V40 nefunkcni ventilace

  • Autor
  • Zpráva
Offline
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 6
Registrován: 13 roků 8 měsíců
Bydliště: Praha

#1 V40 nefunkcni ventilace

Příspěvek od Bobby »

Ahoj,
zdravim vsechny. Potrebuji radu, drive se mi obcas stavalo, ze ventilace prestala na chvili foukat a pote se zase zapnula. Nyni prestala foukat uplne. Byl jsem se zeptat v Auto Hase a tam my rekli, ze cena opravy je v rozmezi 3000 - 25000 Kc. Od nejake prkotiny az po ridici jednotku klimatizace. Pojistky jsem kontroloval a jsou v poradku. Procital jsem forum a nenasel jsem primo tento problem. Muzete mi prosim poradit co jeste zkontrolovat, nez s tim pojedu do servisu ?

Diky
_________________
Volvák V40, 2.0, 100kW, 2001

GDPR_user

#2 V40 nefunkcni ventilace

Příspěvek od GDPR_user »

Bobby píše:Ahoj,
zdravim vsechny. Potrebuji radu, drive se mi obcas stavalo, ze ventilace prestala na chvili foukat a pote se zase zapnula. Nyni prestala foukat uplne. Byl jsem se zeptat v Auto Hase a tam my rekli, ze cena opravy je v rozmezi 3000 - 25000 Kc. Od nejake prkotiny az po ridici jednotku klimatizace. Pojistky jsem kontroloval a jsou v poradku. Procital jsem forum a nenasel jsem primo tento problem. Muzete mi prosim poradit co jeste zkontrolovat, nez s tim pojedu do servisu ?

Diky
Nedávno jsem to řešil a byl to vadný regulátor.Oprava 800Kč

Offline
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 6
Registrován: 13 roků 8 měsíců
Bydliště: Praha

#3 V40 nefunkcni ventilace

Příspěvek od Bobby »

Diky, zkusim to rezbrat a podivat se zda neni spatny tranzistor u regulatoru.
_________________
Volvák V40, 2.0, 100kW, 2001

Offline
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 6
Registrován: 13 roků 8 měsíců
Bydliště: Praha

#4 V40 nefunkcni ventilace

Příspěvek od Bobby »

Tak po vymene tranzistoru ventilace fungovala tyden. Pote zase prestala chodit... Nevim jestli mam zas zkusit vymenit tranzistor nebo jet do servisu.

Prosim o radu co jeste vymenit/zkontrolovat.

Diky
_________________
Volvák V40, 2.0, 100kW, 2001

Offline
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 37
Registrován: 14 roků 5 měsíců
Bydliště: Otnice
Vůz: V70II 5252D 2,5Tdi 2001

#5 V40 nefunkcni ventilace

Příspěvek od zzet »

Bobby píše:Tak po vymene tranzistoru ventilace fungovala tyden. Pote zase prestala chodit... Nevim jestli mam zas zkusit vymenit tranzistor nebo jet do servisu.

Prosim o radu co jeste vymenit/zkontrolovat.

Diky
Měl jsem to samé na své 40tce,zkus odpojit jen regulátor otáček a pak zkus nejvyšší rychlost.První 4.rychlosti jsou ovládané přes výkonový tranzistor,ta 5. je na přímo.
_________________
Přibylo: Volvo V70/2,0 120kW D5204T2 2011
Je: Volvo V70/2,5TDI 103kW D5252T 2001
Bylo:Volvo V40/1,9TD 66kW D4192T 1997
Bylo:AUDI 90 QUATTRO, 2,3 i(pětiválec) ,r.v.1989...SUPER KÁRA!

Offline
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 6
Registrován: 13 roků 8 měsíců
Bydliště: Praha

#6 V40 nefunkcni ventilace

Příspěvek od Bobby »

zzet píše:
Bobby píše:Tak po vymene tranzistoru ventilace fungovala tyden. Pote zase prestala chodit... Nevim jestli mam zas zkusit vymenit tranzistor nebo jet do servisu.

Prosim o radu co jeste vymenit/zkontrolovat.

