240 B230K LPG

Kategorie věnovaná dvojkám
  • Autor
  • Zpráva
GDPR_user

#26 240 B230K LPG

Příspěvek od GDPR_user »

Drtic píše:
martinopel píše: Mechanická stříkačka.K-Jetronic
Jak jsem zjistil, E neznaci nutne K-jetronic. E znaci priparne kompresni pomer...
Udajne se E motory delaly i el. vstrikovanim :idea:
Motory s označením E se co vím dělaly pouze s mech stříkačkou K-Jet motory ET se dělaly buď s K-Jet turbo nebo motory B230ET se vsřtikováním Bosch Motronic

Adam
Ověřený
Offline
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 20
Registrován: 18 roků 10 měsíců
Bydliště: Petrov u Prahy

#27 240 B230K LPG

Příspěvek od Adam »

Motor ET ma nizsi kompresi ale jinak to,myslim,s kompresi nesouvisi.A.
_________________
Tlf.: 601 205 529

Drtic
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 1067
Registrován: 17 roků 5 měsíců
Bydliště: Bangkok
Vůz: XC70 B5244T3 '02

#28 240 B230K LPG

Příspěvek od Drtic »

Vysledek hledani, pravdivost necht potrvrdi nekdo z fundovanejsich:
* A - single constant-pressure type carburetor (such as the Pierburg 175 CDUS), typically with manual choke
* E - high compression, no catalyst, fuel injected (usually K-Jetronic, LH2.2 Jetronic, or Motronic on the turbo motors)
* F - low compression (9.8:1 on B230F, 9.5:1 on B280F, 10.0:1 on B234F and 10.7:1 on B6304F), USA/Europe version (F for Federal) with catalytic converter. Europe/APAC version, fuel injected (usually K-Jetronic or LH Jetronic)
* K - single jet type carburetor (such as the Solex-Cisac carbs), typically with automatic choke
* G - LH2.4 Jetronic but without cat. converter, CO adjustment on the AMM (similar to LH2.2 Jetronic). Some models without O2 sensor, others with O2 sensor which requires regular replacement at intervals due to lead fouling. For markets which unleaded fuel was rare in the early 90's, eg. Eastern Europe
* FB - low compression version of B230F (9.3:1) with the "531" cylinder head and VX3 camshaft, power output 11kW and 2Nm more than B230F. LH2.4 Jetronic fuel injection, for European markets.
* FD - essentially a B230F fitted with Exhaust Gas Recirculation (EGR) and Pulse air system for cleaner emissions
* T - turbocharged, after E or F suffix (example: B21ET, B230FT)
* FK - low pressure turbo, 1995 onward, not supplied in North America. Identical to the B230FT engine of that time but lowered boost level (4 PSI)
* FTX - Higher power output B230FT (approx 190 hp)
_________________
Volvo XC70, B5244T3, AW50/51, 170kW(ard), 2002 Obrázek
Volvo 964, B280E, AW71, 125kW, 1991, diplomat, jeste vetsi plna palba Obrázek
Volvo 744, B200E, M47, 85kW, 1991, diplomat - Bushovka, plna palba
Volvo 244, B19A, 1983 - v renovaci

lookens
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 8
Příspěvky: 396
Registrován: 16 roků 11 měsíců
Bydliště: Zaječov
Vůz: Nyni: V70 I, B5254T, 98'
Bydliště: Zaječov (Beroun)

#29 240 B230K LPG

Příspěvek od lookens »

Jo takže abychom tomu dali jasnější závěr:

filtry vyměněny
membrány vyměněny
karburátor pročištěn, vyměněn, složen a vsazen původní (menší zlo).
Vyměněn systém vstřiku plynu

Jezdíme na plyn - no problemo. (tahne vcelku dobre, jen je treba s citem - spotreba)
Jezdíme na benzín 50km z 500 celkem. Otáčky volnoběhu zvýšeny a drží.
Na benzín přes 90/h ne. Cukáme se a ztrácíme otáčky.
Zlobí nás karburátor.
Estli se nemýlim tak tam máme Stromberg.

