1993 Volvo 940 B230FT voda roztříkaná v motoru v Maďarsku

Pro sedmy a devítky
  • Autor
  • Zpráva
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 33
Registrován: 5 roků 7 měsíců
Bydliště: Praha Smíchov Radlice
Vůz: 940 B230FT 93'

#1 1993 Volvo 940 B230FT voda roztříkaná v motoru v Maďarsku

Příspěvek od maakus »

Zdravím, potřebuji poradit: vydal jsem se do Maďarska na dovču a kousek za hranicemi mi teploměr vylítnul za roh. Po otevření byl mokrý motor mezi chladičem, rozvodama a krytem rozvodů. V expanzce nebyla žádná voda. Moc nejde zjistit, odkud to teče. Dolil jsem asi 1,5l vody po horní rysku a dojel asi 20km do cíle. Ještě jsem později musel jet cca 20km a znovu jsem musel dolít cca litr.
Jsem v Gyoru, nejbližší Volvo servis je někde v piheli. V Maďarsku mají teď v pondělí a v úterý svátek, takže všechno zavřený. V úterý mě čeká přejezd cca 120km k Balatonu, tam malé krátké projížďky (tak jsem to měl v plánu) a v neděli cesta 480km do Prahy. Nechce se mi vracet. Je možné to nějak dát s dolejvání vody, nebo se to může zásadně posrat? Jak byste to řešili vy? Jsem z toho trochu vycukanej.
Neznáte někdo nějaký servis v okolí severozápad Balatonu?
Přílohy
IMG_20190817_160917.jpg

dumi.cz
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 3351
Registrován: 10 roků 2 měsíce
Bydliště: Štěpánovice
Vůz: V70 '97 B5254T@192PSI Black | 850 '95

#2 1993 Volvo 940 B230FT voda roztříkaná v motoru v Maďarsk

Příspěvek od dumi.cz »

tenhle.motor neznam, ale.netece to.pumpou? Pak je otazka jestli vubec pumpuje. To ze je v motoru voda nemusi znamenat, ze se chladi....
_________________
V70 '97 B5254T@192PSI Black - Vlk
850 `95 B5252S - Prezident
850 `96 B5252S WAGON A/T Webasto - Myslivec
850 '96 D5252T combi - Daisy

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 2164
Registrován: 16 roků
Bydliště: Sydney - AUS
Vůz: Mitsubishi Challenger

#3 1993 Volvo 940 B230FT voda roztříkaná v motoru v Maďarsk

Příspěvek od tomasss »

No, asi bych se v prvni rade pokusil prijit na to odkud to je...jestli treba neni praskla nejaka hadice a kdyz se to natlakuje to z ni nezacne tryskat. Z obrazku to na mne pusobi ze ta voda musela jit smerem od chladice k motoru kde to vsechno oblila.
Dolejvani vodou je ted v lete uplne v pohode, hlavni je udrzet nejaky kolujici chladivo v okruhu...pokud ho tam neudrzis nebo nebude kolovat, k zasadnimu posrani neni daleko :D
Naposledy upravil(a) tomasss dne 18 srp 2019 13:13, celkem upraveno 1 x.
_________________
Je: Mitsubishi Challenger 2002 3.0 V6 aut
Bylo: V40 D2 6q 88kW MY2017, 760GLE B280F AW71 108kW, 960II B6304S3 AW30-43 150kW, 2x 740TURBO B204GT M90 147kW, S70R B5234T3 AW50-42 176kW

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 492
Registrován: 9 roků 9 měsíců
Bydliště: Turnov
Vůz: 245GL, 1980, B21E

#4 1993 Volvo 940 B230FT voda roztříkaná v motoru v Maďarsk

Příspěvek od olivin »

S nejvetsi pravdepodobnosti Ti vystrelil tesnici krouzek mezi vodni pumpou a hlavou. Zkus se podivat na vrsek vodni pumpy a uvidis, jestli to tece.
_________________
Od Volva: 944 1994 D24TIC ZF4HP22 "Ludvik", 245 GL 1980 B21E M46 "Fanousek", 245 GL 1986 D24 M47 "Hyena", 745 1989 B234F M46 M90 "Sysel", 764 1986 B230ET M46 "Zlatovlaska", 764 1988 B280F AW71 "Tomasssovka", BM L50 "Hracanek"
Dale pak: Tatra 603 model 1967, Land Rover Series III 88 2.25 petrol, Lotus Elite 75 model 503....

