Vysoká spotřeba: co na ní má vliv?

Pro sedmy a devítky
  • Autor
  • Zpráva
Urvanej
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 5
Příspěvky: 12077
Registrován: 13 roků 4 měsíce
Bydliště: Plzeň
Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8

#1 Vysoká spotřeba: co na ní má vliv?

Příspěvek od Urvanej »

Mam problém, Jarča (B230FT, AW71L) mi žere 17l/100km (součet LPG a benzin) a vzhledem k tomu, že jezdim opravdu plynule a pomalu, tak nechápu.
Na co sem zapomněl?
Co je v pohodě: filtr vzduchu, budík turba ukazuje co by měl, svíčky.
Podezřívám lambdu, ale když mi to vstřikovalo jak LPG tak benzin naráz, tak se nestyděla ohlásit příliš bohatá směs (113), takže zase tak špatně na tom nebude.
Podezírám i váhu, ale to bych opravdu nerad, nevim jak jsou tyhle poruchový.
Auto přibržďuje, ale opravdu lehounce, kolem rukou otočim.
Automatka kope při řazení z neutrálu, jinak hedvábný chod.

Momentálně se peru s následkama drobný nehody, pak budu řešit jiný věci (např brzdy), který vim jak na ně, ale tady mi to rozum nebere, tak abych se připravil. Mam s tim najeto cca 1500km, tak zatim ještě odstraňuju prasečiny předchozích majitelů a svojí blbost.

Za každej nápad, kterej by mohl mít vliv na takovou spotřebu budu vděčnej.
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.

Drtic
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 1067
Registrován: 17 roků 5 měsíců
Bydliště: Bangkok
Vůz: XC70 B5244T3 '02

#2 Vysoká spotřeba: co na ní má vliv?

Příspěvek od Drtic »

To ma taky tu vahu s vyhrivanym dratkem? Koukni jestli neni utrzenej, taky ji zkus na volnobeh odpojit - beh motoru by se mel citelne zhorsit. Pak doporucuju koupit specialni sprej na cisteni vahy vzdhuchu a tim ji prostriknout.. Presto, ze po kazdym vypnuti motoru zhavi, aby vypalila necistoty, precijen to 20 let nikdo necistil.. Ale nicim jinym nez sprejem k tomu urcenym to nefoukej..

Lambda - pokud ohlasila bohatou smes, je asi predpoklad ze uplne spatna nebude, ovsem odchazejici lambdy muzou mit jen pomalejsi reakci na zmenu smesi, a to uz se spotrebou hnout muze. Tady jedine osciloskop, nebo analyzator (tomasss ti poskytne schema pro vyrobu). Nebo jednoduseji - kup nejlevnejsi uzkopasmovou bosch lambdu nekde na aukru (kolem 500,-) a preletuj konektory. Budes mit jistotu..

Vstriky benzinu drzej kdyz jsou zavreny? Co regulator tlaku na liste?

Cidlo teploty chladici kapaliny? Zkusil bych sehnat greenbook, tam byva krok po kroku popsano jak diagnostikovat cely vstrikovani / zapalovani..

Jakej je volnobeh na lpg? Meril jsi predstih jestli to nejede v limp-home? Pripadne diagnostika zapalovaci jednotky.
Co netesnosti podtlaku v sani? Ale to by nemelo vykazovat o tolik zvysenou spotrebu..

Jo a kolik to zere ciste lpg a ciste benzinu?
Tak v kostce co me napadlo..
_________________
Volvo XC70, B5244T3, AW50/51, 170kW(ard), 2002 Obrázek
Volvo 964, B280E, AW71, 125kW, 1991, diplomat, jeste vetsi plna palba Obrázek
Volvo 744, B200E, M47, 85kW, 1991, diplomat - Bushovka, plna palba
Volvo 244, B19A, 1983 - v renovaci

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 2598
Registrován: 17 roků 1 měsíc
Vůz: V960, B6304F, 1992
Bydliště: Piešťany/Praha
Kontaktovat uživatele:

#3 Vysoká spotřeba: co na ní má vliv?

Příspěvek od Sergej »

Behni na emisnu (staci do servisu) tam ti asi ukaze ze mas bohatu zmes a nespravnu hodnotu lambdy. Moze to byt sposobene prisavanim vzduchu do vyfuku (lambda si mysli ze ma chudobnu zmes a tak ju obohati). Potom stroboskopom pozret predzapal. Pozret sviecky ci maju spravnu farbu. ALE predtym vsetkym skontrolovat palivove vedenie a tesnost vzduchovych hadic.
_________________
Je:V960TURBOB204FT1991V960GLEB6304F1992
Bolo:V940SEB200FT1992V760GLED24T1985
Oprava pristrojoviek 2xx/7xx/9xx

Urvanej
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 5
Příspěvky: 12077
Registrován: 13 roků 4 měsíce
Bydliště: Plzeň
Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8

#4 Vysoká spotřeba: co na ní má vliv?

