Aky termostat k D24T ?

Pro sedmy a devítky
  • Autor
  • Zpráva
jarek.krizan
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Servisman
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 2427
Registrován: 17 roků 10 měsíců
Vůz: S80, 2,4
Bydliště: Zlín

#26 Aky termostat k D24T ?

Příspěvek od jarek.krizan »

Termostat u tohoto motoru otvírá ochlazenou kapalinu zpět do motoru.
_________________
V 740 GL r.v.88 B230F, ZF224HP , bylo V 960 B6304, 150kW s vlaječkou
V S80 , B5244S V 850 B5204

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 12
Příspěvky: 2597
Registrován: 17 roků 1 měsíc
Vůz: V960, B6304F, 1992
Bydliště: Piešťany/Praha
Kontaktovat uživatele:

#27 Aky termostat k D24T ?

Příspěvek od Sergej »

jarek.krizan píše:Termostat u tohoto motoru otvírá ochlazenou kapalinu zpět do motoru.
Tak potom teplota hadic sedi, len sa mi toto riesenie zdalo nepravdepodobne.
_________________
Je:V960TURBOB204FT1991V960GLEB6304F1992
Bolo:V940SEB200FT1992V760GLED24T1985
Oprava pristrojoviek 2xx/7xx/9xx

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 12
Příspěvky: 2597
Registrován: 17 roků 1 měsíc
Vůz: V960, B6304F, 1992
Bydliště: Piešťany/Praha
Kontaktovat uživatele:

#28 Aky termostat k D24T ?

Příspěvek od Sergej »

Dnes som definitivne (dufam) dokoncil upgrade chladenia. Vymenil som termostat a chladic. Ten nebol novy ale z IGGYho 760 B28. Musel som sice zalepit dve diery, pricom ta druha sa objavila az po namontovani a spusteni :evil: .
Vysledkom celeho je rychly ohrev motora a o dost lepsie kurenie (aj ked oproti ochcafke nic moc)
_________________
Je:V960TURBOB204FT1991V960GLEB6304F1992
Bolo:V940SEB200FT1992V760GLED24T1985
Oprava pristrojoviek 2xx/7xx/9xx

travex
Ověřený
Offline
Příspěvků ve vlákně: 8
Příspěvky: 1050
Registrován: 20 roků 5 měsíců
Bydliště: Praha

#29 Aky termostat k D24T ?

Příspěvek od travex »

Sergej píše:Dnes som definitivne (dufam) dokoncil upgrade chladenia. Vymenil som termostat a chladic. Ten nebol novy ale z IGGYho 760 B28. Musel som sice zalepit dve diery, pricom ta druha sa objavila az po namontovani a spusteni :evil: .
Vysledkom celeho je rychly ohrev motora a o dost lepsie kurenie (aj ked oproti ochcafke nic moc)
jestli to chces porovnavat s "ochcavkou ubermensch" = TDI tak si jeste primotuj prihrev vody, tak jak ho ma octa.... ono takovy tri zhavici svicky v topnym okruhu umej svoje... :-)
_________________

XC70 II Ocean Race/R B5244T3 ARD AUT 2002
MB W169 266.920 AUT 2005
BMW F800ST 2008
Romet Pony M301 1988

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 12
Příspěvky: 2597
Registrován: 17 roků 1 měsíc
Vůz: V960, B6304F, 1992
Bydliště: Piešťany/Praha
Kontaktovat uživatele:

#30 Aky termostat k D24T ?

Příspěvek od Sergej »

travex píše:
Sergej píše:Dnes som definitivne (dufam) dokoncil upgrade chladenia. Vymenil som termostat a chladic. Ten nebol novy ale z IGGYho 760 B28. Musel som sice zalepit dve diery, pricom ta druha sa objavila az po namontovani a spusteni :evil: .
Vysledkom celeho je rychly ohrev motora a o dost lepsie kurenie (aj ked oproti ochcafke nic moc)
jestli to chces porovnavat s "ochcavkou ubermensch" = TDI tak si jeste primotuj prihrev vody, tak jak ho ma octa.... ono takovy tri zhavici svicky v topnym okruhu umej svoje... :-)
Aha, tam je pes zakopany...
_________________
Je:V960TURBOB204FT1991V960GLEB6304F1992
Bolo:V940SEB200FT1992V760GLED24T1985
Oprava pristrojoviek 2xx/7xx/9xx

Amn
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 47
Registrován: 17 roků 2 měsíce
Bydliště: Praha 10

#31 Aky termostat k D24T ?

