Když leje tak nejede
- Autor
- Zpráva
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 3
- Příspěvky: 269
- Registrován: 15 roků 2 měsíce
- Bydliště: Česká Lípa
- Vůz: XC70 ex740-760-780
- Bydliště: Česká Lípa
#1 Když leje tak nejede
kde kam zatejká, už fakt nevím, vše je v relativně v suchu, tak co se ***** děje?
Když prší, tak začne stroj cukat, případně vyloženě chcípne. Musí se cca 10min počkat a potom se jede se dál, jako by se nikdy nic nestalo. Kritická je rychlost cca 80km a jízda po mokré silnici, prostě když se za autem začne dělat taková ta mlha. Při pomalé jízdě se nic neděje a vše funguje bezproblémově. Co to má znamenat, stalo se někdy něco podobnýho někomu? prostě někam nacáká do elektriky , ale kam... kam?
Když prší, tak začne stroj cukat, případně vyloženě chcípne. Musí se cca 10min počkat a potom se jede se dál, jako by se nikdy nic nestalo. Kritická je rychlost cca 80km a jízda po mokré silnici, prostě když se za autem začne dělat taková ta mlha. Při pomalé jízdě se nic neděje a vše funguje bezproblémově. Co to má znamenat, stalo se někdy něco podobnýho někomu? prostě někam nacáká do elektriky , ale kam... kam?
_________________
740/B230F-760/B230FT-780/B28E
740/B230F-760/B230FT-780/B28E
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvků ve vlákně: 2
- Příspěvky: 12086
- Registrován: 13 roků 4 měsíce
- Bydliště: Plzeň
- Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8
#2 Když leje tak nejede
Rozdělovač, kabely a cokoliv dál už dražšího. Na tej regině je toho moc.
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 1
- Příspěvky: 1740
- Registrován: 19 roků 11 měsíců
- Bydliště: Brno
- Vůz: Amazon, 1800ES, 240, 480, 740,760, T603
- x 1
#3 Když leje tak nejede
Pokrop rozprašovačem na květiny vn kabely, rozdělovač etc. a uvidíš...
Kouknul ses taky na vstřikovací počítač? Nedávno jsem opravoval na jedné 940 plesnivej konektor...
Kouknul ses taky na vstřikovací počítač? Nedávno jsem opravoval na jedné 940 plesnivej konektor...
_________________
121 Amazon, B20A, 1970
244 GL, 1980, B21A, Tuzex
3x 240 kombi, 1991-3, B200F, B230F, Super Polar, Eaton Diff Locker, Standheizung
Tatra 603, 1970, V8
121 Amazon, B20A, 1970
244 GL, 1980, B21A, Tuzex
3x 240 kombi, 1991-3, B200F, B230F, Super Polar, Eaton Diff Locker, Standheizung
Tatra 603, 1970, V8
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 3
- Příspěvky: 269
- Registrován: 15 roků 2 měsíce
- Bydliště: Česká Lípa
- Vůz: XC70 ex740-760-780
- Bydliště: Česká Lípa
#4 Když leje tak nejede
Vyřešeno - pokropil jsem zánovní zapalovací kabely a hle, blesky jak od Tesly - komplikace odhalena. Vyměněno a vše bez problémů. Díky za radu s rozporašovačen!
_________________
740/B230F-760/B230FT-780/B28E
740/B230F-760/B230FT-780/B28E
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 1
- Příspěvky: 2126
- Registrován: 15 roků 3 měsíce
- Bydliště: Klatovy
- Vůz: 850R; 760GLE; 940T
#5 Když leje tak nejede
A co to bylo za značku ty kabely?
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 1
- Příspěvky: 1617
- Registrován: 17 roků 6 měsíců
- Bydliště: Žďár nad Sázavou
- Vůz: Volvo 1980-97
#6 Když leje tak nejede
tipuju-tesla blatná?
_________________
343 GL r.v. 1981 B14 2E,V70 r.v. 1997 B5234 T3
343 GL r.v. 1981 B14 2E,V70 r.v. 1997 B5234 T3
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 5
- Příspěvky: 2597
- Registrován: 17 roků 1 měsíc
- Vůz: V960, B6304F, 1992
- Bydliště: Piešťany/Praha
- Kontaktovat uživatele:
#7 Když leje tak nejede
Pridam sa so svojim problemom.
