Komprese

  • Autor
  • Zpráva
Offline
Příspěvků ve vlákně: 5
Příspěvky: 48
Registrován: 11 roků 1 měsíc
Bydliště: Ostrava
Vůz: V40, 19TD, 66KW, R.v.:99
Bydliště: Ostrava-Mor. Ostrava
Kontaktovat uživatele:

#1 Komprese

Příspěvek od Tygrxxx »

zdravíčko Volváci, jaké jsou komprese u motoru 1,9TD, 66Kw?
Měřil jsem je a mám první a čtvrtý válec 34 a 36 bar. - 2 a 3 válec 25 a 26 bar.
Když jsem je měřil tak motor startoval a vyletělo to na 45 - 50 bar. tak jsem odpojil čerpadlo a točil cca 3sec.
Když mám rozdílné tlaky na dvou a dvou, může to mít za následek pootočená váčka?
Rozvody mi sedí, čerpadlo po repasi, ale pořád to žere o 4 litry více a smrdí po nespálené naftě.
Je na váčce ryska na osazení?

Děkuji
_________________
Mám: Volvo V40, 1,9TD, 66Kw
Předtím: Opel Omega 2l, 16v, 10KW Combík<<<<luxusní jízda a pohodlí
Mezitím :-) : Feličita
Na počátku: Fafáč :-)

Romulusw
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 4940
Registrován: 10 roků 3 měsíce
Bydliště: Modřany
Vůz: XC 90 2,5T LPG 2005 man. AWD modify

#2 Komprese

Příspěvek od Romulusw »

Pootočená vačka na to nemá vliv. Ve chvíli komprese, kdy jsou ventily zavřeny a měla by být mezi nimi a vačkou vůle, je to úhlové rozpětí tak velké, že by musela být pootočena o čtvrtinu a to je blbost. To by mělo vliv na všechny válce. Takže to můžeš vyloučit.
Jsou dvě možnosti - buďto se tam dostane málo vzduchu, třeba je vačka obroušená a neotvírá, nebo v háji hydroštely takže veliká vůle (dosti nepravděpodobné), nebo a na to sázím, někde tlak utíká. Propálené těsnění, (jestli to jsou sousední válce, tak mezi sebou) to se mi taky nezdá, ale může být. Pak by to foukalo směs z válce s kompresí do válce vyfukujícího a to by mohl být ten smrad nespálené nafty. Děravá hlava, to by fest tlakovalo do vody nebo do motorové skříně. Zbývají dvě možnosti - podpálené ventily, nebo pístní kroužky, které jsou ve věčných lovištích.

Urvanej
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 12090
Registrován: 13 roků 5 měsíců
Bydliště: Plzeň
Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8

#3 Komprese

Příspěvek od Urvanej »

tak či tak to s makovicí na motoru nevyřešíš...
zkontroluj ventilový vůle a pak holt ke katovi.
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.

Offline
Příspěvků ve vlákně: 5
Příspěvky: 48
Registrován: 11 roků 1 měsíc
Bydliště: Ostrava
Vůz: V40, 19TD, 66KW, R.v.:99
Bydliště: Ostrava-Mor. Ostrava
Kontaktovat uživatele:

#4 Komprese

Příspěvek od Tygrxxx »

Děkuji za Vaše nápady, určitě to dám do servisu na kontrolu.
Dělal jsem právě před dvěmi lety komplet celou hlavu, těsnění, rozvody, teď nedávno repas čerpadla a od výměny hlavy to žere o 4-6 litrů více. Mechanik tam asi něco zdu..l a to už bohužel nevyřeším. Dám do servisu, vyslechnu si cenu opravy, počítám tak 10 až 15tis a pak uvidím zda budu investovat, ale asi ano protože jsem do toho za 3 roky nalil min. 35tis.
_________________
Mám: Volvo V40, 1,9TD, 66Kw
Předtím: Opel Omega 2l, 16v, 10KW Combík<<<<luxusní jízda a pohodlí
Mezitím :-) : Feličita
Na počátku: Fafáč :-)

Urvanej
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 12090
Registrován: 13 roků 5 měsíců
Bydliště: Plzeň
Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8

#5 Komprese

Příspěvek od Urvanej »

Hele nejblíž to máš asi k Martinovi, tak mu cinkni a domluvte se. Kolíkrát se vyplatí jet světakraj, když potřebuješ někoho, kdo ví...
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.

GDPR_user

#6 Komprese

Příspěvek od GDPR_user »

do válců s menší kompresí zkus nalít trochu oleje a znovu změřit kompresi.pokud tlak stoupne,pak jsou v háji pístní kroužky,pokud ne,tak nejspíše ventily,nebo těsnění.S opravou za 10000Kč jsi vééélmi optimistický.