Příspěvek od Amn »

Žhavící svíčky jsou to nějaké speciální nebo jak? To by se dalo vyrobit i doma aby se to rychleji ohřívalo ne? Do nějaké trubky namontovat 3 svíčky a je to... :prace:

Eventuelně kdyby to šlo, nedělalo by to špatně motoru že se to nějak rychle ohřívá? Náhlá změna teplot...i když asi by to tak hrozné nebylo že?
_________________
Volvo 740 | D24 | 1986 | SOLD

travex
Ověřený
Offline
Příspěvků ve vlákně: 8
Příspěvky: 1050
Registrován: 20 roků 5 měsíců
Bydliště: Praha

#32 Aky termostat k D24T ?

Příspěvek od travex »

Amn píše:Žhavící svíčky jsou to nějaké speciální nebo jak? To by se dalo vyrobit i doma aby se to rychleji ohřívalo ne? Do nějaké trubky namontovat 3 svíčky a je to... :prace:

Eventuelně kdyby to šlo, nedělalo by to špatně motoru že se to nějak rychle ohřívá? Náhlá změna teplot...i když asi by to tak hrozné nebylo že?
neni lepsi si dojet nekam na vrakarnu a vzit si teleso prihrevu z octy a to potom jen nabatlit na D24ku? Jedine co nebudes mit je spinani, tzn nejake teplotni cidlo, idealni bimetalove rozpinaci s pracovni teplotou cca 50C, nejake vetsi rele a zapojit to tak, aby rele sepnulo pri funkcnim dobijeni pokud teplota je pod hranici cidla...
_________________

XC70 II Ocean Race/R B5244T3 ARD AUT 2002
MB W169 266.920 AUT 2005
BMW F800ST 2008
Romet Pony M301 1988

HonzaA
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 741
Registrován: 17 roků 10 měsíců
Bydliště: Brno
Vůz: 244 B23E

#33 Aky termostat k D24T ?

Příspěvek od HonzaA »

Že k D24T patří termostat s otvírací teplotou 87° je jisté, nicméně zdroje se rozcházejí v tom, jaký termostaty by mělý být používány u benzínových motorů, specielně u B200FT. Obvykle se jedná o hodnoty 87 nebo 92°, v mém italském návodu mám 92, v autě byl originál Volvo 87, na brickboarku se uvádí 87, jinde zase 92 s tím, že jsou rozvinuty různé teorie jakože motor s turbem potřebuje větší teplotní rezervu, stejně tak jako že potřebuje vyšší pracovní teplotu oproti atmosféře, která má hodnoty uváděné tady nižší, támhle zase vyšší :lol: Je v tom pěknej hokej :lol:
_________________
244 GLE B21E 1979 | 244 GLE B23E 1981 a další

travex
Ověřený
Offline
Příspěvků ve vlákně: 8
Příspěvky: 1050
Registrován: 20 roků 5 měsíců
Bydliště: Praha

#34 Aky termostat k D24T ?

Příspěvek od travex »

HonzaA píše:Že k D24T patří termostat s otvírací teplotou 87° je jisté, nicméně zdroje se rozcházejí v tom, jaký termostaty by mělý být používány u benzínových motorů, specielně u B200FT. Obvykle se jedná o hodnoty 87 nebo 92°, v mém italském návodu mám 92, v autě byl originál Volvo 87, na brickboarku se uvádí 87, jinde zase 92 s tím, že jsou rozvinuty různé teorie jakože motor s turbem potřebuje větší teplotní rezervu, stejně tak jako že potřebuje vyšší pracovní teplotu oproti atmosféře, která má hodnoty uváděné tady nižší, támhle zase vyšší :lol: Je v tom pěknej hokej :lol:

a ja bych rek, ze je to docela jedno, pokud tedy k termostatu 87C patri vicko 100kPa a k 92 150
_________________

XC70 II Ocean Race/R B5244T3 ARD AUT 2002
MB W169 266.920 AUT 2005
BMW F800ST 2008
Romet Pony M301 1988

Amn
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 47
Registrován: 17 roků 2 měsíce
Bydliště: Praha 10

#35 Aky termostat k D24T ?

