Montáž tempomatu z 850 do 7xx/9xx

Pro sedmy a devítky
  • Autor
  • Zpráva
Ondra.
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Sponzor fóra
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 4733
Registrován: 19 roků 6 měsíců
Bydliště: VRZČ
Vůz: 240/V70II

#1 Montáž tempomatu z 850 do 7xx/9xx

Příspěvek od Ondra. »

Právě jsem úspěšně transplantoval tempomat z 850, jde to a není to žádná složitost za následujícíh podmínek:
Předmluva: Tempomat na benzínové 850 funguje na bázi podtlaku, který ovládá plynový pedál a tím udržuje nastavený signál z rychloměru, praxi to znamená, že pedál se při používání tempomatu sám ,,propadá"
a) dárce (a to snad každá 850) i příjemce jsou vozy s ABS (jinak řečeno mají shodný signál do rychloměru)
b) dárce je benzínová 850, nikoliv diesel
c) pokud se jedná o 850 podléhající rozborce, je vše velmi zjednodušeno vypáráním kabeláže z hlavního motorového svazku
d) 850 ideálně manuál (pokud instalujeme do 7/9 manuál), protože automatu chybí odpouštěcí ventil na spojkový pedál, ale ten se kdyžtak dá koupit ve Volvu za cca 300 korun a pak sehnat ještě jedno gumové téčko na podtlakové trubičky
e) sehnat tempomatovou páčku pro daný vůz (podle byznys know-how se nechá sehnat poměrně snadno za litr a hůře levněji, ale pár večerů na googlu a může bejt i za 200,- ...)

Takže z 850 máme vypácháno:
1) Řídící jednotka (černé relé)
2) kabeláž (pokud ne celá tak aspoň konektory)
3) jeden (850 automat) nebo dva (manuál) pedálové ventily
4) podtlakové vedení- PA trubičky a gumová kolínka a Téčko (2 téčka u manuálu)
5) podtlaková pumpička (kompresorek)
Výsledek vypadá asi takto http://kare1911.rajce.idnes.cz/Tempomat_850_do_940/#16012013207.jpg (páčku z 850 si můžeme odmyslet a udělat s ní na volvoforu byznys) a tady je nákres z Vadisu http://kare1911.rajce.idnes.cz/Tempomat_850_do_940/#tempomat.jpg

montujeme do 7xx/9xx
1) zvolíme vhodné místo pro kompresorek v motorovém prostoru (do intru ho nebudem dávat aby nám tam nedělal hluk), mě docela dobře vyšel přivrtat na držák ABS pumpy u D24TIC, foto http://kare1911.rajce.idnes.cz/Tempomat_850_do_940/#03062013506.jpg
2) přiděláme ventily k brzdovému a spojkovému pedálu (pokud 7/9 spojku má :) ), zde je potřeba si vyrobit takový držáčky na ventily pokud člověk nekoupí rovnou nový ventily určený pro jeho vůz (které je možné do plechu přichytit nativně) http://kare1911.rajce.idnes.cz/Tempomat_850_do_940/#03062013500.jpg, DŮLEŽITÉ: ventily musí být úplně stisknuty při pedálech v klidovém stavu (při sešlápnutí pedálu uvolňují podtlak v systému a elektricky systém rozpojují)
3) umístíme někam patici s ŘJ, já to připáskoval pod dekl nad pedály
4) největší voser, přichycení balonku a spojení s plynovým pedálem:
a) v 850 je balonek řešenej přes plastový tyčky k pedálu a sám je uchycenej k bloku topení, já tuhle možnost zavrhnul, protože se mi nepovedlo najít pro balonek místo tak aby při sešlápnutí plynu (tempomat OFF) se mi nevylamovaly táhla
b) táhla jsem tedy zrušil a nasimuloval jsem je ocelovým lankem, který se při sešlápnutí plynu jen prověsí a ničemu nevadí
c) jsem stále v beta verzi, ještě jsem tahání za pedál úplně nevychytal (i když mi to funguje), ale je potřeba sehnat si nějakej korálek s dirkou o průměru cca 7,5 mm protáhnout jim lanko se širším koncem (použil jsem lanko na kapotu Favorit/felicia), korálek zacvaknout do balonku
d) na balonek jsem si přidělal jakýs montážní plech, abych měl volby z více děr při přidělání balonku, ještě je dobrý počítat s pohybem pedálu, balonek je na takovým klooubovým držáku, tak to namontovat tak aby se balonek mohl pohybovat proti pedálu a byl s ním pořád ,,v ose tahání"
e) od oka jsem si našel nejlepší místo pro přidělání a vyšlo mi to na pravej držák volantový tyče foto: http://kare1911.rajce.idnes.cz/Tempomat_850_do_940/#03062013501.jpg
f) lanko jsem provlík vyrobeným držákem na pedálu (ale držák asi není úplně nutný vyrábět, nechá se vyvrtat do pedálu dirka popř nějak nové lanko uchytit za průchodkou lanka od motoru...) a uchytil na čokoládu (provizorium, ještě budu řešit...), důležitý je posléze lanko hodně vyšponovat aby balonek neměl mrtvej chod, nemá totiž velkou dráhu stlačení a kick-down rozhodně nezvládne foto: http://kare1911.rajce.idnes.cz/Tempomat_850_do_940/#03062013502.jpg
5) přotáhneme si podtlakové vedení od motorku k balonku a k ventilům