Příspěvek od Urvanej »

Zaprvé díky moc za postřehy, zkusím co bude v mých silách, ale některé věci jsou krapet jinak, nebo už mam zajištěny, tak zkusím popsat, aby se dalo v úvahách poskočit.
Drtic:
Váhu nevim, neznám, očíhnu, proměřim-našel sem někde video jak na ní.
Lambdu mam v šupleti, origo bosch, jen bez konektoru, kterej by stál další trojku, takže mam stejný numero a to přeletuju.
Analyzátor od Toma mam, jen nepřipojenej :oops:
Tlak na liště neznám. Vstřiky: našel sem si návod na tester na vstřiky, udělám si ho a vyzkoušim je.
Čidlo teploty je nový, to hlásilo chybu, byla s tim sranda (viz jinej muj topik, kde to popisuju), ale už je v cajku.
Volnoběh je neklidný, zakopává to, ale po výměně čidla se to trochu zlepšílo, ale neni to dokonalý sametový, na LPG je to horší.
Předstih změřit neumim, stroboskop nemam :-( limp home nevim jak na LPG poznat, mam tam sekvenci Tartarini Obrázek
Podtlak v sání, kdyby to tam nebylo těsný, tak to pojede na chudou směs ne? To by spotřebu nemělo tak ovlivnit. Obrázek
Čistá spotřeba LPG je 14,5 a benzinu lehce pod 3, ale auto mi celkově, na výkon co má mít, tak živý nepřijde, ale nemohu srovnávat. Možná jen s 103kW na V40, která byla možná i svižnější, ale na FTéčku je zase automatka, která to trochu zabije, tak nevim.
Sergej:
Na emisích sem byl, na benzin uplně v pohodě, na plyn to na volnoběh skoro neprošlo, ale nakonec(po cca 5min) to pod 100 u HC skočilo.
Svíčky jsem dával nový, ty starý byly zmršený od vadnýho teplotního čidla, nicméně po jejich výměně žádná změna, kouknu na ně. Jo a na těch emisích sem byl ještě s tim vadnym čidlem. Pán jen prohlásil, že mi to asi žere olej, což nežere, protože za cca 1000km sem si úbytku nevšiml.
Nezdá se mi teorie přisávání do výfuku, výfuk je z principu funkce přetlakový, kor na turbu. Fixírku, aby to přisávalo si nedovedu vůbec představit. Ale vočíhnu to.
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.

GDPR_user

#5 Vysoká spotřeba: co na ní má vliv?

Příspěvek od GDPR_user »

Jaké máš svíčky?

Drtic
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 1067
Registrován: 17 roků 5 měsíců
Bydliště: Bangkok
Vůz: XC70 B5244T3 '02

#6 Vysoká spotřeba: co na ní má vliv?

Příspěvek od Drtic »

Neklidny volnobeh - sel bych po tech podtlakach a tesnosti sani
Zkus zmerit odpor palce rozdelovace. Ted me ostatni opravte pokud se mylim, ale mel by tam byt cca kiloohm?
Zmer taky odpor na primaru a sekundaru civky - porovnej dle hodnot, ktere ma mit...ty z hlavy uz nevim.
Svicky: Jses si jistej, ze mas ty ktery tam maj bejt?
Popisuju tu kdesi v jinem topicu, ze NGK ma v katalogu spatne svicky pro B280. Ma tam byt tusim S odrusovacim odporem a ja jezdil na svickach BEZ odrusovaciho odporu.. neveril bys co mi to nadelalo paseky ( i kdyz je to do urcite miry zapalovanim ez-115, ktere ty nemas) ale stejne to zkontroluj..
_________________
Volvo XC70, B5244T3, AW50/51, 170kW(ard), 2002 Obrázek
Volvo 964, B280E, AW71, 125kW, 1991, diplomat, jeste vetsi plna palba Obrázek
Volvo 744, B200E, M47, 85kW, 1991, diplomat - Bushovka, plna palba
Volvo 244, B19A, 1983 - v renovaci

standa
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 1739
Registrován: 19 roků 11 měsíců
Bydliště: Brno
Vůz: Amazon, 1800ES, 240, 480, 740,760, T603
Participant x 1

#7 Vysoká spotřeba: co na ní má vliv?

Příspěvek od standa »

Jsi si jistej ujetou vzdáleností? Jestli třeba nevynechává počítadlo, nebo máš rychloměr s jiným koeficientem, nemáš obludný pneumatiky, nebo Ti někdo krade palivo...
_________________
121 Amazon, B20A, 1970
244 GL, 1980, B21A, Tuzex
3x 240 kombi, 1991-3, B200F, B230F, Super Polar, Eaton Diff Locker, Standheizung
Tatra 603, 1970, V8

Urvanej
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 5
Příspěvky: 12077
Registrován: 13 roků 4 měsíce
Bydliště: Plzeň
Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8

#8 Vysoká spotřeba: co na ní má vliv?

