Vzhladom k pokracujucej strate funkcnosti povodneho diferaku, rozhodol som sa namontovat druhy.
Podarilo sa mi spravit zopar fotiek, ktore dufam pomozu pochopit postup.
Idealny stav je auto na zdvihaku a pneumaticka pistol k tomu, na chodniku pred domom to sami urcite nezvladnete. Neocenitelnou pomockou pri spätnej montazi je hydraulicky ovladana podpera.
Takze:
- auto na zdvihak, dolu kolesa a pneu skrutkovacom uvolnit centralne matice v nabojoch kolies. Ak pneu utahovacku nemate, musite povolit tieto matice este na zemi, su samosvorne, takze to chce poriadny ráz.
- uvolnit kardan, najlepsie cely dolu.
Dolu pojde cely spodny ram vratane kontrolnych ramien, teda:
- uvolnit kontrolne ramena od naboja kolesa (obr kontrolne_tyce)
- od kontrolnych ramien odmontovat uchyty skrutneho stabilizatora (na prvom obrazku) a maly srob lanovodu rucnej brzdy na spodnom rame (v strede ramu pri diferaku)
- Po obvode ramu odmontovat vsetky matice spajajuce ho s hornym ramom (10ks)
- ram spadne dolu a je mozne vytiahnut kontrolne tyce z ulozenia. Spodnemu ramenu bude treba trocha pomoct.
- podoprieme diferak a uvlnime spodne dva silentbloky a nakoniec aj vrchny. K tomu je pristup ako k peniazom, osvedcil sa bezny ockovy kluc.
- diff potom pomaly spustat a naklapanim do jednej strany vytiahnut poloosi z nabojov kolies. Netreba pouzit ziadnu silu.
Tot vsio, montaz je opacny postup.
Multilink - vymena diferencialu.
- Autor
- Zpráva
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 5
- Příspěvky: 2597
- Registrován: 17 roků 1 měsíc
- Vůz: V960, B6304F, 1992
- Bydliště: Piešťany/Praha
- Kontaktovat uživatele:
#1 Multilink - vymena diferencialu.
- Přílohy
-
- zac_stav.jpg (94.92 KiB) Zobrazeno 561 x
-
- kontrolne_tyce.jpg (80.83 KiB) Zobrazeno 561 x
-
- ram_dolu.jpg (97.73 KiB) Zobrazeno 561 x
-
- diff_dolu.jpg (98.29 KiB) Zobrazeno 561 x
-
- uchytenie.jpg (99.03 KiB) Zobrazeno 561 x
_________________
Je:V960TURBOB204FT1991V960GLEB6304F1992
Bolo:V940SEB200FT1992V760GLED24T1985
Oprava pristrojoviek 2xx/7xx/9xx
Je:V960TURBOB204FT1991V960GLEB6304F1992
Bolo:V940SEB200FT1992V760GLED24T1985
Oprava pristrojoviek 2xx/7xx/9xx
-
Online
- Příspěvků ve vlákně: 1
- Příspěvky: 2126
- Registrován: 15 roků 3 měsíce
- Bydliště: Klatovy
- Vůz: 850R; 760GLE; 940T
#2 Multilink - vymena diferencialu.
Paráda, chci si dát dif s uzávěrkou z 960, takže se mi to zrovna hodí
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 5
- Příspěvky: 2597
- Registrován: 17 roků 1 měsíc
- Vůz: V960, B6304F, 1992
- Bydliště: Piešťany/Praha
- Kontaktovat uživatele:
#3 Multilink - vymena diferencialu.
Dalsia vec.
Cela zadna naprava ma na bielom stitku typove znacenie v lavom hornom rohu.
Starsia konstrukcia so zamykajucim diferencialom ma oznacenie P6819110 (do 1991) a novsia P6819160 (1992 a hore) Prevodovy pomer je u oboch rovnaky (ine pomery budu asi znamenat ine koncove trojcislie), starsi ma vsak odvetravanie skrine diferaku riesene trubickou na vrchu bloku, novsi na vrchu veka (vo veku je aj meander a nevymenitelny filter oleja) v podobe malej dierky. Na iny rozdiel som neprisiel. Preto pri skladovani diferaka pozor ako ho ulozite, pismo na veku ma byt dole nohami.
Cela zadna naprava ma na bielom stitku typove znacenie v lavom hornom rohu.
Starsia konstrukcia so zamykajucim diferencialom ma oznacenie P6819110 (do 1991) a novsia P6819160 (1992 a hore) Prevodovy pomer je u oboch rovnaky (ine pomery budu asi znamenat ine koncove trojcislie), starsi ma vsak odvetravanie skrine diferaku riesene trubickou na vrchu bloku, novsi na vrchu veka (vo veku je aj meander a nevymenitelny filter oleja) v podobe malej dierky. Na iny rozdiel som neprisiel. Preto pri skladovani diferaka pozor ako ho ulozite, pismo na veku ma byt dole nohami.
Naposledy upravil(a) Sergej dne 14 lis 2011 19:16, celkem upraveno 1 x.
_________________
Je:V960TURBOB204FT1991V960GLEB6304F1992
Bolo:V940SEB200FT1992V760GLED24T1985
Oprava pristrojoviek 2xx/7xx/9xx
Je:V960TURBOB204FT1991V960GLEB6304F1992
Bolo:V940SEB200FT1992V760GLED24T1985
Oprava pristrojoviek 2xx/7xx/9xx
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 5
- Příspěvky: 2597
- Registrován: 17 roků 1 měsíc
- Vůz: V960, B6304F, 1992
- Bydliště: Piešťany/Praha
- Kontaktovat uživatele:
#4 Multilink - vymena diferencialu.
