OBD-vysvětléní...

Pro sedmy a devítky
  • Autor
  • Zpráva
Sarkasmic
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 8
Příspěvky: 1620
Registrován: 17 roků 5 měsíců
Bydliště: Žďár nad Sázavou
Vůz: Volvo 1980-97

#1 OBD-vysvětléní...

Příspěvek od Sarkasmic »

2-1-2 Signal missing/faulty from oxygen sensor
2-3-2 Fuel trim (lambda control) too lean or too rich at idle

Takže co? Vyměnit lambdu? První kod se objevuje po delším stání na volnoběh,pokud chybu vymažu a jedu,druhá se nekoná. Pokud první nevymažu a jedu,přidá se druhá...
Pokud nastartuju a hned jedu,chyba se nezjeví...
_________________
343 GL r.v. 1981 B14 2E,V70 r.v. 1997 B5234 T3

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 9
Příspěvky: 2166
Registrován: 15 roků 11 měsíců
Bydliště: Sydney - AUS
Vůz: Mitsubishi Challenger

#2 OBD-vysvětléní...

Příspěvek od tomasss »

Hod vystup lambdy na osciloskop nebo analyzator a budes mit hned jasno...treba to je v dratech.
_________________
Je: Mitsubishi Challenger 2002 3.0 V6 aut
Bylo: V40 D2 6q 88kW MY2017, 760GLE B280F AW71 108kW, 960II B6304S3 AW30-43 150kW, 2x 740TURBO B204GT M90 147kW, S70R B5234T3 AW50-42 176kW

Sarkasmic
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 8
Příspěvky: 1620
Registrován: 17 roků 5 měsíců
Bydliště: Žďár nad Sázavou
Vůz: Volvo 1980-97

#3 OBD-vysvětléní...

Příspěvek od Sarkasmic »

Tak osciloskop ještě nevedu... :Search:
_________________
343 GL r.v. 1981 B14 2E,V70 r.v. 1997 B5234 T3

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 9
Příspěvky: 2166
Registrován: 15 roků 11 měsíců
Bydliště: Sydney - AUS
Vůz: Mitsubishi Challenger

#4 OBD-vysvětléní...

Příspěvek od tomasss »

Sarkasmic píše:Tak osciloskop ještě nevedu... :Search:
Elektronicky analyzatory lambdy jsem delal ja sam, jeden kousek mam ja a dalsi drtic :) muzu pripadne vyrobit dalsi, vychazelo to asi na stovku...
_________________
Je: Mitsubishi Challenger 2002 3.0 V6 aut
Bylo: V40 D2 6q 88kW MY2017, 760GLE B280F AW71 108kW, 960II B6304S3 AW30-43 150kW, 2x 740TURBO B204GT M90 147kW, S70R B5234T3 AW50-42 176kW

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 2594
Registrován: 17 roků
Vůz: V960, B6304F, 1992
Bydliště: Piešťany/Praha
Kontaktovat uživatele:

#5 OBD-vysvětléní...

Příspěvek od Sergej »

tomasss píše:
Sarkasmic píše:Tak osciloskop ještě nevedu... :Search:
Elektronicky analyzatory lambdy jsem delal ja sam, jeden kousek mam ja a dalsi drtic :) muzu pripadne vyrobit dalsi, vychazelo to asi na stovku...
No tak mozes este jeden, snad je to mensie ako osciloskop ;) Pripadne posli nejake vyrobne podklady...
_________________
Je:V960TURBOB204FT1991V960GLEB6304F1992
Bolo:V940SEB200FT1992V760GLED24T1985
Oprava pristrojoviek 2xx/7xx/9xx

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 9
Příspěvky: 2166
Registrován: 15 roků 11 měsíců
Bydliště: Sydney - AUS
Vůz: Mitsubishi Challenger

#6 OBD-vysvětléní...

