Poslední návštěva: 07 dub 2020 11:12 Právě je 07 dub 2020 11:12

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina




 [ Příspěvků: 4 ] 
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Úprava tlaku v servořízení
PříspěvekNapsal: 12 srp 2016 11:18 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: červen 2006
Příspěvky: 864
Bydliště: Brno
Vůz: 244 B23E
Hráli jste si někdo s úpravou tlaku v servořízení? Zrovna se na to pokusně chystám, protože 940 mně přijde na můj vkus maličko přeposilovaná. Mělo by to jít úpravou regulačního ventilu (control valve/flow valve) a to sice vypodložkováním pod pružinou. Kdyžtak sem pak postnu, jak to šlo, ale ptám se dopředu, ať nemusím znovu vymýšlet kolo...

_________________
244 GLE B23E 1981 | 944 GLE B234F 1992 a další


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku: Re: Úprava tlaku v servořízení
PříspěvekNapsal: 27 úno 2017 19:21 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: červen 2006
Příspěvky: 864
Bydliště: Brno
Vůz: 244 B23E
Když se na něco chystám, nebývá to obyčejně zase tak rychle :D Mimochodem jsem včera jezdil 960 s B204FT a zjevně není ani trochu tak přeposilovaná jako třeba 940, přitom komponenty servořízení jsou stejný...

_________________
244 GLE B23E 1981 | 944 GLE B234F 1992 a další


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku: Re: Úprava tlaku v servořízení
PříspěvekNapsal: 27 úno 2017 19:26 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: červen 2006
Příspěvky: 864
Bydliště: Brno
Vůz: 244 B23E
Když by někdo chtěl být rychlejší (což asi nebude složitý):

I finally got a chance to look into this further. I took apart a early 760 pump and a late 940 pump to see what the differences were. They are identical as far as I can tell, except for the 0.6mm thick shim fitted to the 760 pump in the pressure relief valve (the washer like thing). There is no shim in the 940 pump.

http://farm8.staticflickr.com/7387/1122 ... a798d4.jpg (http://www.flickr.com/photos/28214113@N05/11226241153)

The pump is used in many other vehicles so there is lots of helpful advice out there on how to adjust the pressure. For example:
http://www.streetrodderweb.com/tech/120 ... to_14.html

You need to remove the valve from the pump by first removing the hose. It’s possible to do this on the car without losing too much PS fluid. Then clamp the valve in a vice between two bits of soft metal around the waisted part of the valve and remove the bolt/filter.

Shims have to be 10mm ID to go over the bolt and 12mm OD to clear the big spring. I found some shims for radio controlled cars that would do the job, but some creative use of a drill and some washers would probably do.
http://insidelineracing.co.uk/new-produ ... e6-details

940 has no shim.
760 has 0.6mm.
I added a total of 1.4mm as an experiment and the steering on my 940 is still light (finger tip parking), but definitely has more feel, much like my old 740 did. I like it.


Zdroj: http://www.volvoforums.org.uk/archive/i ... 78876.html

_________________
244 GLE B23E 1981 | 944 GLE B234F 1992 a další


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku: Re: Úprava tlaku v servořízení
PříspěvekNapsal: 03 úno 2019 16:29 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: červen 2006
Příspěvky: 864
Bydliště: Brno
Vůz: 244 B23E
Nikdo se neodvážil? Tohle je dle mého docela zásadní úprava pro ta naše přeposilovaná auta...momentálně se mně tady bohužel asi ani neválí nic na pokusy.

_________________
244 GLE B23E 1981 | 944 GLE B234F 1992 a další


Nahoru
  
 
 [ Příspěvků: 4 ] 

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: CommonCrawl [Bot] a 0 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  
POWERED_BY
Český překlad – phpBB.cz
[ Time : 0.085s | 22 Queries | GZIP : Off ]