MOTOR: TLAK PALIVA

  • Autor
  • Zpráva
Offline
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 15
Registrován: 15 roků 5 měsíců
Bydliště: Lázně Bohdaneč
Kontaktovat uživatele:

#1 MOTOR: TLAK PALIVA

Příspěvek od barakuda912 »

Zdarec CHlapáci.
Měl bych opět dotaz.Jaký by měl být tlak paliva-možná to cukání a nejití do výkonu (psáno v diskuzi "chod motoru") nějak souvisí s dodávkou paliva?-jenom tip? :?: Tlak změřím na liště ke vstřikovačům-končí normálním ventilkem ne???? Pokud jo,tak díky za odpověď
Zdarec a čavec
_________________
bylo fšecko možný i V40 1,8 [/b]benzín 16 vent.r.v.96,manuál-pohodička
+mazlíček BERTONE X1/9
+ultralight BARAKUDA+ZEPHYR 912UL
+ V 70,2,5tdi,r.v.00

marra
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Servisman
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 906
Registrován: 19 roků 4 měsíce
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

#2 TLAK PALIVA

Příspěvek od marra »

3 bary na volnoběh i 2,5 je schůdnejch ale při přidáni plynu nesmí jit pod 3 a hlavně nesmí kolisat.
_________________
VOLVO C70 2.5 T aut. r.v. 1998. vstřiky 440ccm 19" turbo s provozem na E85
VOLVO 850 2.3 T5 20V r.v. 1996 man.R.I.P
50°06´18.15"S 14°21´31.50"V

din
Offline
Příspěvků ve vlákně: 6
Příspěvky: 91
Registrován: 11 roků 9 měsíců
Bydliště: Praha 4
Vůz: V40 B4204S2 2.0l 99',740 Turbo, 2.3L 89'

#3 MOTOR: TLAK PALIVA

Příspěvek od din »

Zdar, mám na Vás dotaz, co může mít vliv na špatné tlaky na palivové liště u V40 v podpisu. Když sepnu jen zapalování, naběhne čerpadlo, tlak na liště je 3.0 Baru, což je hodnota na kterou je nastavený regulátor tlaku paliva. Regulátor je nový origo. Po nastartování motoru tlak okamžitě spadne na 2,2 Baru, při přidání plynu se pohybuje mezi 2,2-2,4. Po odpojení podtlaku na regulátoru při chodu motoru okamžitě vyleze zase na 3 Bary. Při odpojení podtlaku se motor lehce zklidní, jinak je chod motoru značně nepravidelný. Po nastartování běží normálně(vždy chytne na brnknutí), po několika minutách cca 5-30 min, začne blbnout. Může být například podtlak v motoru tak vysoký, že by otevíral regulátor moc a co to může způsobovat (třeba přisávání vzduchu na sání)? Pokud by bylo vadné čerpadlo a nestíhalo dodávat palivo při podtlakem pootevřeném regulátoru, jak to zjistit a je vůbec možný, když má dávat 5-8 barů ,aby to ten podtlak takto ovlivnil ? To kolik čerpadlo dává můžu zjistit na přívodu před regulátorem o víkendu. Palivová lišta je zde konstruovaná, že regulátor je na přívodu paliva do ní, lišta není napříč průtočná. Jsou na ní vstřiky, regulátor s přívodem paliva a fajfka na měření tlaku na liště. Vstřiky jsem změřil na odpor a všechny mají 14,8 ohmů. Motor se zahřívá normálně. Měněno bylo v horizontu roku čidlo klapky, volnoběžný ventil, snímač kliky,cívky, kabely, svíčky, rozvody, VVT, přední lambda. Nepravidelný chod se neprojevil v návaznosti na servis, nejdříve to bylo nahodilé, hlavně na volnoběh v popojíždění v kolonách, třeba jednou za měsíc, ale začalo se to stupňovat, momentálně to dělá pravidelně, občas i za jízdy, např občas absotutně nereaguje na přidání plynu, spotřeba vylezla cca na 10 litrů z dřívějších 8,5(to již před projevením problému), diagnostika naposledy házela bohatou směs. Typické rachtání při odcházejícícm VVT to nedělá, to už se řešilo dříve. Když ještě zapnu klimatizaci při nepravidelném chodu, motor se zklidní, na tlak na liště to nemá vliv, jakmile klima vypne, začně zase blbnout.Jestli Vás něco napadne díky za odpověď. Zdraví Din.
_________________
V40 2.0 1999 100KW B4204S2, 740 Turbo 2.3 1989 114KW B230FT

powl
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 685
Registrován: 3 roky 9 měsíců
Bydliště: Pardubice
Vůz: V70 II D5 136kw