Příspěvek od tomasss »

Sergej píše:...snad je to mensie ako osciloskop ;)
Rozmer 3.5 x 3.3 cm, napajeni 12V primo z auta :)
Přílohy
schema.GIF
schema.GIF (9.14 KiB) Zobrazeno 966 x
board.GIF
board.GIF (12.91 KiB) Zobrazeno 966 x
_________________
Je: Mitsubishi Challenger 2002 3.0 V6 aut
Bylo: V40 D2 6q 88kW MY2017, 760GLE B280F AW71 108kW, 960II B6304S3 AW30-43 150kW, 2x 740TURBO B204GT M90 147kW, S70R B5234T3 AW50-42 176kW

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 2594
Registrován: 17 roků
Vůz: V960, B6304F, 1992
Bydliště: Piešťany/Praha
Kontaktovat uživatele:

#7 OBD-vysvětléní...

Příspěvek od Sergej »

Dik takto jednoducho ma to nenapadlo.
_________________
Je:V960TURBOB204FT1991V960GLEB6304F1992
Bolo:V940SEB200FT1992V760GLED24T1985
Oprava pristrojoviek 2xx/7xx/9xx

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 9
Příspěvky: 2166
Registrován: 15 roků 11 měsíců
Bydliště: Sydney - AUS
Vůz: Mitsubishi Challenger

#8 OBD-vysvětléní...

Příspěvek od tomasss »

Sergej píše:Dik takto jednoducho ma to nenapadlo.
Jj, mne puvodne taky ne :) az se behem tydne dostanu k autu, postnu sem hodnoty odporu, mam to vyladeny na rozsah 0-1V, tj kazda LEDka je 0.1V. Funguje to pekne.
_________________
Je: Mitsubishi Challenger 2002 3.0 V6 aut
Bylo: V40 D2 6q 88kW MY2017, 760GLE B280F AW71 108kW, 960II B6304S3 AW30-43 150kW, 2x 740TURBO B204GT M90 147kW, S70R B5234T3 AW50-42 176kW

Sarkasmic
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 8
Příspěvky: 1620
Registrován: 17 roků 5 měsíců
Bydliště: Žďár nad Sázavou
Vůz: Volvo 1980-97

#9 OBD-vysvětléní...

Příspěvek od Sarkasmic »

já bych jeden i bral,vyrobit si to neumim....
_________________
343 GL r.v. 1981 B14 2E,V70 r.v. 1997 B5234 T3

standa
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 1735
Registrován: 19 roků 10 měsíců
Bydliště: Brno
Vůz: Amazon, 1800ES, 240, 480, 740,760, T603
Participant x 1

#10 OBD-vysvětléní...

Příspěvek od standa »

tendle VUmetr mám taky, napájení přes zásuvku zapalovače a živej vodič končí tenkou jehlou, kterou napíchnu vedení od lambdy. spájel jsem to na hovado bez plošňáku a obalil textilní páskou :bad:

závadu tipuju na vadný vyhřívání sondy - při volnoběhu lambda zchladne a začne bájit...
_________________
121 Amazon, B20A, 1970
244 GL, 1980, B21A, Tuzex
3x 240 kombi, 1991-3, B200F, B230F, Super Polar, Eaton Diff Locker, Standheizung
Tatra 603, 1970, V8

Urvanej
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 12051
Registrován: 13 roků 4 měsíce
Bydliště: Plzeň
Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8

#11 OBD-vysvětléní...

Příspěvek od Urvanej »

Kluci ten indikáto na lambdu je todleto? Nejsem v tom odborník, ale připadá mi to stejný a vytáhl jsem ten odkaz z nějakého staršího topicu zde.

Odkaz

Pokud by to někdo uměl, tak bych rád, protože kdykoliv jsem si cokoliv zkoušel udělat, tak mi to prostě nefachalo.
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.

Sarkasmic
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 8
Příspěvky: 1620
Registrován: 17 roků 5 měsíců
Bydliště: Žďár nad Sázavou
Vůz: Volvo 1980-97

#12 OBD-vysvětléní...

Příspěvek od Sarkasmic »

standa píše:
závadu tipuju na vadný vyhřívání sondy - při volnoběhu lambda zchladne a začne bájit...
Ok,zmerim zda do ni leze 12V a zkusim nainstalovat druhou...
_________________
343 GL r.v. 1981 B14 2E,V70 r.v. 1997 B5234 T3

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 9
Příspěvky: 2166
Registrován: 15 roků 11 měsíců
Bydliště: Sydney - AUS
Vůz: Mitsubishi Challenger

#13 OBD-vysvětléní...

