V50 1.6D - výměna nebo odstranění DPF

  • Autor
  • Zpráva
kwiko
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 1484
Registrován: 16 roků 9 měsíců
Bydliště: Horné Saliby
Vůz: 850,C70,V40...
Bydliště: hmmm

#26 V50 1.6D - výměna nebo odstranění DPF

Příspěvek od kwiko »

nadobka je nad nadrzou. mnozstvo mocoviny sa da overit volvo diagnostikou. A vpodstate tou diagnostikou by si mal zacat
Obrázek

PINĎABC
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Člen VK
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 5000
Registrován: 12 roků 2 měsíce
Bydliště: Bílovec
Vůz: S90 T6 AWD POLESTAR

#27 V50 1.6D - výměna nebo odstranění DPF

Příspěvek od PINĎABC »

stálo cca 8000,- i z mechanickým odstraněním. Osobně bych to dneska svěřil klukům z D5T5. ti budou umět udělat úpravu softu bez vyjmutí řídící jednotky z auta a zbytečného rozebraní jednotky čemu bych se raději vyvaroval. :oops: Nová jednotka nestojí pět korun. Nebudeš litovat když se svěříš do jejich péče.

Offline
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 4
Registrován: 10 roků
Vůz: v40 1,6D 2008

#28 V50 1.6D - výměna nebo odstranění DPF

Příspěvek od jdol »

jo tou začnu a také výměnou oleje. Sakra to vědět dříve.... Tak jsem to nekoupil. Jinak je to myslím dobré auto. A prodávat ho nechci

Airbus380
Ověřený
Offline
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 661
Registrován: 14 roků 2 měsíce
Bydliště: Teplice
Vůz: V70II D5

#29 V50 1.6D - výměna nebo odstranění DPF

Příspěvek od Airbus380 »

DPF není potřeba měnit, stačí ho vyndat a vypláchnout chemii a horkou wapkou... a nebo to udělat takto...
_________________
Bylo....Škoda Yeti 1,2TSi
Honda XRV750 Afrika Twin

Offline
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 4
Registrován: 11 měsíců
Bydliště: Kolín
Vůz: V50 1.6 2011

#30 V50 1.6D - výměna nebo odstranění DPF

Příspěvek od Zelenac »

Ahoj
mám nově V50 rok 2011, DRIVEe, 6Q převodka, motor má mít DPF, najeto 253 000.
moje otázky :

1) má se někam dolívat nějaký aditivum / močovina, adblue nebo něco takového? nikde jsem to neviděl

2) auto údajně hlásí na diag : Korekční množství paliva na vstřikovačích je mimo toleranci ( doporučená repase/výmněna vstřikovačů) - mám si pod tím představit opravdu výmněnu 4 vstřiků?

3) předpokládám že když má auto DPF tak bude výfuk uplně čistý, není :evil: , je černý

3A) může to být způsobeno výše uvedenou chybou?
3B) může být vykuchaný DPF ?
3C) poznám nějak na palubovce regeneraci nebo jen tu nucenou regeneraci?
3D) jak poznám že je v řídící jednotce zablokovaná ( odstraněna ) funkce DPF

4) čistí někdo z Vás dobrovolně EGR a sací potrubí?

auto má nějaké roky ale je subjektivně v pořádku. do nouzáku zatím nespadlo, žádné chyby ani hlášky na palubce.
jen jedna info že je nutný servis - kilometráž...


Je zde někdo kdo těmito vozy/motory rozumí a dokáže helpnout s diagnostikou?

OBD II diagnostiku mam na cestě a přijde za 2 měsíce pokud ale je tam něco co je v prčicích rád bych o tom včas věděl neb pokud blbě práší vstřikovače, tak to pravděpodobně musí přidat naftu, a to má za následek víc sazí než obvykle a třeba to může způsobit špinavý výfuk neb se vše co motor vyrobí nezachytí v DPF

pokud naopak funguje vše jak má, a jen je třeba auto více protáhnout ( vyšší výkon, delší trasa ) a udělá se přitom regenerace je možné že se celkově pak výfuk celý pročistí a nebo už navždy zůstane špinavý?? pak nejde jednoduše zjistit prstem zda je nebo není něco s řízeným spalováním sazí.

díky a budu rád za věcné připomínky.

Zelenáč.

