V50 alternátor a napínací kladka
- Autor
- Zpráva
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 13
- Příspěvky: 92
- Registrován: 9 roků 1 měsíc
- Bydliště: Raspenava
- Vůz: Volvo V50 2.0D
- Bydliště: Raspenava
#1 V50 alternátor a napínací kladka
Zdravím,
obracím se na Vás páni kolegové. Chci vyřešit problém, který se mi ozývá od klínového řemenu zvoněním nad cca 1800 otáček už nějakou dobu. Zapnutí klimatizace ani zatížení serva na to vliv nemá, tudíž jsem se zaměřil na alternátor nebo napínací kladku. Potřebuji zkusit na chvilku motor bez řemenu, popřípadě altík a kladku samostatně (třeba přes vrtačku) a vyloučit, zda se to skutečně ozývá od pomocných pohonů.
Poradí mi prosím někdo jak řemen povolit, popřípadě demontovat celou kladku, abych jí mohl odzkoušet? Stejně tak budu vděčný za rady ohledně alternátoru.
To zvonění se už nedá poslouchat a než vyhodit peníze zbytečně za servis, chci se pokusit přijít tomu na kloub sám.
Děkuji předem
Jarda
(V50 2.0D 2007)
obracím se na Vás páni kolegové. Chci vyřešit problém, který se mi ozývá od klínového řemenu zvoněním nad cca 1800 otáček už nějakou dobu. Zapnutí klimatizace ani zatížení serva na to vliv nemá, tudíž jsem se zaměřil na alternátor nebo napínací kladku. Potřebuji zkusit na chvilku motor bez řemenu, popřípadě altík a kladku samostatně (třeba přes vrtačku) a vyloučit, zda se to skutečně ozývá od pomocných pohonů.
Poradí mi prosím někdo jak řemen povolit, popřípadě demontovat celou kladku, abych jí mohl odzkoušet? Stejně tak budu vděčný za rady ohledně alternátoru.
To zvonění se už nedá poslouchat a než vyhodit peníze zbytečně za servis, chci se pokusit přijít tomu na kloub sám.
Děkuji předem
Jarda
(V50 2.0D 2007)
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 13
- Příspěvky: 92
- Registrován: 9 roků 1 měsíc
- Bydliště: Raspenava
- Vůz: Volvo V50 2.0D
- Bydliště: Raspenava
#2 V50 alternátor a napínací kladka
Opravdu nikdo neví? Není mi jasný hlavně systém kladky. Stačí jí nějak přemoct proti pružině nebo se povoluje nějaký excentr? Leze se k tomu podběhem nebo musím zespodu?
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 2
- Příspěvky: 54
- Registrován: 8 roků 10 měsíců
- Bydliště: Liberec
- Vůz: V50
#3 V50 alternátor a napínací kladka
Co tě přesně zajímá? Řemen sundávám zespodu,je tam klíč 15 nebo 16 aspoň myslim. Až ho sundáš tak nastartuj ať vyloučíš rozvody a rukou zkus jestli má kladka vůli,volnoběžka na altíku funguje atd... Mluvim o motoru 2.0d 100kw
_________________
Volvo V50 2.0D 100Kw 2004 Na prodej
Volvo V50 2.0D 100Kw 2004 Na prodej
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 13
- Příspěvky: 92
- Registrován: 9 roků 1 měsíc
- Bydliště: Raspenava
- Vůz: Volvo V50 2.0D
- Bydliště: Raspenava
#4 V50 alternátor a napínací kladka
Ano to mám v plánu. Motor mám stejný. Já už s tím byl dvakrát v servisu, údajně to nastartované bez řemenu měli a zvonění zmizelo. Mechanik střelil od boku, že to bude nejspíš altík, ale může to být taky třeba kladka a já nevyhodím prachy pokud to nevím jistě. Tak se do toho chci pustit sám.Blackie píše:Co tě přesně zajímá? Řemen sundávám zespodu,je tam klíč 15 nebo 16 aspoň myslim. Až ho sundáš tak nastartuj ať vyloučíš rozvody a rukou zkus jestli má kladka vůli,volnoběžka na altíku funguje atd... Mluvim o motoru 2.0d 100kw
Zajímá mě: Jestli se dá dostat ke kladce podběhem, na youtube to tak někdo dělal ale u benzinu. Nasadil na kladku imbus (nebo čtyřhran nevím) a proti pružině jí přetáhl a svlékl řemen. Dělá se to u 2.0D stejně? Pokud ne, jak?