#4 MOTOR: TLAK PALIVA

Příspěvek od powl »

Cerpadlo urcite muze odejit, sice muze davat vysokej tlak pri malym prutoku ale uz ho neudrzi pri velkym prutoku. Zmeril bych co to dela za jizdy kdyz je podtlak v sani nejnizsi a potreba benzinu nejvyssi (=pri plnym plynu). Mel bys tam videt ke 3 barum.
_________________
V70 P2 D5 136kw MY2007 - Pet valcu staci kdyz ti turbo tlaci

din
Offline
Příspěvků ve vlákně: 6
Příspěvky: 91
Registrován: 11 roků 9 měsíců
Bydliště: Praha 4
Vůz: V40 B4204S2 2.0l 99',740 Turbo, 2.3L 89'

#5 MOTOR: TLAK PALIVA

Příspěvek od din »

Děkuji. Zkusím o víkendu, koupím delší hadičku:-D.
_________________
V40 2.0 1999 100KW B4204S2, 740 Turbo 2.3 1989 114KW B230FT

Urvanej
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 12082
Registrován: 13 roků 4 měsíce
Bydliště: Plzeň
Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8

#6 MOTOR: TLAK PALIVA

Příspěvek od Urvanej »

A když se zamyslíš, kdy se to objevilo, nedals tam blbou lambdu?
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.

din
Offline
Příspěvků ve vlákně: 6
Příspěvky: 91
Registrován: 11 roků 9 měsíců
Bydliště: Praha 4
Vůz: V40 B4204S2 2.0l 99',740 Turbo, 2.3L 89'

#7 MOTOR: TLAK PALIVA

Příspěvek od din »

Právě, že se to objevilo nezávisle na servise a dost nahodile. Lambdu mi dávali v servise na Volva, takže počítám, že ok. Řešili jsme taky otázky kolem přisávání falešného vzduchu, odvětrání klikovky (to odfukuje před klapku normálně). Když se zamyslím, nejvíc se to asi zhoršilo po výměně svíček, cívek (jedna byla nakřuplá podélně) a kabelů, vše NGK. Nejlepší to pak bylo, když jsem vyměnil snímač klapky, to jelo 1,5 hodiny jako dříve, motor klidný, žádný vibrování do pedálu, krásně šla za plynem. Dělal jsem i zastávky a nechal na volnoběh (ten nehoupal) a pohoda, tak jsem si říkal, že super a jedu na parkovišně, nechám to chvíli na volnoběh a zase to přišlo. Momentálně zkoumám ještě funkci ventilu od EVAP https://www.autokseft.cz/PIERBURG-Ventil-pneumaticke-rizeni-nasavany-vzduch-PG-7.22240.15.0-7.22240.15.0-nd319421 . Zajímalo by mě zda se pozvolna otevírá a zavírá v závislosti na podtlaku,impulzy z řídící jednotky aj. nebo má polohy otevřeno/zavřeno jako ten u airboxu, který se zapíná a vypíná chvíli po nastartování a dál už nejede (někde jsem na foru četl, že se pak vypne). Mě se totiž zdá, že ten ventil od EVAP je otevřený stále od nastartování a fičí to v hadičce fakt dost. Když jí zmáčknu uplně, tak se motor zklidní. Dá se nějak proměřit funkce ventilu multimetrem, případně jaké by měl hodnoty? Zítra má být ještě nějak slušně tak udělám pár měření lišty atd. Ještě jsem zapomněl dodat, že se dával nový výfuk, vlnovec a vařili svody, trochu to tam foukalo, teď už ne. Únik spalin před první lambdou momentálně žádný.
_________________
V40 2.0 1999 100KW B4204S2, 740 Turbo 2.3 1989 114KW B230FT

din
Offline
Příspěvků ve vlákně: 6
Příspěvky: 91
Registrován: 11 roků 9 měsíců
Bydliště: Praha 4
Vůz: V40 B4204S2 2.0l 99',740 Turbo, 2.3L 89'