Po cca mesacnom odstaveni auta (B204FT), som ho chcel minuly tyzden skusobne nakopnut, ale hovno hovno zlata rybka... Po vybrati a osuseni mokrych sviecok sa neochotne rozbehol na 3 valce a po cca 15s na vsetky. Na volnobeh sa motor triasol ale siel pravidelne.
Dnes som auto po zmontovani napravy chcel nakopnut znovu, a znova nic. tentokrat nepomohla ani zamena sviecok, ani ich opakovane vyberanie a ocistenie od paliva, proste nic. Ani naznak zapalenia zmesi. Podozrievam zapalovacie kable, nakolko maju datum vyroby 28/90 a su uhlikove, ale: ked kable vyberiem aj so svieckami a polozim volne na motor, sviecky iskru maju. Iskra je cervena, jedine na 4. valci je modra, to by mohol byt ten vynechavajuci valec.
Otazka teda znie:
Mozu kable preniest dostatok energie ked su sviecky von z motora, ale pri kompresii uz neprenesu energiu nutnu pre vytvorenie iskry ?
Kable nemozno odmerat multimetrom, nakolko koncove kontakty kabla nie su galvanicky spojene s vodivym jadrom VN kabla - aspon som to tak videl u nejakych kablov na skodlivke. Ak sa podari tak by som kupil medene kable od NGK.
Po cca mesacnom odstaveni auta (B204FT), som ho chcel minuly tyzden skusobne nakopnut, ale hovno hovno zlata rybka... Po vybrati a osuseni mokrych sviecok sa neochotne rozbehol na 3 valce a po cca 15s na vsetky. Na volnobeh sa motor triasol ale siel pravidelne.
Dnes som auto po zmontovani napravy chcel nakopnut znovu, a znova nic. tentokrat nepomohla ani zamena sviecok, ani ich opakovane vyberanie a ocistenie od paliva, proste nic. Ani naznak zapalenia zmesi. Podozrievam zapalovacie kable, nakolko maju datum vyroby 28/90 a su uhlikove, ale: ked kable vyberiem aj so svieckami a polozim volne na motor, sviecky iskru maju. Iskra je cervena, jedine na 4. valci je modra, to by mohol byt ten vynechavajuci valec.
Otazka teda znie:
Mozu kable preniest dostatok energie ked su sviecky von z motora, ale pri kompresii uz neprenesu energiu nutnu pre vytvorenie iskry ?
Kable nemozno odmerat multimetrom, nakolko koncove kontakty kabla nie su galvanicky spojene s vodivym jadrom VN kabla - aspon som to tak videl u nejakych kablov na skodlivke. Ak sa podari tak by som kupil medene kable od NGK.
_________________
Je:V960TURBOB204FT1991V960GLEB6304F1992
Bolo:V940SEB200FT1992V760GLED24T1985
Oprava pristrojoviek 2xx/7xx/9xx
Je:V960TURBOB204FT1991V960GLEB6304F1992
Bolo:V940SEB200FT1992V760GLED24T1985
Oprava pristrojoviek 2xx/7xx/9xx
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 1
- Příspěvky: 1193
- Registrován: 18 roků 3 měsíce
- Vůz: 745 D24T M46+OD 90'
- Bydliště: Praha 3
#9 Když leje tak nejede
Určitě ano, to že to hází jiskru venku, neznamená, že je tam i pod tlakem. Zrovna u šádovek, kde kontaktní zapalování nemělo energie moc přebytek, to nebyla úplně neobvyklá závada...Sergej píše:Mozu kable preniest dostatok energie ked su sviecky von z motora, ale pri kompresii uz neprenesu energiu nutnu pre vytvorenie iskry ?
_________________
V70 B5254T AW50 98'
bylo 745 D24T M46+OD 90'
V70 B5254T AW50 98'
bylo 745 D24T M46+OD 90'
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 2
- Příspěvky: 2163
- Registrován: 16 roků
- Bydliště: Sydney - AUS
- Vůz: Mitsubishi Challenger
#10 Když leje tak nejede
Podle teploty barvy jiskry, nebude to spis obracene? Ze ty tri cerveny jsou slaby a modra je jedina silna?Sergej píše:Iskra je cervena, jedine na 4. valci je modra, to by mohol byt ten vynechavajuci valec.