Jak poznám, že je volnoběžka v háji?
Rukou s tím prý točili ale úplně v háji ty ložiska nejsou.Zvoní to od 1800 otáček, takže by to chtělo roztočit třeba vrtačkou. Na to se k tomu potřebuju ale nějak dostat, popřípadě vyndat ven.
Omlouvám se za blbé dotazy, ale nejsem mechanik a V50 mám půl roku, ještě jsem se v tom nevrtal. Nebaví mě ale spoléhat se na tlumočení od servisů.
Díky
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 2
- Příspěvky: 54
- Registrován: 8 roků 10 měsíců
- Bydliště: Liberec
- Vůz: V50
#5 V50 alternátor a napínací kladka
Jak jsem psal,k napínací kladce se dostaneš zespodu,podběh sundávat nemusíš,použij na to očkový klíč,ale nepamatuji si jestli je to 15 nebo 16... Zabereš,kladku odtáhneš a sundáš řemen. Zkontroluj zda má vůli,roztoč jí rukou a uvidíš,musí být bez vůle a tichá. Volnoběžku poznáš tak že prudce rukou zatočíš volnoběžkou a když jí hned chytíš,tak jí musíš udžet a vidiš žebrama jak se vnitřek altíku točí. No nevim jestli sem to popsal dobře,ale to zjistíš až budeš u auta
_________________
Volvo V50 2.0D 100Kw 2004 Na prodej
Volvo V50 2.0D 100Kw 2004 Na prodej
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 13
- Příspěvky: 92
- Registrován: 9 roků 1 měsíc
- Bydliště: Raspenava
- Vůz: Volvo V50 2.0D
- Bydliště: Raspenava
#6 V50 alternátor a napínací kladka
Dobře, jen co se pod to někde dostanu, zkusím to. Ono už na volnoběhu na řemenu něco pohvizduje, přičemž řemen je nový, ale to zvonění potom zní úplně jinak, jako uvolněná podložka pod matkou, či tak něco.Blackie píše:Jak jsem psal,k napínací kladce se dostaneš zespodu,podběh sundávat nemusíš,použij na to očkový klíč,ale nepamatuji si jestli je to 15 nebo 16... Zabereš,kladku odtáhneš a sundáš řemen. Zkontroluj zda má vůli,roztoč jí rukou a uvidíš,musí být bez vůle a tichá. Volnoběžku poznáš tak že prudce rukou zatočíš volnoběžkou a když jí hned chytíš,tak jí musíš udžet a vidiš žebrama jak se vnitřek altíku točí. No nevim jestli sem to popsal dobře,ale to zjistíš až budeš u auta
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 2
- Příspěvky: 118
- Registrován: 8 roků 6 měsíců
- Bydliště: Burgendland
- Vůz: Volvo S80, ChryslerGrand Voyager, BMW118
- Bydliště: Rakousko
#7 V50 alternátor a napínací kladka
mas originalni remen, nebo neoriginal? nekdy jde piskani i od remene, spatny material
_________________
VW Golf II, Honda Accord, Volvo 740, Mitsubshi Galant, KIA Carens, VW Passat, Citroen BX, Audi A6 TDI, BMW 520, VW Passat TDI, Peugeot 406, Sssangyong, Golf IV Kombi, BMW 530, Mercedes Benz 300TD, Alfa Romeo 166, Lancia Kappa, Audi A4 TDI, Chrysler Voyager IV, Jaguar S, Audi S6, Toyota Landcruiser, BMW 118, Chrysler Voyager V, Volvo S80
