Odpouštění chladiva
- Autor
- Zpráva
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 7
- Příspěvky: 303
- Registrován: 15 roků 6 měsíců
- Bydliště: Plzeň
- Vůz: Není
#1 Odpouštění chladiva
Tak ještě jeden dotaz. Po tom co mi tekl ventil topení, znatelně poklesla hladina chladiva. Momentálně jsem někde u rysky "MIN" a jelikož si nejsem jist koncentrací, rozhodl jsem se chladivo vyměnit kompletně. Dozvěděl jsem se, že kdesi na motoru na straně u spolujezdce zezadu bloku je odpouštěcí šroub/zátka. Takže jestli chápu dobře, pokud odpojím hadice u "radiátoru", dám teplotu na MAX a zároveň vyšroubuju tu zátku, mělo by mi vytéct maximální (v daných podmínkách) možné množství starého chladiva? Porůznu jsem se dočetl, že není od věci celý chladící okruh "propláchnout" vodou, ale při současných teplotách se mi to nezdá moc rozumné. Díky za rady.
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 5
- Příspěvky: 3224
- Registrován: 15 roků 10 měsíců
- Bydliště: Slaný, okr. Kladno
- Vůz: SAAB 9-5 AERO 04, V70II R 04, C70 T5 98
#2 Odpouštění chladiva
já bych radši koupil hustoměr (30 kč) a zkontroloval toleranci teplot, než to měnit celé.Tom85 píše:Tak ještě jeden dotaz. Po tom co mi tekl ventil topení, znatelně poklesla hladina chladiva. Momentálně jsem někde u rysky "MIN" a jelikož si nejsem jist koncentrací, rozhodl jsem se chladivo vyměnit kompletně. Dozvěděl jsem se, že kdesi na motoru na straně u spolujezdce zezadu bloku je odpouštěcí šroub/zátka. Takže jestli chápu dobře, pokud odpojím hadice u "radiátoru", dám teplotu na MAX a zároveň vyšroubuju tu zátku, mělo by mi vytéct maximální (v daných podmínkách) možné množství starého chladiva? Porůznu jsem se dočetl, že není od věci celý chladící okruh "propláchnout" vodou, ale při současných teplotách se mi to nezdá moc rozumné. Díky za rady.
Moc tomu nerozumím ale proplachování dle mého názoru nemá smysl. V destilce přeci nejsou nečistoty ani minerály, takže trubky by měly být ok.
A když už výměna, tak já bych to vytáhl žanetkou (stříkačkou) a nasogastrální sondou..
_________________
V70R II 2,5T AWD, manual, 220 KW,´04, SAAB 9-5 AERO 2.3T, B235R, manual, 184 kW, ´03, Volvo C70 2,0 T5, B5204T3, 166kW ´98, manual, ARD tuning stage 2, 195kW,
bylo Volvo 460 2.0, B20F manual, 80kW,´95, bylo Volvo V70 2.5 10V, B5252S automat, 106kW,´99, bylo Volvo 850 R, 2.3, B5234T5 automat, 176kW,´96, Volvo V70 T5 2.3, B5234T3, manual, 176kW, ´99,
Vstup do galerie ZDE
V70R II 2,5T AWD, manual, 220 KW,´04, SAAB 9-5 AERO 2.3T, B235R, manual, 184 kW, ´03, Volvo C70 2,0 T5, B5204T3, 166kW ´98, manual, ARD tuning stage 2, 195kW,
bylo Volvo 460 2.0, B20F manual, 80kW,´95, bylo Volvo V70 2.5 10V, B5252S automat, 106kW,´99, bylo Volvo 850 R, 2.3, B5234T5 automat, 176kW,´96, Volvo V70 T5 2.3, B5234T3, manual, 176kW, ´99,
Vstup do galerie ZDE
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 7
- Příspěvky: 303
- Registrován: 15 roků 6 měsíců
- Bydliště: Plzeň
- Vůz: Není
#3 Odpouštění chladiva
Jde mi o to, že to chci doplnit a nevím co tam pořádně je. Pro klid na duši to chci prostě vyměnit.
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 5
- Příspěvky: 3224
- Registrován: 15 roků 10 měsíců
- Bydliště: Slaný, okr. Kladno
- Vůz: SAAB 9-5 AERO 04, V70II R 04, C70 T5 98
#4 Odpouštění chladiva
já bych jel podle barvy a šmitec: červená-zelená-modrá. Dyť je to stejně putna. hlavně, že to nezmrzne.Tom85 píše:Jde mi o to, že to chci doplnit a nevím co tam pořádně je. Pro klid na duši to chci prostě vyměnit.