http://www.ankn.uaf.edu/publications/vs/magneto.html odstavec "High voltage"
_________________
Je: Mitsubishi Challenger 2002 3.0 V6 aut
Bylo: V40 D2 6q 88kW MY2017, 760GLE B280F AW71 108kW, 960II B6304S3 AW30-43 150kW, 2x 740TURBO B204GT M90 147kW, S70R B5234T3 AW50-42 176kW
Je: Mitsubishi Challenger 2002 3.0 V6 aut
Bylo: V40 D2 6q 88kW MY2017, 760GLE B280F AW71 108kW, 960II B6304S3 AW30-43 150kW, 2x 740TURBO B204GT M90 147kW, S70R B5234T3 AW50-42 176kW
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 5
- Příspěvky: 2597
- Registrován: 17 roků 1 měsíc
- Vůz: V960, B6304F, 1992
- Bydliště: Piešťany/Praha
- Kontaktovat uživatele:
#11 Když leje tak nejede
Tak potom vsio jásno. Skoda ze som diagnostikou zabil cez 2 hodiny casu, kable su uz objednane.VanThomas píše:Určitě ano, to že to hází jiskru venku, neznamená, že je tam i pod tlakem. Zrovna u šádovek, kde kontaktní zapalování nemělo energie moc přebytek, to nebyla úplně neobvyklá závada...Sergej píše:Mozu kable preniest dostatok energie ked su sviecky von z motora, ale pri kompresii uz neprenesu energiu nutnu pre vytvorenie iskry ?
_________________
Je:V960TURBOB204FT1991V960GLEB6304F1992
Bolo:V940SEB200FT1992V760GLED24T1985
Oprava pristrojoviek 2xx/7xx/9xx
Je:V960TURBOB204FT1991V960GLEB6304F1992
Bolo:V940SEB200FT1992V760GLED24T1985
Oprava pristrojoviek 2xx/7xx/9xx
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 5
- Příspěvky: 2597
- Registrován: 17 roků 1 měsíc
- Vůz: V960, B6304F, 1992
- Bydliště: Piešťany/Praha
- Kontaktovat uživatele:
#12 Když leje tak nejede
Mne sa to nezda, nakolko pri mojich davnych pokusoch s el. ohradnikmi boli iskry pri malej preskokovej vzdialenosti cervene a palili papier, pri zvacsovani vzdialenosti zmodreli az sa pretrhli a papieru moc neublizili. A celkom to sedi, nakolko 4. kabel je ovela kratsi ako ostatne.tomasss píše:Podle teploty barvy jiskry, nebude to spis obracene? Ze ty tri cerveny jsou slaby a modra je jedina silna?Sergej píše:Iskra je cervena, jedine na 4. valci je modra, to by mohol byt ten vynechavajuci valec.
http://www.ankn.uaf.edu/publications/vs/magneto.html odstavec "High voltage"
_________________
Je:V960TURBOB204FT1991V960GLEB6304F1992
Bolo:V940SEB200FT1992V760GLED24T1985
Oprava pristrojoviek 2xx/7xx/9xx
Je:V960TURBOB204FT1991V960GLEB6304F1992
Bolo:V940SEB200FT1992V760GLED24T1985
Oprava pristrojoviek 2xx/7xx/9xx
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 1
- Příspěvky: 492
- Registrován: 9 roků 9 měsíců
- Bydliště: Turnov
- Vůz: 245GL, 1980, B21E
#13 Když leje tak nejede
Jeste jedna uvaha na zamyslenou.
Na starych strojich bez elektroniky jsme zkouseli potenci VN soustavy tim, ze se z jednoho kabelu sundala fajfka a holy konec zmineneho kable se podrzel cca 10mm od hlavy valcu. Pokud na zminovanou vzdalenost preletela jiskra, byla energie dostatecna aby svicky palily i pod tlakem (samozrejme za predpokladu ze byla koncovka i svicka OK).
Parkrat se mi totiz stalo, ze svicky venku palily jak mely ale po opetovne instalaci motor ani nevzdechl. Na vine byla indukcni civka - vse se za normalniho tlaku tvarilo v nejlepsim poradku, ale pri kompresi......
Jenom me nenapada, jak v dnesnim svete tuhle diagnostiku pouzit, kdyz jsou kocovky na kabelech lisovane
Na starych strojich bez elektroniky jsme zkouseli potenci VN soustavy tim, ze se z jednoho kabelu sundala fajfka a holy konec zmineneho kable se podrzel cca 10mm od hlavy valcu. Pokud na zminovanou vzdalenost preletela jiskra, byla energie dostatecna aby svicky palily i pod tlakem (samozrejme za predpokladu ze byla koncovka i svicka OK).