Volvu zdar!
dlouhé stráně
_________________
Nyní hledám
Dříve:
V70 I, B5254T, 98' (1 rok)
940 GL, B200F, 92' kombi (mesic)
940 POLAR, B230FD, 94' kombi (4 roky)
740 GL, B230F, 89' kombi (1 rok)
240 GL, B230A, 86' sedan (10 let)
740 GLE, D24T, 89' sedan (3 roky)

lookens
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 8
Příspěvky: 396
Registrován: 16 roků 11 měsíců
Bydliště: Zaječov
Vůz: Nyni: V70 I, B5254T, 98'
Bydliště: Zaječov (Beroun)

#30 240 B230K LPG

Příspěvek od lookens »

A mýlil jsem se,
zlobí nás právě Solex Cisac 34 - 34, byť "choke" mám manuelní.

UDAJNĚ SE DÁ KOUPIT KARBEC tohoto typu
ZA 7.000,- KČ

pište SZ
nebo 605 704 964
_________________
Nyní hledám
Dříve:
V70 I, B5254T, 98' (1 rok)
940 GL, B200F, 92' kombi (mesic)
940 POLAR, B230FD, 94' kombi (4 roky)
740 GL, B230F, 89' kombi (1 rok)
240 GL, B230A, 86' sedan (10 let)
740 GLE, D24T, 89' sedan (3 roky)

lookens
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 8
Příspěvky: 396
Registrován: 16 roků 11 měsíců
Bydliště: Zaječov
Vůz: Nyni: V70 I, B5254T, 98'
Bydliště: Zaječov (Beroun)

#31 240 B230K LPG

Příspěvek od lookens »

A je tam :!: :!: :!:
PIERBURG
na bencín si to pěkně šine
a na plyn jakbysmet

zbývá seštelovat ventily
udělat rozvody
vyměnit shnilé kabely
vyměnit brzdovku
a přehodit kola na zimní Verkehr
Naposledy upravil(a) lookens dne 10 říj 2008 17:47, celkem upraveno 1 x.
_________________
Nyní hledám
Dříve:
V70 I, B5254T, 98' (1 rok)
940 GL, B200F, 92' kombi (mesic)
940 POLAR, B230FD, 94' kombi (4 roky)
740 GL, B230F, 89' kombi (1 rok)
240 GL, B230A, 86' sedan (10 let)
740 GLE, D24T, 89' sedan (3 roky)

Pinochio
Ověřený
Offline
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 188
Registrován: 16 roků 5 měsíců
Bydliště: Žebrák
Vůz: Toyota Auris HSD

#32 240 B230K LPG

Příspěvek od Pinochio »

Ahoj, máš tam nový nebo nějaký "z druhé ruky"? Sám mám proti STROMBERGu trochu odpor, mám radši automatický sytič, ale ten mi moc nefunguje. Případně kde se dá sehnat funkční karbec? Já tam teď teda nějaký mám, ale na benzín to moc nejede.
Nový se prý dá sehnat ale stojí moooooc, nebo by se mohl nechat dovést z Goteborgu od Volva.
Jaký byl rozpočet a kdo to zvládnul?
_________________
Vlk: Toyota Auris TS HSD, 2018, perleťově bílá Obrázek

Vlk: Volvo 744, 1985, B230K s LPG, červená - MartinObrázek - Prodáno do Krkonoš
Víla: Škoda Felicia, 1995, Š 781.136 B, bílá - Jirka - Odvezena do kovošrotu Zdice

lookens
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 8
Příspěvky: 396
Registrován: 16 roků 11 měsíců
Bydliště: Zaječov
Vůz: Nyni: V70 I, B5254T, 98'
Bydliště: Zaječov (Beroun)

#33 240 B230K LPG

Příspěvek od lookens »

V textu jsem měl chybu - to bych nebyl já.
Mám tedy Pierburg s plovákovou komorou, která je spolehlivější.
Aktuálně jezdím jen na benzín neboť mně to chybělo - konečně vůně auta.
S plynem teď budu ostražitější.
Karbec: 6.000
Hlava sání: 2.500 vč přestavby soustavy sání vzduchu (nechtělo to tam vejít)
práce na seřízení plynu: 1.500
... byly k tomu nějaké další drobné opravy.