VW Golf II, Honda Accord, Volvo 740, Mitsubshi Galant, KIA Carens, VW Passat, Citroen BX, Audi A6 TDI, BMW 520, VW Passat TDI, Peugeot 406, Sssangyong, Golf IV Kombi, BMW 530, Mercedes Benz 300TD, Alfa Romeo 166, Lancia Kappa, Audi A4 TDI, Chrysler Voyager IV, Jaguar S, Audi S6, Toyota Landcruiser, BMW 118, Chrysler Voyager V, Volvo S80
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 13
- Příspěvky: 92
- Registrován: 9 roků 1 měsíc
- Bydliště: Raspenava
- Vůz: Volvo V50 2.0D
- Bydliště: Raspenava
#8 V50 alternátor a napínací kladka
Dělali ho v servisu v rámci prohlídky s diagnostikou po koupi auta. Zjistím to. Ale soudě podle toho zvuku mi to na řemen nesedí, nepíská to ale opravdu čistě zvoní, nikdy jsem nic podobného z auta neslyšel.sigiv píše:mas originalni remen, nebo neoriginal? nekdy jde piskani i od remene, spatny material
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 2
- Příspěvky: 118
- Registrován: 8 roků 6 měsíců
- Bydliště: Burgendland
- Vůz: Volvo S80, ChryslerGrand Voyager, BMW118
- Bydliště: Rakousko
#9 V50 alternátor a napínací kladka
tak napinaci kladky nebo remenice alternatoru
_________________
VW Golf II, Honda Accord, Volvo 740, Mitsubshi Galant, KIA Carens, VW Passat, Citroen BX, Audi A6 TDI, BMW 520, VW Passat TDI, Peugeot 406, Sssangyong, Golf IV Kombi, BMW 530, Mercedes Benz 300TD, Alfa Romeo 166, Lancia Kappa, Audi A4 TDI, Chrysler Voyager IV, Jaguar S, Audi S6, Toyota Landcruiser, BMW 118, Chrysler Voyager V, Volvo S80
VW Golf II, Honda Accord, Volvo 740, Mitsubshi Galant, KIA Carens, VW Passat, Citroen BX, Audi A6 TDI, BMW 520, VW Passat TDI, Peugeot 406, Sssangyong, Golf IV Kombi, BMW 530, Mercedes Benz 300TD, Alfa Romeo 166, Lancia Kappa, Audi A4 TDI, Chrysler Voyager IV, Jaguar S, Audi S6, Toyota Landcruiser, BMW 118, Chrysler Voyager V, Volvo S80
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 13
- Příspěvky: 92
- Registrován: 9 roků 1 měsíc
- Bydliště: Raspenava
- Vůz: Volvo V50 2.0D
- Bydliště: Raspenava
#10 V50 alternátor a napínací kladka
Zkusím to rozdělat, popř sundat kladku, když se mi to povede. Jen co se dostanu pod auto.sigiv píše:tak napinaci kladky nebo remenice alternatoru
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 13
- Příspěvky: 92
- Registrován: 9 roků 1 měsíc
- Bydliště: Raspenava
- Vůz: Volvo V50 2.0D
- Bydliště: Raspenava
#12 V50 alternátor a napínací kladka
Ještě mě napadlo, nemá třeba držák napínací kladky nebo altíku nějaké pouzdro? Jestli to nezvoní třeba v uložení?
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 13
- Příspěvky: 92
- Registrován: 9 roků 1 měsíc
- Bydliště: Raspenava
- Vůz: Volvo V50 2.0D
- Bydliště: Raspenava
#13 V50 alternátor a napínací kladka
To by ale mělo vliv zapnutí či vypnutí klimy nebo se pletu? Ať točím volantem nebo zapnu klimu, zvoní to pořád stejně. Poznám to po hmatu když budu mít sundaný řemen?martinopel píše:A co velká vůle na spojce klimakompresoru??
