940 B230F

Pro sedmy a devítky
  • Autor
  • Zpráva
GDPR_user

#26 940 B230F

Příspěvek od GDPR_user »

veetec píše:hola,

vypadá to, že čert byl v řídící jednotce. Zatím mám zapůjčenou od VRZČ ŘJ z FB a jede to celkem jak má, dnes první "delší" test a vše OK.
V.)
Pokud jsi zaměňoval ř.j. z aut s ventilem studeného startu a bez ventilu studeného startu,tak to mohlo dělat ony problémy.Tuším se to lámalo 1994

standa
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 1735
Registrován: 19 roků 10 měsíců
Bydliště: Brno
Vůz: Amazon, 1800ES, 240, 480, 740,760, T603
Participant x 1

#27 940 B230F

Příspěvek od standa »

ventil studeného startu je v činnosti až hluboko pod nulou, tuším -15 st.C.

na svým autě (B200F, LH 2.4) jsem zkoušel různé jednotky pro B230F, B234F a žádný pozorovatelný rozdíl...

veetcu, jednotka z auta r.v.1987 by mohla být ještě lh2.2, která má konektor s 25 piny (lh2.4 má 35 pinů), čiže nejdou zaměnit
_________________
121 Amazon, B20A, 1970
244 GL, 1980, B21A, Tuzex
3x 240 kombi, 1991-3, B200F, B230F, Super Polar, Eaton Diff Locker, Standheizung
Tatra 603, 1970, V8

GDPR_user

#28 940 B230F

Příspěvek od GDPR_user »

standa píše:ventil studeného startu je v činnosti až hluboko pod nulou, tuším -15 st.C.

na svým autě (B200F, LH 2.4) jsem zkoušel různé jednotky pro B230F, B234F a žádný pozorovatelný rozdíl...

veetcu, jednotka z auta r.v.1987 by mohla být ještě lh2.2, která má konektor s 25 piny (lh2.4 má 35 pinů), čiže nejdou zaměnit
Nechci se hádat,ale ventil studeného startu funguje při každém studeném startu.Zkoušel jsem zaměnit ř.j. B230FT 1990,B230FT 1995 a B230FK a auto nejelo

Urvanej
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 12
Příspěvky: 12054
Registrován: 13 roků 4 měsíce
Bydliště: Plzeň
Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8

#29 940 B230F

Příspěvek od Urvanej »

Standa: obojí je LH2.4
Martinopel: roli v tom mohla hrát (ne)přítomnost imobilizéru, ale nevim, v tomhle je guru Luboš. :-)
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.

standa
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 1735
Registrován: 19 roků 10 měsíců
Bydliště: Brno
Vůz: Amazon, 1800ES, 240, 480, 740,760, T603
Participant x 1

#30 940 B230F

Příspěvek od standa »

Mople, osobně jsem měl odpojený ventil studeného startu celou zimu a auto mě startovalo na brnk.
Přílohy
cold injector.jpg
cold injector.jpg (55.58 KiB) Zobrazeno 1887 x
_________________
121 Amazon, B20A, 1970
244 GL, 1980, B21A, Tuzex
3x 240 kombi, 1991-3, B200F, B230F, Super Polar, Eaton Diff Locker, Standheizung
Tatra 603, 1970, V8

veetec
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 18
Příspěvky: 228
Registrován: 18 roků 9 měsíců
Bydliště: Nižbor
Vůz: 240 GL, B230F, 1989
Bydliště: Nižbor

#31 940 B230F

Příspěvek od veetec »

tak kombinovaná spotřeba s ŘJ z B230FB je na prvních 450km 11,3ltr/100km... může na to mít vliv ta jednotka?
_________________
960, *1996, B6304S+LPG - Augustýn
960, *1994, B6254S - Černá M.

veetec
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 18
Příspěvky: 228
Registrován: 18 roků 9 měsíců
Bydliště: Nižbor
Vůz: 240 GL, B230F, 1989
Bydliště: Nižbor