Elektrika- je dobrý mít el. schémata na 850 i na 7/9 (ideálně z mattewsvolvosite)
1)Do motorovýho prostoru dostat konektor (3 dráty, patice 7S 9S a 7T) pro napájení kompresorku a pokud chce bejt někdo jo cool, tak i pro diagnostiku (4S) (ale nezkoušel jsem jestli jednotka z OBD2 lze vyblikat na OBD1), zdířka na vylbikávačce je to myslim B2
2) kostru ideálně u levé nohy řidiče na nulový můstek (3S)
3) pokud má někdo AT tak z 3T drát na 5B relé AT (ale nemam ověřeno a funguje to snad bez týhle klemy a osobně bych jí ani nedělal)
4) +12 1S ideálně na pojistku popsanou jako Cruise control (a ještě k tomu +12 i z páčky ale k tomu se dostaneme)
5)9T prohnat přes ventily pedálů (sériově) na páčku
6) 6S na spínač brzdového pedálu (na drát kde je při pedálu v klidu GND, u 940 je to žlutohnědý drát na spínači brzdovek)
7) 4T, 8T a 6T na páčku (viz dále)
8 ) 8S na signál tachometru (na 7/9 budíkách jsou vyvedeny z s tištáku dva samci od faston konektorů tak tam)

Tempomatová páčka
musíme si spojit barvy dle následující tabulky (první je barva drátu na 850 a druhý je barva na páčce 7/9)
+12V modro-žlutá -> žluto-červená (těhle +12 ještě propojit na pojistku jako je i napájení ŘJ pokud to už nemáte vyřešeno na svazku)
ON bílo-šedá -> modro-zelená
+SET červeno-černá -> modrá
resume modrá -> bílá
- zpomalení bílo červená -> nic

Páčka na 7/9 nemá ,,mínus" jako krokování rychlosti směrem dolů, ale pokud chcete bejt cool, tak se dá za páčku přidělat tlačítko na zpomalování, foto: http://kare1911.rajce.idnes.cz/Tempomat_850_do_940/#03062013505.jpg pak se na tlačítko odbočí ještě jednou modro-žlutá (+12) a bílo červená (z pohledu barev 850)
Rychlost se dá krokovat i směrem nahoru opakováním mačkáním tlačítka SET (což standartní tempomaty pro 7/9 myslím neuměly...)


Tak enjoy

Troubleshooting: pokud to nefunguje tak podle mě nejčastější příčina může bejt v nedovřeným ventilku na pedálech, popř někde přisává podtlakové vedení
Závěr: funguje to a Ondra. je borec
P.S.: pokud by někdo chtěl tempomaty z 850 nějaký budu mít a baví mě to, takže není problém, když mi na víkend svěříte auto v pondělí už pojedete domů bez plynu.... :D
Naposledy upravil(a) Ondra. dne 04 čer 2013 10:37, celkem upraveno 6 x.
_________________
240 GLT B230F ´89 AT Tourist/diplomatic sales
V70 MY2001 D5252T - Erdogan D5T5 Stage 1
Mitsubishi Outlander, 2,0i FWD, man, 2018
bylo: 240 D24 ´85, 740 D24 ´85 , 4x 940 B230F, B230FK, D24TIC, B200F V70/1 fturbu, 4x 850 různých výbav a motorizací, V70II 2,4i AT, SAAB 9-3 SC
Plastíky kilowattama nenahradíš

Ondra.
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Sponzor fóra
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 4733
Registrován: 19 roků 6 měsíců
Bydliště: VRZČ
Vůz: 240/V70II

#2 Montáž tempomatu z 850 do 7xx/9xx

Příspěvek od Ondra. »