#8 MOTOR: TLAK PALIVA

Příspěvek od din »

Zdar, provedl jsem nějaké měření tlaků na liště za jízdy a nevím co si z toho odnést.
Když sepnu zapalování, naběhne pumpa tlak vylezl na 3 Bary.
Když nastartuju, tlak spadne na 2,2 Baru.
Za jízdy tlak kolísá mezi 2,2-2,8 dle rychlosti, kvaltu..... těch 2,8 má při rychlosti cca 60km/hod na třetí stupeň do kopce. Při konstantní rychlosti mi přišlo že drží stejnou hodnotu.
Víc jsem z toho nedal vzhledem k tomu že tu jezdím kolem bloku.
Jelo to bez škubání, v podstatě normálně, když jsem dojel na parkoviště, nechal na volnoběh, tak do minuty začal motor opět blnout a čím blbnul více (otáčky byly stále stejné cca 800) tím vzůstal tlak na liště na těch 2,8, to blbnutí trvalo cca 15 sec. Pak si motor něco přidal a stovnalo se to, tlak klesl na 2,2, po pár minutách opět začal blbnout a opět tlak postupně vzrůstal na 2,8 , pak se motor zase srovnal a kleslo to na 2,2 Baru.

Když jsem napojil měřák rovnou na přívod na hadici před regulátorem, tak po sepnutí zapalování vylezl na 3,2. Počítám, že pumpa nabíhá jen, aby natlakovala co je potřeba a pak se vypne, takže reálný tlak kolik dává čerpadlo musím zjsitit napojením přímo na čerpadlo bez nějakého omezovače.
Poté co naběhl na 3,2 a pumpa se vypnula, tlak do pár minut klesl na 2,2, zřejmě díky obtoku zpět do nádrže.

Když jsem nechal natlakovanou lištu při kompletním dopojení, tlak byl na začátku 3 bary, ale postupně začal klesat, do půl hodiny byl na 2,2 baru.
Po opětovném natlakování na 3 bary a odpojení přívodu před regulátorem si regulátor trochu odpšoukává, regulátor je nový.

Zkusím zajet znovu na diagnostiku, bude tam asi dost chybových hlášek díky měnění dílů, uvidim co dál. jestli se v tom ještě vrtat a nebo hutě.

Díky za nápady. Zdraví Din.
_________________
V40 2.0 1999 100KW B4204S2, 740 Turbo 2.3 1989 114KW B230FT

Urvanej
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 12082
Registrován: 13 roků 4 měsíce
Bydliště: Plzeň
Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8

#9 MOTOR: TLAK PALIVA

Příspěvek od Urvanej »

Mě tohle přijde klasické řízení tlaku na liště dle sání. Tzn. máš 3 bar regulátor, který drží rozdíl mezi tlakem v sání a tlakem na liště 3 bary. Kdybys měl turbo, tak při zatlačení turba ti poleze tlak nad 3 bary.
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.

peter cz
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 2126
Registrován: 15 roků 3 měsíce
Bydliště: Klatovy
Vůz: 850R; 760GLE; 940T

#10 MOTOR: TLAK PALIVA

Příspěvek od peter cz »

Přesně tak, nevidim na těch hodnotách nic špatného.
_________________
´96 850 R, B5234T5, AW50-42LE, Elotec E85 | ´89 760 GLE, D24TIC, ZF4HP22 Obrázek | ´97 940 Turbo, B230FK, M90, LPG Obrázek
Volvo diagnostika k dispozici.

din
Offline
Příspěvků ve vlákně: 6
Příspěvky: 91
Registrován: 11 roků 9 měsíců
Bydliště: Praha 4
Vůz: V40 B4204S2 2.0l 99',740 Turbo, 2.3L 89'

#11 MOTOR: TLAK PALIVA

Příspěvek od din »