Urvanej
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 12078
Registrován: 13 roků 4 měsíce
Bydliště: Plzeň
Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8

#31 V50 1.6D - výměna nebo odstranění DPF

Příspěvek od Urvanej »

Zkusim ti to sepsat, když se nikdo z FWD znalců zatim nedokopal. Třeba mě aspoň opraví.
1) ne, tohle ještě aditivum AdBlue nemá, lze to poznat podle normy, dolévání je tušim až Euro 6, ALE má to takovou nádobku na aditivum do nafty, to ale je něco jinýho než adblue, plní se to nějak spodem jendou za x desítek tisíc km,
2) origo diagnostika ti řekne přesně ty korekce, může bejt v hajzlu jen jeden,
3) ne, pokud funguje DPF, tak saze na výfuk neprojdou, může být vykuchaný DPF, nepoznáš regeneraci nijak, ale origo diagnostika umí říct kdy proběhla naposledy, a jestli je vypnutý DPF v SW myslim pozná VDASH, ale to už je uplně mimo moje znalosti,
4) ano, lidi tu běžně EGR čistí, páč špinavý dělá neplechu.
A ne, opravdu tenisový míček klíčovou dirkou neprocpeš, i když to zkusíš milionkrát (analogie saze a filtr), takže DPF je určitě nemocný. Jestli to něčemu vadí už je věc druhá.
Taky se ti třeba ozve někdo z okolí, kdo DICE diagnostiku má, abys věděl... spolehlivý servisy v tvym okolí bohužel neznám.
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.

jirka87
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Sponzor fóra
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 2133
Registrován: 7 roků 7 měsíců
Bydliště: Přerovsko
Vůz: Džaponský

#32 V50 1.6D - výměna nebo odstranění DPF

Příspěvek od jirka87 »

Zelenac píše: 12 kvě 2023 14:04
Urvanej sice ten svůj bod 2) asi nedokončil, jak to tak vidím, ale ikdyž nechci být špatným prorokem, ale ty Hdi motory měly Eolys (AdBlue) snad skoro vždy. A je to řešeno velmi nešťastně co se týče servisu. Jak dávkování, tak doplňování a vůbec všechno - tedy u těch starších, co mají tu schránku nad zadní nápravou. Uvnitř je regulérní "igelitka" a v ní je aditivum.

K tomuto : "auto má nějaké roky ale je subjektivně v pořádku" asi jen tolik, že když ti auto hlásí soubor toho, co jsi popsal, tak je v pořádku skutečně jen subjektivně.
Ano, repas jednoho vstřiku v 90% případů nedává žádnou logiku a navíc MŮŽE být, že korekce v řiti ukazuje jen jeden vstřikovač, přičemž po jeho výměně či repasi, tato "vada" poskočí na další vstřikovač. Common Rail odborník nejsem, ale vím, že on ten systém pracuje tak, že jeden "kulhající" vstřik se snaží dohnat jeho kolegové, takže ...Současně co čekáš ? že ve 250tkm odejde jako jeden vstřik a ostatní budou jako nové, přičemž byly krmeny stejnou naftou ? Jo, jako šance to je, ale jak velká ?

Popravdě (bez urážky) mě fascinuje, že lidi jakékoliv auto s tímto motorem ještě kupují, přičemž je celý internet plný zmínek o tom, že to není dvakrát spolehlivý agregát, ikdyž po všech těch evolucích a úpravách už v těch pozdějších letech asi byl na průměrné úrovni.

Jak dlouho to auto máš ? Pokud jsi ho čerstvě koupil a na tohle vše přišel, asi bych neprodleně řešil jak auto vrátit. A příště..příště nekupovat auto bez klidně i "draze" zaplaceného člověka s diagnostikou a znalostmi.

Zde například jak to vypadá u C30...víc a lépe se mi hledat nechce.


Urvanej
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 12078
Registrován: 13 roků 4 měsíce
Bydliště: Plzeň
Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8

#33 V50 1.6D - výměna nebo odstranění DPF

Příspěvek od Urvanej »

jirka: děkuji doplněno. Musim tě opravit, protože to opravdu neni adblue. Adblue se přivstřikuje do spalin k redukci obsahu NOx, kdežto ten sráč v P1 (Eolyse) se při každym tankování automaticky namíchá do nafty a slouží k aktivaci hoření na DPF. Pokud do V50 naleje adblue, tak to zničí.
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.

jirka87
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Sponzor fóra
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 2133
Registrován: 7 roků 7 měsíců
Bydliště: Přerovsko
Vůz: Džaponský

#34 V50 1.6D - výměna nebo odstranění DPF

Příspěvek od jirka87 »

Já jsem to pochopil (a dále se k tomu vyjadřoval) v tom smyslu, že tazatel se ptá, zda tam kromě EGR a DPF je ještě "dodatečná chemikálie k redukci emisí"...jakoby...Nebral jsem to doslova jako AdBlue

A on se taky v bodě 1) ptá : "má se někam dolívat nějaký aditivum / močovina, adblue nebo něco takového? nikde jsem to neviděl" - takže se domnívám, že tvá oprava není na místě a odpověděl jsem přesně dle dotazu.

Eolyse je aditivum a ano, nejspíše je přítomno. Tedy dnes už asi ne, ale mělo by být

Offline
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 4
Registrován: 11 měsíců
Bydliště: Kolín
Vůz: V50 1.6 2011

#35 V50 1.6D - výměna nebo odstranění DPF

Příspěvek od Zelenac »

Ahoj všem, troufám si automaticky tykat a doufám, že to nikoho neurazí.

díky všem za odpovědi, budu rád když opustíme hodnocení mých subjektivních dojmů protože můj dojem ze špatného auta pro někoho je výborným a naopak.