Offline
Příspěvků ve vlákně: 5
Příspěvky: 48
Registrován: 11 roků 1 měsíc
Bydliště: Ostrava
Vůz: V40, 19TD, 66KW, R.v.:99
Bydliště: Ostrava-Mor. Ostrava
Kontaktovat uživatele:

#7 Komprese

Příspěvek od Tygrxxx »

Martine: To zkusím. Ono mi museli když začali teploty k 0C° přidat na čerpadle cca otáčku a půl dopředu, chytalo to až na po 3. a jelo jak posraté. Ono se s tím čerpadle kolaboruje už poměrně dlouho, proto mě prvně napadalo, že tam jde hodně nafty, málo vzduchu a tak jsem vše od IC až po turbo vyčistil a vykuchal i kat aby to mělo i odtah vzduchu, zlepšilo se to hodně klesl jsem o půl až litr dolů. Ale když se pořád dupčili v čerpadle a točili s ním aby to nehulilo tak mi pak řekl že to už je tak o zub, více čerpadlu nedá. A tak si pořád pohrávám s myšlenkou že je čerpadlo o zub a pak nemá cenu štelovat předvstřik.Ale bylo na repasu takže musel dolů i rozvod. Zkrátka jsem z toho už ......... Koupil jsem před 3 lety, jezdil jsem s tím za 4l /100 byl jsem nadmíru spokojenej, pojezdil 2. měsíce a půl roku to stálo přes zimu a čekalo na opravu těsnění pod hlavou s rozvodama, pumpou, zkrátka celé hlavy, byli popraskané mezikomůrky, bylo to u študenta. A po opravě jsem jezdil za 12l/100 a postupně jsem se dopracoval k 8l/100. Takže ty 4l musí být v motoru na víc :-D
_________________
Mám: Volvo V40, 1,9TD, 66Kw
Předtím: Opel Omega 2l, 16v, 10KW Combík<<<<luxusní jízda a pohodlí
Mezitím :-) : Feličita
Na počátku: Fafáč :-)

kwiko
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 1483
Registrován: 16 roků 9 měsíců
Bydliště: Horné Saliby
Vůz: 850,C70,V40...
Bydliště: hmmm

#8 Komprese

Příspěvek od kwiko »

Ja ze si dal cerpadlo nastavit na stolici niekomu co vie ako funguje... mozes mat prasknutu hlavu mezi ventilmi. Motor ak pracuje rovnomerne po nastartovani kompesie nebudu hlavny problem (ajked najdrahsi) co sa tyka spotreby. Prevstrek riadi aj prislusny elektroventil v cepradle a mnozstvo nafty regulacny ventil na zaklade podtlakupretlaku v sani. Ak snim niekto tocil tak ho pravdepodobne znicil, lebo sa s nim netoci ale vytahuje a potom toci... (ako som sa naucil ked som ho prvy krat menil, nastastie uz bol pokazeny predtym).
za 4l to muselo byt pokazene, To auto normalne jazdi za 6l

poloha vacky da skontlovat po demontazi vyvery a zasunuti pripravku

Offline
Příspěvků ve vlákně: 5
Příspěvky: 48
Registrován: 11 roků 1 měsíc
Bydliště: Ostrava
Vůz: V40, 19TD, 66KW, R.v.:99
Bydliště: Ostrava-Mor. Ostrava
Kontaktovat uživatele:

#9 Komprese

Příspěvek od Tygrxxx »

Tak jestli to byla porucha že jsem jezdil za 4l/100 tak chci poruchu zpět, protože to auto jezdilo neskutečně dobře a nešlo ani poznat že jsem zapnul klimu. Ventil podtlaku a přetlaku který řídí množství paliva je kde? Na čerpadle je solenoid předvstřiku ten cvaká jak má, i čerpadlář říkal že je dobrý, ale může se stát že pracuje špatně to je jediná součástka která není měněná, stojí 3000Kč a bez možnosti vrácení.
_________________
Mám: Volvo V40, 1,9TD, 66Kw
Předtím: Opel Omega 2l, 16v, 10KW Combík<<<<luxusní jízda a pohodlí
Mezitím :-) : Feličita
Na počátku: Fafáč :-)

kwiko
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 1483
Registrován: 16 roků 9 měsíců
Bydliště: Horné Saliby
Vůz: 850,C70,V40...
Bydliště: hmmm

#10 Komprese

Příspěvek od kwiko »

cvak cvak, ja to balim!!!
To som teda somar ze to zistujem diagnostikou, v kombinacii so stroboskopom. A ty uplny chudaci si nato beru uvery a kupuju specialne stolice...

Offline
Příspěvků ve vlákně: 5
Příspěvky: 48
Registrován: 11 roků 1 měsíc
Bydliště: Ostrava
Vůz: V40, 19TD, 66KW, R.v.:99
Bydliště: Ostrava-Mor. Ostrava
Kontaktovat uživatele:

#11 Komprese

Příspěvek od Tygrxxx »

takže i když běží a cvaká tak může běžet špatně jo?když ho odpojím tak motor jede hlasitěji, ale bez kouře a smradu.
_________________
Mám: Volvo V40, 1,9TD, 66Kw
Předtím: Opel Omega 2l, 16v, 10KW Combík<<<<luxusní jízda a pohodlí
Mezitím :-) : Feličita
Na počátku: Fafáč :-)
Odpovědět
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Zpět na „C30 / S40 / V40 / V50 - opravy“