Parkrat se mi totiz stalo, ze svicky venku palily jak mely ale po opetovne instalaci motor ani nevzdechl. Na vine byla indukcni civka - vse se za normalniho tlaku tvarilo v nejlepsim poradku, ale pri kompresi......
Jenom me nenapada, jak v dnesnim svete tuhle diagnostiku pouzit, kdyz jsou kocovky na kabelech lisovane
_________________
Od Volva: 944 1994 D24TIC ZF4HP22 "Ludvik", 245 GL 1980 B21E M46 "Fanousek", 245 GL 1986 D24 M47 "Hyena", 745 1989 B234F M46 M90 "Sysel", 764 1986 B230ET M46 "Zlatovlaska", 764 1988 B280F AW71 "Tomasssovka", BM L50 "Hracanek"
Dale pak: Tatra 603 model 1967, Land Rover Series III 88 2.25 petrol, Lotus Elite 75 model 503....
Od Volva: 944 1994 D24TIC ZF4HP22 "Ludvik", 245 GL 1980 B21E M46 "Fanousek", 245 GL 1986 D24 M47 "Hyena", 745 1989 B234F M46 M90 "Sysel", 764 1986 B230ET M46 "Zlatovlaska", 764 1988 B280F AW71 "Tomasssovka", BM L50 "Hracanek"
Dale pak: Tatra 603 model 1967, Land Rover Series III 88 2.25 petrol, Lotus Elite 75 model 503....
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvků ve vlákně: 2
- Příspěvky: 12086
- Registrován: 13 roků 4 měsíce
- Bydliště: Plzeň
- Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8
#14 Když leje tak nejede
Prodloužíš si to drátkem a holt musíš počítat s tim, že jí třeba schytáš...
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 5
- Příspěvky: 2597
- Registrován: 17 roků 1 měsíc
- Vůz: V960, B6304F, 1992
- Bydliště: Piešťany/Praha
- Kontaktovat uživatele:
#15 Když leje tak nejede
Definitivne potvrdene, s novymi kablami naskocilo na brnk.
_________________
Je:V960TURBOB204FT1991V960GLEB6304F1992
Bolo:V940SEB200FT1992V760GLED24T1985
Oprava pristrojoviek 2xx/7xx/9xx
Je:V960TURBOB204FT1991V960GLEB6304F1992
Bolo:V940SEB200FT1992V760GLED24T1985
Oprava pristrojoviek 2xx/7xx/9xx
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 2
- Příspěvky: 2163
- Registrován: 16 roků
- Bydliště: Sydney - AUS
- Vůz: Mitsubishi Challenger
#16 Když leje tak nejede
A barva jiskry s novejma kabelama?
_________________
Je: Mitsubishi Challenger 2002 3.0 V6 aut
Bylo: V40 D2 6q 88kW MY2017, 760GLE B280F AW71 108kW, 960II B6304S3 AW30-43 150kW, 2x 740TURBO B204GT M90 147kW, S70R B5234T3 AW50-42 176kW
Je: Mitsubishi Challenger 2002 3.0 V6 aut
Bylo: V40 D2 6q 88kW MY2017, 760GLE B280F AW71 108kW, 960II B6304S3 AW30-43 150kW, 2x 740TURBO B204GT M90 147kW, S70R B5234T3 AW50-42 176kW
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 5
- Příspěvky: 2597
- Registrován: 17 roků 1 měsíc
- Vůz: V960, B6304F, 1992
- Bydliště: Piešťany/Praha
- Kontaktovat uživatele:
#17 Když leje tak nejede
nepozeral somtomasss píše:A barva jiskry s novejma kabelama?
_________________
Je:V960TURBOB204FT1991V960GLEB6304F1992
Bolo:V940SEB200FT1992V760GLED24T1985
Oprava pristrojoviek 2xx/7xx/9xx
Je:V960TURBOB204FT1991V960GLEB6304F1992
Bolo:V940SEB200FT1992V760GLED24T1985
Oprava pristrojoviek 2xx/7xx/9xx
-
- Podobná témata
- Odpovědi
- Zobrazení
- Poslední příspěvek
-
- 21 Odpovědi
- 1419 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od zoid
-
- 34 Odpovědi
- 4105 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od PINĎABC
-
- 4 Odpovědi
- 1127 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od tomik T5
-
- 9 Odpovědi
- 826 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od z-d-e-n-a
-
- 6 Odpovědi
- 1493 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od tomasjavorsky