chyba 224, čidlo teploty nemocné, vyměněno

Pro sedmy a devítky
  • Autor
  • Zpráva
Urvanej
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 9
Příspěvky: 12090
Registrován: 13 roků 5 měsíců
Bydliště: Plzeň
Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8

#1 chyba 224, čidlo teploty nemocné, vyměněno

Příspěvek od Urvanej »

945, motorizace B230FT, rv. 1995, LPG
Autíčko mělo při klidné jízdě spotřebu kolem 16l lpg/100km, chod motoru neklidný, zkrátka nebylo něco v pořádku. Bylo fuk zda jedu na plyn či benzín.
Tak jsem po chybě 224 vyměnil čidlo teploty, které bylo skutečně vadné (mezi svorkama bez odporu). No po výměně následovalo překvapení, naskočila opět chyba 224 a k ní ještě 123. Vždy byly chyby vynulovány a před nastartováním ověřen bezchybný stav. Čidlo ovšem ukazuje rozumný odpor kolem 2 kOhm. Je to čidlo víc vzadu, blíž k palubce. Vyzkoušeno i jiné čidlo (třetí), chyba se opakovala. Původní čidlo bylo mezi svorkama mrtvé, ale jedna větev měla proti kostře cca 2 kOhm, to nové i třetí čidlo proti kostře nic neukazují.
Tak se šlo po kabelech a na větvi do jednotky označené 4/10 čili řj. zapalování (nad plynovým pedálem) to dává bez čidla 190 Ohm proti kostře. (červeno-černý kabel) Kabel v této řj končí. Hodnota se mi zdá dost malá, ale nemusí to nic znamenat. Až k řj. zapalování je tedy vše v pořádku.
Druhá větev do ECU (bílo šedý) je v pořádku a dává nekonečný odpor.

Všechny kabely jsou cestou OK a nikde nic proti kostře nenaměřim, takže nejsou proseklé. Jediný co se mi nelíbí je poměrně malý odpor mezi pinem 2 řj. zapalování a kostrou. LPG s touto větví nemá nic společného a nikde se neplete.

Neměl by někdo nápad, radu, případně tuto řj. k zapůjčení? Případně zkusil změřit odpor u sebe mezi kostrou a červeno-černým kablíkem ve svazku nad LP kolem (u mě černý konektor)? (Nerozpojovat konektor, skoro to nejde, ale odklopit zajištění a je to ta strana co zustane v konektoru)
Nové čidlo bylo objednáno dle vadisu u kučery, pytlík ukazuje správné číslo. Třetí čidlo, funkční, bylo v motoru z roku 87.
Ještě jsme našel rady, aby se vyměnilo i to přední čidlo, ale podle všeho by mělo být pouze pro budík, který se zdá ukazuje v pořádku.

Připomínky typu "taková spotřeba je normální" nepomůžou, děkuji.

Stejnej problém, bez odpovědi.
Naposledy upravil(a) Urvanej dne 20 bře 2012 11:27, celkem upraveno 2 x.
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.

Urvanej
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 9
Příspěvky: 12090
Registrován: 13 roků 5 měsíců
Bydliště: Plzeň
Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8

#2 chyba čidla teploty, asi vadná řj. zapalování

Příspěvek od Urvanej »

Nové čidlo do Kučery (skandix) je bez označení, díl číslo 1007024 jako jediná varianta čísla ve vadisu 1346030.
Staré je bosch 0280130032, na "matici" má číslo 565 a v oválu 050.
Třetí taky bosch, tam vim jen, že na matici bylo 785 nebo tak nějak (je teď v motoru).
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.