Jinak se ti to prodraží, protože to spolkne podle mně i 2-3 flašky.
Předchozí majitel ( tys to kupoval zde na fóru, ne? ) ti řekne, co tam nalejt.
_________________
V70R II 2,5T AWD, manual, 220 KW,´04, SAAB 9-5 AERO 2.3T, B235R, manual, 184 kW, ´03, Volvo C70 2,0 T5, B5204T3, 166kW ´98, manual, ARD tuning stage 2, 195kW,
bylo Volvo 460 2.0, B20F manual, 80kW,´95, bylo Volvo V70 2.5 10V, B5252S automat, 106kW,´99, bylo Volvo 850 R, 2.3, B5234T5 automat, 176kW,´96, Volvo V70 T5 2.3, B5234T3, manual, 176kW, ´99,
Vstup do galerie ZDE
V70R II 2,5T AWD, manual, 220 KW,´04, SAAB 9-5 AERO 2.3T, B235R, manual, 184 kW, ´03, Volvo C70 2,0 T5, B5204T3, 166kW ´98, manual, ARD tuning stage 2, 195kW,
bylo Volvo 460 2.0, B20F manual, 80kW,´95, bylo Volvo V70 2.5 10V, B5252S automat, 106kW,´99, bylo Volvo 850 R, 2.3, B5234T5 automat, 176kW,´96, Volvo V70 T5 2.3, B5234T3, manual, 176kW, ´99,
Vstup do galerie ZDE
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 7
- Příspěvky: 303
- Registrován: 15 roků 6 měsíců
- Bydliště: Plzeň
- Vůz: Není
#5 Odpouštění chladiva
Jj, ale já dostal grátis od znamýho mechanika 10L červený, tak jí tam chci dát.
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 2
- Příspěvky: 5784
- Registrován: 17 roků 8 měsíců
- Bydliště: R.I.P.
- Vůz: Volvo 760 GLE 1989 D 24 TIC
#6 Odpouštění chladiva
no strašně rád bych Tomášovi řekl co tam je ale sám nevím ,já jsem to jen změřil aby to v zimě nepopraskalo a dál jsem nic neřešildoktor píše:já bych jel podle barvy a šmitec: červená-zelená-modrá. Dyť je to stejně putna. hlavně, že to nezmrzne.Tom85 píše:Jde mi o to, že to chci doplnit a nevím co tam pořádně je. Pro klid na duši to chci prostě vyměnit.
Jinak se ti to prodraží, protože to spolkne podle mně i 2-3 flašky.
Předchozí majitel ( tys to kupoval zde na fóru, ne? ) ti řekne, co tam nalejt.
_________________
Volvo 760 GLE 1989 - D24 TIC - Sojkovka
Volvo V 70 II. 2000 - TDI ÁLA
Volvo V 70 R AWD 1998 Blondýny
Volvo 760 GLE 1989 - D24 TIC - Sojkovka
Volvo V 70 II. 2000 - TDI ÁLA
Volvo V 70 R AWD 1998 Blondýny
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 5
- Příspěvky: 3224
- Registrován: 15 roků 10 měsíců
- Bydliště: Slaný, okr. Kladno
- Vůz: SAAB 9-5 AERO 04, V70II R 04, C70 T5 98
#7 Odpouštění chladiva
Já myslím, že když tam naliješ cokoliv, tak to bude jedno. Dyť jsou to jenom trubky. ( a teď mě automechanici ukamenují )
_________________
V70R II 2,5T AWD, manual, 220 KW,´04, SAAB 9-5 AERO 2.3T, B235R, manual, 184 kW, ´03, Volvo C70 2,0 T5, B5204T3, 166kW ´98, manual, ARD tuning stage 2, 195kW,
bylo Volvo 460 2.0, B20F manual, 80kW,´95, bylo Volvo V70 2.5 10V, B5252S automat, 106kW,´99, bylo Volvo 850 R, 2.3, B5234T5 automat, 176kW,´96, Volvo V70 T5 2.3, B5234T3, manual, 176kW, ´99,
Vstup do galerie ZDE
V70R II 2,5T AWD, manual, 220 KW,´04, SAAB 9-5 AERO 2.3T, B235R, manual, 184 kW, ´03, Volvo C70 2,0 T5, B5204T3, 166kW ´98, manual, ARD tuning stage 2, 195kW,
bylo Volvo 460 2.0, B20F manual, 80kW,´95, bylo Volvo V70 2.5 10V, B5252S automat, 106kW,´99, bylo Volvo 850 R, 2.3, B5234T5 automat, 176kW,´96, Volvo V70 T5 2.3, B5234T3, manual, 176kW, ´99,
Vstup do galerie ZDE
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 7
- Příspěvky: 303
- Registrován: 15 roků 6 měsíců
- Bydliště: Plzeň
- Vůz: Není
#8 Odpouštění chladiva
No to nevadí. Stejně to co tam je teď je modrý a já mám červenou. Co jsem o tom četl tak tam bude o něco odlišné složení a i na těch kanystrech je uvedeno, že se odlišná chladiva nemají míchat. Proto se snažím zjistit jak z toho to starý co nejlépe dostat.
