B280E - nastaveni bohatosti
- Autor
- Zpráva
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 25
- Příspěvky: 1067
- Registrován: 17 roků 4 měsíce
- Bydliště: Bangkok
- Vůz: XC70 B5244T3 '02
#1 B280E - nastaveni bohatosti
Tusi nekdo, jak nastavit bohatost smesi na B280E? Tzn. PRV s LH Jet 2.2, bez lambdy a katu. Na vaze vzduchu je nejakej sroub (bo spis spunt sse dvema dirama), se kterym jde otacet - jenze podezrele zlehka a neprijde mi, ze by to melo nejakej vyznam na chod motoru...
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 8
- Příspěvky: 2166
- Registrován: 15 roků 11 měsíců
- Bydliště: Sydney - AUS
- Vůz: Mitsubishi Challenger
#2 B280E - nastaveni bohatosti
Existuje vic verzi vah vzduchu, a regulace funguje jen na tech ktery maj ono tocitko se zarezem ve stylu sroubu. Ja tam treba mam slepej sroub a taky to nema vliv.
Jinak rad bych dotaz rozsiril i na B280F, coz je PRV s katem a lambdou - existuje i tady nejaka moznost manualni regulace? Nebo si to vsechno dopocitava podle lambdy? Kdyz totiz jedu na benzin, smrdi to jako moc bohaty. Jediny o cem vim je cerny plastovy tocitko pred klapkou kterym se da pripoustet vzduch, ale nejak nerozumim tomu proc by se to melo delat kdyz to ma lambdu...
Jinak rad bych dotaz rozsiril i na B280F, coz je PRV s katem a lambdou - existuje i tady nejaka moznost manualni regulace? Nebo si to vsechno dopocitava podle lambdy? Kdyz totiz jedu na benzin, smrdi to jako moc bohaty. Jediny o cem vim je cerny plastovy tocitko pred klapkou kterym se da pripoustet vzduch, ale nejak nerozumim tomu proc by se to melo delat kdyz to ma lambdu...
_________________
Je: Mitsubishi Challenger 2002 3.0 V6 aut
Bylo: V40 D2 6q 88kW MY2017, 760GLE B280F AW71 108kW, 960II B6304S3 AW30-43 150kW, 2x 740TURBO B204GT M90 147kW, S70R B5234T3 AW50-42 176kW
Je: Mitsubishi Challenger 2002 3.0 V6 aut
Bylo: V40 D2 6q 88kW MY2017, 760GLE B280F AW71 108kW, 960II B6304S3 AW30-43 150kW, 2x 740TURBO B204GT M90 147kW, S70R B5234T3 AW50-42 176kW
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 25
- Příspěvky: 1067
- Registrován: 17 roků 4 měsíce
- Bydliště: Bangkok
- Vůz: XC70 B5244T3 '02
#3 B280E - nastaveni bohatosti
plastovy tocitko je pokud vim vzduch jen pro volnobeh...
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 8
- Příspěvky: 2166
- Registrován: 15 roků 11 měsíců
- Bydliště: Sydney - AUS
- Vůz: Mitsubishi Challenger
#4 B280E - nastaveni bohatosti
Ten vzduch ti tam jde jak na volnobeh tak pri normalni jizde, nebot usti tesne pred klapku...bavil jsem se o tom se Sorelem a ten pomer se tim pry taky da trochu stelovat...Drtic píše:plastovy tocitko je pokud vim vzduch jen pro volnobeh...