Příspěvek od Amn »

Tak moment...na co je ten tlak?
Pro příklad - co by se stalo, kdybych dal 150kPa víčko místo 100kPa a nechal pořád stejnej termostat?
Ptám se proto, že jsem se se nad tím tuhle pozastavoval - zmačknu hadici a ona je ouplně měkká.
_________________
Volvo 740 | D24 | 1986 | SOLD

travex
Ověřený
Offline
Příspěvků ve vlákně: 8
Příspěvky: 1050
Registrován: 20 roků 5 měsíců
Bydliště: Praha

#36 Aky termostat k D24T ?

Příspěvek od travex »

Amn píše:Tak moment...na co je ten tlak?
Pro příklad - co by se stalo, kdybych dal 150kPa víčko místo 100kPa a nechal pořád stejnej termostat?
Ptám se proto, že jsem se se nad tím tuhle pozastavoval - zmačknu hadici a ona je ouplně měkká.
nestalo by se nic, jen bys zvysil teplotu bodu varu v chladicim okruhu.
_________________

XC70 II Ocean Race/R B5244T3 ARD AUT 2002
MB W169 266.920 AUT 2005
BMW F800ST 2008
Romet Pony M301 1988

HonzaA
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 741
Registrován: 17 roků 10 měsíců
Bydliště: Brno
Vůz: 244 B23E

#37 Aky termostat k D24T ?

Příspěvek od HonzaA »

travex píše:
HonzaA píše:Že k D24T patří termostat s otvírací teplotou 87° je jisté, nicméně zdroje se rozcházejí v tom, jaký termostaty by mělý být používány u benzínových motorů, specielně u B200FT. Obvykle se jedná o hodnoty 87 nebo 92°, v mém italském návodu mám 92, v autě byl originál Volvo 87, na brickboarku se uvádí 87, jinde zase 92 s tím, že jsou rozvinuty různé teorie jakože motor s turbem potřebuje větší teplotní rezervu, stejně tak jako že potřebuje vyšší pracovní teplotu oproti atmosféře, která má hodnoty uváděné tady nižší, támhle zase vyšší :lol: Je v tom pěknej hokej :lol:

a ja bych rek, ze je to docela jedno, pokud tedy k termostatu 87C patri vicko 100kPa a k 92 150
Tak mám termostat na 87 stupňů s víčkem na 150kPa. Správně by tam dle této skutečnosti i dle italského manuálu k vozu měl být termostat na 92 stupňů, takže ho po rozmýšlení, která značka je kvalitní a která ne, objednávám přímo od Volva se zanedbatelným cenovým rozdílem například oproti Wahlerovi. Tímto je volný cca 500km používaný Wahler s otvírací teplotou 87 stupňů, když by ho někdo chtěl. Je k němu i nové nepoužité těsnění.

P.S.: Samo Volvo měnilo nebo mělo u řady 700/900 víc dodavatelů termostatů, ze svého auta jsem vytáhl Vernet, ze sedmy mně tady na stole leží Wahler, oba jsou původní s vyraženým nápisem Volvo, jsem docela zvědavý co přijde. Mimochodem mezi tím Vernetem a Wahlerem je radikální tozdíl v otvírání a to jsou oba označené stejnou teplotou.

P.S.2: Přišel Wahler, takže vzhledem k jeho poněkud vyšší ceně už je skutečně skoro jedno, jestli je to z Volva nebo ne. Akorát experti z mjauta v Brně ten termostat prostě nebyli schopní zavčas dodat, zatímco ve Volvu byl pár hodin od objednání. Občas cena dílů ve Volvu mile překvapí.
_________________
244 GLE B21E 1979 | 244 GLE B23E 1981 a další
Odpovědět
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Zpět na „700 / 900 - opravy“