Příspěvek od tomasss »

Sarkasmic píše:Ok,zmerim zda do ni leze 12V a zkusim nainstalovat druhou...
Spis zmer protekajici proud :wink:
_________________
Je: Mitsubishi Challenger 2002 3.0 V6 aut
Bylo: V40 D2 6q 88kW MY2017, 760GLE B280F AW71 108kW, 960II B6304S3 AW30-43 150kW, 2x 740TURBO B204GT M90 147kW, S70R B5234T3 AW50-42 176kW

Sarkasmic
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 8
Příspěvky: 1620
Registrován: 17 roků 5 měsíců
Bydliště: Žďár nad Sázavou
Vůz: Volvo 1980-97

#14 OBD-vysvětléní...

Příspěvek od Sarkasmic »

jo,to taky...
_________________
343 GL r.v. 1981 B14 2E,V70 r.v. 1997 B5234 T3

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 9
Příspěvky: 2166
Registrován: 15 roků 11 měsíců
Bydliště: Sydney - AUS
Vůz: Mitsubishi Challenger

#15 OBD-vysvětléní...

Příspěvek od tomasss »

_________________
Je: Mitsubishi Challenger 2002 3.0 V6 aut
Bylo: V40 D2 6q 88kW MY2017, 760GLE B280F AW71 108kW, 960II B6304S3 AW30-43 150kW, 2x 740TURBO B204GT M90 147kW, S70R B5234T3 AW50-42 176kW

standa
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 1735
Registrován: 19 roků 10 měsíců
Bydliště: Brno
Vůz: Amazon, 1800ES, 240, 480, 740,760, T603
Participant x 1

#16 OBD-vysvětléní...

Příspěvek od standa »

Kubo, nejdřív změř odpor vyhřívání, měl by být kolem 3 ohmů (za studena). taky se dá měřit voltmetrem přímo výstupní napětí sondy - za studena kolem 0,1V, po prohřátí (cca 3 minuty od startu) napětí lítá mezi 0,1 a 0,8V.
indikátor ti půjčím, ale jak si ho předáme?
_________________
121 Amazon, B20A, 1970
244 GL, 1980, B21A, Tuzex
3x 240 kombi, 1991-3, B200F, B230F, Super Polar, Eaton Diff Locker, Standheizung
Tatra 603, 1970, V8

Sarkasmic
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 8
Příspěvky: 1620
Registrován: 17 roků 5 měsíců
Bydliště: Žďár nad Sázavou
Vůz: Volvo 1980-97

#17 OBD-vysvětléní...

Příspěvek od Sarkasmic »

nevtuším,zatím nejjednodušší pro mě je vrazit tam druhou lambdu,a zkusit esi se to zas rozsvítí...
Se svejma schopnostma si nejsem uplne jistej jak to merit... :D
_________________
343 GL r.v. 1981 B14 2E,V70 r.v. 1997 B5234 T3

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 9
Příspěvky: 2166
Registrován: 15 roků 11 měsíců
Bydliště: Sydney - AUS
Vůz: Mitsubishi Challenger

#18 OBD-vysvětléní...

Příspěvek od tomasss »

Sarkasmic píše:nevtuším,zatím nejjednodušší pro mě je vrazit tam druhou lambdu,a zkusit esi se to zas rozsvítí...
Se svejma schopnostma si nejsem uplne jistej jak to merit... :D
Bejt tebou radsi se to naucim, protoze chyba muze bejt taky v kabelazi, dale v pojistce pro vyhrivaci okruh...a tohle okontrolovat merakem ti zabere dve minuty cisty prace, na rozdil od kutani zapeceny lambdy ve vejfuku behem valeni se pod autem po dobu mnohem delsi a s nejistym vysledkem.

