Zdravím,
doufám, že netvořím téma s dotazy, které už někdo odpověděl jinde, ale nenašel jsem, tak se ptám.
Olej: Na mé 240 utíká olej. Místa, která jsem vytipoval jsou kolem olejové vany, víka ventilů a víčko oleje na víku ventilů.
1) Mám otázku, zda je možné (a jak moc pravděpodobné?), že by olej utíkal pod hlavou, aniž by to mělo vliv na chod motoru a míchání s chladící kapalinou.
2) Když bych chtěl přetěsnit olejovou vanu, musím přizvednout motor? S autem na heveru se mi to předpokládám nepodaří?
3) Těsnění kolem víka ventilů jsem už vyměnil, jsou na něm nějaké krizové místa, které je lepší podpořit nějakým těsnícím přípravkem?
4) Dá se někde sehnat těsnění pod víčko oleje (nebo víčko celé nové)?
Žhavičky: Auto musím nechat nažhavit vícekrát aby lépe chytlo, zvlášť v zimních dobách.
Pustil jsem se do vyměňování a poté zjistil, že se dostanu pouze k prvním dvěma, další je schovaná za vakuovou pumpou a vzadu za čerpadlem, pokud se nepletu? Jak je to s demontáží a zpětnou montáží těchto dílů? (vakuová pumpa a čerpadlo)
Zvládne to člověk se dvěma rukama v průměrně vybavené garáži sám bez větších obtíží, nebo se do toho radši pouštět nemám?
Všem předem děkuji.
Únik oleje D6 89´ a výměna žhaviček
- Autor
- Zpráva
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 2
- Příspěvky: 36
- Registrován: 5 roků 4 měsíce
- Bydliště: Brno
- Vůz: 244 D6 89'
#1 Únik oleje D6 89´ a výměna žhaviček
_________________
Volvo 244 D6 89'
740 B230F 89'
Volvo 244 D6 89'
740 B230F 89'
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvků ve vlákně: 2
- Příspěvky: 12090
- Registrován: 13 roků 5 měsíců
- Bydliště: Plzeň
- Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8
#2 Únik oleje D6 89´ a výměna žhaviček
1) možný to je, zálěží jak moc toho tudy uniká, nechal bych to projevit,
2) nápravnice musí dolu, tušim že ani přizvedutí motoru nestačí, protože se dřív opře čerpadlem o stěnu, než budeš mít dost místa na vyndání vany,
3) měl si zkontrolovat, zda víko předtím někdo nepřetáhl a tim ten plech nezkoutil, jinak k utěsnění stačí samotné těsnění,
4) víčko je standarní těsnící kroužek, který odchází, ale pasuje ze všeho možnýho, volvoperformace tu nabízí silikonové, které je dle většiny lidí konečným řešením. Ovšem jelikož u D24 je nalejvací otvor poměrně dobře zablokován proti kapkám oleje, zkusil bych prověřit odvětrání.
Taky jedu v mrazu na dvoje žhavení a nemám s tím problém, spíš si myslim, že než žhaviče budou na vině shnilý kabely. Pokud po opravě toužíš, tak je nejjednodušší natáhnout nový dráty a plíšky ke žhavičkám. Vyměnit se daji, ale jedině ta poslední u čerpadla je zkouška ohněm a trpělivosti. Je to tu někde popsáno, jak na šestou žhavičku.
2) nápravnice musí dolu, tušim že ani přizvedutí motoru nestačí, protože se dřív opře čerpadlem o stěnu, než budeš mít dost místa na vyndání vany,
3) měl si zkontrolovat, zda víko předtím někdo nepřetáhl a tim ten plech nezkoutil, jinak k utěsnění stačí samotné těsnění,
4) víčko je standarní těsnící kroužek, který odchází, ale pasuje ze všeho možnýho, volvoperformace tu nabízí silikonové, které je dle většiny lidí konečným řešením. Ovšem jelikož u D24 je nalejvací otvor poměrně dobře zablokován proti kapkám oleje, zkusil bych prověřit odvětrání.
Taky jedu v mrazu na dvoje žhavení a nemám s tím problém, spíš si myslim, že než žhaviče budou na vině shnilý kabely. Pokud po opravě toužíš, tak je nejjednodušší natáhnout nový dráty a plíšky ke žhavičkám. Vyměnit se daji, ale jedině ta poslední u čerpadla je zkouška ohněm a trpělivosti. Je to tu někde popsáno, jak na šestou žhavičku.