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 492
Registrován: 9 roků 9 měsíců
Bydliště: Turnov
Vůz: 245GL, 1980, B21E

#5 1993 Volvo 940 B230FT voda roztříkaná v motoru v Maďarsk

Příspěvek od olivin »

tomasss píše:No, asi bych se v prvni rade pokusil prijit na to odkud to je...jestli treba neni praskla nejaka hadice a kdyz se to natlakuje to z ni nezacne tryskat. Z obrazku to na mne pusobi ze ta voda musela jit smerem od chladice k motoru kde to vsechno oblila.
....
Nebo taky strikala od motoru k vrtuli, ktera to rozhazela vsude kolem :)
_________________
Od Volva: 944 1994 D24TIC ZF4HP22 "Ludvik", 245 GL 1980 B21E M46 "Fanousek", 245 GL 1986 D24 M47 "Hyena", 745 1989 B234F M46 M90 "Sysel", 764 1986 B230ET M46 "Zlatovlaska", 764 1988 B280F AW71 "Tomasssovka", BM L50 "Hracanek"
Dale pak: Tatra 603 model 1967, Land Rover Series III 88 2.25 petrol, Lotus Elite 75 model 503....

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 33
Registrován: 5 roků 7 měsíců
Bydliště: Praha Smíchov Radlice
Vůz: 940 B230FT 93'

#6 1993 Volvo 940 B230FT voda roztříkaná v motoru v Maďarsk

Příspěvek od maakus »

Jako nejpravděpodobnější se mi jeví, že to teče z pumpy (na prolisu zvrchu pumpy bylo trochu vody), ale vím houbes, jak to tam vypadá s těsněním. Jenže je to poblitý i před tou "hlavou" a ta ostatně je taky mokrá. Vrtule vlastně není mokrá. Všechno ostatní vypadá, jako by to rozstřikovala z hlavy pumpy. Kdyby byla prasklá nějaká hadice, asi by to vyteklo přes noc, ne? A to zůstalo. A pod autem taky nic není.

Jak zjistím, že se a chladivo koluje?
To chladivo je stále modrý. Dolejval jsem tam jen vodu, nemám destilku. Mám dolévat destilku?

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 492
Registrován: 9 roků 9 měsíců
Bydliště: Turnov
Vůz: 245GL, 1980, B21E

#7 1993 Volvo 940 B230FT voda roztříkaná v motoru v Maďarsk

Příspěvek od olivin »

maakus píše:Jako nejpravděpodobnější se mi jeví, že to teče z pumpy (na prolisu zvrchu pumpy bylo trochu vody), ale vím houbes, jak to tam vypadá s těsněním. Jenže je to poblitý i před tou "hlavou" a ta ostatně je taky mokrá. Vrtule vlastně není mokrá. Všechno ostatní vypadá, jako by to rozstřikovala z hlavy pumpy. Kdyby byla prasklá nějaká hadice, asi by to vyteklo přes noc, ne? A to zůstalo. A pod autem taky nic není.

Jak zjistím, že se a chladivo koluje?
To chladivo je stále modrý. Dolejval jsem tam jen vodu, nemám destilku. Mám dolévat destilku?
Zacinas se blizit k me teorii - na vrsku vodni pumpy je krouzek, ktery tesni pumpu proti hlave. Ten krouzek hrozne rad odchazi a je nejcastejsi pricinou lekaze v oblasti pumpy.
_________________
Od Volva: 944 1994 D24TIC ZF4HP22 "Ludvik", 245 GL 1980 B21E M46 "Fanousek", 245 GL 1986 D24 M47 "Hyena", 745 1989 B234F M46 M90 "Sysel", 764 1986 B230ET M46 "Zlatovlaska", 764 1988 B280F AW71 "Tomasssovka", BM L50 "Hracanek"
Dale pak: Tatra 603 model 1967, Land Rover Series III 88 2.25 petrol, Lotus Elite 75 model 503....

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 1181
Registrován: 8 roků 2 měsíce
Bydliště: Písek
Vůz: Chrysler Town&Country 3,8l, MY'08

#8 1993 Volvo 940 B230FT voda roztříkaná v motoru v Maďarsk

Příspěvek od Nimrod »

" tady je ten těsnící kroužek pěkně vidět, i jak se pumpa instaluje
edit: no, líp je to vidět spíš tady "
_________________
byla 960 B204FT, MY'93

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 33
Registrován: 5 roků 7 měsíců
Bydliště: Praha Smíchov Radlice
Vůz: 940 B230FT 93'

#9 1993 Volvo 940 B230FT voda roztříkaná v motoru v Maďarsk

Příspěvek od maakus »

IMG_20190818_192649.jpg
Děkuji za odpovědi. Teď jsem trochu zmatený, poněvadž jsem najezdil odpoledne asi 60km po deseti dvaceti kilákách a nic, je to úplně suché,nic nevyteklo.
Tak uvidím v úterý, jak pojedu delší cestu.
Přílohy
IMG_20190818_192636.jpg

Urvanej
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 12077
Registrován: 13 roků 4 měsíce
Bydliště: Plzeň
Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8

#10 1993 Volvo 940 B230FT voda roztříkaná v motoru v Maďarsk

Příspěvek od Urvanej »

Povolil bych víčko na expanzce a nechal řešení problému na doma. S sebou 20l kanystr s vodou.
Stalo se mi něco podobnýho, praskla vratka z chladiče do expanzky. Jo a pokud nemáš vercajk, tak sedmičku klíč, ostrej nůž a pořádnou izolačku.
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
Odpovědět
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Zpět na „700 / 900 - opravy“