940 D24TIC Vlažné topení a kolísání ukazatele teploty.
- Autor
- Zpráva
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 6
- Příspěvky: 6
- Registrován: 5 roků 5 měsíců
- Bydliště: Velké Meziříčí
- Vůz: 1994 Volvo 940 D24TIC
#1 940 D24TIC Vlažné topení a kolísání ukazatele teploty.
Ahoj, koupil jsem si svoji vysněnou 940, ale samozřejmě 24letý auto není tak uplně 100%
Po zahřátí motoru na 90st. ručička teploty spadne na nulu.
Zároveň auto skoro netopí, na plno jde jen vlažný, lehce horký vzduch.
Mám hledat problém v termostatu, nebo to může být i něco jiného?
Po zahřátí motoru na 90st. ručička teploty spadne na nulu.
Zároveň auto skoro netopí, na plno jde jen vlažný, lehce horký vzduch.
Mám hledat problém v termostatu, nebo to může být i něco jiného?
-
Offline
- Sponzor fóra
- Příspěvků ve vlákně: 2
- Příspěvky: 4736
- Registrován: 19 roků 6 měsíců
- Bydliště: VRZČ
- Vůz: 240/V70II
#2 940 D24TIC Vlažné topení a kolísání ukazatele teploty.
lehce horky vzduch? ano vymen termostat, stoji pakatel a v globalu tim nic nezkazis. pak muzes pokracovat
_________________
240 GLT B230F ´89 AT Tourist/diplomatic sales
V70 MY2001 D5252T - Erdogan D5T5 Stage 1
Mitsubishi Outlander, 2,0i FWD, man, 2018
bylo: 240 D24 ´85, 740 D24 ´85 , 4x 940 B230F, B230FK, D24TIC, B200F V70/1 fturbu, 4x 850 různých výbav a motorizací, V70II 2,4i AT, SAAB 9-3 SC
Plastíky kilowattama nenahradíš
240 GLT B230F ´89 AT Tourist/diplomatic sales
V70 MY2001 D5252T - Erdogan D5T5 Stage 1
Mitsubishi Outlander, 2,0i FWD, man, 2018
bylo: 240 D24 ´85, 740 D24 ´85 , 4x 940 B230F, B230FK, D24TIC, B200F V70/1 fturbu, 4x 850 různých výbav a motorizací, V70II 2,4i AT, SAAB 9-3 SC
Plastíky kilowattama nenahradíš
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 6
- Příspěvky: 6
- Registrován: 5 roků 5 měsíců
- Bydliště: Velké Meziříčí
- Vůz: 1994 Volvo 940 D24TIC
#3 940 D24TIC Vlažné topení a kolísání ukazatele teploty.
Lehce horký no Prostě vlažnej no
Zkratka to netopi a tim ze auto mel nekdo jinej, tak ani nevim, jestli to muze mit spojitost a nebo to jsou dve rozdilne zavady.
Zkratka to netopi a tim ze auto mel nekdo jinej, tak ani nevim, jestli to muze mit spojitost a nebo to jsou dve rozdilne zavady.
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 2
- Příspěvky: 544
- Registrován: 5 roků 7 měsíců
- Bydliště: Liberec
- Vůz: volva
#4 940 D24TIC Vlažné topení a kolísání ukazatele teploty.
Gratuluji ke koupi - taky bych to viděl svým neodborným pohledem na termostat a možná proplach topení. Snad všecky D24 co jsem viděl mají v chladícím okruhu rezavý šlem. Názory na proplach chladící soustavy se liší, ale mě u jiných aut nejlepší výsledky přineslo hbité odpojení topení, a jeho propláchnutí zahradní hadicí v protisměru. Na závěr i destilkou, pak zase zapojit. Četl jsem že tam lidi lejou i ocet, ale to bych asi neriskoval. Jedině že bych měl náhradní kousek a nic jiného už nepomáhalo.
_________________
945 D24TIC M90
944 B230G M47 1992
744 D24T M46
245 B230F M47 - karkulín, ex. veetec
945 D24TIC M90
944 B230G M47 1992
744 D24T M46
245 B230F M47 - karkulín, ex. veetec
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 6
- Příspěvky: 6
- Registrován: 5 roků 5 měsíců
- Bydliště: Velké Meziříčí
- Vůz: 1994 Volvo 940 D24TIC
#5 940 D24TIC Vlažné topení a kolísání ukazatele teploty.
