Multilink - vymena diferencialu.

Pro sedmy a devítky
  • Autor
  • Zpráva
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 5
Příspěvky: 2597
Registrován: 17 roků 1 měsíc
Vůz: V960, B6304F, 1992
Bydliště: Piešťany/Praha
Kontaktovat uživatele:

#1 Multilink - vymena diferencialu.

Příspěvek od Sergej »

Vzhladom k pokracujucej strate funkcnosti povodneho diferaku, rozhodol som sa namontovat druhy.
Podarilo sa mi spravit zopar fotiek, ktore dufam pomozu pochopit postup.
Idealny stav je auto na zdvihaku a pneumaticka pistol k tomu, na chodniku pred domom to sami urcite nezvladnete. Neocenitelnou pomockou pri spätnej montazi je hydraulicky ovladana podpera.
Takze:
- auto na zdvihak, dolu kolesa a pneu skrutkovacom uvolnit centralne matice v nabojoch kolies. Ak pneu utahovacku nemate, musite povolit tieto matice este na zemi, su samosvorne, takze to chce poriadny ráz.
- uvolnit kardan, najlepsie cely dolu.
Dolu pojde cely spodny ram vratane kontrolnych ramien, teda:
- uvolnit kontrolne ramena od naboja kolesa (obr kontrolne_tyce)
- od kontrolnych ramien odmontovat uchyty skrutneho stabilizatora (na prvom obrazku) a maly srob lanovodu rucnej brzdy na spodnom rame (v strede ramu pri diferaku)
- Po obvode ramu odmontovat vsetky matice spajajuce ho s hornym ramom (10ks)
- ram spadne dolu a je mozne vytiahnut kontrolne tyce z ulozenia. Spodnemu ramenu bude treba trocha pomoct.
- podoprieme diferak a uvlnime spodne dva silentbloky a nakoniec aj vrchny. K tomu je pristup ako k peniazom, osvedcil sa bezny ockovy kluc.
- diff potom pomaly spustat a naklapanim do jednej strany vytiahnut poloosi z nabojov kolies. Netreba pouzit ziadnu silu.
Tot vsio, montaz je opacny postup.
Přílohy
zac_stav.jpg
zac_stav.jpg (94.92 KiB) Zobrazeno 561 x
kontrolne_tyce.jpg
kontrolne_tyce.jpg (80.83 KiB) Zobrazeno 561 x
ram_dolu.jpg
ram_dolu.jpg (97.73 KiB) Zobrazeno 561 x
diff_dolu.jpg
diff_dolu.jpg (98.29 KiB) Zobrazeno 561 x
uchytenie.jpg
uchytenie.jpg (99.03 KiB) Zobrazeno 561 x
_________________
Je:V960TURBOB204FT1991V960GLEB6304F1992
Bolo:V940SEB200FT1992V760GLED24T1985
Oprava pristrojoviek 2xx/7xx/9xx

peter cz
Ověřený
Online
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 2126
Registrován: 15 roků 3 měsíce
Bydliště: Klatovy
Vůz: 850R; 760GLE; 940T

#2 Multilink - vymena diferencialu.

Příspěvek od peter cz »

Paráda, chci si dát dif s uzávěrkou z 960, takže se mi to zrovna hodí :)
_________________
´96 850 R, B5234T5, AW50-42LE, Elotec E85 | ´89 760 GLE, D24TIC, ZF4HP22 Obrázek | ´97 940 Turbo, B230FK, M90, LPG Obrázek
Volvo diagnostika k dispozici.

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 5
Příspěvky: 2597
Registrován: 17 roků 1 měsíc
Vůz: V960, B6304F, 1992
Bydliště: Piešťany/Praha
Kontaktovat uživatele:

#3 Multilink - vymena diferencialu.

Příspěvek od Sergej »

Dalsia vec.
Cela zadna naprava ma na bielom stitku typove znacenie v lavom hornom rohu.
Starsia konstrukcia so zamykajucim diferencialom ma oznacenie P6819110 (do 1991) a novsia P6819160 (1992 a hore) Prevodovy pomer je u oboch rovnaky (ine pomery budu asi znamenat ine koncove trojcislie), starsi ma vsak odvetravanie skrine diferaku riesene trubickou na vrchu bloku, novsi na vrchu veka (vo veku je aj meander a nevymenitelny filter oleja) v podobe malej dierky. Na iny rozdiel som neprisiel. Preto pri skladovani diferaka pozor ako ho ulozite, pismo na veku ma byt dole nohami.
Naposledy upravil(a) Sergej dne 14 lis 2011 19:16, celkem upraveno 1 x.
_________________
Je:V960TURBOB204FT1991V960GLEB6304F1992
Bolo:V940SEB200FT1992V760GLED24T1985
Oprava pristrojoviek 2xx/7xx/9xx

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 5
Příspěvky: 2597
Registrován: 17 roků 1 měsíc
Vůz: V960, B6304F, 1992
Bydliště: Piešťany/Praha
Kontaktovat uživatele:

#4 Multilink - vymena diferencialu.

