[*]Ahoj, potrebuji poradne (nejspise nekolikrat za sebou) proplachnout chladici okruh.
1. kde nejlepe to otevrit?
2.musi se to odvzdusnovat?
3.kolik vo dy je v systemu?
4.nalevat pres expanzku?
Pouzit nejaky sajraty, nebo radsi vickrat jen voda?Je tam olej.
Diky za rady
Proplach chladiciho systemu-prosim o radu-TLAK V SYSTEMU
- Autor
- Zpráva
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 4
- Příspěvky: 237
- Registrován: 16 roků 1 měsíc
- Bydliště: praha/kladno/kdyně
#1 Proplach chladiciho systemu-prosim o radu-TLAK V SYSTEMU
Naposledy upravil(a) kubavlc dne 06 říj 2012 14:41, celkem upraveno 1 x.
_________________
Volvo 940 B230FT manual M90 r.v. 1990 ve stavbě
Volvo 740 B230F manual r.v. 1988 "Nilsson hearse"
Volvo 740 B230FT automat r.v. 1989
Volvo 850 turbo 1995 automat r.v. 1995
Volvo C303 TGB111C r.v. 1976
LR Discovery 300TDI r.v. 1996
Volvo 940 B230FT manual M90 r.v. 1990 ve stavbě
Volvo 740 B230F manual r.v. 1988 "Nilsson hearse"
Volvo 740 B230FT automat r.v. 1989
Volvo 850 turbo 1995 automat r.v. 1995
Volvo C303 TGB111C r.v. 1976
LR Discovery 300TDI r.v. 1996
-
Online
- Příspěvků ve vlákně: 1
- Příspěvky: 2126
- Registrován: 15 roků 3 měsíce
- Bydliště: Klatovy
- Vůz: 850R; 760GLE; 940T
#2 Proplach chladiciho systemu-prosim o radu
Topení do polohy max, otevřít expanzku a sundat spodní hadici chladiče, zpátky naleješ přes expanzku a odvzdušnit by se to mělo samo.
Na výplach buď roztok jedlý sody nebo třeba toto , já zkoušel obojí, ten čistič je o něco účinější, ale zase pokud je to zadělaný hodně a chce to vypláchnout víckrát tak to leze do peněz, každopádně aspoň na konečnej proplach po tý sodě je to fajn věc...
Na výplach buď roztok jedlý sody nebo třeba toto , já zkoušel obojí, ten čistič je o něco účinější, ale zase pokud je to zadělaný hodně a chce to vypláchnout víckrát tak to leze do peněz, každopádně aspoň na konečnej proplach po tý sodě je to fajn věc...
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 4
- Příspěvky: 237
- Registrován: 16 roků 1 měsíc
- Bydliště: praha/kladno/kdyně
#3 Proplach chladiciho systemu-prosim o radu
Diky, tak celkovej proplach jsem zatim neudelal.Mel jsem v expanzce olej, fouklo mi tesneni a menilo se.Tak ted zkoumam, jestli se tam nanovo dostal jen z topeni a nebo jestli neni zas spatne to tesneni, coz si nemyslim.zatim jsem vycucnul jenom expanzku a bordel v ni a vymyl jsem ji.dolil vodu a projel to.po cca 20 km tam neni nic zasadniho.par kapicek, ale to bude spis zase nejakej zbytek..tak to zkusim parkrat takhle pokud to bude treba.a pak eventualne proplach celkove.dik
_________________
Volvo 940 B230FT manual M90 r.v. 1990 ve stavbě
Volvo 740 B230F manual r.v. 1988 "Nilsson hearse"
Volvo 740 B230FT automat r.v. 1989
Volvo 850 turbo 1995 automat r.v. 1995
Volvo C303 TGB111C r.v. 1976
LR Discovery 300TDI r.v. 1996
Volvo 940 B230FT manual M90 r.v. 1990 ve stavbě
Volvo 740 B230F manual r.v. 1988 "Nilsson hearse"
Volvo 740 B230FT automat r.v. 1989
Volvo 850 turbo 1995 automat r.v. 1995
Volvo C303 TGB111C r.v. 1976
LR Discovery 300TDI r.v. 1996
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 1
- Příspěvky: 532
- Registrován: 16 roků 6 měsíců
- Bydliště: R.I.P.