Taky mě to napadlo, auto je hodně původní, je vidět že to byl pracant a kromě nutný údržby mu nikdo moc navíc nedopřál, je to velkej "omrd" se k topení dostat? Nebo jsi to proplachoval přímo na autě?
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 2
- Příspěvky: 544
- Registrován: 5 roků 7 měsíců
- Bydliště: Liberec
- Vůz: volva
#6 940 D24TIC Vlažné topení a kolísání ukazatele teploty.
Vždy jsem to proplachoval přímo na autě, tj. odpojil jsem hadice od topení, ty jsem svorkama uzavřel aby to nevyteklo (popř nasměroval nahoru, pokud to auto umožňuje) a pak jsem na výstup z topení připojil zahradní hadici o přiměřeném tlaku vody a propláchl to. Většinou z toho tekla hnusná voda dobrých 20 litrů. Nikdy jsem tohle však nedělal na volvu, zatím.Ondra940 píše:Taky mě to napadlo, auto je hodně původní, je vidět že to byl pracant a kromě nutný údržby mu nikdo moc navíc nedopřál, je to velkej "omrd" se k topení dostat? Nebo jsi to proplachoval přímo na autě?
_________________
945 D24TIC M90
944 B230G M47 1992
744 D24T M46
245 B230F M47 - karkulín, ex. veetec
945 D24TIC M90
944 B230G M47 1992
744 D24T M46
245 B230F M47 - karkulín, ex. veetec
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 6
- Příspěvky: 6
- Registrován: 5 roků 5 měsíců
- Bydliště: Velké Meziříčí
- Vůz: 1994 Volvo 940 D24TIC
#7 940 D24TIC Vlažné topení a kolísání ukazatele teploty.
No tak uvidíme, třeba ještě pár tipu dostanu. To topení není ale od věci tak jako tak
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 2
- Příspěvky: 492
- Registrován: 9 roků 9 měsíců
- Bydliště: Turnov
- Vůz: 245GL, 1980, B21E
#8 940 D24TIC Vlažné topení a kolísání ukazatele teploty.
Ma to klimu, nebo nema? Tj. je ventil topeni ovladany podtlakem, nebo klasicky bowdenem?
Apropos, soudruzi ve Svedsku zvolili filozofii vzit radiator topeni a postavit kolem nej auto. Z toho si muzes odvodit, jak snadno se k tomu dostava.
Apropos, soudruzi ve Svedsku zvolili filozofii vzit radiator topeni a postavit kolem nej auto. Z toho si muzes odvodit, jak snadno se k tomu dostava.
_________________
Od Volva: 944 1994 D24TIC ZF4HP22 "Ludvik", 245 GL 1980 B21E M46 "Fanousek", 245 GL 1986 D24 M47 "Hyena", 745 1989 B234F M46 M90 "Sysel", 764 1986 B230ET M46 "Zlatovlaska", 764 1988 B280F AW71 "Tomasssovka", BM L50 "Hracanek"
Dale pak: Tatra 603 model 1967, Land Rover Series III 88 2.25 petrol, Lotus Elite 75 model 503....
Od Volva: 944 1994 D24TIC ZF4HP22 "Ludvik", 245 GL 1980 B21E M46 "Fanousek", 245 GL 1986 D24 M47 "Hyena", 745 1989 B234F M46 M90 "Sysel", 764 1986 B230ET M46 "Zlatovlaska", 764 1988 B280F AW71 "Tomasssovka", BM L50 "Hracanek"
Dale pak: Tatra 603 model 1967, Land Rover Series III 88 2.25 petrol, Lotus Elite 75 model 503....
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 2
- Příspěvky: 1181
- Registrován: 8 roků 2 měsíce
- Bydliště: Písek
- Vůz: Chrysler Town&Country 3,8l, MY'08
#9 940 D24TIC Vlažné topení a kolísání ukazatele teploty.
je to lehce mimo, ale stejně se zeptám... kde najdu na devítce snímač teploty kabiny pro klimatizaci?
_________________
byla 960 B204FT, MY'93
byla 960 B204FT, MY'93
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 1
- Příspěvky: 2126
- Registrován: 15 roků 3 měsíce
- Bydliště: Klatovy
- Vůz: 850R; 760GLE; 940T
#10 940 D24TIC Vlažné topení a kolísání ukazatele teploty.