#32 940 B230F

Příspěvek od veetec »

hola,

tak po výměně jednotky za B230F, 1991, tedy ta co by tam asi správně měla být, se ustálila spotřeba mezi 9,5 a 10,5 l/100km, což je relativně přijatelné. Ale jak se trochu ochladí (kolem 5°C) tak se za studena po ujetí asi 300m rozsvítí lambda kontrolka a nezhasne, dokud nevypnu motor. Jakmile je motor trochu ohřátý a restartuju, kontrolka zhasne a v pohodě... Motor musí chviličku zůstat vypnutý, jinak jde velice špatně nastartovat, občas dokonce chcípne sám od sebe - tedy neudrží volnoběh - ale stalo se to víceméně pouze 2x... ale až se zima zeptá, mohlo by to být docela nepříjemné...

nějaké nápady, co je špatně ?

v.)
_________________
960, *1996, B6304S+LPG - Augustýn
960, *1994, B6254S - Černá M.

Urvanej
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 12
Příspěvky: 12054
Registrován: 13 roků 4 měsíce
Bydliště: Plzeň
Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8

#33 940 B230F

Příspěvek od Urvanej »

veetec: furt dokola! Když svítí, co si vyblikal? :-D
Jinak úvaha jinym směrem: běží obě palivové pumpy? Zkus změřit tlak na palivový liště (je tam ventilek jak na pneumatice), mělo by to ukazovat 2.5 baru stabliních. Nejdřív na volnoběh (jedno či studený či teplý), a pak okamžitě po chcípnutí, jesi nějak významně nepadá (regulátor).
Ale všechny je to závislý na tom, co vyblikáš.
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.

veetec
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 18
Příspěvky: 228
Registrován: 18 roků 9 měsíců
Bydliště: Nižbor
Vůz: 240 GL, B230F, 1989
Bydliště: Nižbor

#34 940 B230F

Příspěvek od veetec »

poslechově neběží pumpa pod zadkem - když startuju, není slyšet to zabzučení... ale startuje zatím celkem normálně rychle...

zkusím odpoledne přeměřit/vyblikat... pokud teda půjde diagnostika... předtím mi to nic neukazovalo, ani 111
_________________
960, *1996, B6304S+LPG - Augustýn
960, *1994, B6254S - Černá M.

standa
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 1735
Registrován: 19 roků 10 měsíců
Bydliště: Brno
Vůz: Amazon, 1800ES, 240, 480, 740,760, T603
Participant x 1

#35 940 B230F

Příspěvek od standa »

Bez pumpy pod autem zcela určitě nenastartuješ.
ad diag. čudlík - pokud se po stisku čudlu spolehlivě nerozsvítí ledka, tak ř.j nic nevyblikají...
_________________
121 Amazon, B20A, 1970
244 GL, 1980, B21A, Tuzex
3x 240 kombi, 1991-3, B200F, B230F, Super Polar, Eaton Diff Locker, Standheizung
Tatra 603, 1970, V8

veetec
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 18
Příspěvky: 228
Registrován: 18 roků 9 měsíců
Bydliště: Nižbor
Vůz: 240 GL, B230F, 1989
Bydliště: Nižbor

#36 940 B230F

Příspěvek od veetec »

Standa má jako vždycky pravdu. Dnes ráno jsem nenastartoval...
_________________
960, *1996, B6304S+LPG - Augustýn
960, *1994, B6254S - Černá M.

standa
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 1735
Registrován: 19 roků 10 měsíců
Bydliště: Brno
Vůz: Amazon, 1800ES, 240, 480, 740,760, T603
Participant x 1

#37 940 B230F

Příspěvek od standa »

Tak to je vynikající :) , teď jen šotka nevyplašit...

