Alternátor, předek

Pro sedmy a devítky
  • Autor
  • Zpráva
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 9
Příspěvky: 21
Registrován: 18 roků 1 měsíc
Bydliště: Praha - Řepy

#1 Alternátor, předek

Příspěvek od SobaThor »

Omlouvám se že jsem nepročet celou diskuzi a nevím tedy jestli to už nebylo (v tom případě bych za pár dní téma smazal), ale potřebuji rychlou radu. Stále hledám rozumnou 740/760 a čas do konce roku se krátí. Vím o jednom dieselu který má (prý) vadný alternátor - být to Saab a zbytek byl v pořádku, za nabízenou cenu bych to vzal bez mrknutí oka a přepokládal bych že jsou to uhlíky. Chci se zeptat jestli je nějaká pravděpodobnpost že to bude u 760tky složitější nebo nákladnější (stojí alternátor celý u Volva taky kolem 1600? Pak by to byla paráda).

Druhé auto je dražší (ale rozhodně hluboko pod 20) a bylo bouráno na předek s tím že je pojízdné a chladič je neporušen. Paní má i všechny díly včetně kapoty motoru a světel nové které k tomu přidá, ovšem jsou z novějšího modelového ročníku než auto. Můžu čekat problém? Projde auto registračkou s rozmlácenýma předníma světlama? (Asi to nestihnu vyměnit hned bo pro mě zřejmě nebude hned volná dílna - okupují ji Saaby :D)

Děkuji za pochopení i případné návrhy.

ps. Až bude doma Volvo (i když bude papírově patřit přítulce - soba se totiž bojí a já nechci slevit z bezpečnosti), zmizí v tomto foru z mého avataru i ta 9000, tak se snažte :D
_________________
Saab 9000 Aero 199kW, 401Nm, Volvo 740 D24 (patří přítulce)
Volvo ergo sum

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 2594
Registrován: 17 roků
Vůz: V960, B6304F, 1992
Bydliště: Piešťany/Praha
Kontaktovat uživatele:

#2 Alternátor, předek

Příspěvek od Sergej »

1600 za fung novy alternator je super cena, ale skor by som povedal ze ide o repas. Alternatory vo Volvach su standardne Bosch a s opravou nema problem ktorykolvek dedinsky opravar. Podla mojho nazoru radsej to s vadnym alternatorom, plecharina z novsich modelov moze mat inak tvarovany cumak.
_________________
Je:V960TURBOB204FT1991V960GLEB6304F1992
Bolo:V940SEB200FT1992V760GLED24T1985
Oprava pristrojoviek 2xx/7xx/9xx

GDPR_user

#3 Alternátor, předek

Příspěvek od GDPR_user »

SobaThor píše:Omlouvám se že jsem nepročet celou diskuzi a nevím tedy jestli to už nebylo (v tom případě bych za pár dní téma smazal), ale potřebuji rychlou radu. Stále hledám rozumnou 740/760 a čas do konce roku se krátí. Vím o jednom dieselu který má (prý) vadný alternátor - být to Saab a zbytek byl v pořádku, za nabízenou cenu bych to vzal bez mrknutí oka a přepokládal bych že jsou to uhlíky. Chci se zeptat jestli je nějaká pravděpodobnpost že to bude u 760tky složitější nebo nákladnější (stojí alternátor celý u Volva taky kolem 1600? Pak by to byla paráda).

Druhé auto je dražší (ale rozhodně hluboko pod 20) a bylo bouráno na předek s tím že je pojízdné a chladič je neporušen. Paní má i všechny díly včetně kapoty motoru a světel nové které k tomu přidá, ovšem jsou z novějšího modelového ročníku než auto. Můžu čekat problém? Projde auto registračkou s rozmlácenýma předníma světlama? (Asi to nestihnu vyměnit hned bo pro mě zřejmě nebude hned volná dílna - okupují ji Saaby :D)

Děkuji za pochopení i případné návrhy.

ps. Až bude doma Volvo (i když bude papírově patřit přítulce - soba se totiž bojí a já nechci slevit z bezpečnosti), zmizí v tomto foru z mého avataru i ta 9000, tak se snažte :D
Alternátor mám po GO za 1300Kč

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 9
Příspěvky: 21
Registrován: 18 roků 1 měsíc
Bydliště: Praha - Řepy

#4 Alternátor, předek

Příspěvek od SobaThor »

Tak ještě jeden dotaz. Tomu s vadným alternátorem nefunguje palubka. Možná souvislost? :?:
_________________
Saab 9000 Aero 199kW, 401Nm, Volvo 740 D24 (patří přítulce)
Volvo ergo sum

GDPR_user

#5 Alternátor, předek

Příspěvek od GDPR_user »

SobaThor píše:Tak ještě jeden dotaz. Tomu s vadným alternátorem nefunguje palubka. Možná souvislost? :?:
Co přesně na ní nefunguje?