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 2
- Příspěvky: 36
- Registrován: 5 roků 4 měsíce
- Bydliště: Brno
- Vůz: 244 D6 89'
#3 Únik oleje D6 89´ a výměna žhaviček
Dobře, děkuji za odpověď. Pak už bych se tedy jen zeptal, zda demontáž nápravnice je úkol pro mechanika, nebo bych si s ním mohl poradit sám?
_________________
Volvo 244 D6 89'
740 B230F 89'
Volvo 244 D6 89'
740 B230F 89'
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvků ve vlákně: 2
- Příspěvky: 12090
- Registrován: 13 roků 5 měsíců
- Bydliště: Plzeň
- Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8
#4 Únik oleje D6 89´ a výměna žhaviček
Drží na 4 šroubech, ale 2 jsou tušim schovaný za řízenim, což jsou další 4 šrouby. Pokud jsi schopen postavit auto na kozy a podržet si shora motor žirafou nebo lešenim, tak to zvládneš. Občas bejvaj šrouby nápravnice zarezlý a než se je pokoušet urvat, je lepší nespěchat a prolejt nějakym penetrákem WD40 apod.
Tvl a teď si nejsem schopnej zaboha vzpomenout, jesi nejsou dva šrouby vany schovaný pod převodovkou, hele buď se ti ohnu pod svoje auto, nebo napoví někdo chytřejší, vydrž.
Tvl a teď si nejsem schopnej zaboha vzpomenout, jesi nejsou dva šrouby vany schovaný pod převodovkou, hele buď se ti ohnu pod svoje auto, nebo napoví někdo chytřejší, vydrž.
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 1
- Příspěvky: 1741
- Registrován: 19 roků 11 měsíců
- Bydliště: Brno
- Vůz: Amazon, 1800ES, 240, 480, 740,760, T603
- x 1
#5 Únik oleje D6 89´ a výměna žhaviček
Jestli jde o spuštění nápravnice o dvacet cenťáků, tak je asi nejlepší povolit čtyři šrouby nápravnice, po třech šroubech zadního uložení ramen a spodních držáků silentbloků motoru - všechny šrouby jsou krásně dostupný a s řehtačkou je to za pět minut odšroubovaný. Po rozpojení hřídele řízení a brzdových trubek (snad by bylo možno jen vyvěsit trubky z držáčků) je nápravnice volná. Předpokládám, že hadice od serva jsou dost dlouhý...
Starší pánové by tohle cvičení rozhodně prováděli na zvedáku
Starší pánové by tohle cvičení rozhodně prováděli na zvedáku
_________________
121 Amazon, B20A, 1970
244 GL, 1980, B21A, Tuzex
3x 240 kombi, 1991-3, B200F, B230F, Super Polar, Eaton Diff Locker, Standheizung
Tatra 603, 1970, V8
121 Amazon, B20A, 1970
244 GL, 1980, B21A, Tuzex
3x 240 kombi, 1991-3, B200F, B230F, Super Polar, Eaton Diff Locker, Standheizung
Tatra 603, 1970, V8
#6 Únik oleje D6 89´ a výměna žhaviček
Vakuovou pumpu (jak kdysi příhodně upozornil Standa, asi z vlastní zkušenosti ) používají "starší pánové" na něco jinýho. Tady se jedná o podtlak...
_________________
Bylo: 240 Classic, r.v. 92, B230F, 5q Scharnhorst
264GLE, r.v. 80, B27E, aut.3q Bismarck
Je: 264TE, r.v. 79, B27E, aut.3q Tirpitz
244GL, r.v .80, B21A, 4q+OD Gneisenau
244GL, r.v. 80, B21E, 4q+OD Lützow
Bylo: 240 Classic, r.v. 92, B230F, 5q Scharnhorst
264GLE, r.v. 80, B27E, aut.3q Bismarck
Je: 264TE, r.v. 79, B27E, aut.3q Tirpitz
244GL, r.v .80, B21A, 4q+OD Gneisenau
244GL, r.v. 80, B21E, 4q+OD Lützow
-
- Podobná témata
- Odpovědi
- Zobrazení
- Poslední příspěvek
-
- 1 Odpovědi
- 340 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od Corek
-
- 11 Odpovědi
- 637 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od mirekcafa
-
- 16 Odpovědi
- 1513 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od mirekcafa
-
- 3 Odpovědi
- 756 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od kolemjdouci
-
- 22 Odpovědi
- 1057 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od Petr.Chrpa