Diky
Měl jsem to samé na své 40tce,zkus odpojit jen regulátor otáček a pak zkus nejvyšší rychlost.První 4.rychlosti jsou ovládané přes výkonový tranzistor,ta 5. je na přímo.
Tak jsem to vyzkousel a ani se nehne (tech rychlosti tam mam 6) ... pomalu se bojim toho, ze bude spatna ridici jednotka.
_________________
Volvák V40, 2.0, 100kW, 2001

Offline
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 39
Registrován: 15 roků 1 měsíc
Bydliště: Slovakia

#7 V40 nefunkcni ventilace

Příspěvek od spaceball »

Tak rychlosti mas max. 5 + jedna automatická. Tak ako sa tu pise prve styry rychlosti su ovladane cez tranzistor a piata rychlost je ovladana cez rele. Ale ked ti to nejde ani na prve styry rychlosti a ani na piatu tak bude chyba niekde inde. Je dost nepravdepdobne aby sa pokazilo oboje. Niekedy staci vymenit poisku, mozno je niekde skrat, vadny kontakt alebo je mozne, ze je vadna jednotka. Mne sa tiez stalo ze som mal vadnu jednotku. Ale ked ma jednotka chybu, tak vsetky kontrolky na zaciatku zacnu blikat asi na desat sekund. Ja som to riesil vymenou jednotky za pouzitu funkcnu, ktoru som zohnal za 15eur.
_________________
Súkromné: Volvo V40, 2.0 benzín, B4204S, 16V, 103KW, rok výroby: 1999
Služobné: VW Caddy, 1,9TDI, 77kW, rok výroby: 2009
Bolo:
Favorit 136L
Audi 5000, US verzia 100-ky, 2,3l, 100kw, full výbava - Dovoz z USA

Offline
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 37
Registrován: 14 roků 5 měsíců
Bydliště: Otnice
Vůz: V70II 5252D 2,5Tdi 2001

#8 V40 nefunkcni ventilace

Příspěvek od zzet »

Měl jsem to samé na své 40tce,zkus odpojit jen regulátor otáček a pak zkus nejvyšší rychlost.První 4.rychlosti jsou ovládané přes výkonový tranzistor,ta 5. je na přímo.[/quote]

Tak jsem to vyzkousel a ani se nehne (tech rychlosti tam mam 6) ... pomalu se bojim toho, ze bude spatna ridici jednotka.[/quote]

Ten tranzistor stojí cca 120,-Kč,to není moc
_________________
Přibylo: Volvo V70/2,0 120kW D5204T2 2011
Je: Volvo V70/2,5TDI 103kW D5252T 2001
Bylo:Volvo V40/1,9TD 66kW D4192T 1997
Bylo:AUDI 90 QUATTRO, 2,3 i(pětiválec) ,r.v.1989...SUPER KÁRA!

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 74
Registrován: 8 roků 8 měsíců
Bydliště: Frýdek-Místek
Vůz: V70 P2 MY05, 2.4 B5244S 135kW (D5T5)+LPG

#9 V40 nefunkcni ventilace

Příspěvek od michal1984 »

Ahojte,
tak mne taky prestala fungovať ventilace. Najskor náhodne prestala ísť ale mal som pocit že iba keď bolo ráno chladno a vlhko, poobede vo vyhriatom aute fungovala. Takto to šlo povedzme pár dní a potom prestal vetrák fungovať úplne.
Teraz sa mi stane že sa sem tam zopne na tú 5 najvyššiu rýchlosť ale aj to len náhodne sporadicky. Vačšínou nefunguje ani tá.
A teda zakaždým po štarte blikajú kontrolky od klimy a vnútorného okruhu (teda keď je ventilátor na nule tak neblikajú až keď otočím kolečkem a nastavím hociakú rýchlosť).

Po tom čo som sa tu dočítal tak chápem že blikanie znamená nejakú vážnejšiu poruchu ale zas ta sporadická funkce na 5 stupeň mi nedáva zmysel, to asi riadiaca jednotka nebude nebo?
_________________
Volvo V70 P2 MY05, 2.4 B5244S 135kW (D5T5) + LPG
Hyundai i30 kombi, 1.4 T-GDi 2018
minulost: Volvo V40, 1.8 benzin + LPG, 85 kW (B 4184 S), 1997

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 74
Registrován: 8 roků 8 měsíců
Bydliště: Frýdek-Místek
Vůz: V70 P2 MY05, 2.4 B5244S 135kW (D5T5)+LPG

#10 V40 nefunkcni ventilace

Příspěvek od michal1984 »

Dnes som napr ráno nahodil klúčik a zas sa ventilátor rozbehol na 5-ke, naštartoval som a stále išiel. Tak som skúsil meniť rýchlosti a všetko bežalo, regulace rýchlosti fungovala ... po ďalších 15 minutach som sadol do auta a zas nič, ani na 5-ke.
Nemohli by to byť iba nejaké špatné kontakty alebo niečo?
To že to dnes šlo je velká náhoda vačšinou to nejede vobec.
_________________
Volvo V70 P2 MY05, 2.4 B5244S 135kW (D5T5) + LPG
Hyundai i30 kombi, 1.4 T-GDi 2018
minulost: Volvo V40, 1.8 benzin + LPG, 85 kW (B 4184 S), 1997

raolsa
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 13040
Registrován: 14 roků 4 měsíce
Bydliště: Semily
Vůz: Volvo V70 II 2.4T 147 kw AWD LPG
Participant x 1