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 9
Příspěvky: 21
Registrován: 18 roků 1 měsíc
Bydliště: Praha - Řepy

#6 Alternátor, předek

Příspěvek od SobaThor »

No právě - strejc dal nabitou baterku z Favorita a natočil to na první otočení klikovky (krááásný zvuk 2.9 td přestože je to diesel) a na palubce nic neukazovalo a nesvítilo. Auto jelo, ale nemělo výkon - asi nouzovej režim kvůli podpětí. Pak se cestou rozsvítilo dobíjení a začal ukazovat palivoměr. Říkal že mu někdo říkal že auto má nějakou záložní baterii pro přístroje a že ta je asi taky vybitá a kvůli tomu to neukazuje, ale že by se to mělo samo spravit až tam bude baterka natrvalo a bude to dobíjet. Já nevím, u Saabů, obzvlášť takhle starých jsem se s tím nesetkal...
_________________
Saab 9000 Aero 199kW, 401Nm, Volvo 740 D24 (patří přítulce)
Volvo ergo sum

GDPR_user

#7 Alternátor, předek

Příspěvek od GDPR_user »

SobaThor píše:No právě - strejc dal nabitou baterku z Favorita a natočil to na první otočení klikovky (krááásný zvuk 2.9 td přestože je to diesel) a na palubce nic neukazovalo a nesvítilo. Auto jelo, ale nemělo výkon - asi nouzovej režim kvůli podpětí. Pak se cestou rozsvítilo dobíjení a začal ukazovat palivoměr. Říkal že mu někdo říkal že auto má nějakou záložní baterii pro přístroje a že ta je asi taky vybitá a kvůli tomu to neukazuje, ale že by se to mělo samo spravit až tam bude baterka natrvalo a bude to dobíjet. Já nevím, u Saabů, obzvlášť takhle starých jsem se s tím nesetkal...
O jakém autě se teď bavíme???

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 9
Příspěvky: 21
Registrován: 18 roků 1 měsíc
Bydliště: Praha - Řepy

#8 Alternátor, předek

Příspěvek od SobaThor »

760 2.9 V6 TD 1987 automat. Až na prasklý a zrezlý světlomet, trochu neudržovaný interiér a prasklé zadní sklo a výše popsané je OK, bez koroze...
A ten zvuk motoru mě dostal...
_________________
Saab 9000 Aero 199kW, 401Nm, Volvo 740 D24 (patří přítulce)
Volvo ergo sum

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 2594
Registrován: 17 roků
Vůz: V960, B6304F, 1992
Bydliště: Piešťany/Praha
Kontaktovat uživatele:

#9 Alternátor, předek

Příspěvek od Sergej »

SobaThor píše:No právě - strejc dal nabitou baterku z Favorita a natočil to na první otočení klikovky (krááásný zvuk 2.9 td přestože je to diesel) a na palubce nic neukazovalo a nesvítilo. Auto jelo, ale nemělo výkon - asi nouzovej režim kvůli podpětí. Pak se cestou rozsvítilo dobíjení a začal ukazovat palivoměr. Říkal že mu někdo říkal že auto má nějakou záložní baterii pro přístroje a že ta je asi taky vybitá a kvůli tomu to neukazuje, ale že by se to mělo samo spravit až tam bude baterka natrvalo a bude to dobíjet. Já nevím, u Saabů, obzvlášť takhle starých jsem se s tím nesetkal...
No stryco je zblbnuty z ochcafky... Takto stare auto nema ziadny nudzovy rezim, ziadnu riadiacu jednotku (najinteligentnejsia vec je tam cyklovac stieracov, pripadne oneskorovac vnutornehio osvetlenie), ziadnu zaloznu baterku. Nesvietiaca pristrojovka bude pravdepodobne sposobena zoxidovanymi kontaktami na ziarovkach, ale pozor, pokial nesvietia ani ostatne svetla/svetielka a zaroven je pokazeny alternator moze sa jednat o prechodenu vadu regulatora na alternatore (prepetie v sieti). Ale asi to budu len zle kontakty v zemneni a na konektoroch...
Jo, a motor ma 2,4l a zvuk je fakt super.
_________________
Je:V960TURBOB204FT1991V960GLEB6304F1992
Bolo:V940SEB200FT1992V760GLED24T1985
Oprava pristrojoviek 2xx/7xx/9xx