Napeti zmeris jednoduse - pokud mas tri ci ctyrdratovou lambdu, vyhrivani ma samostatny dvoupolovy konektor takze merit za konektorem smerem k lambde, na multimetru rozsah V= rozsah 20V.
Obrázek

Proud zmeris tak ze jeden z polu propojis v konektoru dratem a druhej pol propojis pomoci multimetru s nastavenym rozsahem A= (zacni na nejvyssim rozsahu).
Obrázek
Co se tyce mereni signaloveho vystupu, da se orientacne taky - na multimetru rozsah V= rozsah 2V, minus na kostru a plus na vystup lambdy. Melo by to litat v rozsahu 0.1-0.8V.
Naposledy upravil(a) tomasss dne 11 led 2011 10:54, celkem upraveno 2 x.
_________________
Je: Mitsubishi Challenger 2002 3.0 V6 aut
Bylo: V40 D2 6q 88kW MY2017, 760GLE B280F AW71 108kW, 960II B6304S3 AW30-43 150kW, 2x 740TURBO B204GT M90 147kW, S70R B5234T3 AW50-42 176kW

Sarkasmic
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 8
Příspěvky: 1620
Registrován: 17 roků 5 měsíců
Bydliště: Žďár nad Sázavou
Vůz: Volvo 1980-97

#19 OBD-vysvětléní...

Příspěvek od Sarkasmic »

supr tome,zatím díky... :D
_________________
343 GL r.v. 1981 B14 2E,V70 r.v. 1997 B5234 T3

Sarkasmic
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 8
Příspěvky: 1620
Registrován: 17 roků 5 měsíců
Bydliště: Žďár nad Sázavou
Vůz: Volvo 1980-97

#20 OBD-vysvětléní...

Příspěvek od Sarkasmic »

tkaze esi sem to dobre pochopil-ten konektor se dvema draty,to je vyhrivani a ten co je sam spojenej s dalším samotným je data? Ja myslel opracene,ze ten samotnej je vyhrev.... :shock:
_________________
343 GL r.v. 1981 B14 2E,V70 r.v. 1997 B5234 T3

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 9
Příspěvky: 2166
Registrován: 15 roků 11 měsíců
Bydliště: Sydney - AUS
Vůz: Mitsubishi Challenger

#21 OBD-vysvětléní...

Příspěvek od tomasss »

Sarkasmic píše:takze esi sem to dobre pochopil-ten konektor se dvema draty,to je vyhrivani a ten co je sam spojenej s dalším samotným je data?
Jj.
_________________
Je: Mitsubishi Challenger 2002 3.0 V6 aut
Bylo: V40 D2 6q 88kW MY2017, 760GLE B280F AW71 108kW, 960II B6304S3 AW30-43 150kW, 2x 740TURBO B204GT M90 147kW, S70R B5234T3 AW50-42 176kW

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 10
Příspěvky: 837
Registrován: 19 roků 10 měsíců
Bydliště: Bělov

#22 OBD-vysvětléní...

Příspěvek od e.w.i.n.g.1 »

tomasss píše: 08 led 2011 19:40
Sarkasmic píše:Tak osciloskop ještě nevedu... :Search:
Elektronicky analyzatory lambdy jsem delal ja sam, jeden kousek mam ja a dalsi drtic :) muzu pripadne vyrobit dalsi, vychazelo to asi na stovku...
Ahoj, mohl bys vyrobit ten analyzátor lambda sondy nebo máš nějaký navíc? Mám na S90 tce Volvu pořád původní lambda sondy a auto má najeto už 406 tisíc a skoro 15 let jezdím na LPG. A ještě na 940tce bych chtěl lambda sondu zkontrolovat. DikY.
_________________
je: 1998 VOLVO S90 B6304S2, 1994 Volvo 940 B200F, 1986 VOLVO 740 B230FT (USA), 2011 Lincoln Town Car 4,6 V8

bylo: 1991 VOLVO 240 Polar B230F, 1996 VOLVO 960 kombi B6304S, Volvo 343,Volvo 740 2,4 TD, Volvo 740 B230F (USA), Dodge Aries 2,2 , Buick Century Station Wagon 3,8 V6, Mercury Cougar 4,2 V8, Ford LTD 5,0 V8, 1996 GMC Suburban 6,5 TD, 1993 Chevrolet Suburban 5,7 V8

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 9
Příspěvky: 2166
Registrován: 15 roků 11 měsíců
Bydliště: Sydney - AUS
Vůz: Mitsubishi Challenger

#23 OBD-vysvětléní...