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 2
- Příspěvky: 2597
- Registrován: 17 roků 1 měsíc
- Vůz: V960, B6304F, 1992
- Bydliště: Piešťany/Praha
- Kontaktovat uživatele:
#9 Odpouštění chladiva
Naliat demi vodu, prejst par km (nechat ohriat aby sa otvoril termostat), nechat ochladnut a vyliat. Pripadne zopakovat este raz a naliat novu nemrzku.Tom85 píše:No to nevadí. Stejně to co tam je teď je modrý a já mám červenou. Co jsem o tom četl tak tam bude o něco odlišné složení a i na těch kanystrech je uvedeno, že se odlišná chladiva nemají míchat. Proto se snažím zjistit jak z toho to starý co nejlépe dostat.
_________________
Je:V960TURBOB204FT1991V960GLEB6304F1992
Bolo:V940SEB200FT1992V760GLED24T1985
Oprava pristrojoviek 2xx/7xx/9xx
Je:V960TURBOB204FT1991V960GLEB6304F1992
Bolo:V940SEB200FT1992V760GLED24T1985
Oprava pristrojoviek 2xx/7xx/9xx
-
Offline
- Servisman
- Příspěvků ve vlákně: 2
- Příspěvky: 906
- Registrován: 19 roků 4 měsíce
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
#10 Odpouštění chladiva
no hlavně nemíchat :idea: :!: :!: :!:
modra se zelenou ano ale ne s červenou, jedno je na bazi etylenglykolu druhy propylenglykolu.
modra se zelenou ano ale ne s červenou, jedno je na bazi etylenglykolu druhy propylenglykolu.
_________________
VOLVO C70 2.5 T aut. r.v. 1998. vstřiky 440ccm 19" turbo s provozem na E85
VOLVO 850 2.3 T5 20V r.v. 1996 man.R.I.P
50°06´18.15"S 14°21´31.50"V
VOLVO C70 2.5 T aut. r.v. 1998. vstřiky 440ccm 19" turbo s provozem na E85
VOLVO 850 2.3 T5 20V r.v. 1996 man.R.I.P
50°06´18.15"S 14°21´31.50"V
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 2
- Příspěvky: 5784
- Registrován: 17 roků 8 měsíců
- Bydliště: R.I.P.
- Vůz: Volvo 760 GLE 1989 D 24 TIC
#11 Odpouštění chladiva
no nejsem s toho moudrej ,a co by se stalo, jinak :?:marra píše:no hlavně nemíchat :idea: :!: :!: :!:
modra se zelenou ano ale ne s červenou, jedno je na bazi etylenglykolu druhy propylenglykolu.
_________________
Volvo 760 GLE 1989 - D24 TIC - Sojkovka
Volvo V 70 II. 2000 - TDI ÁLA
Volvo V 70 R AWD 1998 Blondýny
Volvo 760 GLE 1989 - D24 TIC - Sojkovka
Volvo V 70 II. 2000 - TDI ÁLA
Volvo V 70 R AWD 1998 Blondýny
-
Offline
- Servisman
- Příspěvků ve vlákně: 2
- Příspěvky: 906
- Registrován: 19 roků 4 měsíce
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
#12 Odpouštění chladiva
co jsem zkoušel, myslim tim fyzicky, tak nemrznoucí kapalina z původních -20 to spadlo na -5 tzn. že sis vlastně namíchal mrznoucí kapalinu
_________________
VOLVO C70 2.5 T aut. r.v. 1998. vstřiky 440ccm 19" turbo s provozem na E85
VOLVO 850 2.3 T5 20V r.v. 1996 man.R.I.P
50°06´18.15"S 14°21´31.50"V
VOLVO C70 2.5 T aut. r.v. 1998. vstřiky 440ccm 19" turbo s provozem na E85
VOLVO 850 2.3 T5 20V r.v. 1996 man.R.I.P
50°06´18.15"S 14°21´31.50"V
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 2
- Příspěvky: 2597
- Registrován: 17 roků 1 měsíc
- Vůz: V960, B6304F, 1992
- Bydliště: Piešťany/Praha
- Kontaktovat uživatele:
#13 Odpouštění chladiva
A pri vyssich teplotach sa zacne vysledny produkt zrazat.