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 9
Příspěvky: 21
Registrován: 18 roků 1 měsíc
Bydliště: Praha - Řepy

#10 Alternátor, předek

Příspěvek od SobaThor »

2.4 je řadovej motor, na jednu takovou 740 se jdu kouknout v pondělí a jestli bude OK, vemu ji. Tohle byla V6, to ještě poznám... :?
Ale jak říkám, přístroje vůbec neukazovaly. A jednotku to asi má, má to váhu vzduchu takže to má řízené vstřikování???
_________________
Saab 9000 Aero 199kW, 401Nm, Volvo 740 D24 (patří přítulce)
Volvo ergo sum

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 2166
Registrován: 15 roků 11 měsíců
Bydliště: Sydney - AUS
Vůz: Mitsubishi Challenger

#11 Alternátor, předek

Příspěvek od tomasss »

SobaThor píše:2.4 je řadovej motor, na jednu takovou 740 se jdu kouknout v pondělí a jestli bude OK, vemu ji. Tohle byla V6, to ještě poznám... :?
Ale jak říkám, přístroje vůbec neukazovaly. A jednotku to asi má, má to váhu vzduchu takže to má řízené vstřikování???

Ja teda nevim, ale nebyl jedinej vidlicovej sestivalec montovanej do 7xx benzin PRV???
_________________
Je: Mitsubishi Challenger 2002 3.0 V6 aut
Bylo: V40 D2 6q 88kW MY2017, 760GLE B280F AW71 108kW, 960II B6304S3 AW30-43 150kW, 2x 740TURBO B204GT M90 147kW, S70R B5234T3 AW50-42 176kW

GDPR_user

#12 Alternátor, předek

Příspěvek od GDPR_user »

SobaThor píše:2.4 je řadovej motor, na jednu takovou 740 se jdu kouknout v pondělí a jestli bude OK, vemu ji. Tohle byla V6, to ještě poznám... :?
Ale jak říkám, přístroje vůbec neukazovaly. A jednotku to asi má, má to váhu vzduchu takže to má řízené vstřikování???
Ad1
diesely se dělaly pouze 2.4 řadové 6 válce od VW
AD2 V6 byly motory benzínové tzv.PRV(Peugeot,Renault,Volvo) o obsahu 2.8l
2.3 byly origo motory Volvo buď v atmosférické,nebo přeplňované formě.

OT: Nechceš hezkou 940 v turbo benzínu???

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 9
Příspěvky: 21
Registrován: 18 roků 1 měsíc
Bydliště: Praha - Řepy

#13 Alternátor, předek

Příspěvek od SobaThor »

No já teda s tím motorem teda nevím, to sem asi za blba, ale byla to intercoolerová V6... :?:

940 bude dražší, já teď do toho dám tak 15k, chci na tom načit přítulku jezdit, jako hlavní auto mám Aero a ještě služebáka...
_________________
Saab 9000 Aero 199kW, 401Nm, Volvo 740 D24 (patří přítulce)
Volvo ergo sum

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 2594
Registrován: 17 roků
Vůz: V960, B6304F, 1992
Bydliště: Piešťany/Praha
Kontaktovat uživatele:

#14 Alternátor, předek

Příspěvek od Sergej »

SobaThor píše:No já teda s tím motorem teda nevím, to sem asi za blba, ale byla to intercoolerová V6... :?:

940 bude dražší, já teď do toho dám tak 15k, chci na tom načit přítulku jezdit, jako hlavní auto mám Aero a ještě služebáka...
No tak si budes muset vybrat, ci si videl 6 valec benzin do V, alebo Diesel :lol:
_________________
Je:V960TURBOB204FT1991V960GLEB6304F1992
Bolo:V940SEB200FT1992V760GLED24T1985
Oprava pristrojoviek 2xx/7xx/9xx

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 9
Příspěvky: 21
Registrován: 18 roků 1 měsíc
Bydliště: Praha - Řepy

#15 Alternátor, předek

Příspěvek od SobaThor »

Každopádně turbo... A 2.9 V6 turbo... jak je to silný??? To bych do toho snad šel hlava nehlava...
_________________
Saab 9000 Aero 199kW, 401Nm, Volvo 740 D24 (patří přítulce)
Volvo ergo sum

