B230FT - tlakuje voda

Pro sedmy a devítky
  • Autor
  • Zpráva
kV8ba
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 449
Registrován: 15 roků 6 měsíců
Bydliště: Plzeň-jih
Vůz: 764GLE D24TIC M46 88´
Kontaktovat uživatele:

#1 B230FT - tlakuje voda

Příspěvek od kV8ba »

Musim se s vámi podělit o moje trápení s devítkou. Pokud by měl někdo nějaký nápad, tak sem s ním :wink:

Tlakuje mi voda. Začalo to v zimě, kdy sem si všiml, že mám pod autem loužičku vody, únik byl u horní hadice na chladiči, dotáhl jsem tedy pásku a ok. Na chvíli...
Okamžitě po ohřátí motoru začaly vodní hadice dost tvrdnout, chvíli jsem jezdil s nedotaženým víčkem, aby tlak unikal. Voda se ani moc neztrácela, nádobka čistá, olej ve vodě nebyl.

vsuvka - Ten motor jsem dával do auta loni v březnu :%) Původem z auta které přijelo po ose z UK a pak tu necelý rok stálo. Tlaky měl dobrý, ventilový vůle jakbysmet.

Po konzultaci s místním mechošem, který dělá hlavy a motory cca 30let, jsem se rozhodl shodit hlavu a nechat jí udělat. Podezření bylo na načaté těsnění pod hlavou (přece jenom 20 let starej pakung na turbomotoru už nebude vanilkovej...), které už dobře netěsní a pouští spaliny do vodního okruhu. To se víceméně potvrdilo, těsnění bylo na několika místech, kde jsou díry pro vodní okruh, dost vyžrané a stejně tak hlava. OK, hlavu tedy vyvařil v místech kde jsou v bloku otvory pro vodní okruh, ale do hlavy již nepokračují. Srovnal jí, otlakoval a v podstatě celou z generálkoval.

Blok jsem před montáží lehce přebrousil nebo spíš očistil, ručně brusným kotoučem, mechošovo osvědčená metoda :twisted:
Montáž hlavy jsem prováděl sám, těsnění originál volvo, utahovací momenty a veškerý postup jsem dodržel. Začal jsem s tím opatrně jezdit, ale hadice byly stále dost tvdrý, řikam si ok, asi to moc řešim, 150kpa je přece jenom už nějakej tlak...

Nu a po cca 500km jsem na tom úplně stejně, či spíš hůř než před tím. Ve čtvrtek v noci když jsem přijel domů (cesta cca 30km klidná jízda, bylo cca 17°C) mi před barákem, až po zaparkování vychrčeli 2 litry vody přes nádobku. Druhý den jsem dolil, jel to ohřát, hadice samozřejmě tvrdý, nechám klapat na volnoběh, otevřu nádobku a pozoruju. Co chvíli motor jakoby vynechal a po cca vteřině v nádobce vybublala šedivá bublina a na stěnách nádobky už byly usazeniny, ale ne od oleje, vypadá to na spaliny emulze to není. Bubliny šly na volnoběh celkem pravidelně, ať už zbarvené do šediva nebo jen vzduch.

Takže jsem zase na začátku, hlavu jsem zase shodil (pozitivní je, že už to dám za necelé 3h :green: ), zítra jedu za mechanikem, který hlavu znovu otlakuje a budem pátrat dál.
Já už sem s nápady poměrně v koncích, že by byl prasklý blok (litinový) se mi nechce věřit.
Vodní pumpa je tam cca 11tkm - hepa s kovovými lopatkami, ne plechovými.
Chladič je 5 let starý - Hella
Větrák funguje, topení topí a neteče.
Že by to tlakovalo LPG - prasklá membrána - se mi taky nechce věřit, páč teď jsem jezdil cca 300km jen na benzín a tlakovalo to taky.

Nějaké jiné nápady?

Nakonec to asi stejně dopadne tak, že vyndám celý motor a nechám srovnat i blok... :bad:
_________________
KUBA Redblocks are fun and easy but Greenblocks take skill
764 GLE, D24TIC, M46, 1988; 945 TURBO, B230FT+, M90, 1998; 855 T-5R, B5234T5, M56, 1995; bylo: V70 2,4i, B5254S, M56, 1997; 764 TURBO 16V, B204FT, M46, 1990; Volvo diagnostika v Plzni a okolí

raolsa
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 13033
Registrován: 14 roků 4 měsíce
Bydliště: Semily
Vůz: Volvo V70 II 2.4T 147 kw AWD LPG
Participant x 1
It’s my birthday

#2 B230FT - tlakuje voda

Příspěvek od raolsa »

Zkus něčím rovným (velká šuplera, nebo něco podobného) prosvítit rovinnost bloku. Nebo si zkus sehnat (půjčit) zaškrabávací pravítko.
Předpokládám, že prasklinky bloku nejsou nikde vidět.
_________________
Volvo V70 II 2.4T AWD 147 kw LPG '00
Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Diagnostika k dispozici. 607827920

gusto
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 532
Registrován: 16 roků 6 měsíců
Bydliště: R.I.P.
Vůz: 850 T5 2.0
Bydliště: Nové Zámky

#3 B230FT - tlakuje voda

Příspěvek od gusto »

_________________
240 GLE D24, M47, 60kW, r.v.1989 antracit
940 Polar 2.0 Turbo, M90, 114kW, r.v.1996 modrá
850 T5 2.0, M56, 155 kW, rv. 1994 modrá metalíza
Odpovědět
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Zpět na „700 / 900 - opravy“