Urvanej
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 9
Příspěvky: 12090
Registrován: 13 roků 5 měsíců
Bydliště: Plzeň
Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8

#3 chyba čidla teploty, asi vadná řj. zapalování

Příspěvek od Urvanej »

Ještě jsem dohledal, že by každý drát z čidla měl mít proti kostře při 100°C 189 Ohm. Což teda nemělo ani jedno ze tří čidel co jsem měl v ruce. Proti kostře byly mrtvý, pouze to starý se tvářilo aspoň trochu na jedné větvi...
To jsem z toho jelen.
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 2163
Registrován: 16 roků
Bydliště: Sydney - AUS
Vůz: Mitsubishi Challenger

#4 chyba čidla teploty, asi vadná řj. zapalování

Příspěvek od tomasss »

Vnitrni zapojeni toho cidla je takovyhle, takze mezi libovolnym pinem a kostrou musis neco rozumnyho namerit, a mezi pinama navzajem musis namerit dvojnasobek. Mam v aute ten samej senzor a takhle to je.
Obrázek

The resistance values between ECU pins 13 and 5, or between each of the pins on the sensor and ground, are (by eye from the chart):

32F (0C)-- about 6000 ohms within a range of +/- 10%
68F(20C) -- about 2300 ohms
104F(40C) -- about 1300 ohms
140F(60C) -- about 600 ohms
176F(80C) -- about 300 ohms
212F -- about 190 ohms
_________________
Je: Mitsubishi Challenger 2002 3.0 V6 aut
Bylo: V40 D2 6q 88kW MY2017, 760GLE B280F AW71 108kW, 960II B6304S3 AW30-43 150kW, 2x 740TURBO B204GT M90 147kW, S70R B5234T3 AW50-42 176kW

Urvanej
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 9
Příspěvky: 12090
Registrován: 13 roků 5 měsíců
Bydliště: Plzeň
Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8

#5 chyba čidla teploty, asi vadná řj. zapalování

Příspěvek od Urvanej »

Díky Tome.
Vysondoval jsem to asi před dvouma minutkama >>>zde<<<.
Jako pravděpodobnost, že uplně nový čidlo od Kučery a čidlo z fungujícího auta budou vadný je hodně mizivá, tak jsem hledal chyby jinde.
Faceta mam objednanýho, zejtra pro něj jdu a dám vědět.
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.

standa
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 1741
Registrován: 19 roků 11 měsíců
Bydliště: Brno
Vůz: Amazon, 1800ES, 240, 480, 740,760, T603
Participant x 1

#6 chyba čidla teploty, asi vadná řj. zapalování

Příspěvek od standa »

Asi jsi koupil/půjčil verzi čidla jen s jedním odporem, vypadá totiž navlas stejně. Při pokojové teplotě má právě ty zmiňované dva kiloohmy, dvojčidlo by mělo čtyři...

A já jsem si připadal paranoidní, když jsem šel do obchodu kupovat to dvojčidlo s ohmmetrem :D
_________________
121 Amazon, B20A, 1970
244 GL, 1980, B21A, Tuzex
3x 240 kombi, 1991-3, B200F, B230F, Super Polar, Eaton Diff Locker, Standheizung
Tatra 603, 1970, V8

Urvanej
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 9
Příspěvky: 12090
Registrován: 13 roků 5 měsíců
Bydliště: Plzeň
Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8

#7 chyba čidla teploty, asi vadná řj. zapalování

Příspěvek od Urvanej »

standa píše:Asi jsi koupil/půjčil verzi čidla jen s jedním odporem, vypadá totiž navlas stejně. Při pokojové teplotě má právě ty zmiňované dva kiloohmy, dvojčidlo by mělo čtyři...

A já jsem si připadal paranoidní, když jsem šel do obchodu kupovat to dvojčidlo s ohmmetrem :D
Jojo, nejspíš je to tak, kučera má v katalogu, nebo nějakej trouba zabalil čidlo pro 2.2 do pytliku pro 2.4 jetronic vstřikování.
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.

Urvanej
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 9
Příspěvky: 12090
Registrován: 13 roků 5 měsíců
Bydliště: Plzeň
Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8

#8 chyba čidla teploty, asi vadná řj. zapalování

Příspěvek od Urvanej »

Takže dnes donesené čidlo má při cca 20°C 2,5 a 2 kOhm. Sice by ty čísla měly bejt stejný, ale co, aspoň něco.
To od kučery má pouze mezi sebou cca 5 kOhm, proti kostře nic, takže ani neni pro LH 2.2, protože tam je myslim jen jeden negativní termistor a tudíž by měl ukazovat 2,5.