Ve světle na stropě.
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 2
- Příspěvky: 1181
- Registrován: 8 roků 2 měsíce
- Bydliště: Písek
- Vůz: Chrysler Town&Country 3,8l, MY'08
#11 940 D24TIC Vlažné topení a kolísání ukazatele teploty.
dík
_________________
byla 960 B204FT, MY'93
byla 960 B204FT, MY'93
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 4
- Příspěvky: 1140
- Registrován: 11 roků 4 měsíce
- Bydliště: Turnov
- Vůz: 745 TIC
#13 940 D24TIC Vlažné topení a kolísání ukazatele teploty.
No a já jsem se v tom ještě nehrabal nicméně tohle je zase devítka, co? Takže naše poznatky s topením se jí týkat vůbec nemusí, ačkoliv si osobně myslim, že ten ventil s klapkou budou ovládaný taky bovdenem a distribuce vzduchu skrz palubku podtlakem jako mám já..olivin píše:Ma to klimu, nebo nema? Tj. je ventil topeni ovladany podtlakem, nebo klasicky bowdenem?
Apropos, soudruzi ve Svedsku zvolili filozofii vzit radiator topeni a postavit kolem nej auto. Z toho si muzes odvodit, jak snadno se k tomu dostava.
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 1
- Příspěvky: 2597
- Registrován: 17 roků 1 měsíc
- Vůz: V960, B6304F, 1992
- Bydliště: Piešťany/Praha
- Kontaktovat uživatele:
#14 940 D24TIC Vlažné topení a kolísání ukazatele teploty.
Radiator kurenia sa vymiena celkom v pohode, horsi je vyparnik klimy.
_________________
Je:V960TURBOB204FT1991V960GLEB6304F1992
Bolo:V940SEB200FT1992V760GLED24T1985
Oprava pristrojoviek 2xx/7xx/9xx
Je:V960TURBOB204FT1991V960GLEB6304F1992
Bolo:V940SEB200FT1992V760GLED24T1985
Oprava pristrojoviek 2xx/7xx/9xx
-
Offline
- Sponzor fóra
- Příspěvků ve vlákně: 2
- Příspěvky: 4736
- Registrován: 19 roků 6 měsíců
- Bydliště: VRZČ
- Vůz: 240/V70II
#15 940 D24TIC Vlažné topení a kolísání ukazatele teploty.
smoldo u neklimovy devitky zadny podtlaky nejsou, vse je reseno tahlama. ventil topeni je mechanicky
_________________
240 GLT B230F ´89 AT Tourist/diplomatic sales
V70 MY2001 D5252T - Erdogan D5T5 Stage 1
Mitsubishi Outlander, 2,0i FWD, man, 2018
bylo: 240 D24 ´85, 740 D24 ´85 , 4x 940 B230F, B230FK, D24TIC, B200F V70/1 fturbu, 4x 850 různých výbav a motorizací, V70II 2,4i AT, SAAB 9-3 SC
Plastíky kilowattama nenahradíš
240 GLT B230F ´89 AT Tourist/diplomatic sales
V70 MY2001 D5252T - Erdogan D5T5 Stage 1
Mitsubishi Outlander, 2,0i FWD, man, 2018
bylo: 240 D24 ´85, 740 D24 ´85 , 4x 940 B230F, B230FK, D24TIC, B200F V70/1 fturbu, 4x 850 různých výbav a motorizací, V70II 2,4i AT, SAAB 9-3 SC
Plastíky kilowattama nenahradíš
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 4
- Příspěvky: 1140
- Registrován: 11 roků 4 měsíce
- Bydliště: Turnov
- Vůz: 745 TIC
#16 940 D24TIC Vlažné topení a kolísání ukazatele teploty.
Já vím, jak není klima nejsou podtlaky. Slo mi a zrejme i Olivinovi o ten ventil...ten by měl být bovdenem společně s klapkou přívodu vzduchu..Ondra. píše:smoldo u neklimovy devitky zadny podtlaky nejsou, vse je reseno tahlama. ventil topeni je mechanicky
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 2
- Příspěvky: 492
- Registrován: 9 roků 9 měsíců
- Bydliště: Turnov
- Vůz: 245GL, 1980, B21E
#17 940 D24TIC Vlažné topení a kolísání ukazatele teploty.