_________________
Je: Mitsubishi Challenger 2002 3.0 V6 aut
Bylo: V40 D2 6q 88kW MY2017, 760GLE B280F AW71 108kW, 960II B6304S3 AW30-43 150kW, 2x 740TURBO B204GT M90 147kW, S70R B5234T3 AW50-42 176kW
Je: Mitsubishi Challenger 2002 3.0 V6 aut
Bylo: V40 D2 6q 88kW MY2017, 760GLE B280F AW71 108kW, 960II B6304S3 AW30-43 150kW, 2x 740TURBO B204GT M90 147kW, S70R B5234T3 AW50-42 176kW
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 25
- Příspěvky: 1067
- Registrován: 17 roků 4 měsíce
- Bydliště: Bangkok
- Vůz: XC70 B5244T3 '02
#5 B280E - nastaveni bohatosti
Teoreticky jde i kdyz seslapnes plyn...ale myslim si, ze ten proud vzduchu je oproti tomu co proudi pres klapku temer neznatelnej..nebo se pletu? Jsou tu taky jiny odbornici, nez my dva?
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 1
- Příspěvky: 275
- Registrován: 17 roků 9 měsíců
- Vůz: Volva
- Bydliště: Havlíčkův Brod
#6 B280E - nastaveni bohatosti
A reguluje ti vůbec lambda? Občas bývá po smrti a pak počítač nastavuje nějaký nouzový režim. Informace si pak bere jen z teploty motoru, váhy vzduchu a polohy škrtící klapky. Víc by ti asi poradil Standa z Brna ...
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 25
- Příspěvky: 1067
- Registrován: 17 roků 4 měsíce
- Bydliště: Bangkok
- Vůz: XC70 B5244T3 '02
#7 B280E - nastaveni bohatosti
No, jenze ja lambdu nemam, o to mi prave jde.. E motory lambdu narozdil od F nemaji..
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 8
- Příspěvky: 2166
- Registrován: 15 roků 11 měsíců
- Bydliště: Sydney - AUS
- Vůz: Mitsubishi Challenger
#8 B280E - nastaveni bohatosti
A jestli to byl dotaz na mne tak reguluje - resp. napeti na ni lita cca 0.1-0.9V.Fery píše:A reguluje ti vůbec lambda?
_________________
Je: Mitsubishi Challenger 2002 3.0 V6 aut
Bylo: V40 D2 6q 88kW MY2017, 760GLE B280F AW71 108kW, 960II B6304S3 AW30-43 150kW, 2x 740TURBO B204GT M90 147kW, S70R B5234T3 AW50-42 176kW
Je: Mitsubishi Challenger 2002 3.0 V6 aut
Bylo: V40 D2 6q 88kW MY2017, 760GLE B280F AW71 108kW, 960II B6304S3 AW30-43 150kW, 2x 740TURBO B204GT M90 147kW, S70R B5234T3 AW50-42 176kW
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 25
- Příspěvky: 1067
- Registrován: 17 roků 4 měsíce
- Bydliště: Bangkok
- Vůz: XC70 B5244T3 '02
#9 B280E - nastaveni bohatosti
Docela by se mi hodil nejakej tip.. nemuzu to nikde pohledat a spotreba 15/100 me zacina pomalu nicit
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 8
- Příspěvky: 2166
- Registrován: 15 roků 11 měsíců
- Bydliště: Sydney - AUS
- Vůz: Mitsubishi Challenger
#10 B280E - nastaveni bohatosti
Zkus si projit >tohle< vlakno, docela tam resej nastaveni smesi...
jo a pak jeste >tenhle< dokument...nechapu ze jsem ho nenasel driv
BTW: >tady< v haynesu jasne pisou ze nastaveni bohatosti je koleckem na vaze...
A jeste neco - cvaka ti mikrospinac pro volnobeh/plyn? Ja mel ten celej mechanismus komplet rozhozenej, navod treba >tady<
jo a pak jeste >tenhle< dokument...nechapu ze jsem ho nenasel driv
BTW: >tady< v haynesu jasne pisou ze nastaveni bohatosti je koleckem na vaze...