Díky za info Uřvanýmu, popisoval jsem zde montáž do 7/9 diesel, dle infa od Uřvanýho mají redblocky na škrtící klapce za dobré konstelace jednu cívku volnou a balonek by se dal tedy přichytit k ní, což je jednoduší než k pedálu...
_________________
240 GLT B230F ´89 AT Tourist/diplomatic sales
V70 MY2001 D5252T - Erdogan D5T5 Stage 1
Mitsubishi Outlander, 2,0i FWD, man, 2018
bylo: 240 D24 ´85, 740 D24 ´85 , 4x 940 B230F, B230FK, D24TIC, B200F V70/1 fturbu, 4x 850 různých výbav a motorizací, V70II 2,4i AT, SAAB 9-3 SC
Plastíky kilowattama nenahradíš

doktor
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 3224
Registrován: 15 roků 10 měsíců
Bydliště: Slaný, okr. Kladno
Vůz: SAAB 9-5 AERO 04, V70II R 04, C70 T5 98

#3 Montáž tempomatu z 850 do 7xx/9xx

Příspěvek od doktor »

jenom bacha, aby to neskončilo jako tenkrát s tím Priusem. :D
_________________
V70R II 2,5T AWD, manual, 220 KW,´04, SAAB 9-5 AERO 2.3T, B235R, manual, 184 kW, ´03, Volvo C70 2,0 T5, B5204T3, 166kW ´98, manual, ARD tuning stage 2, 195kW,
bylo Volvo 460 2.0, B20F manual, 80kW,´95, bylo Volvo V70 2.5 10V, B5252S automat, 106kW,´99, bylo Volvo 850 R, 2.3, B5234T5 automat, 176kW,´96, Volvo V70 T5 2.3, B5234T3, manual, 176kW, ´99,
Vstup do galerie ZDE

Ondra.
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Sponzor fóra
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 4733
Registrován: 19 roků 6 měsíců
Bydliště: VRZČ
Vůz: 240/V70II

#4 Montáž tempomatu z 850 do 7xx/9xx

Příspěvek od Ondra. »

doktor píše:jenom bacha, aby to neskončilo jako tenkrát s tím Priusem. :D
ono ot má sychrování jak od spínače brzdových světel tak od těch ventilů upuštěním podtlaků i rozpojení el. obvodu takže toho bych se nebál...
_________________
240 GLT B230F ´89 AT Tourist/diplomatic sales
V70 MY2001 D5252T - Erdogan D5T5 Stage 1
Mitsubishi Outlander, 2,0i FWD, man, 2018
bylo: 240 D24 ´85, 740 D24 ´85 , 4x 940 B230F, B230FK, D24TIC, B200F V70/1 fturbu, 4x 850 různých výbav a motorizací, V70II 2,4i AT, SAAB 9-3 SC
Plastíky kilowattama nenahradíš

Pablo
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 275
Registrován: 20 roků 1 měsíc
Bydliště: Praha

#5 Montáž tempomatu z 850 do 7xx/9xx

Příspěvek od Pablo »

Ondra je borec! :beer:
Díky za inspiraci...já nakonec zjistil, že nemám kabelovou přípravu.
Tudíž mě čeká natažení důležitých vedení...
Na Ebay jeden pěkný tempomatí set je: http://www.ebay.de/itm/Volvo-740-940-Cruise-Control-for-1991-1992-w-Auto-Transmission-Turbo-or-Non-/151049173221?pt=Motors_Car_Truck_Parts_Accessories&hash=item232b3b78e5
Uvidím, jestli jako jo, nebo ty prachy nacpu jinam, kde jsou taky potřeba :kuchta:
_________________
945GL B230FD/M47 1993

Ondra.
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Sponzor fóra
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 4733
Registrován: 19 roků 6 měsíců
Bydliště: VRZČ
Vůz: 240/V70II

#6 Montáž tempomatu z 850 do 7xx/9xx

Příspěvek od Ondra. »

Pablo píše:Ondra je borec! :beer:
Díky za inspiraci...já nakonec zjistil, že nemám kabelovou přípravu.
Tudíž mě čeká natažení důležitých vedení...
Na Ebay jeden pěkný tempomatí set je: http://www.ebay.de/itm/Volvo-740-940-Cruise-Control-for-1991-1992-w-Auto-Transmission-Turbo-or-Non-/151049173221?pt=Motors_Car_Truck_Parts_Accessories&hash=item232b3b78e5
Uvidím, jestli jako jo, nebo ty prachy nacpu jinam, kde jsou taky potřeba :kuchta:
akorát že je z automatky, ale s tou cenou vč. pošty to bych ho snad zvlád já i s montáží :D
_________________
240 GLT B230F ´89 AT Tourist/diplomatic sales
V70 MY2001 D5252T - Erdogan D5T5 Stage 1
Mitsubishi Outlander, 2,0i FWD, man, 2018
bylo: 240 D24 ´85, 740 D24 ´85 , 4x 940 B230F, B230FK, D24TIC, B200F V70/1 fturbu, 4x 850 různých výbav a motorizací, V70II 2,4i AT, SAAB 9-3 SC
Plastíky kilowattama nenahradíš
Odpovědět
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Zpět na „700 / 900 - opravy“