1. zapni zapalování - svítí "lambda" kontrolka? jestli jo, tak s pomocníkem zkontroluj zapalování
2. jestli zapaluje, tak musí běžet čerpadlo - čili kontrola pojistky, bílého dvojrelé za pojistkama a samotného čerpadla
_________________
121 Amazon, B20A, 1970
244 GL, 1980, B21A, Tuzex
3x 240 kombi, 1991-3, B200F, B230F, Super Polar, Eaton Diff Locker, Standheizung
Tatra 603, 1970, V8

Urvanej
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 12
Příspěvky: 12054
Registrován: 13 roků 4 měsíce
Bydliště: Plzeň
Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8

#38 940 B230F

Příspěvek od Urvanej »

Ještě drobné zrychlení před lezením k relátku: napojíš voltmetr na pumpu po řiťou a zapneš zapalování. Pokud to tam naměří na cca 2s 12V, tak je čerpadlo v háji. Pokud nenaměříš nic, pak jak píše Standa.
Jo a ještě rychlejší než lízt pod auto je kontrola tlaku na liště.
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.

veetec
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 18
Příspěvky: 228
Registrován: 18 roků 9 měsíců
Bydliště: Nižbor
Vůz: 240 GL, B230F, 1989
Bydliště: Nižbor

#39 940 B230F

Příspěvek od veetec »

včera sednu do auta a ... normálně nastartuju...

dneska sednu do auta a ... normálně nastartuju...

včil mudrujte... nic z toho, co jste mi radili, jsem samozřejmě neudělal... sám nato asi nestačím... jsem lama
_________________
960, *1996, B6304S+LPG - Augustýn
960, *1994, B6254S - Černá M.

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 2166
Registrován: 15 roků 11 měsíců
Bydliště: Sydney - AUS
Vůz: Mitsubishi Challenger

#40 940 B230F

Příspěvek od tomasss »

Nejak nechapu vyznam tohohle topicu...to predpokladas ze opakovany dotazy na mozny priciny vylekaj tvyho elektrosotka aniz bys do toho jakkoliv hrabnul?
Pokud myslis ze nestacis ani na vyblikani diagnostiky, dej to do rukou nekomu kdo na to staci, co vic chces slyset...
_________________
Je: Mitsubishi Challenger 2002 3.0 V6 aut
Bylo: V40 D2 6q 88kW MY2017, 760GLE B280F AW71 108kW, 960II B6304S3 AW30-43 150kW, 2x 740TURBO B204GT M90 147kW, S70R B5234T3 AW50-42 176kW

veetec
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 18
Příspěvky: 228
Registrován: 18 roků 9 měsíců
Bydliště: Nižbor
Vůz: 240 GL, B230F, 1989
Bydliště: Nižbor

#41 940 B230F

Příspěvek od veetec »

včera jsem vyblikal 2-2-4 Coolant temp sensor signal.

čidlo jsme měnili s motorem za nové, odporně ukazuje +/- správně, resp. ukazovalo před cca měsícem a půl, zkusím ho znovu přeměřit nebo vyměnit za jiné...

Pro jistotu ještě vyměním kabely a svíčky - mám nejistý pocit, že to souvisí i s vlhkostí vzduchu a stejně už mají svůj čas.

tlak na liště jsem zatím neměřil, zkusím zase odpoledne... nemám u sebe manometr...

Tomasssi - to že jsem lama neznamená, že se nechci dozvědět něco o tom, co se děje s mým autem, ... to že jsem neprovedl nic z toho, co mi tady soukmenovci radili, ještě neznamená, že jsem to četl dříve, než jsem opět nastartoval. a v neposlední řadě Tě nikdo nenutí zabývat se tímto topikem. Poradil jsi mi, když jsem chtěl radu a nabídls pomoc, za to je zde můj DÍK. Nerad plýtvám časem kohokoli, tak sorry, že to musíš číst.

v.)
_________________
960, *1996, B6304S+LPG - Augustýn
960, *1994, B6254S - Černá M.

veetec
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 18
Příspěvky: 228
Registrován: 18 roků 9 měsíců
Bydliště: Nižbor
Vůz: 240 GL, B230F, 1989
Bydliště: Nižbor

#42 940 B230F

Příspěvek od veetec »

po výměně kabelů, svíček a teplotního čidla ukazuje diagnostika samé 1... od té doby bez potíží, jen to bzučení před startem se neozývá. tak uvidím, až se ochladí, jestli se něco vyvrbí...
_________________
960, *1996, B6304S+LPG - Augustýn
960, *1994, B6254S - Černá M.
Odpovědět
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Zpět na „700 / 900 - opravy“