A jeste neco - cvaka ti mikrospinac pro volnobeh/plyn? Ja mel ten celej mechanismus komplet rozhozenej, navod treba >tady<
jo a kdyz se podivas do myho podpisu tak nechapu co resisDrtic píše:spotreba 15/100 me zacina pomalu nicit
_________________
Je: Mitsubishi Challenger 2002 3.0 V6 aut
Bylo: V40 D2 6q 88kW MY2017, 760GLE B280F AW71 108kW, 960II B6304S3 AW30-43 150kW, 2x 740TURBO B204GT M90 147kW, S70R B5234T3 AW50-42 176kW
Je: Mitsubishi Challenger 2002 3.0 V6 aut
Bylo: V40 D2 6q 88kW MY2017, 760GLE B280F AW71 108kW, 960II B6304S3 AW30-43 150kW, 2x 740TURBO B204GT M90 147kW, S70R B5234T3 AW50-42 176kW
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 25
- Příspěvky: 1067
- Registrován: 17 roků 4 měsíce
- Bydliště: Bangkok
- Vůz: XC70 B5244T3 '02
#11 B280E - nastaveni bohatosti
Na tech turbokostkach jsou jeste vetsi pacienti, nez tadyturbokostky píše: Originally Posted by CFL940
I've heard a n/a 850 run straight pipe and the sound made me want to cut my penis off and throw it in the river.
Ten greenbook mam taky, dokonce i v lepsi kvalite, nezmrsene OCR... ale potiz je, ze je dost nekompletni a kompletni se mi ho nikde nepodarilo sehnat. Vzdy jen ruzny kopie tohodle... ad haynes - dobry, to jsem nemel..obrazek mi jen potvrzuje, ze je dost mozny, ze mam na aute jinou vahu vzduchu, nez tam patri... tahle ma regulacni sroub, ja tam mam jen jakejsi spunt se dvema dirama
Naposledy upravil(a) Drtic dne 29 lis 2009 20:09, celkem upraveno 1 x.
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 8
- Příspěvky: 2166
- Registrován: 15 roků 11 měsíců
- Bydliště: Sydney - AUS
- Vůz: Mitsubishi Challenger
#12 B280E - nastaveni bohatosti
Kdyz jsem auto koupil, byla tam vaha s regulacnim sroubem co opravdu reguloval. Vaha ale byla v haji, a kdyz jsem podle bosch cisla koupil identickou jinou ze statu, prisla mi uplne stejna, akorat sroub je slepej...mozna by stalo za to se do vahy kouknout, podle mne zvlast u tebe je to jedinej regulacni prvek...staci odendat tu vrchni placku a najdes tam desticku a potak...
_________________
Je: Mitsubishi Challenger 2002 3.0 V6 aut
Bylo: V40 D2 6q 88kW MY2017, 760GLE B280F AW71 108kW, 960II B6304S3 AW30-43 150kW, 2x 740TURBO B204GT M90 147kW, S70R B5234T3 AW50-42 176kW
Je: Mitsubishi Challenger 2002 3.0 V6 aut
Bylo: V40 D2 6q 88kW MY2017, 760GLE B280F AW71 108kW, 960II B6304S3 AW30-43 150kW, 2x 740TURBO B204GT M90 147kW, S70R B5234T3 AW50-42 176kW
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 25
- Příspěvky: 1067
- Registrován: 17 roků 4 měsíce
- Bydliště: Bangkok
- Vůz: XC70 B5244T3 '02
#13 B280E - nastaveni bohatosti
tomass: Nojo, kuchnout to me nenapadlo!:fool: Vyzkousim...
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 8
- Příspěvky: 2166
- Registrován: 15 roků 11 měsíců
- Bydliště: Sydney - AUS
- Vůz: Mitsubishi Challenger
#14 B280E - nastaveni bohatosti
Tak co, probehla operace a nebo pitva?