- Vůz: 850 T5 2.0
- Bydliště: Nové Zámky
#4 Proplach chladiciho systemu-prosim o radu
Zkus tohle, je to právě na olej: http://www.pro-tec-slovakia.sk/produkty,radiator_oil_cleaner
_________________
240 GLE D24, M47, 60kW, r.v.1989 antracit
940 Polar 2.0 Turbo, M90, 114kW, r.v.1996 modrá
850 T5 2.0, M56, 155 kW, rv. 1994 modrá metalíza
240 GLE D24, M47, 60kW, r.v.1989 antracit
940 Polar 2.0 Turbo, M90, 114kW, r.v.1996 modrá
850 T5 2.0, M56, 155 kW, rv. 1994 modrá metalíza
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 4
- Příspěvky: 237
- Registrován: 16 roků 1 měsíc
- Bydliště: praha/kladno/kdyně
#5 Proplach chladiciho systemu-prosim o radu-TLAK V SYSTEMU
Díky za řady...proplach asi udělám, nicméně víc m teď zajímá jiná věc, a to, jak velký tlak má být po jízdě v systému.občas se mi po jízdě, dokonce i při zapnutém motoru podaří otevřít expanzku a nic se tam neděje.žádný tlak při otvírání.včera například po cca 25km, volná jizda, jsem priotevrel expanzku a dost prskala voda ven.cca 3 minuty to ještě v systému různé krkalo a bublalo.nějaké nápady? Jde touž o to, jestli zase fouká těsnění, nebo je problém jinde...ale kde? Olej ve vodě je, ale může tam být od minule.nějaký nápady na postup? Díky
_________________
Volvo 940 B230FT manual M90 r.v. 1990 ve stavbě
Volvo 740 B230F manual r.v. 1988 "Nilsson hearse"
Volvo 740 B230FT automat r.v. 1989
Volvo 850 turbo 1995 automat r.v. 1995
Volvo C303 TGB111C r.v. 1976
LR Discovery 300TDI r.v. 1996
Volvo 940 B230FT manual M90 r.v. 1990 ve stavbě
Volvo 740 B230F manual r.v. 1988 "Nilsson hearse"
Volvo 740 B230FT automat r.v. 1989
Volvo 850 turbo 1995 automat r.v. 1995
Volvo C303 TGB111C r.v. 1976
LR Discovery 300TDI r.v. 1996
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvků ve vlákně: 1
- Příspěvky: 12089
- Registrován: 13 roků 4 měsíce
- Bydliště: Plzeň
- Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8
#6 Proplach chladiciho systemu-prosim o radu-TLAK V SYSTEMU
Tlak v systému lze jen odhadnout z tenze páry vody, která závisí na její teplotě. Po jízdě se expanzka otvírat nesmí kvůli vyvaření vody v bloku a tvorbě usazenin a taky aby ti vařící voda necákla do xichtu.
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 4
- Příspěvky: 237
- Registrován: 16 roků 1 měsíc
- Bydliště: praha/kladno/kdyně
#7 Proplach chladiciho systemu-prosim o radu-TLAK V SYSTEMU
Aha, tak snad se nic nestalo, že jsem to otevřel.každopádně zejtra to budu proplachovat. Mluvil jsem s lubošem a ten mi říkal, ze s tlakem vody má obdobné zkušenosti, se to prostě pod tlakem je. Z toho jsem měl trochu strach.ja měl předtím b230e a ten netlakoval vůbec, jak jsme sí i potvrdili a Lubošem. Takže zítra pproplachovacka ve velkým.protože jako zásadní se mi teď jeví zjistit odkud se tam bere ten olej a jestli to nakonec bude jen usazenina co se pořád dokola vyplachuje do expanzku.takže budu čistit pořád dokola
_________________
Volvo 940 B230FT manual M90 r.v. 1990 ve stavbě
Volvo 740 B230F manual r.v. 1988 "Nilsson hearse"
Volvo 740 B230FT automat r.v. 1989
Volvo 850 turbo 1995 automat r.v. 1995
Volvo C303 TGB111C r.v. 1976
LR Discovery 300TDI r.v. 1996
Volvo 940 B230FT manual M90 r.v. 1990 ve stavbě
Volvo 740 B230F manual r.v. 1988 "Nilsson hearse"
Volvo 740 B230FT automat r.v. 1989
Volvo 850 turbo 1995 automat r.v. 1995
Volvo C303 TGB111C r.v. 1976
LR Discovery 300TDI r.v. 1996
-
- Podobná témata
- Odpovědi
- Zobrazení
- Poslední příspěvek
-
- 1 Odpovědi
- 261 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od Vapik
-
- 1 Odpovědi
- 428 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od vlado82
-
- 4 Odpovědi
- 698 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od lukynen
-
- 19 Odpovědi
- 2073 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od XC60_Bjorn
-
- 55 Odpovědi
- 4170 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od Ulas