Som rad ze som pomohol, ale nerob to bez tohoto: TP31201-1_700_multi-link_rear_suspension Su tam utahovacie momenty a rozdiely medzi napravami pre dieslove motorizacie.peter cz píše:Paráda, chci si dát dif s uzávěrkou z 960, takže se mi to zrovna hodí
A po montazi vas isto iste caka geometria. Jej nadstavenie je tiez v spominanom greenbook-u.
_________________
Je:V960TURBOB204FT1991V960GLEB6304F1992
Bolo:V940SEB200FT1992V760GLED24T1985
Oprava pristrojoviek 2xx/7xx/9xx
Je:V960TURBOB204FT1991V960GLEB6304F1992
Bolo:V940SEB200FT1992V760GLED24T1985
Oprava pristrojoviek 2xx/7xx/9xx
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 1
- Příspěvky: 1064
- Registrován: 17 roků 5 měsíců
- Bydliště: Bangkok
- Vůz: XC70 B5244T3 '02
#5 Multilink - vymena diferencialu.
Co ty silentbloky z diferaku, jak moc dobre sly vyrazit ven, udelam to na visicim difu na poloosach, nebo ho musim vyndat celej??
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 5
- Příspěvky: 2597
- Registrován: 17 roků 1 měsíc
- Vůz: V960, B6304F, 1992
- Bydliště: Piešťany/Praha
- Kontaktovat uživatele:
#6 Multilink - vymena diferencialu.
|Silentbloky som nemenil, len diferak kus za kus. Diferak je z Al, takze sudim ze to tam bude dobre zakusnute. Neviem co obnasa vytiahnutie poloos z diferaku, ale pri vylisovavani by sa to hodiloDrtic píše:Co ty silentbloky z diferaku, jak moc dobre sly vyrazit ven, udelam to na visicim difu na poloosach, nebo ho musim vyndat celej??
_________________
Je:V960TURBOB204FT1991V960GLEB6304F1992
Bolo:V940SEB200FT1992V760GLED24T1985
Oprava pristrojoviek 2xx/7xx/9xx
Je:V960TURBOB204FT1991V960GLEB6304F1992
Bolo:V940SEB200FT1992V760GLED24T1985
Oprava pristrojoviek 2xx/7xx/9xx
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 1
- Příspěvky: 134
- Registrován: 16 roků
- Vůz: 760
- Bydliště: Petřvald u Karviné
#7 Multilink - vymena diferencialu.
Já jsem měnil silentbloky a to tak,že stačilo sundat tu klec a dif.spustit kolik tě pustí poloosy.Drtic píše:Co ty silentbloky z diferaku, jak moc dobre sly vyrazit ven, udelam to na visicim difu na poloosach, nebo ho musim vyndat celej??
na vyražení a znovunasazení jsem vyrobil takový stahovák samodomo.
to vše na zemi pod zvednutým autem,takže pokud máš možnost takového zvedáku jako Sergej,tak je to celkem v poho.
_________________
Je:V70 2,0T r.2000 132kw
760 D24Tic r.88 85kw
Bylo V40 2,0 r.98 103kw
S40 1,8 r.97 85kw
960 2,5 r.95 125kw
Je:V70 2,0T r.2000 132kw
760 D24Tic r.88 85kw
Bylo V40 2,0 r.98 103kw
S40 1,8 r.97 85kw
960 2,5 r.95 125kw
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 5
- Příspěvky: 2597
- Registrován: 17 roků 1 měsíc
- Vůz: V960, B6304F, 1992
- Bydliště: Piešťany/Praha
- Kontaktovat uživatele:
#8 Multilink - vymena diferencialu.
Tak dnes zistene dalsie mierne odlisnostiSergej píše:Dalsia vec.
Cela zadna naprava ma na bielom stitku typove znacenie v lavom hornom rohu.
Starsia konstrukcia so zamykajucim diferencialom ma oznacenie P6819110 (do 1991) a novsia P6819160 (1992 a hore) Prevodovy pomer je u oboch rovnaky (ine pomery budu asi znamenat ine koncove trojcislie), starsi ma vsak odvetravanie skrine diferaku riesene trubickou na vrchu bloku, novsi na vrchu veka (vo veku je aj meander a nevymenitelny filter oleja) v podobe malej dierky. Na iny rozdiel som neprisiel. Preto pri skladovani diferaka pozor ako ho ulozite, pismo na veku ma byt dole nohami.
P6819110 ma mensi priemer vstupneho hriadela, priruba je zaistena maticou M27. Priruba je v mojom pripade plocha, podobne ako na prevodovke.
P6819160 ma prirubu istenu maticou M30, vstupny hriadel je viditelne hrubsi a priruba ma golier - vyzaduje kardanovu prirubu asi o 4 mm mensiu ako v predchadzajucom pripade.
_________________
Je:V960TURBOB204FT1991V960GLEB6304F1992
Bolo:V940SEB200FT1992V760GLED24T1985
Oprava pristrojoviek 2xx/7xx/9xx
Je:V960TURBOB204FT1991V960GLEB6304F1992
Bolo:V940SEB200FT1992V760GLED24T1985
Oprava pristrojoviek 2xx/7xx/9xx
-
- Podobná témata
- Odpovědi
- Zobrazení
- Poslední příspěvek