_________________
Je: Mitsubishi Challenger 2002 3.0 V6 aut
Bylo: V40 D2 6q 88kW MY2017, 760GLE B280F AW71 108kW, 960II B6304S3 AW30-43 150kW, 2x 740TURBO B204GT M90 147kW, S70R B5234T3 AW50-42 176kW
Je: Mitsubishi Challenger 2002 3.0 V6 aut
Bylo: V40 D2 6q 88kW MY2017, 760GLE B280F AW71 108kW, 960II B6304S3 AW30-43 150kW, 2x 740TURBO B204GT M90 147kW, S70R B5234T3 AW50-42 176kW
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 25
- Příspěvky: 1067
- Registrován: 17 roků 4 měsíce
- Bydliště: Bangkok
- Vůz: XC70 B5244T3 '02
#15 B280E - nastaveni bohatosti
Snad v sobotu...jeste se uvidi, nebyl cas.. a tak porad statecne jezdim, posledni tankovani za 15,5
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 25
- Příspěvky: 1067
- Registrován: 17 roků 4 měsíce
- Bydliště: Bangkok
- Vůz: XC70 B5244T3 '02
#16 B280E - nastaveni bohatosti
Vaha kuchnuta, zjisteno nasledujici: Spunt, ktery je na miste regulacniho sroubu staci navrtat, chytnoutto klesti a vyndat. pod nimn se ukryva zazracny regulacni sroub... ted uz jen zajet na emise a nastavit spravny pomer
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 25
- Příspěvky: 1067
- Registrován: 17 roků 4 měsíce
- Bydliště: Bangkok
- Vůz: XC70 B5244T3 '02
#17 B280E - nastaveni bohatosti
Pokracovani story:
Jde o devitku B280E - LH jet 2.2 bez lambdy. Lambdu jsem namontoval dodatecne pouze s pripojenim na analyzator..
Porad to nejde seridit... namontoval jsem tam lambdu a pripojil k ni analyzator. Sroubem na vaze vzduchu jsem seridil bohatost tak, ze na analyzatoru to na volnobeh krasne lita 0,2 - 1 V. Bohuzel to stejne smrdi jak trabant, a i kdyz bylo nastaveni predtim bohate, svicky vypadaly, jako kdyz spalujou chudou smes - tzn. bily az svetle sedy... zadej skvarek. Z toho vyplyva, ze to nejspis spatne spaluje -> neco je spatne v zapalovani. Bylo mi receno, ze ty kysliky co detekuje lambda muzou bejt stejnetak z nespaleny smesi- je to mozny?
Meril jsem odpor vinuti na civce a je v normach (snad jen primar ma mit 0,6 - 1 ohm a ja mam 1,3..muze to byt problem?) Muze civka delat neplechu i pres to, ze odpor na vinuti ma papirove spravny?
Co snimac polohy klikovky na setrvaku, muze davat spatny hodnoty, i kdyz rucicka otackomeru ukazuje subjektivne spravne?
Muze vubec neco takovyho, jako slaba jiskra nastat a zpusobovat problemy?
Auto jede, startuje.. akorat nema vykon, jaky by melo - jede blbe..
Rozhodl jsem se dat namontovat sekvencni LPG od BRC a na plyn je to jeste o neco horsi, nez na benzin. Dokonce se mi stalo, ze zapalovani pri jizde na plyn i vynechalo.
Mate nejaky tipy?
Uz nad serizenim tohodle motoru badam rok a porad nic...Pokud se mi to v dohledne dobe seridit nepodari, vazne uvazuju o rozborce a porizeni novejsi 960 s radovym 6valem.
Jde o devitku B280E - LH jet 2.2 bez lambdy. Lambdu jsem namontoval dodatecne pouze s pripojenim na analyzator..