_________________
Je:V960TURBOB204FT1991V960GLEB6304F1992
Bolo:V940SEB200FT1992V760GLED24T1985
Oprava pristrojoviek 2xx/7xx/9xx
Je:V960TURBOB204FT1991V960GLEB6304F1992
Bolo:V940SEB200FT1992V760GLED24T1985
Oprava pristrojoviek 2xx/7xx/9xx
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 5
- Příspěvky: 3224
- Registrován: 15 roků 10 měsíců
- Bydliště: Slaný, okr. Kladno
- Vůz: SAAB 9-5 AERO 04, V70II R 04, C70 T5 98
#14 Odpouštění chladiva
jsem přesvědčen, že se ty glykoly dohromady promíchají, určitě nebudou spolu chemicky reagovat, proste se v sobě rozpustí, stejně ako se oba rozpouštějí ve vodě a teplotná odolnost bude průměrem zastoupení obou kapalin.marra píše:no hlavně nemíchat :idea: :!: :!: :!:
modra se zelenou ano ale ne s červenou, jedno je na bazi etylenglykolu druhy propylenglykolu.
jediný problém by mohl nastat, kdyby byly spolu nemíchatelné (nerozpustitelné), ale o tom pochybuji
_________________
V70R II 2,5T AWD, manual, 220 KW,´04, SAAB 9-5 AERO 2.3T, B235R, manual, 184 kW, ´03, Volvo C70 2,0 T5, B5204T3, 166kW ´98, manual, ARD tuning stage 2, 195kW,
bylo Volvo 460 2.0, B20F manual, 80kW,´95, bylo Volvo V70 2.5 10V, B5252S automat, 106kW,´99, bylo Volvo 850 R, 2.3, B5234T5 automat, 176kW,´96, Volvo V70 T5 2.3, B5234T3, manual, 176kW, ´99,
Vstup do galerie ZDE
V70R II 2,5T AWD, manual, 220 KW,´04, SAAB 9-5 AERO 2.3T, B235R, manual, 184 kW, ´03, Volvo C70 2,0 T5, B5204T3, 166kW ´98, manual, ARD tuning stage 2, 195kW,
bylo Volvo 460 2.0, B20F manual, 80kW,´95, bylo Volvo V70 2.5 10V, B5252S automat, 106kW,´99, bylo Volvo 850 R, 2.3, B5234T5 automat, 176kW,´96, Volvo V70 T5 2.3, B5234T3, manual, 176kW, ´99,
Vstup do galerie ZDE
-
Offline
- Servisman
- Příspěvků ve vlákně: 1
- Příspěvky: 2427
- Registrován: 17 roků 10 měsíců
- Vůz: S80, 2,4
- Bydliště: Zlín
#15 Odpouštění chladiva
Doktore, mysli si co chceš, ale já bych tam červenou nedával. Marra má pravdu je to odzkoušeno a je to na průser. Jedině pořádně propláchnout a to minimálně 3x. To fakt není sranda a ty 2 chladící se spolu nesnáší.
_________________
V 740 GL r.v.88 B230F, ZF224HP , bylo V 960 B6304, 150kW s vlaječkou
V S80 , B5244S V 850 B5204
V 740 GL r.v.88 B230F, ZF224HP , bylo V 960 B6304, 150kW s vlaječkou
V S80 , B5244S V 850 B5204
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 7
- Příspěvky: 303
- Registrován: 15 roků 6 měsíců
- Bydliště: Plzeň
- Vůz: Není
#16 Odpouštění chladiva
Průplach bude. Snad najdu ten odpouštěcí šroub na bloku.
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 5
- Příspěvky: 3224
- Registrován: 15 roků 10 měsíců
- Bydliště: Slaný, okr. Kladno
- Vůz: SAAB 9-5 AERO 04, V70II R 04, C70 T5 98
#17 Odpouštění chladiva
jo víc hlav víc ví, ja o tom vím prd, kdybych měl 10 litrů červený, tak to samosebou taky nemíchám. Ale já bych to stejně sám nedělal a nechal bych to servisu. Neumím to a ani setím netrápím.jarek.krizan píše:Doktore, mysli si co chceš, ale já bych tam červenou nedával. Marra má pravdu je to odzkoušeno a je to na průser. Jedině pořádně propláchnout a to minimálně 3x. To fakt není sranda a ty 2 chladící se spolu nesnáší.
