be used for fuel adaptation. The
16 areas now cover the same range as the 36 prior areas).

DTC ECM-130A Mass air flow sensor, faulty signal.
This DTC can be wrongly detected at low air flows A calibration change has been included in
the latest ECM software to enable correct detection of this fault. Fault tracing with VIDA will
indicate a difference between calculated and actual air Mass, as being a faulty air flow
sensor. The new software adapts the calculated airflow to prevent mis-detection. If no other
fault can be found after fault tracing according to VIDA, download the latest ECM software.

SERVICE:
Upgrade the Engine Management Software using the ECM upgrade option in VIDA.
Use software product number 30668282 (ECM upgrade).
Je možný, že by update mohl v tomto případě pomoci?
Jakékoliv rady vítány.
_________________
KUBA Redblocks are fun and easy but Greenblocks take skill
764 GLE, D24TIC, M46, 1988; 945 TURBO, B230FT+, M90, 1998; 855 T-5R, B5234T5, M56, 1995; bylo: V70 2,4i, B5254S, M56, 1997; 764 TURBO 16V, B204FT, M46, 1990; Volvo diagnostika v Plzni a okolí

GDPR_user

#6 V50, 2004, B5244S4 - ECM-250A; ECM-130A; ECM-260A

Příspěvek od GDPR_user »

LPG máš odpojené na pojistce???

kV8ba
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 449
Registrován: 15 roků 6 měsíců
Bydliště: Plzeň-jih
Vůz: 764GLE D24TIC M46 88´
Kontaktovat uživatele:

#7 V50, 2004, B5244S4 - ECM-250A; ECM-130A; ECM-260A

Příspěvek od kV8ba »

Jo, pojistka je stále venku. Dokuď nebude motor v pořádku na benzín, tak ji tam zpátky ani vracet nebudem.
_________________
KUBA Redblocks are fun and easy but Greenblocks take skill
764 GLE, D24TIC, M46, 1988; 945 TURBO, B230FT+, M90, 1998; 855 T-5R, B5234T5, M56, 1995; bylo: V70 2,4i, B5254S, M56, 1997; 764 TURBO 16V, B204FT, M46, 1990; Volvo diagnostika v Plzni a okolí

raolsa
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 13059
Registrován: 14 roků 5 měsíců
Bydliště: Semily
Vůz: Volvo V70 II 2.4T 147 kw AWD LPG
Participant x 1

#8 V50, 2004, B5244S4 - ECM-250A; ECM-130A; ECM-260A

Příspěvek od raolsa »

Koukali jste na konektory jednotky ECM?
_________________
Volvo V70 II 2.4T AWD 147 kw LPG '00
Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Diagnostika k dispozici. 607827920

ok2ucx
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 2616
Registrován: 15 roků 11 měsíců
Bydliště: Beskydy
Vůz: V90CC-T6/S80-V8/740/940/C30
Kontaktovat uživatele:

#9 V50, 2004, B5244S4 - ECM-250A; ECM-130A; ECM-260A

Příspěvek od ok2ucx »

No a co teda ten SW? Pošleš mi VIN (do SZ)? Řeknu ti pak, zda-li existuje upgrade. Pro začátek bych asi začal tím...

P.
_________________
.::. V90CC T6 2018 .::. S80 V8 2007 .::. 940 2.3 1995 .::. 940 Polar 1994 .::. 740 Turbo 1988 .::.
Repase/klonování/párování elektroniky VOLVO - DIM / ICM / ECM / CEM / DEM / SAS & Optimalizace motoru
Start nezávislého topení z telefonu, vzdálená diagnostika: VDD - https://d5t5.com/article/vdash-vdd-dongle
https://D5T5.com https://d5t5.com/helpdesk
Specializovaný Volvo servis - CarDiag.info

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 218
Registrován: 10 roků 6 měsíců
Bydliště: Plzeň
Vůz: V70 III , 2,5T, LPG
Bydliště: Plzeň

#10 V50, 2004, B5244S4 - ECM-250A; ECM-130A; ECM-260A

Příspěvek od zedik »

vin v sz
_________________
V70 PIII 2,5T 147kw,2009,LPG Volvo zástavba
Bylo: VOLVO V50 2.4i LPG 12/2004
Bylo: VW Golf 1.6TD 1986, Ford Escort 1.8D 1991, Peugeot 405 1.9i 1992

GDPR_user

#11 V50, 2004, B5244S4 - ECM-250A; ECM-130A; ECM-260A

Příspěvek od GDPR_user »

Zkuste udělat kontrolu těsnosti sání tzv.Leak test.

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 218
Registrován: 10 roků 6 měsíců
Bydliště: Plzeň
Vůz: V70 III , 2,5T, LPG
Bydliště: Plzeň

#12 V50, 2004, B5244S4 - ECM-250A; ECM-130A; ECM-260A

Příspěvek od zedik »

martine a když by to přisávalo tak to může přisávat pouze občas? tedy,že to třeba 5 dní jezdí v pohodě,pak se rozsvítí váha,po dvou dnech zase zhasne atd. ?
nevím jestli je to důležité,ale to že se váha rozsvítí nebo zhasne se děje pouze hned při startu.nikdy během jízdy
_________________
V70 PIII 2,5T 147kw,2009,LPG Volvo zástavba
Bylo: VOLVO V50 2.4i LPG 12/2004
Bylo: VW Golf 1.6TD 1986, Ford Escort 1.8D 1991, Peugeot 405 1.9i 1992

GDPR_user

#13 V50, 2004, B5244S4 - ECM-250A; ECM-130A; ECM-260A

Příspěvek od GDPR_user »

zedik píše:martine a když by to přisávalo tak to může přisávat pouze občas? tedy,že to třeba 5 dní jezdí v pohodě,pak se rozsvítí váha,po dvou dnech zase zhasne atd. ?
nevím jestli je to důležité,ale to že se váha rozsvítí nebo zhasne se děje pouze hned při startu.nikdy během jízdy
Těžko říci,ale začal bych od nejjednoduššího a nejlevnějšího.