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 13
- Příspěvky: 92
- Registrován: 9 roků 1 měsíc
- Bydliště: Raspenava
- Vůz: Volvo V50 2.0D
- Bydliště: Raspenava
#14 V50 alternátor a napínací kladka
Neměl byprosím někdo z liberce nebo okolí frýdlantu na půjčení klínový řemen? Když ho budu mít dole, napadlo mě zkusit ještě nasadit jiný, kdyby to náhodou bylo tím. Ideální by bylo zkusit i jiný alternátor, ale ten nikdo asi mít navíc nebude.
Děkuju
Děkuju
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 4
- Příspěvky: 1483
- Registrován: 16 roků 9 měsíců
- Bydliště: Horné Saliby
- Vůz: 850,C70,V40...
- Bydliště: hmmm
#15 V50 alternátor a napínací kladka
remen stoji 10e
alternatorova volnobezka sa skusa prutkym roztocenim a zastavenim alernatora, (pri poruche odporucam vymenit cely alternator a budes mat dlho pokoj) napinacia kladka sa diagnostikuje hlukom ktory vydava pri roztoceni a axialnou volou. Samozrejme po demontazi remena...
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 13
- Příspěvky: 92
- Registrován: 9 roků 1 měsíc
- Bydliště: Raspenava
- Vůz: Volvo V50 2.0D
- Bydliště: Raspenava
#16 V50 alternátor a napínací kladka
Řemen je nový, nebudu kupovat další, napadlo mě to jen proto, že to začalo dělat bordel po jeho výměně. Také měli sundaný altík kvůli příliš utaženému filtru, mohli tam něco nechat povolené, nebo si to s novým řemenem jinak sedlo, nevím.kwiko píše:
remen stoji 10e
alternatorova volnobezka sa skusa prutkym roztocenim a zastavenim alernatora, (pri poruche odporucam vymenit cely alternator a budes mat dlho pokoj) napinacia kladka sa diagnostikuje hlukom ktory vydava pri roztoceni a axialnou volou. Samozrejme po demontazi remena...
Zvonění je slyšet až před 2000 ot. Potřebuji to demontované roztočit na tyto otáčky. Jednodužší by však bylo mít možnost zkusit namontovat alternátor jiný, jen pro vyloučení závady.Nemám uši zkušeného mechanika. Už s tím zkoušel rukou točit mechanik ale jistý si nebyl.Tipoval volnoběžku, první ložisko altíku nebo kladku. Preventivně měnit všechno se mi ale skutečně nechce.
To opotřebení není takové, aby se to projevilo v celém rozsahu otáček (pokud je to tedy nějaká ,,točivá" závada). Jenže mě drásá nervy jezdit s cvrdlikajícím volvem.
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 4
- Příspěvky: 1483
- Registrován: 16 roků 9 měsíců
- Bydliště: Horné Saliby
- Vůz: 850,C70,V40...
- Bydliště: hmmm
#17 V50 alternátor a napínací kladka
tak potom sa hlboko ospravedlnujem
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 13
- Příspěvky: 92
- Registrován: 9 roků 1 měsíc
- Bydliště: Raspenava
- Vůz: Volvo V50 2.0D
- Bydliště: Raspenava
#18 V50 alternátor a napínací kladka
Tak záhada je vyřešena. Na klimakompresoru ležel tento kousek,
Neví někdo pro úplnost o co se jedná? Tipuji, že pod tím plíškem drželi hadice nebo kabeláž, ale nikde jsem nic chybějícího neviděl. Děkuji
který mechanici při výměně olejového filtru zřejmě odněkud vytrousili. (údajně jim nešel povolit, tak sundavali alternátor a zřejmě ještě něco).Neví někdo pro úplnost o co se jedná? Tipuji, že pod tím plíškem drželi hadice nebo kabeláž, ale nikde jsem nic chybějícího neviděl. Děkuji
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 4
- Příspěvky: 1483
- Registrován: 16 roků 9 měsíců
- Bydliště: Horné Saliby
- Vůz: 850,C70,V40...
- Bydliště: hmmm
#19 V50 alternátor a napínací kladka
to je drziak altelnatora. on ma 3 skrutky a namiesto stvrtej je kolik a ten sa zasuva medzi drziak a tento plech. nakonci sa dotiahne ta mala skrutka a hotovo, drzi... tu sa to zabudlo a vibraciami to odpadlo.