Takže poučení pro ostatní, než tam čidlo zapojíte, tak si ho proměřte. Záleží co máte za vstřikování, podle toho by mělo mít čidlo odpory. Ať pak kvůli 0,1% pravděpodobnosti že máte tři vadný čidla nekucháte půlku elektriky v autě...

Akorát bosch a skandix myslí i na lidi, takže na čidlo se dá nasadit 19 ořech a přes kardanku to jde klasicky golou. Facet jsou tupouni a nemam šajna jak tam to čidlo našroubuju, když tam mam trubku od EGR, dráty a hadice od plynu a ta 19ka tam prostě nejde :-(

Ořech na svíčky 21 situaci pořešil...
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.

Urvanej
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 9
Příspěvky: 12090
Registrován: 13 roků 5 měsíců
Bydliště: Plzeň
Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8

#9 chyba čidla teploty, čidlo nemocné, vyměněno

Příspěvek od Urvanej »

Tákže, čidlo vyměněno za kus od facetu. Chybu to nehlásí, funguje jak má, a pokud se to hodně ohřeje, je radost s tím jezdit...
Bohužel dlouhodobý provoz s bohatou směsí si vybral daň v podobě KO katlu a asi přimrtvělé lambdy (chyba 113) a cukání či až chcípání při volnoběhu. Ovšem pouze dokud se motor pěkně neprohřeje (cca 10km). Dělá to hlavně na plyn, benzín je lepší.
Svíčky nový situaci moc nepomohly.
Ještě vzhledem k tomu, že to dělá hlavně na plyn zkusim proměřit lambdu a pokud je OK, tak budu někde hledat odporníky na sekvenci tartarini...
5 minut tam stál chudák chlapík na emisích u stroje a čekal, až mi emise při volnoběhu na plyn spadnou náhodně pod limit. Dočkal se.
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.

Urvanej
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 9
Příspěvky: 12090
Registrován: 13 roků 5 měsíců
Bydliště: Plzeň
Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8

#10 chyba 224, čidlo teploty nemocné, vyměněno

Příspěvek od Urvanej »

Story pokračuje. To takhle jednou ráno přijdu k Jaruně a nechytla na drc, jak jsem byl zvyklej. Tak zkoušim kde co, volám po celý VRZČ. Kouknu na chyby a bliká na 123 (chyba teplotního čidla). Odpojim a furt nic. Zapojim to starý co sem naposledy vyhodil a na drc chytla.
Tak shánim bosche 0280130032...

A ke grafikum průběhu odporu s teplotou je následující obrázek. Jen pozor je tam uvedeno jednookruhový čidlo 026 (mezi kontaktama), ale 032 je dvouokruhový (měří se mezi kontaktem a zemí). Nicméně předpokládám, že ty negativní termistory budou u obou čidel stejný.
Obrázek
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.

Urvanej
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 9
Příspěvky: 12090
Registrován: 13 roků 5 měsíců
Bydliště: Plzeň
Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8

#11 chyba 224, čidlo teploty nemocné, vyměněno

Příspěvek od Urvanej »

Tak jen pro další upřesnění, čidlo 032 se od 05/2011 už nevyrábí, náhrada je 069. Bosch zachoval rozum a na čidlo jde stále nasadit ořech.
Boschova verze se moc splašit nedá, ale dohnali mi jeden kus v rakousku a už je doma. Rozdíl oproti původnímu facetu je mimo jiné v tom, že obě větve mají identický odpor. Facet měl rozdíl odporu větví cca 30%. Bohužel cena facetu 205Kč a bosche 750Kč je diametrálně odlišná, nicméně z mého pohledu rozdíl stojí za to.
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
Odpovědět
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Zpět na „700 / 900 - opravy“