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 218
Registrován: 10 roků 6 měsíců
Bydliště: Plzeň
Vůz: V70 III , 2,5T, LPG
Bydliště: Plzeň

#14 V50, 2004, B5244S4 - ECM-250A; ECM-130A; ECM-260A

Příspěvek od zedik »

tak dneska přehrátí sw v autorizáku na 2,0 (nějaký updaty tam byly)tak pár dní potestuju.pokud to nepomůže další zkusím ten test těsnosti sání
_________________
V70 PIII 2,5T 147kw,2009,LPG Volvo zástavba
Bylo: VOLVO V50 2.4i LPG 12/2004
Bylo: VW Golf 1.6TD 1986, Ford Escort 1.8D 1991, Peugeot 405 1.9i 1992

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 218
Registrován: 10 roků 6 měsíců
Bydliště: Plzeň
Vůz: V70 III , 2,5T, LPG
Bydliště: Plzeň

#15 V50, 2004, B5244S4 - ECM-250A; ECM-130A; ECM-260A

Příspěvek od zedik »

tak prozměnu po třech dnech se váha zase rozsvítila..začínám z toho mít lehce nervy.osobně už podezírám tu novou váhu,ale ještě zkusím tu těsnost sání.pak už mi došli nápady
_________________
V70 PIII 2,5T 147kw,2009,LPG Volvo zástavba
Bylo: VOLVO V50 2.4i LPG 12/2004
Bylo: VW Golf 1.6TD 1986, Ford Escort 1.8D 1991, Peugeot 405 1.9i 1992

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 24
Registrován: 12 roků 2 měsíce
Bydliště: Okres Semily
Vůz: V50 2.4/125 '04 AT LPG + C70 D4 '11 AT

#16 V50, 2004, B5244S4 - ECM-250A; ECM-130A; ECM-260A

Příspěvek od zpros »

Ahoj, vím že je tohle téma už trochu staré, ale nemohli by sem účastníci napsat zhruba jak to dopadlo a čím to bylo?

Jsem ve stejné situaci, stejné auto. Zatím tedy pouze FUEL TRIM.¨

Díky
Z
_________________
Je: V50, 2.4/125, AT, 2004, LPG
Je: C70, D4/130, AT, 2011
Bylo: C70, D5/132, AT, 2007
Bylo: S60, 2.4/103 Bi-Fuel LPG, MY2005
Bylo: V40, 1.8/85kW, LPG, 1999

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 24
Registrován: 12 roků 2 měsíce
Bydliště: Okres Semily
Vůz: V50 2.4/125 '04 AT LPG + C70 D4 '11 AT

#17 V50, 2004, B5244S4 - ECM-250A; ECM-130A; ECM-260A

Příspěvek od zpros »

Takže přidám sem svoje poznatky, problém ECM-250A jsem u sebe vyřešil:
- kontrola celého sání, všech odboček (hadice k posilovači a podtlakové pumpě zejména). Dotažení spon.
- vyměnil jsem 5 těsnění na přechodu mezi plastovým sáním a alu parohy na motoru - už to bylo vymačkaný
- důkladně jsem proti světlu revidoval tu krabatou hadici mezi filtrboxem a klapkou, našel jsem dvě oslabená místa, ale díru žádnou. + nové spony na tuhle hadici

Vlastně jsem nic zásadního nenašel, ale je možné že během laborování to při některé kompletaci někde nebylo dobře dotaženo a jednou jsem jezdil se stzženou velkou sponou právě u klapky.

Zásadní informace je že tahle dlouhodobá adaptace se taky dlouho koriguje zpět. Tedy pokud něco opravíš, je třeba ve vidě odmazat a ona se zas dopočítá. mez pro chybu je někde u hodnoty 1,20, má se to pohybovat kolem 1 a po mojí revizi a dotažení všeho dosahuje auto 0,96.

LPG mi do toho nijak nekecalo, šlo vyloženě o díru v sání. Je tam takový jedno kurvítko, vpravo (tedy před řidičem) vede dolu taková menší hadička s podtlakem a ta byla podélně rozšklebená, blbě se tam k tomu může, takže nejlepší zaříznout o kousek když to máš sundaný.

Celkově to není věda, jen je potřeba být precizní a vše dobře kontrolovat.
_________________
Je: V50, 2.4/125, AT, 2004, LPG
Je: C70, D4/130, AT, 2011
Bylo: C70, D5/132, AT, 2007
Bylo: S60, 2.4/103 Bi-Fuel LPG, MY2005
Bylo: V40, 1.8/85kW, LPG, 1999
Odpovědět
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Zpět na „C30 / S40 / V40 / V50 - opravy“