Příspěvek od Urvanej »

Svíčky mam Brisk LR15YS, předtim NGK BPR6E. Ale na oboje to bylo cca stejný a za studena je to uplně v pořádku, krásný hlaďoučký, po ohřátí začne zakopávat - proto jsem šel po špatnym poměru spalování. Před tou nehodou a po výměně čidla teploty bylo vše bez chyby (OBDI)
Cívku proměřim, palec taky, tim nic nepokazim.
Počítadlo funguje správně a jedině mě napadlo, že někde uniká LPG, ale na revizi to prolejzal s tim čuchačem a nikde nic.
Pneumatiky mam obludně předpisový 195/65/15 :-)
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 2164
Registrován: 16 roků
Bydliště: Sydney - AUS
Vůz: Mitsubishi Challenger

#9 Vysoká spotřeba: co na ní má vliv?

Příspěvek od tomasss »

Co termostat v airboxu? V podtlakovy hadicce k regulatoru nemas benzin?
_________________
Je: Mitsubishi Challenger 2002 3.0 V6 aut
Bylo: V40 D2 6q 88kW MY2017, 760GLE B280F AW71 108kW, 960II B6304S3 AW30-43 150kW, 2x 740TURBO B204GT M90 147kW, S70R B5234T3 AW50-42 176kW

Urvanej
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 5
Příspěvky: 12077
Registrován: 13 roků 4 měsíce
Bydliště: Plzeň
Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8

#10 Vysoká spotřeba: co na ní má vliv?

Příspěvek od Urvanej »

tomasss píše:Co termostat v airboxu? V podtlakovy hadicce k regulatoru nemas benzin?
Airbox očíhnu, předpokládám, že stačí kouknout za studena a pak když se ohřeje, zda přehodí klapku.
Podtlaková hadička k regulátoru myslíš od plynu? To je i na sekvenci? Obrázek
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 2164
Registrován: 16 roků
Bydliště: Sydney - AUS
Vůz: Mitsubishi Challenger

#11 Vysoká spotřeba: co na ní má vliv?

Příspěvek od tomasss »

Urvanej píše:Airbox očíhnu, předpokládám, že stačí kouknout za studena a pak když se ohřeje, zda přehodí klapku.
Podtlaková hadička k regulátoru myslíš od plynu? To je i na sekvenci?
Ne, k regulatoru tlaku na benzinovy liste. Stava se ze ta gumova membrana proderavi a pak ti tece benzin do sani.
_________________
Je: Mitsubishi Challenger 2002 3.0 V6 aut
Bylo: V40 D2 6q 88kW MY2017, 760GLE B280F AW71 108kW, 960II B6304S3 AW30-43 150kW, 2x 740TURBO B204GT M90 147kW, S70R B5234T3 AW50-42 176kW

Urvanej
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 5
Příspěvky: 12077
Registrován: 13 roků 4 měsíce
Bydliště: Plzeň
Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8

#12 Vysoká spotřeba: co na ní má vliv?

Příspěvek od Urvanej »

Tak kdyby náhodou někdo řešil problém se spotřebou u LH2.4, tak to co na ní má neuvěřitelnej vliv je to, že jak trotl odpojujete baterku, protože s autem málo jezdíte a když už s nim někam jedete, tak sice v klidu, ale za moc. Důvod vysoké spotřeby je v tom, že řj neví jak se má k autu chovat a protože je chytrý, tak se učí, ale to učení mu trvá podle stylu jízdy 500km a víc. Takže jen co se naučí, už to zase zapomene po odpojení napájení. Takže doporučuji do auta pořádnou baterku a vychytat mrtvý odběry abyste ji nemuseli při týdením stání odpojovat (Jaruna brala 80mA).
Proč je to takhle hrozný a tak blbej systém? No je to totiž uplně super, protože když ho například donutíte pojistkou č1 zapomenout svoje nastavení, když natankujete etanol, tak řj se s tim naučí fungovat bez jakýhokoliv čipování nebo krabiček. 940 rv 92+ to zvládne kompletně v serii uřídit v celém rozsahu výkonu, ostatní nevím jakou mají rezervu na vstřikovačích, ale měla by to taky pokrejt. Důležitý je vyrezetovat a nechat znova naučit a první nádrž jezdit rozumně a nehonit to moc dlouho, protože by ve vyšších otáčkách mohla být místy chudší směs. Ale je třeba vědět, že mám ostatní komponenty v pořádku a že na benzín to jezdí hezky a spořádaně.
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.

gusto
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 532
Registrován: 16 roků 6 měsíců
Bydliště: R.I.P.
Vůz: 850 T5 2.0
Bydliště: Nové Zámky

#13 Vysoká spotřeba: co na ní má vliv?

Příspěvek od gusto »

Uřvanýmu děkuji ve jménu všech turbokrabicářů za informace a zkušenosti s tímto problémem. Tady by se taky hodil topik s vyřešenými závadami jako u 850/S/V70 atd. Tím by se o hodně zjednodušilo vyhledávání a zivot by byl hned lepší a hezčí. Co vy na to?
_________________
240 GLE D24, M47, 60kW, r.v.1989 antracit
940 Polar 2.0 Turbo, M90, 114kW, r.v.1996 modrá
850 T5 2.0, M56, 155 kW, rv. 1994 modrá metalíza
Odpovědět
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Zpět na „700 / 900 - opravy“