Chápu, že bude nutné zajistit si někoho s diagnostikou, jen tak mimochodem je tady někdo v okolí kolína / praha východ poblíž Říčan / Českého brodu , kdo je ochoten se sejít na pivko nebo kus masa na grilu případně mě jako nováčka u volv, případně pro srandu subjektivně auto zkouknout a třeba prošťouchnout OBD II abych se dozvěděl něco více o stavu auta ?

ano jdu na to od lesa nebo skrz stojící les. to že jsem to vyřešil jak jsem vyřešil je dané a již nic nezměnim. když jsem se byl na auto podívat a svézt tak mi přišlo fajn.

děkuju ahoj Zelenáč

Offline
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 4
Registrován: 11 měsíců
Bydliště: Kolín
Vůz: V50 1.6 2011

#36 V50 1.6D - výměna nebo odstranění DPF

Příspěvek od Zelenac »

Ahoj. Kolegove trochu jsem se pohnul pred 4 dnama sem koncovku vycistil jakymasi odmastovacema a ted po asi 200 km sem zjistil ze nemam ani sedivy prst. Zdase ze saze se nekde usazuji.

Jinak nainstaloval jsem si carscanner a k tomu bluetooth obd2 a zjistil ze hodnota soot je ted 5 gramu.

Podle kontroly chovani egr ventilu ventil otvira a zavira podle toho zdali je nutna recirkulace atd. Zdase ze vse chodi.

Dokazete mi nekdo znaly rict bo je zajimavy digerencni tlak pred a za dpf tak u meho motoru zda tam je napriklad nekde jeste teplota nebo tak neco primo v dpf jasny muzu monitorovat online na mobilu ale nemam tolik casu na to. Muzu jednou za den kouknout kolik tam je mnozstvi soot cili sazi v dpf a dale na diferencialni tlak mezi dvemi cidly na dpf.
Bohuzel to vypada ze neni k dispozici teplota pred a za dpf a ono je mozne ze tam ani neni. Coz ja ted nevim....
Co ale cvik tak koncovka je cca po 150 km uplne cista.

Ted budu jezdit naschval prave volem abych mel i kilometry po meste nebo s castejsimy starty a melo by mnozstvi sazi stoupat.
A po urcite dobe regenerace....

Nemate nahodou nekdo z Vas taky tento motor s dpf tim myslim V50 2011 az 12 drive abychom mohli porovnat hodnoty?

Diny Zelenac.

Urvanej
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 12078
Registrován: 13 roků 4 měsíce
Bydliště: Plzeň
Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8

#37 V50 1.6D - výměna nebo odstranění DPF

Příspěvek od Urvanej »

Sleduj, jestli saze rostou a uvidíš.
Za 150km se to moc neumaže, protože rozměr tech částiček je tak titěrnej, že už se nechovají jako člověk zná u sazí třeba z avie apod.
Jinak 5g je hodnota, která neřiká vůbec nic, spíš je podezřele malá u auta po 250tkm. Tam by mělo být i po regeneraci výrazně vyšší číslo. Ale dá se to obejít regenerací, kalibrací apod.
Pokud ti ta čína píše i tlakovou ztrátu, tak to je čistý číslo, bez vlivu čehokoliv jiného kromě teploty, takže tu hodnotu zjišťuj u ohřátýho motoru. Tohle číslo pak lze porovnávat mezi kusama, ale i mezi filtry obecně, tzn. i jiné značky aut...
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.

Offline
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 4
Registrován: 11 měsíců
Bydliště: Kolín
Vůz: V50 1.6 2011

#38 V50 1.6D - výměna nebo odstranění DPF

Příspěvek od Zelenac »

Trosku jsem to sledoval a skutecne dpf se vypaluje. Je treba rict ze jednotka kterou to zobrazi resp 5g. Je zajimava ale jak zname tak ne vzdy je vse spravne prirazeno.

Takze pridavam graf a hodnotu soot z diagnostiky co sem dnes nahral pri ceste poklidne autem ...

10 min regenerace teploty nad 630 stupnu a soot z 5 kleslo na 0. Stihnul sem vyresetovat denni pocitadlo tak uvidim za jak dlouho nascitam hodnotu zase do 5 g. a pak se uvidi jak probehne dalsi regenerace.

Je mozne ze volvo ma specialni protokol resp pokud 5 neni nahodou 5 dilku z 5 tzn 100 procent....
Screenshot_2023-05-18-20-01-55-692_com.ovz.carscanner.jpg
Ahoj amater Zelenac
Odpovědět
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Zpět na „C30 / S40 / V40 / V50 - opravy“