Porad to nejde seridit... namontoval jsem tam lambdu a pripojil k ni analyzator. Sroubem na vaze vzduchu jsem seridil bohatost tak, ze na analyzatoru to na volnobeh krasne lita 0,2 - 1 V. Bohuzel to stejne smrdi jak trabant, a i kdyz bylo nastaveni predtim bohate, svicky vypadaly, jako kdyz spalujou chudou smes - tzn. bily az svetle sedy... zadej skvarek. Z toho vyplyva, ze to nejspis spatne spaluje -> neco je spatne v zapalovani. Bylo mi receno, ze ty kysliky co detekuje lambda muzou bejt stejnetak z nespaleny smesi- je to mozny?
Meril jsem odpor vinuti na civce a je v normach (snad jen primar ma mit 0,6 - 1 ohm a ja mam 1,3..muze to byt problem?) Muze civka delat neplechu i pres to, ze odpor na vinuti ma papirove spravny?
Co snimac polohy klikovky na setrvaku, muze davat spatny hodnoty, i kdyz rucicka otackomeru ukazuje subjektivne spravne?
Muze vubec neco takovyho, jako slaba jiskra nastat a zpusobovat problemy?
Auto jede, startuje.. akorat nema vykon, jaky by melo - jede blbe..
Rozhodl jsem se dat namontovat sekvencni LPG od BRC a na plyn je to jeste o neco horsi, nez na benzin. Dokonce se mi stalo, ze zapalovani pri jizde na plyn i vynechalo.
Mate nejaky tipy?
Uz nad serizenim tohodle motoru badam rok a porad nic...Pokud se mi to v dohledne dobe seridit nepodari, vazne uvazuju o rozborce a porizeni novejsi 960 s radovym 6valem.
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 6
- Příspěvky: 1620
- Registrován: 17 roků 5 měsíců
- Bydliště: Žďár nad Sázavou
- Vůz: Volvo 1980-97
#18 B280E - nastaveni bohatosti
Takže namátko zkusit-jinou váhu vzduchu-jestli tahle nekecá, snímač otáček. Cívky bych zkusil taktéž-cívka má jen dva stavy-je dobrá a je špatná... čidlo klepání už si tuším řešil ne? Lambda je tam ta co tam má bejt na 100%? Haby se jí to taky nezdálo. ŘJ ze skoušela jiná? (Má B28E taktéž zvlášt ŘJ pro motor a pro zapalování?) Čidla vody jsou ready? Nemyslí si motor,že je studenej a neobohacuje zbytečně???
_________________
343 GL r.v. 1981 B14 2E,V70 r.v. 1997 B5234 T3
343 GL r.v. 1981 B14 2E,V70 r.v. 1997 B5234 T3
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 25
- Příspěvky: 1067
- Registrován: 17 roků 4 měsíce
- Bydliště: Bangkok
- Vůz: XC70 B5244T3 '02
#19 B280E - nastaveni bohatosti
Cidlo teploty je ok, vahy jsem zkousel 2, i jsem tu jednu cistil sprejem k tomu urcenym. Nova vaha je darda...kdyz bych si byl jistej ze je to skutecne ona, koupim ji. Takhle ale nevim, jestli to vahou skutecne je nebo ne...
Senzory klepani jsou ok.
Auto jede, takze v tom pripade je civka taky ok.
Zkusim prohodit vykonovy stupen zapalovani, mam jeden novy.
Lambda je univerzal, ale je to jedno - na zadnou jednotku napojena neni, jen na analyzator...
Senzor otacek jsem nezkousel, ale to neni takova investice, tak ho muzu zkusit vymenit. I kdyz ten by mel mit taky 2 stavy- bud jde nebo nejde ne??
RJ jsem jinou nezkousel a B28E ma jinou jendotku zapalovani, nebot je to jeste mechanicky vstrik i zapalovani...
Senzory klepani jsou ok.
Auto jede, takze v tom pripade je civka taky ok.
Zkusim prohodit vykonovy stupen zapalovani, mam jeden novy.
Lambda je univerzal, ale je to jedno - na zadnou jednotku napojena neni, jen na analyzator...