Příspěvek od tomasss »

Sorry, uz zadny nemam, tohle bylo pred 10ti lety... :)
Nicmene pri urovni dnesni techniky bych vzal neco >takovyho<, nestoji to nic a mas to pekne graficky :wink:
Untitled.png
_________________
Je: Mitsubishi Challenger 2002 3.0 V6 aut
Bylo: V40 D2 6q 88kW MY2017, 760GLE B280F AW71 108kW, 960II B6304S3 AW30-43 150kW, 2x 740TURBO B204GT M90 147kW, S70R B5234T3 AW50-42 176kW

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 10
Příspěvky: 837
Registrován: 19 roků 10 měsíců
Bydliště: Bělov

#24 OBD-vysvětléní...

Příspěvek od e.w.i.n.g.1 »

Jáj díky, a jak se do toho ta lambda sonda připojí? Je tam nějaká zástrčka nebo jak to funguje?
A je to doufám už poskládaná krabička? Vypadlo to nějaké rozebrané na některých obrázkoch.
Mám obavy, aby to nepřišlo po dílech a doma si poskládaj. Do takových velkých akcí bych se totiž raději nepouštěl, to by nedopadlo dobře.
Bojím se, že to bude rozebrané, pod inzerátem jsou totiž fotky a je tam sáček s hromadou dílů... :-(
DSO138.jpg
DSO138.jpg (33.66 KiB) Zobrazeno 241 x
Zadal jsem na tom internetu v té stránce, co jsi poslal toto: dso138 completed (nevím, jestli to je dobře anglicky, ale asi ano jakože kompletní).
Ale nenašlo to poskládaný ten přístroj. Všechno jen rozebrané.
Naposledy upravil(a) e.w.i.n.g.1 dne 25 lis 2020 11:08, celkem upraveno 2 x.
_________________
je: 1998 VOLVO S90 B6304S2, 1994 Volvo 940 B200F, 1986 VOLVO 740 B230FT (USA), 2011 Lincoln Town Car 4,6 V8

bylo: 1991 VOLVO 240 Polar B230F, 1996 VOLVO 960 kombi B6304S, Volvo 343,Volvo 740 2,4 TD, Volvo 740 B230F (USA), Dodge Aries 2,2 , Buick Century Station Wagon 3,8 V6, Mercury Cougar 4,2 V8, Ford LTD 5,0 V8, 1996 GMC Suburban 6,5 TD, 1993 Chevrolet Suburban 5,7 V8

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 10
Příspěvky: 837
Registrován: 19 roků 10 měsíců
Bydliště: Bělov

#25 OBD-vysvětléní...

Příspěvek od e.w.i.n.g.1 »

Ale podařilo se mi objednat ten kábl do diagnostiky na S90: https://www.ebay.com/itm/332189303443

Objednal jsem nejdřív za 108 Korun, ale čínan to zrušil. Pak jsem našel toto sice dražší, ale objednal jsem raději 2x ten kabel. Kdyby sa ten jeden pokazil. Ať je náhradní.
Že to vyjde o tolik levněji aj s dopravou od těch číňanů takovou dálku než u nás v obchodě.. A když si vezmu, kolik stojí jen doprava u nás po ČR - česká pošta apod...
Kolik musí stát ta doprava z ČLR ? To mi nejde do hlavy... Musí to být už v té ceně zahrnuté i ta doprava... Ale kolik stojí samotný výrobek? Bez poštovného? To nevím...
_________________
je: 1998 VOLVO S90 B6304S2, 1994 Volvo 940 B200F, 1986 VOLVO 740 B230FT (USA), 2011 Lincoln Town Car 4,6 V8

bylo: 1991 VOLVO 240 Polar B230F, 1996 VOLVO 960 kombi B6304S, Volvo 343,Volvo 740 2,4 TD, Volvo 740 B230F (USA), Dodge Aries 2,2 , Buick Century Station Wagon 3,8 V6, Mercury Cougar 4,2 V8, Ford LTD 5,0 V8, 1996 GMC Suburban 6,5 TD, 1993 Chevrolet Suburban 5,7 V8
Odpovědět
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Zpět na „700 / 900 - opravy“