GDPR_user

#16 Alternátor, předek

Příspěvek od GDPR_user »

SobaThor píše:Každopádně turbo... A 2.9 V6 turbo... jak je to silný??? To bych do toho snad šel hlava nehlava...
no dokonce.Takže buď 6válec řada 2,4 TD nebo 4válec řada 2,3 Turbo benzín

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 2166
Registrován: 15 roků 11 měsíců
Bydliště: Sydney - AUS
Vůz: Mitsubishi Challenger

#17 Alternátor, předek

Příspěvek od tomasss »

martinopel píše: no dokonce.Takže buď 6válec řada 2,4 TD nebo 4válec řada 2,3 Turbo benzín

A nebo se nekdo v garazi nudil :prace:

Btw to se nedivim ze se ti zdar zvuk toho dieslu super, kdyz to byl benzin :lol:
_________________
Je: Mitsubishi Challenger 2002 3.0 V6 aut
Bylo: V40 D2 6q 88kW MY2017, 760GLE B280F AW71 108kW, 960II B6304S3 AW30-43 150kW, 2x 740TURBO B204GT M90 147kW, S70R B5234T3 AW50-42 176kW

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 9
Příspěvky: 21
Registrován: 18 roků 1 měsíc
Bydliště: Praha - Řepy

#18 Alternátor, předek

Příspěvek od SobaThor »

řadovej URČITĚ nebyl.
No a já vůl se nezeptal co to vlastně je :(

No, ale to neřeší hlavní problém, tedy čím to je že nefungovaly žádné přístroje až na tu za jízdy oživlou kontrolku a palivoměr...
_________________
Saab 9000 Aero 199kW, 401Nm, Volvo 740 D24 (patří přítulce)
Volvo ergo sum

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 2166
Registrován: 15 roků 11 měsíců
Bydliště: Sydney - AUS
Vůz: Mitsubishi Challenger

#19 Alternátor, předek

Příspěvek od tomasss »

SobaThor píše:řadovej URČITĚ nebyl.
V tom pripade jedina moznost benzin V6 atmosfera.
Přílohy
760-50.jpg
760-50.jpg (87.42 KiB) Zobrazeno 475 x
Naposledy upravil(a) tomasss dne 06 pro 2008 23:35, celkem upraveno 1 x.
_________________
Je: Mitsubishi Challenger 2002 3.0 V6 aut
Bylo: V40 D2 6q 88kW MY2017, 760GLE B280F AW71 108kW, 960II B6304S3 AW30-43 150kW, 2x 740TURBO B204GT M90 147kW, S70R B5234T3 AW50-42 176kW

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 9
Příspěvky: 21
Registrován: 18 roků 1 měsíc
Bydliště: Praha - Řepy

#20 Alternátor, předek

Příspěvek od SobaThor »

No to by bylo rozřešení záhady :palec:
A vzít nebo nevzít a počkat do pondělka na tu 2.4TD pokud bude v cajku? To véčko by bylo za hubičku, TD asi za patnáct.
_________________
Saab 9000 Aero 199kW, 401Nm, Volvo 740 D24 (patří přítulce)
Volvo ergo sum

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 2166
Registrován: 15 roků 11 měsíců
Bydliště: Sydney - AUS
Vůz: Mitsubishi Challenger

#21 Alternátor, předek

Příspěvek od tomasss »

SobaThor píše:No to by bylo rozřešení záhady :palec:
A vzít nebo nevzít a počkat do pondělka na tu 2.4TD pokud bude v cajku? To véčko by bylo za hubičku, TD asi za patnáct.
S dieslama zkusenost nemam, vecko mi stoji pred barakem :palec: ma par vyhod, rozvod retezem, v zime ti nezamrzne nafta, zadny problemy s turbem, slusna kultivovanost 6valce...ale zase je docela hladovej. Co jsem tak cetl, s d24(t) se jezdi kolem 9 litru nafty, s timhle se da jezdit za 12, ale taky za 20...a vubec to neni slozity ;)
_________________
Je: Mitsubishi Challenger 2002 3.0 V6 aut
Bylo: V40 D2 6q 88kW MY2017, 760GLE B280F AW71 108kW, 960II B6304S3 AW30-43 150kW, 2x 740TURBO B204GT M90 147kW, S70R B5234T3 AW50-42 176kW
Odpovědět
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Zpět na „700 / 900 - opravy“