_________________
V70R II 2,5T AWD, manual, 220 KW,´04, SAAB 9-5 AERO 2.3T, B235R, manual, 184 kW, ´03, Volvo C70 2,0 T5, B5204T3, 166kW ´98, manual, ARD tuning stage 2, 195kW,
bylo Volvo 460 2.0, B20F manual, 80kW,´95, bylo Volvo V70 2.5 10V, B5252S automat, 106kW,´99, bylo Volvo 850 R, 2.3, B5234T5 automat, 176kW,´96, Volvo V70 T5 2.3, B5234T3, manual, 176kW, ´99,
Vstup do galerie ZDE
V70R II 2,5T AWD, manual, 220 KW,´04, SAAB 9-5 AERO 2.3T, B235R, manual, 184 kW, ´03, Volvo C70 2,0 T5, B5204T3, 166kW ´98, manual, ARD tuning stage 2, 195kW,
bylo Volvo 460 2.0, B20F manual, 80kW,´95, bylo Volvo V70 2.5 10V, B5252S automat, 106kW,´99, bylo Volvo 850 R, 2.3, B5234T5 automat, 176kW,´96, Volvo V70 T5 2.3, B5234T3, manual, 176kW, ´99,
Vstup do galerie ZDE
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 1
- Příspěvky: 1064
- Registrován: 17 roků 5 měsíců
- Bydliště: Bangkok
- Vůz: XC70 B5244T3 '02
#18 Odpouštění chladiva
Odpousteci sroub na bloku najdes, u me mel takovej jakoby nahubek na hadici. Ja osobne jsem proplachoval a vyplatilo se... vylitalo spousty bordelu, predtim tam misto destilky byla lita normalni voda. Proplachoval jsem nejakou hadici od vodni pumpy ci kde..uz nevim. A zatkou to litalo ven. Od te doby to znatelne lip topi a uz tam leju jen destilku + nemrzku..
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 7
- Příspěvky: 303
- Registrován: 15 roků 6 měsíců
- Bydliště: Plzeň
- Vůz: Není
#19 Odpouštění chladiva
A kde presne je ? :neutral:Drtic píše:Odpousteci sroub na bloku najdes, u me mel takovej jakoby nahubek na hadici. Ja osobne jsem proplachoval a vyplatilo se... vylitalo spousty bordelu, predtim tam misto destilky byla lita normalni voda. Proplachoval jsem nejakou hadici od vodni pumpy ci kde..uz nevim. A zatkou to litalo ven. Od te doby to znatelne lip topi a uz tam leju jen destilku + nemrzku..
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 1
- Příspěvky: 1740
- Registrován: 19 roků 11 měsíců
- Bydliště: Brno
- Vůz: Amazon, 1800ES, 240, 480, 740,760, T603
- x 1
#20 Odpouštění chladiva
zhruba pod čtvrtou svíčkou (nejblíž převodovce) v úrovni olejového filtru, má to náústek na hadici. po povolení (tuším 13mm) asi nic nepoteče - náústek zcela vyšroubovat a díru prošťárat vrtákem 4-5mm
_________________
121 Amazon, B20A, 1970
244 GL, 1980, B21A, Tuzex
3x 240 kombi, 1991-3, B200F, B230F, Super Polar, Eaton Diff Locker, Standheizung
Tatra 603, 1970, V8
121 Amazon, B20A, 1970
244 GL, 1980, B21A, Tuzex
3x 240 kombi, 1991-3, B200F, B230F, Super Polar, Eaton Diff Locker, Standheizung
Tatra 603, 1970, V8
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 7
- Příspěvky: 303
- Registrován: 15 roků 6 měsíců
- Bydliště: Plzeň
- Vůz: Není
#21 Odpouštění chladiva
Stando, děkuju.standa píše:zhruba pod čtvrtou svíčkou (nejblíž převodovce) v úrovni olejového filtru, má to náústek na hadici. po povolení (tuším 13mm) asi nic nepoteče - náústek zcela vyšroubovat a díru prošťárat vrtákem 4-5mm
-
- Podobná témata
- Odpovědi
- Zobrazení
- Poslední příspěvek
-
- 20 Odpovědi
- 5023 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od hajnej