Příspěvek od Sergej »

peter cz píše:Paráda, chci si dát dif s uzávěrkou z 960, takže se mi to zrovna hodí :)
Som rad ze som pomohol, ale nerob to bez tohoto: TP31201-1_700_multi-link_rear_suspension Su tam utahovacie momenty a rozdiely medzi napravami pre dieslove motorizacie.
A po montazi vas isto iste caka geometria. Jej nadstavenie je tiez v spominanom greenbook-u.
_________________
Je:V960TURBOB204FT1991V960GLEB6304F1992
Bolo:V940SEB200FT1992V760GLED24T1985
Oprava pristrojoviek 2xx/7xx/9xx

Drtic
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 1064
Registrován: 17 roků 5 měsíců
Bydliště: Bangkok
Vůz: XC70 B5244T3 '02

#5 Multilink - vymena diferencialu.

Příspěvek od Drtic »

Co ty silentbloky z diferaku, jak moc dobre sly vyrazit ven, udelam to na visicim difu na poloosach, nebo ho musim vyndat celej??
_________________
Volvo XC70, B5244T3, AW50/51, 170kW(ard), 2002 Obrázek
Volvo 964, B280E, AW71, 125kW, 1991, diplomat, jeste vetsi plna palba Obrázek
Volvo 744, B200E, M47, 85kW, 1991, diplomat - Bushovka, plna palba
Volvo 244, B19A, 1983 - v renovaci

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 5
Příspěvky: 2597
Registrován: 17 roků 1 měsíc
Vůz: V960, B6304F, 1992
Bydliště: Piešťany/Praha
Kontaktovat uživatele:

#6 Multilink - vymena diferencialu.

Příspěvek od Sergej »

Drtic píše:Co ty silentbloky z diferaku, jak moc dobre sly vyrazit ven, udelam to na visicim difu na poloosach, nebo ho musim vyndat celej??
|Silentbloky som nemenil, len diferak kus za kus. Diferak je z Al, takze sudim ze to tam bude dobre zakusnute. Neviem co obnasa vytiahnutie poloos z diferaku, ale pri vylisovavani by sa to hodilo :-)
_________________
Je:V960TURBOB204FT1991V960GLEB6304F1992
Bolo:V940SEB200FT1992V760GLED24T1985
Oprava pristrojoviek 2xx/7xx/9xx

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 134
Registrován: 16 roků
Vůz: 760
Bydliště: Petřvald u Karviné

#7 Multilink - vymena diferencialu.

Příspěvek od Renoš »

Drtic píše:Co ty silentbloky z diferaku, jak moc dobre sly vyrazit ven, udelam to na visicim difu na poloosach, nebo ho musim vyndat celej??
Já jsem měnil silentbloky a to tak,že stačilo sundat tu klec a dif.spustit kolik tě pustí poloosy.
na vyražení a znovunasazení jsem vyrobil takový stahovák samodomo.
to vše na zemi pod zvednutým autem,takže pokud máš možnost takového zvedáku jako Sergej,tak je to celkem v poho.
_________________
Je:V70 2,0T r.2000 132kw
760 D24Tic r.88 85kw
Bylo V40 2,0 r.98 103kw
S40 1,8 r.97 85kw
960 2,5 r.95 125kw

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 5
Příspěvky: 2597
Registrován: 17 roků 1 měsíc
Vůz: V960, B6304F, 1992
Bydliště: Piešťany/Praha
Kontaktovat uživatele:

#8 Multilink - vymena diferencialu.

Příspěvek od Sergej »

Sergej píše:Dalsia vec.
Cela zadna naprava ma na bielom stitku typove znacenie v lavom hornom rohu.
Starsia konstrukcia so zamykajucim diferencialom ma oznacenie P6819110 (do 1991) a novsia P6819160 (1992 a hore) Prevodovy pomer je u oboch rovnaky (ine pomery budu asi znamenat ine koncove trojcislie), starsi ma vsak odvetravanie skrine diferaku riesene trubickou na vrchu bloku, novsi na vrchu veka (vo veku je aj meander a nevymenitelny filter oleja) v podobe malej dierky. Na iny rozdiel som neprisiel. Preto pri skladovani diferaka pozor ako ho ulozite, pismo na veku ma byt dole nohami.
Tak dnes zistene dalsie mierne odlisnosti
P6819110 ma mensi priemer vstupneho hriadela, priruba je zaistena maticou M27. Priruba je v mojom pripade plocha, podobne ako na prevodovke.
P6819160 ma prirubu istenu maticou M30, vstupny hriadel je viditelne hrubsi a priruba ma golier - vyzaduje kardanovu prirubu asi o 4 mm mensiu ako v predchadzajucom pripade.
_________________
Je:V960TURBOB204FT1991V960GLEB6304F1992
Bolo:V940SEB200FT1992V760GLED24T1985
Oprava pristrojoviek 2xx/7xx/9xx
Odpovědět
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Zpět na „700 / 900 - opravy“