#11 V40 nefunkcni ventilace

Příspěvek od raolsa »

To mi připadá na uhlíky větráku, ale je to jenom odhad.
_________________
Volvo V70 II 2.4T AWD 147 kw LPG '00
Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Diagnostika k dispozici. 607827920

Vapik
Ověřený
Online
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 2907
Registrován: 9 roků 8 měsíců
Bydliště: Praha - Opava
Vůz: Volvo XC90 V8 + LPG 2005

#12 V40 nefunkcni ventilace

Příspěvek od Vapik »

Tenhle ventilátor by už měl mít svoji malou řídící jednotku, pokud ano tak by mohl být studenak v ní. Tátovi na peugeotu to dělalo přesně to samé a prve nechal vyměnit uhliky a nepomohlo to pak jsem rozebral jednotku přepájel spoje a od té doby klid.

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 74
Registrován: 8 roků 8 měsíců
Bydliště: Frýdek-Místek
Vůz: V70 P2 MY05, 2.4 B5244S 135kW (D5T5)+LPG

#13 V40 nefunkcni ventilace

Příspěvek od michal1984 »

Uhlíky myslím ne, to by neblblo tak náhodne si myslím, hlavne to že niekedy to ide iba na 5-ku a dnes teda prekvapivo aj na ostatné rýchlosti ale to bola velká náhoda. Výrazne najčastejšie teda nejde vobec.

Hmm riadiaca jednotka ventilátora? Tak teoreticky by som ju mohol skontrolovať akurat jak sa vlastne k tomu ventilátoru dostanem? :-) .. musím rozebrat celý stredový panel alebo k nemu vedie nejaká iná cesta?
_________________
Volvo V70 P2 MY05, 2.4 B5244S 135kW (D5T5) + LPG
Hyundai i30 kombi, 1.4 T-GDi 2018
minulost: Volvo V40, 1.8 benzin + LPG, 85 kW (B 4184 S), 1997

Vapik
Ověřený
Online
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 2907
Registrován: 9 roků 8 měsíců
Bydliště: Praha - Opava
Vůz: Volvo XC90 V8 + LPG 2005

#14 V40 nefunkcni ventilace

Příspěvek od Vapik »

Jak ventilátoru neporadím, u toho peugeot ale není jeho součástí. Tak je to tak, že když ho zapojit natvrdo tak se točí na nejvyšší rychlost a nižší rychlosti řeši ta jednotka, proto většinou ta nejvyšší rychlost jede nejdéle.

Vapik
Ověřený
Online
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 2907
Registrován: 9 roků 8 měsíců
Bydliště: Praha - Opava
Vůz: Volvo XC90 V8 + LPG 2005

#15 V40 nefunkcni ventilace

Příspěvek od Vapik »

Tak ve volvu tomu říkají jinak a vypadá to že bude součástí ventilátoru:
https://www.autokseft.cz/VEMO-Regulace-vnitrni-ventilace-Original-VEMO-Quality-VEM-V95-79-0002-V95-79-0002-nd1469942

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 74
Registrován: 8 roků 8 měsíců
Bydliště: Frýdek-Místek
Vůz: V70 P2 MY05, 2.4 B5244S 135kW (D5T5)+LPG

#16 V40 nefunkcni ventilace

Příspěvek od michal1984 »

Aha vlastne si psal že to pol peugeot :-) ... ak sa ale dívam na ten odkaz tak si nie som úplne istý.
Píše sa že je to regulace vnitřní ventilace ale podla obrázku mi to príde iba ako nejaký odpor. Predpokladam že signál/napatie do neho ale posiela riadiaca jednotka klimy kde na najvyššiu rýchlosť možno pošle signál na dva piny konektoru ktoré to pustia napriamo do ventilátora alebo na druhý pár ktorý už je regulovaný. Ak by som mal pravdu tak by to znamenalo že ide špatný signál už z riadiacej jednotky.
Výstřižek.JPG
Výstřižek.JPG (24.15 KiB) Zobrazeno 890 x
Ale to je jen takový dohad. Nicmene asi bude najlepšie to všetko skúsiť rozebrat, skontrolovať spoje a uvidím ... ešte prísť na to jak sa ku všetkému dostať :-)
_________________
Volvo V70 P2 MY05, 2.4 B5244S 135kW (D5T5) + LPG
Hyundai i30 kombi, 1.4 T-GDi 2018
minulost: Volvo V40, 1.8 benzin + LPG, 85 kW (B 4184 S), 1997
Odpovědět
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Zpět na „C30 / S40 / V40 / V50 - opravy“