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 13
- Příspěvky: 92
- Registrován: 9 roků 1 měsíc
- Bydliště: Raspenava
- Vůz: Volvo V50 2.0D
- Bydliště: Raspenava
#20 V50 alternátor a napínací kladka
Dobře, děkuju. A je to přidělané zespodu nebo kde? Já jestli se na to mám šanci dostat zezhrora? Jinak bych musel znovu sundat kolo a podběh. Nemám rampu ani kanál.kwiko píše:to je drziak altelnatora. on ma 3 skrutky a namiesto stvrtej je kolik a ten sa zasuva medzi drziak a tento plech. nakonci sa dotiahne ta mala skrutka a hotovo, drzi... tu sa to zabudlo a vibraciami to odpadlo.
Omlouvám se za blbé dotazy ale když jsem to měl rozdělané, nikde jsem nic chybějícího nezpozoroval.
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 4
- Příspěvky: 1483
- Registrován: 16 roků 9 měsíců
- Bydliště: Horné Saliby
- Vůz: 850,C70,V40...
- Bydliště: hmmm
#21 V50 alternátor a napínací kladka
vsetko z vrchu, robota na hodinku.
1, das dole plastovy dekel, je len narazeny /nestratit gumove stupiky
2 vyskrutkujes horny kryt na palivovom filtry / 4xM6 - orech c.8
3 odpojis konektor na filtry a odskrutkujes zaistovaciu skrutku zboku od rozvodov / torx 25 ci 30
4 vytiahnes palivovy filter smerom hore a otocis (bez odpajania) hore nohami
5 demontujes drziak filtra 3x M6
6 mas luxusny preistor na nedmontaz ci manipulaciu okolo alternatora...
drziak je zboku hoci na obrazku sa zda ze je zospodu.
1, das dole plastovy dekel, je len narazeny /nestratit gumove stupiky
2 vyskrutkujes horny kryt na palivovom filtry / 4xM6 - orech c.8
3 odpojis konektor na filtry a odskrutkujes zaistovaciu skrutku zboku od rozvodov / torx 25 ci 30
4 vytiahnes palivovy filter smerom hore a otocis (bez odpajania) hore nohami
5 demontujes drziak filtra 3x M6
6 mas luxusny preistor na nedmontaz ci manipulaciu okolo alternatora...
drziak je zboku hoci na obrazku sa zda ze je zospodu.
- Přílohy
-
- v50d.gif (7.22 KiB) Zobrazeno 3536 x
-
- v50.gif (55.46 KiB) Zobrazeno 3536 x
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 13
- Příspěvky: 92
- Registrován: 9 roků 1 měsíc
- Bydliště: Raspenava
- Vůz: Volvo V50 2.0D
- Bydliště: Raspenava
#22 V50 alternátor a napínací kladka
Teda tak precizní odpověď jsem ani nečekal. Co jsem se nagooglil podobného obrázku. Děkuji mockrát.Jarda.E píše:kwiko píše:vsetko z vrchu, robota na hodinku.
1, das dole plastovy dekel, je len narazeny /nestratit gumove stupiky
2 vyskrutkujes horny kryt na palivovom filtry / 4xM6 - orech c.8
3 odpojis konektor na filtry a odskrutkujes zaistovaciu skrutku zboku od rozvodov / torx 25 ci 30
4 vytiahnes palivovy filter smerom hore a otocis (bez odpajania) hore nohami
5 demontujes drziak filtra 3x M6
6 mas luxusny preistor na nedmontaz ci manipulaciu okolo alternatora...
drziak je zboku hoci na obrazku sa zda ze je zospodu.
Takže ta demontáž alternátoru se pánům v servisu moc nepovedla.
Jinak ty gumy z deklu už stačil poztrácet původní majitel. Zbyla mi tam jedna a nejsou pořádně k sehnání
-
- Podobná témata
- Odpovědi
- Zobrazení
- Poslední příspěvek