Senzor otacek jsem nezkousel, ale to neni takova investice, tak ho muzu zkusit vymenit. I kdyz ten by mel mit taky 2 stavy- bud jde nebo nejde ne??
RJ jsem jinou nezkousel a B28E ma jinou jendotku zapalovani, nebot je to jeste mechanicky vstrik i zapalovani...
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 6
- Příspěvky: 1620
- Registrován: 17 roků 5 měsíců
- Bydliště: Žďár nad Sázavou
- Vůz: Volvo 1980-97
#20 B280E - nastaveni bohatosti
No snímač otáček má tři stavy-jde,nejde,hlásí bludy. Pak mě ještě napadá-komprese se měřila? Nepřisává si to vzduch přes brzdovej posilovač? A víc mě toho takle narychlo od stolu nenapadá...
_________________
343 GL r.v. 1981 B14 2E,V70 r.v. 1997 B5234 T3
343 GL r.v. 1981 B14 2E,V70 r.v. 1997 B5234 T3
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 25
- Příspěvky: 1067
- Registrován: 17 roků 4 měsíce
- Bydliště: Bangkok
- Vůz: XC70 B5244T3 '02
#21 B280E - nastaveni bohatosti
Ale pokud by hlasil bludy, poznal bych to podle ukazatele rpm na palubce, nebo ne?
Komprese merena minuly tyden - vsech 6 valcu je ok, temer naprosto stejne.
Prisavani vzduchu jsem resil taky. Nejspis si to prisava pres filtr benzinovych vyparu - nevim, jak ma davat spravne. Posilovac tesni, zkousel jsem i ucpat vsechny podtlakove vyvody v sani..
Komprese merena minuly tyden - vsech 6 valcu je ok, temer naprosto stejne.
Prisavani vzduchu jsem resil taky. Nejspis si to prisava pres filtr benzinovych vyparu - nevim, jak ma davat spravne. Posilovac tesni, zkousel jsem i ucpat vsechny podtlakove vyvody v sani..
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 6
- Příspěvky: 1620
- Registrován: 17 roků 5 měsíců
- Bydliště: Žďár nad Sázavou
- Vůz: Volvo 1980-97
#22 B280E - nastaveni bohatosti
na ukazateli rpm bys to nepoznal,snímač otáček mluví nemýlim li se s řj,a otáčkoměr si bere signál jinde... Teda možná že B28E je to jinak... Neznám ho vůbec...
_________________
343 GL r.v. 1981 B14 2E,V70 r.v. 1997 B5234 T3
343 GL r.v. 1981 B14 2E,V70 r.v. 1997 B5234 T3
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 25
- Příspěvky: 1067
- Registrován: 17 roků 4 měsíce
- Bydliště: Bangkok
- Vůz: XC70 B5244T3 '02
#23 B280E - nastaveni bohatosti
Ok, tak ho urcite vymenim... btw a nenu to B28E ale B280E. To je veeelkej rozdil, vsechno jinak
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 25
- Příspěvky: 1067
- Registrován: 17 roků 4 měsíce
- Bydliště: Bangkok
- Vůz: XC70 B5244T3 '02
#24 B280E - nastaveni bohatosti
Tak to jsem se unahlil, ten bazmek stoji 53 ecek...
https://www.skandix.de/en/spare-parts/electrics/sender-units-sensors/sensor-crankshaft-pulse/1014668/
https://www.skandix.de/en/spare-parts/electrics/sender-units-sensors/sensor-crankshaft-pulse/1014668/
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 25
- Příspěvky: 1067
- Registrován: 17 roků 4 měsíce
- Bydliště: Bangkok
- Vůz: XC70 B5244T3 '02
#25 B280E - nastaveni bohatosti
Tak jsem hledal a nasel cennou informaci o zapalovaci civce, a sice ze i kdyz projde testem impedance, nemusi to znamenat, ze je ok..
-
- Podobná témata
- Odpovědi
- Zobrazení
- Poslední příspěvek