Dneska jsem byl na diagnostice, chyb tam bylo díky měnění dílů a laborovaní hromada. Po nastavení základního nastavení jsem cca 1,5 hodiny jel bez nejmenšího problému, zkoušel jsem volnoběh, pomalou jízdu, rychlou jízdu, vše v pohodě. Vrátil jsem se zpátky do servisu, diagnostika žádné chyby nevypsala. Je to bohužel typ před faceliftem, který je na diagnostiku trochu hloupý. Typy po faceliftu resp mod rok od 2001 mají mnohem více kontrol. Tak jsem vyrazil zpátky do města za kolegou do práce, jedeme z oběda a zase to nastalo. Trudomyslnost veliká. Cca 150 km to jelo naprosto normálně, což byl letošní rekord. Zajel jsem zpět do servisu, nenačetly se žádné chyby. Jak jsem psal výše, když jsem měřil tlaky na liště, tak při extremním chodu na volnoběh (nebo i při rozjezdu), kdy nereaguje ani na přidávání plynu, tlaky v liště stoupaly, což mě ještě navedlo na úvahu, jestli nějaký vstřik nedává málo paliva kdy má a proto narůstá tlak. Při zmáčknutí tlačítka klimatizace se motor většinu srovná. Zkusím sem nahrát o víkendu video pro představu jaký má motor chod, když je v problémech. Rovněž se lehce začala ozývat dvouhmota. Ještě chci vyměnit čidlo klepání, což byla docela sranda vyndat bez sundání sání, abych zkontroloval alespoň stav kabelu, jinak je většina dílů krom CEM,ECU,katalyzátoru a druhý lambdy měněná bud origo, facet nebo NGK. Rovnou ho přeměřím alespoň klepací metodou, resp mám tu i snad funkční záložní. Otázka jestli má u tohoto modelu tak zásadní vliv na chod motoru. Když jsem ho ještě před diagnostikou odpojil, nic se nestalo k horšímu ani k lepšímu, jak kdyby tam nebylo.
_________________
V40 2.0 1999 100KW B4204S2, 740 Turbo 2.3 1989 114KW B230FT

Urvanej
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 12082
Registrován: 13 roků 4 měsíce
Bydliště: Plzeň
Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8

#12 MOTOR: TLAK PALIVA

Příspěvek od Urvanej »

S tou klimou to vypadá, že neumí řídit volnoběh. Kdyby nebyla nová tak bych řekl, že blbá klapka nebo váha/tlak v sání.
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.

powl
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 685
Registrován: 3 roky 9 měsíců
Bydliště: Pardubice
Vůz: V70 II D5 136kw

#13 MOTOR: TLAK PALIVA

Příspěvek od powl »

s tim nevstrikovacim vstrikem mne to prijde jako nemozne aby ovlivnil tlak na liste

spis bych si sehnal merak podtlaku a dal tecko na podtlakovou hadicku co jde do regulatoru tlaku na liste, pokud z nejakyho dovodu podtlak v sani klesa, neboli saje to nekde mezi motorem a klapkou kde nema, napr pres vadny evap/co ja vim, regulator na to reaguje jak ma a zvysuje tlak na liste
_________________
V70 P2 D5 136kw MY2007 - Pet valcu staci kdyz ti turbo tlaci

din
Offline
Příspěvků ve vlákně: 6
Příspěvky: 91
Registrován: 11 roků 9 měsíců
Bydliště: Praha 4
Vůz: V40 B4204S2 2.0l 99',740 Turbo, 2.3L 89'

#14 MOTOR: TLAK PALIVA

Příspěvek od din »

Zapomněl jsem napsat, že mi ještě udělali kouřovou zkoušku sání,ta dopadla dobře. Ten evap ventil asi zkusím, je vlastně také původní, stojí pár korun a je fakt, že když je motor na volnoběh při normálním chodu a odpojím např. podtlakovou hadičku např. z boku na airboxu, tak to začne blbnout uplně stejně, jakmile jí dám zpět motor je zase ok.
_________________
V40 2.0 1999 100KW B4204S2, 740 Turbo 2.3 1989 114KW B230FT
Odpovědět
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Zpět na „C30 / S40 / V40 / V50 - opravy“