Tvoje auto jsem už v Petrově viděl, tak mimo jiné tam se dá sehnat karbec.
Chce to ale několikrát odzkoušet a tak cca 12 měsíců posečkat :lol:
... ale ne, myslím že je dobré vyzkoušet více variant, byť já osobně bych byl ochoten investovat i do nového karburátoru. Je dobré měnit na lepší no ne ? :)

Jak jsem ale poznamenal nekonečný seznam údržby rolujeme dále před sebou.
_________________
Nyní hledám
Dříve:
V70 I, B5254T, 98' (1 rok)
940 GL, B200F, 92' kombi (mesic)
940 POLAR, B230FD, 94' kombi (4 roky)
740 GL, B230F, 89' kombi (1 rok)
240 GL, B230A, 86' sedan (10 let)
740 GLE, D24T, 89' sedan (3 roky)

jojo
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 7
Příspěvky: 2128
Registrován: 19 roků 6 měsíců
Bydliště: Nižbor

#34 240 B230K LPG

Příspěvek od jojo »

2Pinochio: měl bych téměř nový kaburátor, který jsem vyhodil z Gneisenau, kvůli staršímu původnějšímu. Jedná se o Stromberg CD 175, ale není to úplně to, co dobře znám. Jedná se v podstatě o standardní karbec, tak jak ho všichni známe, ale má navíc komůrku do které vede teplá voda z motoru a nedisponuje táhlem sytiče. Je skoro nový (najel tak 1 - 2k km) ale do Gneisenau se nehodil, bo ta má bovden na sytič. Mě je naprd, tak pokud máš pocit, že by se ti hodil a dokážeš ho do svého auta použít, dej vědět.
_________________
Bylo: 240 Classic, r.v. 92, B230F, 5q Scharnhorst
264GLE, r.v. 80, B27E, aut.3q Bismarck
Je: 264TE, r.v. 79, B27E, aut.3q Tirpitz
244GL, r.v .80, B21A, 4q+OD Gneisenau
244GL, r.v. 80, B21E, 4q+OD Lützow

lookens
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 8
Příspěvky: 396
Registrován: 16 roků 11 měsíců
Bydliště: Zaječov
Vůz: Nyni: V70 I, B5254T, 98'
Bydliště: Zaječov (Beroun)

#35 240 B230K LPG

Příspěvek od lookens »

lookens píše:A je tam :!: :!: :!:
PIERBURG
na bencín si to pěkně šine
a na plyn jakbysmet

zbývá seštelovat ventily
udělat rozvody
vyměnit shnilé kabely
vyměnit brzdovku
a přehodit kola na zimní Verkehr
a pak jenom vyměnit nádrž na plyn a pomalu se podívat na lemy, prahy a pod nárazníky.
sečteno podtrženo, eště tři roky musí jezdit, než se to všecko udělá, až se to udělá .. může se to rozpadnout :lol: :lol: :lol:
_________________
Nyní hledám
Dříve:
V70 I, B5254T, 98' (1 rok)
940 GL, B200F, 92' kombi (mesic)
940 POLAR, B230FD, 94' kombi (4 roky)
740 GL, B230F, 89' kombi (1 rok)
240 GL, B230A, 86' sedan (10 let)
740 GLE, D24T, 89' sedan (3 roky)
Odpovědět
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Zpět na „200 - opravy“