Presne tak, pokud tam neni klima, mel by byt ventil topeni ovladany mechanicky bowdenem. Sice jsem nikdy nemel devitku bez klimy, ale predpokladam, jak psal Smolda, ze je ventil ovladany spolecne s klapkou privodu vzduchu jako u sedmicky. Kam tim mirim? Ovladaci lanko teploty muze krasne behat a ovladat klapku vzduchu, ale uz nemusi dal pohnout ventilem na privod vody do radiatoru topeni.
Smoldo, hod sem prosim fotku vykuchaneho topeni z meho sklepeni, at je jasne, o cem je rec
Smoldo, hod sem prosim fotku vykuchaneho topeni z meho sklepeni, at je jasne, o cem je rec
_________________
Od Volva: 944 1994 D24TIC ZF4HP22 "Ludvik", 245 GL 1980 B21E M46 "Fanousek", 245 GL 1986 D24 M47 "Hyena", 745 1989 B234F M46 M90 "Sysel", 764 1986 B230ET M46 "Zlatovlaska", 764 1988 B280F AW71 "Tomasssovka", BM L50 "Hracanek"
Dale pak: Tatra 603 model 1967, Land Rover Series III 88 2.25 petrol, Lotus Elite 75 model 503....
Od Volva: 944 1994 D24TIC ZF4HP22 "Ludvik", 245 GL 1980 B21E M46 "Fanousek", 245 GL 1986 D24 M47 "Hyena", 745 1989 B234F M46 M90 "Sysel", 764 1986 B230ET M46 "Zlatovlaska", 764 1988 B280F AW71 "Tomasssovka", BM L50 "Hracanek"
Dale pak: Tatra 603 model 1967, Land Rover Series III 88 2.25 petrol, Lotus Elite 75 model 503....
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 4
- Příspěvky: 1140
- Registrován: 11 roků 4 měsíce
- Bydliště: Turnov
- Vůz: 745 TIC
#18 940 D24TIC Vlažné topení a kolísání ukazatele teploty.
Pár fotek, první bovden vede od ovladaciho panrlut ke klapce a druhý bovden vede od klapky k ventilu na hadicich s teplou vodou.
Na fotkách je pěkně vidět, že bovdeny jsou uchyceny společně na jednom místě sponkovou metodou do plastu a vypadá to, že to je kritické místo.
Jak ten bovden k ventilu vypadne z uchycení, tak přestane jezdit jen samotné lanko a prohýbá se celý bovden, tudíž přestává plnohodnotně otevírat a zavírat ventil.
Na fotkách je pěkně vidět, že bovdeny jsou uchyceny společně na jednom místě sponkovou metodou do plastu a vypadá to, že to je kritické místo.
Jak ten bovden k ventilu vypadne z uchycení, tak přestane jezdit jen samotné lanko a prohýbá se celý bovden, tudíž přestává plnohodnotně otevírat a zavírat ventil.
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 6
- Příspěvky: 6
- Registrován: 5 roků 5 měsíců
- Bydliště: Velké Meziříčí
- Vůz: 1994 Volvo 940 D24TIC
#19 940 D24TIC Vlažné topení a kolísání ukazatele teploty.
Super, mrknu i po tom. Diky za fotky
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 4
- Příspěvky: 1140
- Registrován: 11 roků 4 měsíce
- Bydliště: Turnov
- Vůz: 745 TIC
#20 940 D24TIC Vlažné topení a kolísání ukazatele teploty.
Opravdu MÁŠ za co, neb ty fotky na internetu prostě nejsou mám za to, že jsou velice vzácné, protože málokdo to má asi vykuchany takhle ke studijním účelůmOndra940 píše:Super, mrknu i po tom. Diky za fotky
-
- Podobná témata
- Odpovědi
- Zobrazení
- Poslední příspěvek
-
- 38 Odpovědi
- 6737 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od tompo
-
- 5 Odpovědi
- 1235 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od Doktor 1
-
- 18 Odpovědi
- 2048 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od vityjan
-
- 15 Odpovědi
- 654 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od Pan Klobouk
-
- 15 Odpovědi
- 1001 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od NGe